SSD - próbował ktoś?

Data: 2009-03-25 00:34:20
Autor: Norman
SSD - próbował ktoś?
Witam grupowiczów,

Mam pytanko - czy ktoś z Was wymienił w swoim notebooku dysk tradycyjny na SSD? Jakie wrażenia? Czy rzeczywiście jest dużo lepiej? Windołsy i Office śmiga szybciutko? Czy czas pracy na baterii wydłużył się? Zależy mi najbardziej na opiniach użytkowników tego typu rozwiązań.

Nie chodzi mi o opłacalność tego rozwiązania - ceny dysków jakie są takie są - wszyscy wiedzą i pewnie za czas jakiś będą tańsze:)

Pozdr.
J.

Data: 2009-03-25 09:15:43
Autor: Kot Prezydenta
SSD - próbowa³ kto¶?

U¿ytkownik "Norman" <audiopolis@interia.xxx.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gqbpqf$f4v$1news.interia.pl...
Witam grupowiczów,

Mam pytanko - czy kto¶ z Was wymieni³ w swoim notebooku dysk tradycyjny na SSD? Jakie wra¿enia? Czy rzeczywi¶cie jest du¿o lepiej? Windo³sy i Office ¶miga szybciutko? Czy czas pracy na baterii wyd³u¿y³ siê? Zale¿y mi najbardziej na opiniach u¿ytkowników tego typu rozwi±zañ.

Nie chodzi mi o op³acalno¶æ tego rozwi±zania - ceny dysków jakie s± takie s± - wszyscy wiedz± i pewnie za czas jaki¶ bêd± tañsze:)

Archiwum grupy powie sporo

Data: 2009-03-25 15:41:09
Autor: Robert Winkler
SSD - próbował ktoś?
[...]

Na przestrogę dla tych którzy planują instalacje Visty albo Windows 7
na dysku firmy OCZ:

http://blogs.technet.com/fesnouf/archive/2009/03/25/hello-ssd-good-buy-ocz.aspx

--
____________
Pozdrawiam

Data: 2009-03-25 16:02:26
Autor: Tomasz Potega
SSD - próbowa³ kto¶?
Robert Winkler wrote:
Na przestrogê dla tych którzy planuj± instalacje Visty albo Windows 7
na dysku firmy OCZ:

http://blogs.technet.com/fesnouf/archive/2009/03/25/hello-ssd-good-buy-ocz.aspx

nie chodzi zapewne o sam± firmê, ale kontroler:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/intel/showdoc.aspx?i=3403&p=8
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=3531

pozdrowienia,
shadow

Data: 2009-03-25 17:05:01
Autor: MC
SSD - próbowa³ kto¶?
U¿ytkownik "Tomasz Potega" <shadow@manta.univ.gda.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gqdh1b$jv1$1news.wp.pl...
Robert Winkler wrote:
[...]

No w³a¶nie, kontroler jest najwa¿niejszy a tutaj nie wiadomo o który chodzi. OCZ produkuje dyski conajmniej z trzema ró¿nymi kontrolerami. To primo. Po drugie te zabawy z AHCI ¿eby wymusiæ obs³ugê NCQ te¿ wymagaj± zgodno¶ci ustawienia w BIOS-ie i w systemie. I musi byæ pasuj±cy mostek po³udniowy na p³ycie. Nie wiadomo, czy to akurat jest ten OCZ, który potrafi z tego zrobiæ u¿ytek. Po trzecie i najwa¿niejsze SSD w obecnej konsumenckiej postaci w zasadzie siê nie nadaj± ani do trzymania na nich ani plików wymiany, ani czego¶ w rodzaju Temporary Internet Files i w gruncie rzeczy jakiegokolwiek systemu.

Data: 2009-03-25 17:56:48
Autor: Tomasz Potega
SSD - próbowa³ kto¶?
MC wrote:
No w³a¶nie, kontroler jest najwa¿niejszy a tutaj nie wiadomo o który chodzi. OCZ produkuje dyski conajmniej z trzema ró¿nymi kontrolerami.

na zdjêciu jest JMicronowy OCZ Solid...

pozdrowienia,
shadow

Data: 2009-03-25 22:14:49
Autor: MC
SSD - próbowa³ kto¶?
U¿ytkownik "Tomasz Potega" <shadow@manta.univ.gda.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gqdnno$o3q$1news.wp.pl...
MC wrote:
No w³a¶nie, kontroler jest najwa¿niejszy a tutaj nie wiadomo o który chodzi. OCZ produkuje dyski conajmniej z trzema ró¿nymi kontrolerami.

na zdjêciu jest JMicronowy OCZ Solid...

Niestety nie znam wyników porz±dnych, powtarzalnych testów dysków na tym kontrolerze.

Data: 2009-03-26 20:05:57
Autor: Tomasz B±tor
SSD - próbowa³ kto¶?
Dnia Wed, 25 Mar 2009 22:14:49 +0100, MC napisa³(a):

MC wrote:
[...]

Akurat testy JMicrona s± w pe³ni powtarzalne: za ka¿dym razem widaæ, jak
bardzo ten kontroler ssie.

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2009-03-28 02:27:49
Autor: MC
SSD - próbowa³ kto¶?
U¿ytkownik "Tomasz B±tor" <mis@koralgol.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1e09l9c8dcl7.1c8f0lm35hemu.dlg40tude.net...

MC wrote:
[...]

Co robi?

Data: 2009-03-28 12:11:16
Autor: Tomasz B±tor
SSD - próbowa³ kto¶?
Dnia Sat, 28 Mar 2009 02:27:49 +0100, MC napisa³(a):

Ssie. Jak ssaæ.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2009-03-28 16:02:47
Autor: MC
SSD - próbowa³ kto¶?
U¿ytkownik "Tomasz B±tor" <mis@koralgol.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jky7fpy7w7no.17jaoa7yf3ow8$.dlg40tude.net...
[...]

Ale to kawa³ek krzemu a nie "zwierzê nale¿±ce do krêgowców, charakteryzuj±ce siê g³ównie wystêpowaniem gruczo³ów mlekowych u samic".

Data: 2009-03-26 20:11:00
Autor: Tomasz B±tor
SSD - próbowa³ kto¶?
Dnia Wed, 25 Mar 2009 17:05:01 +0100, MC napisa³(a):

[...]

Jest dok³adnie odwrotnie: dobre SSD pokazuj± jakiego "kopa" mo¿e dostaæ
dziêki nim komputer po zainstalowaniu na nich systemu. Problem w tym, ¿e
wygl±da na to, ¿e jedyne tego rodzaju dyski nadaj±ce siê do czegokolwiek to
Intele (OCZ Vertex zapowiadaj± siê naprawdê przyzwoicie, ale na razie jest
z nimi koszmarnie du¿o problemów)

t.

--

SSD - próbował ktoś?