SSD nierówno pracuje?

Data: 2013-11-23 18:57:46
Autor: Jan Stożek
SSD nierówno pracuje?
Witam,

W ramach testów rozmaitych swojego komputera zrobiłem test szybkości pracy "dysku" Kingston SSDNow 30 GB: http://mcaf.ee/ji6u0. Okazało się, że o ile w pierwszej połowie szybkość odczytu jest wysoka i dość stabilna, o tyle w drugiej połowie zaczynają się dziać cuda-
wianki. Zastanawiam się, czy mógł mieć na to wpływ fakt, że miałem napęd podzielony na partycje mniej więcej na pół i że na drugiej partycji było znacznie więcej zapisów, niż na pierwszej. Czy można szybkość pracy drugiej połowy dysku jakoś "wyrównać"?

Z góry dziękuję. PS. Testy prowadziłem kilkakrotnie programem HDDScan na komputerze wystartowanym z płyty CD, tak że raczej nie jest to artefakt. --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-11-23 21:17:08
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
SSD nierówno pracuje?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:46 +0100  dosz³a do mnie wiadomo¶æ  <3707557.tMVYBZRSBh@pc-jasio.stozek.waw.pl>
od Jan Sto¿ek <conus-spm@chello.pl>  :
Witam,

W ramach testów rozmaitych swojego komputera zrobi³em test szybko¶ci pracy "dysku" Kingston SSDNow 30 GB: http://mcaf.ee/ji6u0. Okaza³o siê, ¿e o ile w pierwszej po³owie szybko¶æ odczytu jest wysoka i do¶æ stabilna, o tyle w drugiej po³owie zaczynaj± siê dziaæ cuda-
wianki. Zastanawiam siê, czy móg³ mieæ na to wp³yw fakt, ¿e mia³em napêd podzielony na partycje mniej wiêcej na pó³ i ¿e na drugiej partycji by³o znacznie wiêcej zapisów, ni¿ na pierwszej. Czy mo¿na szybko¶æ pracy drugiej po³owy dysku jako¶ "wyrównaæ"?

Trudno powiedzieæ, mo¿na spróbowaæ Backup->Secure Erase->Restore,
dziêki temu pozbêdziesz siê niesTrimowanych danych, mo¿na te¿ zrobiæ
trimowanie za pomoc± wiper.sh(z pakietu hdparm) lub czym¶ od
producenta dysku.

Z góry dziêkujê. PS. Testy prowadzi³em kilkakrotnie programem HDDScan na komputerze wystartowanym z p³yty CD, tak ¿e raczej nie jest to artefakt.

Mo¿e byæ tak, ¿e w tym poszarpanym obszarze w³±cza siê garbage
collector i usi³uje zrobi porz±dek na dysku, a poniewa¿ jest na nim
du¿o niesTrimowanych danych, to bardzo obci±¿a kontroler.
--
Gdyby siê wysadzi³o ich planety, zburzy³o miasta,
spali³o ksiêgi, a ich samych wyt³uk³o do nogi,

Data: 2013-11-23 22:37:30
Autor: Jan Stożek
SSD nierówno pracuje?
Po głębokim namyśle Olaf Frikiov Skiorvensen napisał w sobota, 23 listopada 2013 21:17:

Trudno powiedzieć, można spróbować Backup->Secure Erase->Restore,
dzięki temu pozbędziesz się niesTrimowanych danych, można też zrobić
trimowanie za pomocÄ… wiper.sh(z pakietu hdparm) lub czymÅ› od
producenta dysku.

Na razie strymowałem przy pomocy fstrim, który zaraportował prawie 4GB obciętych danych - ale, niestety, nie pomogło. :( Może GC jeszcze nie zdążył ich odzyskać. ;)

Uświadomiłem też sobie, że pierwszej połowy dysku właściwie teraz nie używam, więc spokojnie mogę ją wyczyścić i przenieść cały root na "lepszą" połowę. A potem się zobaczy. :)

Dzięki.