SSD proszę o praktyczną poradę

Data: 2012-02-22 10:58:11
Autor: Terry Jonesty
SSD proszę o praktyczną poradę
Osobiście wydaje mi się, że największą zaletą SSD jest nie szybkość
lecz:
1.) IDEALNIE CICHA PRACA
2.) IDEALNA ODPORNOŚĆ NA WSTRZĄSY

Co do szybkości to wystarczy aby nie ustępował mechanicznemu HDD
(~80MB/s) i żeby zachowywał swoje parametry po kilku latach (w
stacjonarnym mam Seagate co pracuje już 12 lat, w jednym z laptopów 6-
letnia Toshiba 40B, oba WYKORZYSTYWANE ultra INTENSYWNIE i oba w
idealnym stanie - czy SSD przetrwa chociaż 3 lata?)

Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

P.S. Ponieważ w wątku obok rozgorzała zaciekła dyskusja o wyższości
świąt wielkanocnych nad świętami bożego narodzeni to chcę poprosić o
poradę tutaj.

Data: 2012-02-22 20:10:04
Autor: boxfish
W dniu 2012-02-22 19:58, Terry Jonesty pisze:

Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

LOL chyba 1300 chciałeś napisać ...

Data: 2012-02-22 14:02:33
Autor: Terry Jonesty
On 22 Lut, 20:10, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:
W dniu 2012-02-22 19:58, Terry Jonesty pisze:

> Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
> około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł....

LOL chyba 1300 chciałeś napisać ...

za 1300zł to szybkość >600MB/s - a ja jasno się wyraziłem, że mi
wystarczy transfer około 80MB/s (tylko bez ściemy)
inaczej to po co mam płacić 1000zł za SDD co wszystkie parametry ma
gorsze niż HDD za <200zł?
(bo co do innych zalet/wad to coś za coś, więc bilans wychodzi na
zero)

Data: 2012-02-23 20:25:01
Autor: boxfish
W dniu 2012-02-22 23:02, Terry Jonesty pisze:

za 1300zł to szybkość>600MB/s - a ja jasno się wyraziłem, że mi
wystarczy transfer około 80MB/s (tylko bez ściemy)
inaczej to po co mam płacić 1000zł za SDD co wszystkie parametry ma
gorsze niż HDD za<200zł?

No to proszę znajdź za 300 dysk o pojemności 160 GB, sam kupię kilka sztuk :-)

Data: 2012-02-23 20:42:04
Autor: qwerty
Użytkownik "boxfish"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ji63qc$1a5$1@inews.gazeta.pl...
No to proszę znajdź za 300 dysk o pojemności 160 GB, sam kupię kilka sztuk :-)

http://www.ceneo.pl/10701976
MSPANC. :)

Data: 2012-02-24 13:06:27
Autor: BoxFish
W dniu 2012-02-23 20:42, qwerty pisze:
[...]

Zgaduję że świadomie pominąłeś drobny szczegół jakim jest SSD :-)

Data: 2012-02-23 23:22:16
Autor: Zenek
W dniu 2012-02-23 20:25, boxfish pisze:
[...]

http://allegro.pl/listing.php/search?category=4475&string=160gb

prosze cie bardzo nie wiem tylko czy ci kasy starczy

Data: 2012-02-23 23:46:47
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-23 23:22, Zenek wrote:
[...]

No patrz, wystarczylo ze jedna hurtownia sprowadzila mase tego starocia za grosze i juz tylu oferuje. Warto wziac pod uwage to, ze dystrybutor daje na nie 6 m-cy gwarancji.

Data: 2012-02-23 23:54:21
Autor: Zenek
W dniu 2012-02-23 23:46, Rafal Lukawski pisze:
On 2012-02-23 23:22, Zenek wrote:
[...]

Gwarancje to daje producent a oni co najwyzej rekojmie czyli poprostu wymienia na inny albo oddadza kase. Pewnie kupili po 50zl sztuka .

Data: 2012-02-24 01:06:53
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-23 23:22, Zenek wrote:
[...]

Moga dac gwarancje (bo czemu nie?) To dobrowolne świadczenie, a jego warunki swobodnie ustala sprzedający (lub inna firma, np. producent). To co istotne to to, że nie wyklucza to innych uprawnień kupującego, ale o tym już tu była kilka razy mowa.

Data: 2012-02-24 13:07:01
Autor: BoxFish
W dniu 2012-02-23 23:22, Zenek pisze:
[...]

Czytanie ze zrozumieniem nie boli, temat to SSD

Data: 2012-02-24 13:18:07
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-02-24 13:07, Użytkownik BoxFish napisał:

[...]

Jesteś pewien że nie boli ?
To może pokażesz te dyski 160 gigowe po 300zł.
SSD oczywiście.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2012-02-24 21:30:33
Autor: boxfish
W dniu 2012-02-24 13:18, RadoslawF pisze:
[...]

widzę że masz poważny problem, bardzo poważny EOT

Data: 2012-02-25 00:28:14
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-02-24 21:30, Użytkownik boxfish napisał:

[...]

Szkoda że jeszcze swojego problemu nie zauważyłeś.
I nie licz że EOT z twojej strony ten problem rozwiąże.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-25 11:43:39
Autor: BoxFish
SSD proszę o praktyczną poradę

Nie przeczytasz tytułu, nie przeczytasz wątku albo przeczytasz i nie rozumiesz ale mądrujesz do końca. Skoro lubisz to już Twój problem :-)

Data: 2012-02-25 16:35:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-02-25 11:43, Użytkownik BoxFish napisał:

Nie przeczytasz tytułu, nie przeczytasz wątku albo przeczytasz i nie rozumiesz ale mądrujesz do końca. Skoro lubisz to już Twój problem :-)

W dalszym ciągu swojego problemu nie zauważasz.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-26 10:40:31
Autor: boxfish
W dniu 2012-02-25 16:35, RadoslawF pisze:
[...]

A ty wciąż trollujesz.

Data: 2012-02-26 12:15:36
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-02-26 10:40, Użytkownik boxfish napisał:

[...]

Jak zwykle się mylisz.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-26 16:19:07
Autor: boxfish
W dniu 2012-02-26 12:15, RadoslawF pisze:
[...]

A ty jak zwykle nic na temat.

Data: 2012-02-22 20:14:39
Autor: Santana

Użytkownik "Terry Jonesty" <tttrrraaaiiinnn@gmail.com> napisał w wiadomości news:defa0b86-b0b7-4655-bf4e-d0d967706424s7g2000vby.googlegroups.com...
[...]

Takie rzeczy tylko w ....T-Mobile ;)

Data: 2012-02-22 20:17:01
Autor: =Marcos=
SSD proszę o praktyczną poradę
Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

Zapomniałeś o największej wadzie - cenie.
Do 300zł dostaniesz rozmiar maksymalnie 60GB.
160GB od 950zł wzwyż.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2012-02-22 20:19:31
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-22 19:58, Terry Jonesty wrote:
[...]

Co prawda niektorzy producenci podaja średni czas pracy w godzinach, w praktyce uwzględniając tylko i wyłączne cechy technologii zależy to od ilości zapisów na nośnik określonej /jeżeli dobrze pamietam/ w PB.

Także w pewnych zastosowaniach SSD może być bardziej trwały od HDD, w wielu gorszy - technologia wymaga dopracowania. Dla formalności bloki pamięci flash wytrzymują określoną liczbę cykli kasowania, Flash MLC o wiele niższa niż SLC, ale tych drugich praktycznie się nie spotyka ze względu na cene.

Osobiście troche inaczej patrze na SSD. Zależy mi TERAZ na wydajnej pracy, to stosuje SSD i jak zawsze backupy. Padło mi wieeeele HDD i jeden SSD. z backupami szczerze mówiąc specjalnie się tym nie przejmuje.

Nikt Ci teraz nie zagwarantuje 10 letniej trwałości, szczególnie że tak trwałych urządzeń po prostu się nie produkuje (statystycznie jest to nieoplacalne). Wazne by produkt (niezaleznie czy to HDD czy SSD) padl po gwarancji, a klient kupi nowy. Zwroc wiec uwage czy praca w okresie gwarancji zwroci Ci naklady. Jezeli nie jest to praca zarobkowa, to nic nie zastapi backupow.

Data: 2012-02-23 08:52:48
Autor: Chris
SSD proszę o praktyczną poradę
Terry Jonesty nabazgrał(a):

Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

Jak znajdziesz w tej cenie to już możesz szukać domu na Caraibach ...

Za 300zł to ledwo 60GB kupisz :)

Data: 2012-03-01 22:44:58
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.02.2012 19:58, Terry Jonesty pisze:
Osobiście wydaje mi się, że największą zaletą SSD jest nie szybkość
lecz:
1.) IDEALNIE CICHA PRACA

Nieprawda, mogą bzyczeć cewki.

2.) IDEALNA ODPORNOŚĆ NA WSTRZĄSY

A to już całkowita nieprawda, elektronika ROHS jest mało
odporna na wstrząsy, drgania, a tym bardziej nagłe zmiany
temperatury. Luty bezołowiowe są jednak bardzo kruche, a
pola BGA w zasadzie nienaprawialne.

Proszę polećcie mi SSD co spełnia powyższe wymagania o pojemności
około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc do 300zł...

Chyba żartujesz... :)

Data: 2012-03-02 07:11:21
Autor: Terry Jonesty
On 1 Mar, 22:44, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:
> 1.) IDEALNIE CICHA PRACA

Nieprawda, mogą bzyczeć cewki.

Jasne, ale o ileż ciszej niż ciągle gwiżdżący taki Raptor!

> [...]

odporna na wstrząsy, drgania, a tym bardziej nagłe zmiany
temperatury. Luty bezołowiowe są jednak bardzo kruche, a

Jeszcze raz: jakie przeciążenia wytrzyma SSD a jakie HDD? Prosze o
liczby a nie lanie wody...

SSD proszę o praktyczną poradę