SSD nierówno pracuje?

Data: 2013-11-23 21:17:08
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
SSD nierówno pracuje?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:46 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <3707557.tMVYBZRSBh@pc-jasio.stozek.waw.pl>
od Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>  :
Witam,

W ramach testów rozmaitych swojego komputera zrobiłem test szybko¶ci pracy "dysku" Kingston SSDNow 30 GB: http://mcaf.ee/ji6u0. Okazało się, że o ile w pierwszej połowie szybko¶ć odczytu jest wysoka i do¶ć stabilna, o tyle w drugiej połowie zaczynaj± się dziać cuda-
wianki. Zastanawiam się, czy mógł mieć na to wpływ fakt, że miałem napęd podzielony na partycje mniej więcej na pół i że na drugiej partycji było znacznie więcej zapisów, niż na pierwszej. Czy można szybko¶ć pracy drugiej połowy dysku jako¶ "wyrównać"?

Trudno powiedzieć, można spróbować Backup->Secure Erase->Restore,
dzięki temu pozbędziesz się niesTrimowanych danych, można też zrobić
trimowanie za pomoc± wiper.sh(z pakietu hdparm) lub czym¶ od
producenta dysku.

Z góry dziękuję. PS. Testy prowadziłem kilkakrotnie programem HDDScan na komputerze wystartowanym z płyty CD, tak że raczej nie jest to artefakt.

Może być tak, że w tym poszarpanym obszarze wł±cza się garbage
collector i usiłuje zrobi porz±dek na dysku, a ponieważ jest na nim
dużo niesTrimowanych danych, to bardzo obci±ża kontroler.
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2013-11-23 22:37:30
Autor: Jan StoĹĽek
SSD nierĂłwno pracuje?
Po głębokim namyśle Olaf Frikiov Skiorvensen napisał w sobota, 23 listopada 2013 21:17:

Trudno powiedzieć, można spróbować Backup->Secure Erase->Restore,
dzięki temu pozbędziesz się niesTrimowanych danych, można też zrobić
trimowanie za pomocÄ… wiper.sh(z pakietu hdparm) lub czymĹ› od
producenta dysku.

Na razie strymowałem przy pomocy fstrim, który zaraportował prawie 4GB obciętych danych - ale, niestety, nie pomogło. :( Może GC jeszcze nie zdążył ich odzyskać. ;)

Uświadomiłem też sobie, że pierwszej połowy dysku właściwie teraz nie używam, więc spokojnie mogę ją wyczyścić i przenieść cały root na "lepszą" połowę. A potem się zobaczy. :)

Dzięki.

--
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

SSD nierówno pracuje?