SSD vs HD

Data: 2013-06-08 16:12:57
Autor: \(c\)RaSz
SSD vs HD
Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych HD z
wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny. Głównym powodem jest
zapewne wysoka cena pamięci SSD. Ciekawym jest, jak długo ta różnica będzie
tak duża... Jakie są trendy / prognozy? Trochę pogooglałem, ale znalezione
przeze mnie informacje były dość już dawne. Znalazłem opis (leciwy, więc
zapewne mocno nieaktualny), że:

"czas dostępu: 0,2 ms i 15,1 ms odpowiednio dla SSD i HDD. Średnia prędkość
transferu HDD wyniosła niecałe 84 MB/sekundę, a SSD 2,5-krotnie więcej,
225,8 MB/sekundę." - koniec cytatu.

Czas dostępu jest więc dla SSD niemal 75 razy szybszy niż w przypadku HD -
to po prostu nokaut! Ale onegdaj usłyszałem gdziesik, że zapis na SSD jest
od HD... wolniejszy? Czy tak jest nadal?

Wyszperałem też coś o "dyskach przyszłości":

http://www.dyski.wirt.pl/index.php/Krzem.html   - opisano tam pamięci
holograficzne. Nie ma przy artykule daty, nie wiem więc czy jest sprzed
tygodnia, czy może 5 lat. Czy takie urządzenia pamięci są już w sprzedaży,
czy ktoś coś słyszał? Bo google mi nie pomogło.

Znacie może aktualne porównanie głównych parametrów SSD vs HD? Czy firmy
produkujące klasyczne HD zapowiadają rychłe (albo w jakimś-tam terminie)
zarzucenie tej technologii?

--
Pozdrawiam  - Rafał

Data: 2013-06-08 17:00:16
Autor: Jawi
SSD vs HD
W dniu 2013-06-08 16:12, (c)RaSz pisze:

to się będzie zaraz działo ;)

Data: 2013-06-08 22:45:57
Autor: marfi
SSD vs HD

Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.pl> napisał w wiadomości news:51b34702$0$1452$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-06-08 16:12, (c)RaSz pisze:

to się będzie zaraz działo ;)

  Dlaczego? Oba typy mają swoje wady i zalety.
Mam w komputerze 2*SSD (adata i samsung) oraz trzy HDD ( WD Black).
Najgorzej w tym roku zachowuje się Samsung (840/250GB) - dwukrotnie po wyjściu ze stanu wstrzymania nie działał i trzeba było wyłączyć/włączyć komputer aby "ożył".

--
marfi

Data: 2013-06-08 22:58:06
Autor: $heikh el $hah
SSD vs HD
W dniu 2013-06-08 17:00, Jawi pisze:
W dniu 2013-06-08 16:12, (c)RaSz pisze:

to się będzie zaraz działo ;)

Ja bym powiedział, że raczej od 3 do 5 lat licząc od dziś. ;)
A uzasadnił kryzysami finansowymi. Linie produkcyjne HDD są.
Linie produkcyjne SSD powstają powoli, a standard, na tle HDD, jest jeszcze niedopracowany.
Poza tym kwestia pojemności. Pamięci typu flash ewoluowały bardzo długo. Dekadę temu pewnie byś nie uwierzył, że powstanie microSD i uda się w niej upchnąć 32/64 GB (zerknąłem na allegro i chyba najwięcej tego).
Tymczasem SSD pod tym względem jeszcze nie bije HDD. A nawet gdyby, to co przeciętny użytkownik miałby trzymać na pojedynczym SSD o pojemności, załóżmy 10 TB? Zdjęcia i filmy? Na jednym trochę ryzykowne.
A nawet gdyby, to ktoś by musiał mieć przeszczepioną rękę od emerytowanego Japończyka-turysty, by to zapełnić. Ja przez 5 lat zebrałem jakieś 250 GB zdjęć, ale tylko dlatego, że mam łącznie 4 dyski ~ 1,5 TB. Gdyby zaczęło brakować mi miejsca, to zapewne mógłbym swobodnie wykasować minimum połowę tych zdjęć (podobne ujęcia i te najgorsze jakościowo), ale tego nie przewiduję, bo w każdej chwili mogę dokupić trzeci zewnętrzny dysk. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-09 00:19:07
Autor: Jawi
SSD vs HD
W dniu 2013-06-08 22:58, $heikh el $hah pisze:
W dniu 2013-06-08 22:45, marfi pisze:>

[...]

Miałem na myśli burzliwą dyskusję bo temat ssd vs hdd powraca jak bumerang ;)

Data: 2013-06-08 17:31:04
Autor: R.e.m.e.K
SSD vs HD
Dnia Sat, 8 Jun 2013 16:12:57 +0200, (c)RaSz napisał(a):

[...]

Jeszcze jednym waznym parametrem, w praktyce wazniejszym niz transfer, jest
IOPS. Tu tez HDD dostaje poteznie w dupsko.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-08 17:57:29
Autor: qwerty
SSD vs HD
UĹźytkownik "R.e.m.e.K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51b34e3b$0$1469$65785112@news.neostrada.pl...
Jeszcze jednym waznym parametrem, w praktyce wazniejszym niz transfer, jest
IOPS. Tu tez HDD dostaje poteznie w dupsko.

Tak samo jak dysk padnie - SSD staje się tylko drogą podstawką do piwa (danych nie odzyskasz).

Data: 2013-06-08 20:32:50
Autor: R.e.m.e.K
SSD vs HD
Dnia Sat, 8 Jun 2013 17:57:29 +0200, qwerty napisał(a):

Jeszcze jednym waznym parametrem, w praktyce wazniejszym niz transfer, jest
IOPS. Tu tez HDD dostaje poteznie w dupsko.

Tak samo jak dysk padnie - SSD staje się tylko drogą podstawką do piwa (danych nie odzyskasz).

Odzyskam. Jestem zabezpieczony.

btw jak HDD padnie staje sie przyciskiem do papieru. Tylko co to ma wszystko do wydajnosci?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-08 21:53:05
Autor: Mr. Misio
SSD vs HD
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

a ja czekam na obiecane przez seagate sshd...

Data: 2013-06-09 11:31:40
Autor: Mr. Misio
SSD vs HD

Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

....ale slabo dostepne w PL...

Data: 2013-06-09 20:04:05
Autor: Ghost
SSD vs HD

Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Np. na allegro zatrzesienie.

Data: 2013-06-10 10:40:55
Autor: Chris
SSD vs HD
Mr. Misio nabazgrał(a):

a ja czekam na obiecane przez seagate sshd...
??? Przeciez sa.
...ale slabo dostepne w PL...

SSHD SEAGATE 500 GB 2,5" ST500LM000 5400 64MB
SSHD SEAGATE 1TB 2,5" ST1000LM014 5400 64MB

Leży tego pełno u nas na magazynie jak by co.

Data: 2013-06-10 12:42:11
Autor: Mr. Misio
SSD vs HD
Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):

[...]

Nie zaznaczylem, ale chodzilo mi o desktopowe, 3,5 calowe, 7200rpm.

Data: 2013-06-10 12:51:33
Autor: Chris
SSD vs HD
Mr. Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):
[...]

WD Raptor też był dektop a 2.5" :)

Ale fakt, 3.5" brak ...

Data: 2013-06-09 09:37:55
Autor: qwerty
SSD vs HD
UĹźytkownik "R.e.m.e.K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51b378d5$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
btw jak HDD padnie staje sie przyciskiem do papieru.
Tylko co to ma wszystko do wydajnosci?

Przełożysz elektronikę i działa (dane nie wyparowują).

Data: 2013-06-09 09:07:36
Autor: m4rkiz
SSD vs HD
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:kp1bcl$416$1usenet.news.interia.pl...
btw jak HDD padnie staje sie przyciskiem do papieru.
Tylko co to ma wszystko do wydajnosci?
Przełożysz elektronikę i działa (dane nie wyparowują).

kompletna nieprawda

o ile ulegnie uszkodzeniu wlasnie elektronika a nie czesci mechaniczne
lub talerze to wyspecjalizowana firma za kilka tysiecy zlotych moze
zrobic to dla ciebie

jezeli sam przelozysz elektronike w jakimkolwiek nowym dysku to dalej
nie bedzie dzialal

Data: 2013-06-09 10:35:31
Autor: qwerty
SSD vs HD
UĹźytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kp1cre$jke$1@dont-email.me...
jezeli sam przelozysz elektronike w jakimkolwiek nowym dysku to dalej
nie bedzie dzialal

GdyĹź?

Data: 2013-06-09 17:38:45
Autor: Maciek
SSD vs HD
W dniu 2013-06-09 10:35, qwerty pisze:
jezeli sam przelozysz elektronike w jakimkolwiek nowym dysku to dalej
nie bedzie dzialal
GdyĹź?
GdyĹź praktyka (a zapewne teoria teĹź) mĂłwi, Ĺźe nie :-)
Swego czasu padła mi elektronika (dysk raz był rozpoznawany przez BIOS,
raz nie, a jak nawet był to po chwili znikał), znalazłem praktycznie
bliźniaczy model, przełożenie elektroniki powodowało, że w ogóle był
niewidoczny.

Maciek

Data: 2013-06-10 10:44:59
Autor: Chris
SSD vs HD
Maciek nabazgrał(a):

[...]

Masz małą praktykę ...

[...]

"praktycznie" = nie dobrałeś właściwego modelu tylko dobierałeś na oko ...

Data: 2013-06-10 22:37:32
Autor: Maciek
SSD vs HD
W dniu 2013-06-10 10:44, Chris pisze:
"praktycznie" = nie dobrałeś właściwego modelu tylko dobierałeś na oko ...
Praktycznie była różnica jedynie w numerze seryjnym i dacie produkcji
(parę miesięcy różnicy o ile dobrze pamiętam), ale mniejsza o to, Panie
z dużą praktyką :->

Maciek

Data: 2013-06-11 08:26:12
Autor: Chris
SSD vs HD
Maciek nabazgrał(a):

W dniu 2013-06-10 10:44, Chris pisze:
"praktycznie" = nie dobrałeś właściwego modelu tylko dobierałeś na oko
Praktycznie była różnica jedynie w numerze seryjnym i dacie produkcji

A jesteś tego pewien ... często tego nie widać dla amatorów :)

(parę miesięcy różnicy o ile dobrze pamiętam), ale mniejsza o to, Panie
z dużą praktyką :->

Tak, mam dużą praktykę bo siedzę w tym temacie ponad 15 lat.

Data: 2013-06-09 15:05:53
Autor: Jawi
SSD vs HD
W dniu 2013-06-09 10:07, m4rkiz pisze:
[...]

Co ty nie powiesz.
A co to nowy dysk? Bo model kupiony 2 lata temu. Przełożyłem elektronikę z walniętego (cały w bad sectorach) egzemplarza jakiś czas temu i działa do dzisiaj.

Data: 2013-06-09 15:42:32
Autor: m4rkiz
SSD vs HD
"Jawi" <tajny@poufny.pl> wrote in message news:51b47db2$0$1262$65785112news.neostrada.pl...
[...]

obecne dyski posiadaja kostke rom z informacjami bez ktorych mozna sobie
i reszte elektroniki i talerze w buty wsadzic

owszem w niektorych modelach ktore trzymaja to na talerzach moze to
zadzialac (o ile padnie wlasnie cos na plytce)
bo jak sie spali silnik, serwo, przedwzmacniacz, przyklei glowica, dysk
bedzie zalany czy rozszczelniony to przekladke elektoroniki mozna sobie
robic do znudzenia

rownie dobrze mozna napisac ze w ssd wystarczy kontroler (bo teraz moda na
aesowanie kosci nastala) i kostki pamieci przelutowac na nowe pcb bo
dane nie wyparowuja...

przy gestosci danych osiaganych przez obecne hdd - 671088640000 bitow na
calu kwadratowym talerza bajki o spokojnym odzyskiwaniu danych w domu sa
delikatnie mowiac naiwne, to ze czasem gdzies, komus sie udalo nie znaczy
ze mozna z tego wyciagnac jakiekolwiek wiarygodne wnioski co do latwosci
tego procesu - zwlaszcza ze historie ze szczesliwym zakonczeniem
odzyskiwania zyja nieco dluzej niz "dysk mi zdechl, kupilem nowy"

Data: 2013-06-08 19:53:45
Autor: RadoslawF
SSD vs HD
Dnia 2013-06-08 16:12, Użytkownik (c)RaSz napisał:
Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych HD z
wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny. Głównym powodem jest

Miejsce samochodów miały zająć samoloty, potem helikoptery
a teraz czekamy na latające spodki. I czekamy na nie używając
samochodów.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-06-08 14:04:36
Autor: Pszemol
SSD vs HD
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:kovr3a$b2b$1node1.news.atman.pl...
[...]

Chyba Ci ta ilustracja nie wyszła...
Samochód ma pozytywne cechy których nie ma samolot:
choćby małe rozmiary oraz to, że można nim dojechać tam, gdzie
samolotem się nie da (np. między wieżowce w dużym mieście).
Magnetyczne dyski mają jedyną zaletę która powstrzymać może
kupującego przed wyborem SSD: niska cena jednostki pojemności.
Tam, gdzie bardziej liczy się objętość miejsca a nie szybkość
dostępu tam będą wybierane dyski magnetyczne....
Myślę że cena SSD szybko będzie dalej spadać i poniżej pewnego
progu będzie nas stać na to, aby nie wybierać HDD...

Data: 2013-06-08 21:44:31
Autor: RadoslawF
SSD vs HD
Dnia 2013-06-08 21:04, Użytkownik Pszemol napisał:
[...]

Wyszła, wyszła tylko niektórzy nie chcą tego przyznać.
Helikopterem się da tyle że nie ma potrzeby bo lądowiska
są na tych wieżowcach. Ale cenowo niestety przegrywają.

[...]

Nie zrozumiałeś, ceny samolotów i helikopterów też spadają
a jednak samochód wygrywa z nimi tylko cenowo. Podobnie
zapowiada się z dyskami.

Pozdrawiam

Data: 2013-06-08 15:21:21
Autor: Pszemol
SSD vs HD
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:kp01j2$iaf$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jakie lądowiska dla helikopterów masz w Warszawie?
Krakowie? Ile ich? Poza tym - helikopter to nie samolot...
Samochodem dojedziesz sobie pod sam dom, czasem
wjedziesz nawet do garażu i Cię deszcz nie zmoczy...
To nie tylko cena ogranicza Cię przed wyborem samolotu:
wybierasz samochód bo jest po prostu wygodniejszy,
łatwiejszy w użyciu, nie musi mieć specjalnych lądowisk
właśnie, lotnisk - no i zdecydowanie ciszej nim podróżujesz...

[...]

Absolutnie nie tylko cenowo - wyjazd z domu po bułki samolotem
do sklepu odległego 2km jest po prostu niepraktyczny samolotem :-)
Bez względu na jego cenę czy też cenę paliwa... Nie kłóć się już :-)

Data: 2013-06-09 08:29:55
Autor: RadoslawF
SSD vs HD
Dnia 2013-06-08 22:21, Użytkownik Pszemol napisał:

Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych
HD z wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny.

Miejsce samochodów a teraz czekamy na latające spodki. I czekamy na nie używając
[...]

Czytaj ze zrozumieniem, było "miały zająć samoloty, potem helikoptery"
Po co podjechać pod dom skoro można dolecieć na dom ?
Co do specjalnych lądowisk kto nie zauważyłeś ale samochody
potrzebują dosyć kosztownych sieci drug i podobnie dostępnych
w centrach miast jak lądowiska parkingów.

[...]

Po bułki to ja chodzę do sklepu jakieś 150 metrów. Dwa kilometry
do spożywczego, gdzie ty człowieku mieszkasz ?

Pozdrawiam

Data: 2013-06-09 11:01:18
Autor: Pszemol
SSD vs HD
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:kp17d5$rev$1node2.news.atman.pl...
Po bułki to ja chodzę do sklepu jakieś 150 metrów. Dwa
kilometry do spożywczego, gdzie ty człowieku mieszkasz ?

Na przedmieściach to normalka...
Nie każdy mieszka w blokowisku gdzie ma budkę z chlebem
za rogiem... W moich rejonach bez samochodu (lub choć rowera)
wiele nie zdziałasz.

Data: 2013-06-09 19:19:12
Autor: RadoslawF
SSD vs HD
Dnia 2013-06-09 18:01, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Podobnie jak u niektórych bez dysku.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-06-10 10:50:12
Autor: Chris
SSD vs HD
RadoslawF nabazgrał(a):

Nie zrozumiałeś, ceny samolotów i helikopterów też spadają
a jednak samochód wygrywa z nimi tylko cenowo. Podobnie
zapowiada się z dyskami.

Kiedyś po świecie podróżowało się na koniach, potem wyparły to samochody i statki a teraz w 99% są to samoloty ... nawet w naszym kraju jest mega wzrost przewozów lotniczych między miastami w samej Polsce bo nie jest opłacalna jazda przez pół dnia z jednego miasta do drugiego, konferencja na 2h i powrót do domu ... cały dzień w dupę więc lepiej i szybciej polecieć samolotem, ceny często są na takim samym poziomie jak jazda autem w dwie strony.

Data: 2013-06-10 11:47:17
Autor: Pszemol
SSD vs HD
"Chris" <chris@spam.pl> wrote in message news:kp4404$ju6$1node1.news.atman.pl...
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Jeśli to tylko konferencja to chyba najlepiej będzie zrobić video skype :-)

Data: 2013-06-11 08:44:04
Autor: Chris
SSD vs HD
Pszemol nabazgrał(a):

[...]
:-)

A co ma zrobić pracownik SAP, administrator firmy międzynarodowej, prawnik ..... tak można długo :)

Data: 2013-06-13 12:48:25
Autor: LPPL
SSD vs HD

Użytkownik "RadoslawF"
Dnia 2013-06-08 16:12, Użytkownik (c)RaSz napisał:

Miejsce samochodów miały zająć samoloty, potem helikoptery
a teraz czekamy na latające spodki. I czekamy na nie używając
samochodów.  :-)

Biorąc pod uwagę zmiany klimatyczne to niedaleka przyszłość wymusi raczej przesiadkę na amfibię, hydroplan albo wodolot.

I znowu wygra, za przeproszeniem, hybryda...

--
LPPL

Data: 2013-06-09 01:15:46
Autor: Yakhub
SSD vs HD
W liście datowanym 8 czerwca 2013 (16:12:57) napisano:

Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych HD z
wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny.
/ciach/

Kiedyś były walki Atari z Commodore.
Potem Atari ST i Commodore Amiga.
Amiga i PC
PC i Mac
Intel i AMD
Windows i Linuks

Teraz nadeszły czasy HDD vs SSD...

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-06-09 00:37:58
Autor: m4rkiz
SSD vs HD
"Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> wrote in message news:1887190632.20130609011546gazeta.pl...
[...]

dla mnie hdd nie jest alternatywa dla ssd wiec walka nie ma sensu, obecnie
sa to produkty do zupelnie roznych zastosowan i tyle

nie wyobrazam sobie jaki bylby sens zastapienia jednego drugim nawet w obrebie
mojego laptopa o desktopie czy ogole rynku pc nie wspominajac

ST4000DM000 - 4TB, 600PLN, sekwencyjny odczyt ~135MB/s, losowy zapis 4k ~1MB/s
MZ-7PD128 - 0,1TB, 500PLN, sekwencyjny odczyt ~530MB/s, losowy zapis 4k ~60MB/s

porownywanie tira z wyscigowka

obydwa nie maja sensu w miescie (czyli typowym desktopie kowalskiego)

jeden nadaje sie na tor wyscigowy, inny do wozenia ladunkow, jednego nie da
sie sensownie zastapic drugim

i tyle.

Data: 2013-06-09 15:07:43
Autor: Jawi
SSD vs HD
W dniu 2013-06-09 01:37, m4rkiz pisze:
[...]

To jaki jest do miasta? ;)

Data: 2013-06-09 11:03:06
Autor: Pszemol
SSD vs HD
"Jawi" <tajny@poufny.pl> wrote in message news:51b47e20$0$1262$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dyski hybrydowe, gdzie talerzowy dysk połączony jest z małym SSD
w jedną obudowę i sterownik tym zarządza odpowiednio aby dać
Ci zalety (i wady) obu światów połączonych w jedną całość...

Data: 2013-06-09 17:42:31
Autor: Maciek
SSD vs HD
W dniu 2013-06-09 15:07, Jawi pisze:
jeden nadaje sie na tor wyscigowy, inny do wozenia ladunkow, jednego nie da
sie sensownie zastapic drugim
To jaki jest do miasta? ;)
To zależy, czy potrzebujesz przestronny rodzinny minivan, czy wolisz się
lansować szybkim małym cabrio ;-)

Maciek

Data: 2013-06-09 21:37:00
Autor: m4rkiz
SSD vs HD
[...]

bede strzelal ze zwykly user bierze obecnie hdd 0,5-1TB

skrocenie bootowania i wieksza plynnosc dzialania nie jest krytyczna bo
komp sluzy do allegro, google, facebooka i filmow

Data: 2013-06-11 14:54:18
Autor: BUNIEK
SSD vs HD
[...]

Zależy, jak wozisz tylko siebie możesz brać szybszy :) jak wozisz towar po sklepach to lepszy będzie większy,  są tez duże i szybkie ale ekonomicznie nieuzasadnione (jak szwajcarskie zegarki za tysiące EURO) choć tez ktoś to kupuje skoro opłaca się produkować.

Buniek

Data: 2013-06-09 10:44:23
Autor: gawfron
SSD vs HD
W dniu 2013-06-09 01:15, Yakhub pisze:
[...]

Atarowca wal z gumowca! :P

Data: 2013-06-11 01:13:49
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
On Jun 8, 4:12 pm, "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_bar...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

W latach 1970-tych miał ogromną popularność serial "Cosmos 1999"
którego akcja rozgrywała się w bardzo komfortowej, rozbudowanej z
dużym rozmachem bazie księżycowej "Alfa", mi.in. rutynowo używa się
tam małych wydajnych statków "Orłów" wszędzie potrafiących wylądować i
dolatujących z Ziemi na Księżyc i z powrotem w godzinę (i bez
tankowania) - i o czywiście wszystko to się dzieje w roku... 1999 :)

Albo filmy w/g książki Artura Clarka "Space Odyssey 2001", "Space
Odyssey 2010"

Program lotów księżycowych "Apollo" przewidywał wyprawy np. "Apollo
27" - podczas gdy teraz wiemy, że ostatni lot na Księżyc to Apollo-17
w bodajże 1975 r. i potem już nic!
Co więcej amerykańskie wahadłowce już ODDANO NA ZŁOM - i nie ma nic w
zamian!

Także sytuacja w sektorze IT około roku 2000 dawała wiele wspaniałcyh
obietnic. Jednak wnet pojawiło się zjawisko pt. "11 IX", i nadszedł
MROCZNY wiek wojenny, i same kryzysy!

Podsumowując.
Trudno oprzeć sie wrażeniu, że JAKAŚ CIEMNA siła "dba" aby ludzkość
zanadto się nie rozwineła. Nie wiem co czy kto to - czy Kosmici, czy
jakieś FAKTYCZNE ośrodki władzy na świecie (któż jeszcze wierzy, że to
politycy rządzą?)

Ale wszystko zmierza w tę stronę, aby przypadkiem nie zatriumfował
ROZUM - lecz dziki pseudo-kapitalizm oraz anty-kultura degradująca
umysły ludzi.

Data: 2013-06-12 15:04:34
Autor: LPPL
SSD vs HD

Użytkownik "Yerine Ictimai"

W latach 1970-tych miał ogromną popularność serial "Cosmos 1999"
którego akcja rozgrywała się w bardzo komfortowej, rozbudowanej z
dużym rozmachem bazie księżycowej "Alfa",

I co z tego wynika?
Że wyobraźnia wyprzedza postęp i że wizjonerzy popuszczają jej wodze, bo nie muszą się liczyć z kosztami?

[...]

Ja też jestem w stanie dojechać do pracy w pół godziny bez miedzytankowania, wykorzystując zaledwie jedną czwartą prędkości maksymalnej mojego pojazdu (ograniczenie do 50) mając w dodatku ciągle przed oczami krajobraz księżycowy (kratery na jezdni).
Jedyna wada to to, że nie mogę kierować w stanie "nieważkości" ;(

Albo filmy w/g książki Artura Clarka "Space Odyssey 2001", "Space
Odyssey 2010"

Czy to ten sam Clark, który "wymyślił" że łączność satelitarna wyeliminuje skutecznie i raz na zawsze naziemne nadajniki telefonii i telewizji? He, he!
Wizje Leonardo d. V.  zisciły się dopiero po wiekach, ale to się zmienia i już np. rozwój robotyki galopuje niczym muł w zaprzęgu. Ledwo wymyślono pojęcie robot, a już na dniach korporacja Tyrell zapowieda wypuszczenie pierwszego egzemplarza Nexus 6.
Co prawda, trwałośc ich nie będzie odstawała zbyt od życia przeciętnego zasilacza albo napędu dvd (max. cztery lata), ale zawsze to postęp.

--
LPPL

Data: 2013-06-12 12:26:53
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
On Jun 12, 3:04 pm, "LPPL" <le...@ummagumma.pl> wrote:
Użytkownik "Yerine Ictimai"

> [...]

I co z tego wynika?
Że wyobraźnia wyprzedza postęp i że wizjonerzy popuszczają jej wodze, bo nie

A może to, że owi wizjonerzy biorą pod uwagę jedynie OFICJALNE
uwarunkowania rozwoju, a nie biorą tych z gatunku TERII SPISKOWYCH?

Chociaż... sa spore rozdziały science-fiction lub political-fiction w
których przyszłośc pokazywana jest w takich minorowych barwach, że od
razu mija ci chęć poddania się HIBERNACJI ;)

Jednak wracając do Twego pytania... Jak wytłumaczyć, że ostatni lot na
Księżyc zrealizowano w 1975r. a najdumniejszy program NASA pt. PROMY
KOSMICZNE wywalono na złom?
i nie ma nic w zamian.

Obecnie  aktualnie cały program kosmiczny USA polega na skokach z
balonów.
(Czyli tym, że idioci z logami "sponsorów" na kombinezonach skaczą na
spadochronie z balonów stratosferycznych... )

Chyba najtrafniejszymi wizjonerami okażą się autorzy komedii
"IDIOKRACJA"

Data: 2013-06-12 23:37:24
Autor: Michal
SSD vs HD
W dniu 2013-06-12 21:26, Yerine Ictimai pisze:

Obecnie  aktualnie cały program kosmiczny USA polega na skokach z
balonĂłw.
(Czyli tym, że idioci z logami "sponsorów" na kombinezonach skaczą na
spadochronie z balonĂłw stratosferycznych... )

Zapomniałeś, że niejaki Justin Bieber wybiera się komercyjnie w kosmos. Nawet bilet kupił i oby tam został :>
W sumie w PL znalazłoby się całkiem sporo kandydatĂłw do lotu  w jedną stronę i pewnie biorąc pod uwagę ich wiekopomne dokonania podatnicy zrzuciliby się na taką eskapadę chętniej, niĹź na ich coraz
to głupsze pomysły.

Chyba najtrafniejszymi wizjonerami okażą się autorzy komedii
"IDIOKRACJA"

Coś w tym jest ;>

--
/MB

Data: 2013-06-13 12:26:02
Autor: LPPL
SSD vs HD

Od: "Yerine Ictimai"

Chociaż... sa spore rozdziały science-fiction lub political-fiction w
których przyszłośc pokazywana jest w takich minorowych barwach, że od
razu mija ci chęć poddania się HIBERNACJI ;)

Taaa... Liga rządzi, Liga radzi...;)

Jednak wracając do Twego pytania... Jak wytłumaczyć, że ostatni lot na
Księżyc zrealizowano w 1975r. a najdumniejszy program NASA pt. PROMY
KOSMICZNE wywalono na złom?

W 75 rakiety balistyczne osiągnęły zakładaną doskonałość (łuku tez nie opłaca się bez końca usprawniać) i księżyc przestał być potrzebny jako chwyt propagandowy, wytłumaczenie poniesionych, olbrzymich (nie tylko finansowych) nakładów. Dalsze zwiększenia chyżości i zasięgu rakiet nie miało uzasadnienia (wróg odległy o kilka, najwyżej kilkanaście tys. km) więc projekt Mars i eksplorację układu zarzucono. Promy kosmiczne to były towarowe taksówki mające zaopatrywać bojowe stacje kosmiczne, ale ponieważ tak wielki i nieruchomy cel jest łatwiejszy do namierzenia i strącenia niż pancernik w erze lotniskowców, podzieliły rychło ich los.
A o teorii spiskowej nic powiedzieć nie mogę, bo mi nic na ten temat nie wiadomo;]

i nie ma nic w zamian.

W zamian jest masa strasznych rzeczy o których, mam nadzieje, jeszcze długo nic nie usłyszymy.

Obecnie  aktualnie cały program kosmiczny USA polega na skokach z
balonów.

Bo cała sztuka to zrobić z ludzi balona, wykonać skok na ich kasę i przy okazji nabić w butelkę (żeby za słodką wodę z witaminami i odrobiną kofeiny żądać więcej niż za szlachetne piwo? Koniec świata!).

(Czyli tym, że idioci z logami "sponsorów" na kombinezonach skaczą na
spadochronie z balonów stratosferycznych... )

 Po okresie wzlotów, zawsze są upadki...  Wracając do komputerów (i pytań). Czy człowieka, który zasłynął z tego przede wszystkim, że uprościł radykalnie obsługę elektronicznych urządzeń powszechnego użytku można nazwać geniuszem? A może praktycznym idiotą?
Chociaż, czekam aż ktoś zrobi to samo z internetem. Taką isieć. Góra trzy kliknięcia i piękna (z muzyką, zapachem, animacjami i w 3D) twoja strona internetowa gotowa;)
A potem już tylko ikroczek do iprogramowania dla iForrestów...

Pozdr.

--
LPPL

Data: 2013-06-13 05:33:42
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
[...]

innymi słowy - to dlatego, że zabrakło ZSRR?

> i nie ma nic w zamian.

w zamian pojawiają się Chiny?

Bo cała sztuka to zrobić z ludzi balona, wykonać skok na ich kasę
i przy okazji nabić w butelkę

a więc jednak to dlatego, że zabrakło ZSRR i "systemu
komunistycznego"?

 Po okresie wzlotów, zawsze są upadki...

ta, ten obecny niby-kapitalizm to raczej przypomina powrót do
FEUDALIZMU

Czy człowieka, który zasłynął z tego przede wszystkim, że uprościł
radykalnie obsługę elektronicznych urządzeń powszechnego użytku
można nazwać geniuszem? A może praktycznym idiotą?

Oto pytanie:
czy lepiej doskonalić ludzi a upraszczać urządzenia
czy lepiej doskonalić urządzenia a ludzi uprymitywniać?

Data: 2013-06-14 00:18:49
Autor: LPPL
SSD vs HD
Użytkownik "Yerine Ictimai"

[...]

Związek (ani Chiny) nie ma  tu nic do rzeczy. Po prostu przestrzeń kosmiczna to kiepskie miejsce żeby  ukryć nieruchawą stację bojową. Łatwo ją namierzyć i zdmuchnąc rakietą albo laserem. Te same cele łatwiej i taniej można zrealizować chowając wyrzutnie rakiet  pod ziemią czy pod wodą, albo stosując ruchome wyrzutnie. A przeca wiadomo, że zaoszczedzone pieniądze i tak nigdy nie wrócą do podatnika...

Bo cała sztuka to zrobić z ludzi balona, wykonać skok na ich kasę
i przy okazji nabić w butelkę

a więc jednak to dlatego, że zabrakło ZSRR i "systemu
komunistycznego"?

Chciwośc jest niezalezna od ustroju. A system miał też swoje dobre strony - choćby taką, ze można było zwalić winę za wszystko co złe na okrutnego okupanta. A teraz ponoć gnębią i ograbiają nas nasi;)

 Po okresie wzlotów, zawsze są upadki...

ta, ten obecny niby-kapitalizm to raczej przypomina powrót do
FEUDALIZMU

Dzisiaj słyszałem fajną rozmowę. Pan mówił pani, ze ONI nas sprytnie omamili: najpierw dali te wszystkie komórki, satelity i internety, a teraz musimy za to płacić i nie mamy w dodatku wyboru, bo bez tego juz nie można żyć ;))

[...]

Obie opcje są nieekonomiczne.

Swego czasu bardzo przypadł mi do gustu pilot od Sony Trinitrona. Z jednej miał z pół setki przycisków do wszystkich możliwych funkcji, a z drugiej cztery, aby zmienić program i zrobić głośniej albo ciszej.  Wkładało się go w wyciętą fikuśnie obudowę i pamiętam, że śmiałem się wtedy twierdząc, ze jedna strona jest dla mężczyzny a druga dla... małpy. Do dzisiaj nie wiem czemu, moja ówczesna kobieta patrzyła wtedy na mnie jakoś dziwnie i karmiła przez tydzień samymi tylko bananami...

--
LPPL

Data: 2013-06-15 11:32:49
Autor: ggs
SSD vs HD

"LPPL" <ummagumma@gazeta.pl> wrote in message news:kpdggh$tqo$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik "Yerine Ictimai"

[...................]
[...]

Odniosę sie tylko do wieloprzyciskowej strony pilota:

No i to bylo idealne , po nauczeniu sie ukladu mozna bylo zmienic ustawienie czegokolwiek w 2-3 sek bezwzrokowo , teraz za to - zanim sie wejdzie w czwarty poziom  trzeciego submenu na OSD to mija 40 sek. albo dluzej.

A z bananami niezly gag :-)

Data: 2013-06-15 13:53:07
Autor: LPPL
SSD vs HD

Użytkownik "ggs">
"LPPL"
 [...................]
[...]

Uhum, tamtej strony używało się raz na tydzień, albo rzadziej -  drugiej codziennie. To było chyba coś takiego:
http://www.bazarek.pl/produkt/149203/sony-rm-816-dwustronny.html
Moja pani (ale nie ta od bananów  - tamta wybrała do życia kraj  z palmami:) uparła się na tv philipsa (bo ładny), więc naturalnym krokiem wydawało mi się dokupienie doń kina domowego owej (pfu, na psa urok) firmy. Nie dziwię się, że philips wypadł z rynku audio. Jest tak nieintuicyjny i ma takie opóźnienia między zadaniem jakiejś czynności a reakcją na nią, że aż rodzi się podejrzenie, że oni tam mieli w ekipie projektującej jakiegoś anty Jobsa podrzuconego przez skośnookich. Ja rozumiem, że tam nie ma czterordzeniowego procesora, ale to już mój telefon działa szybciej przy większym obciążeniu. Kij im w oko - niech robią to co _umią_  najlepiej, czyli dalej psują żarówki;)

--
LPPL

Data: 2013-06-16 09:18:05
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
LPPL wrote:
Zwiazek (ani Chiny) nie ma  tu nic do rzeczy. Po prostu przestrzen
kosmiczna to kiepskie miejsce zeby  ukryc nieruchawa stacje bojowa.

A Ksiezyc - tez?

Latwo ja namierzyc i zdmuchnac rakieta albo laserem.

Taka na Ksiezycu to prawie niemozliwe.

Te same cele latwiej i
taniej mozna zrealizowac chowajac wyrzutnie rakiet  pod ziemie czy pod
wode, albo stosujac ruchome wyrzutnie.

Przy obecnych technologiach to takze niemozliwe zeby cokolwiek
"zabunkrowac".

A przeca wiadomo, ze zaoszczedzone
pieniadze i tak nigdy nie wroca do podatnika...

To nie ma juz innych MOTYWACJI aby ruszyc tylek gdziekolwiek?

Chciwosc jest niezalezna od ustroju.

Open Source - jak to sie ma do chciwosci?
Poza oczywiscie nieustajacymi knowaniami paskudnych korporacji aby
zniszczyc to piekne zjawisko.

A system mial tez swoje dobre strony -

Ta, ten obecny tez ma swoje dobre strony, ale:

- po pierwsze, to juz nie te sam kapitalizm co ROZWIJAL sie jako ANTY-
system wobec "komunizmu" w ZSRR,
Paradoksalnie ZSRR najwiecej swych idealow zrealizowal w krajach z
obozu NATO. Taki KATALIZATOR.

- po drugie, dobrych stron jest tyle samo jezeli nie mniej, tyle ze
innych,

- po trzecie, kraje z bylego obozu komunistycznego robiac PSEUDO-
kapitalizm wziely same najgorsze elementy kapitalizmu pozostawiajac
najgorsze cechy komunizmu.

Tak sie jakos paskudnie sklada, ze jak jacys "politycy-wizjonerzy"
obiecuja jakies odlegle korzysci tylko "NAJPIERW MUSI SIE
POGORSZYC" (jako "koszta transformacji") - to NA BANK pogorszy sie  A
JAKZE - ale obiecywanych korzysci nikt nigdy nie zobaczy!

Jak chca CENY za "dziejowe" PRZEMIANY to wszystko ZABIORA DOSZCZETNIE
ale w zamian NIC NIGDY NIE DADZA!
(poza slodkimi wypierdami mundrali w tv)

Tak to dziala, wiec lepiej rozwijac ewolucyjnie to co sie ma niz
wierzyc w cudowna zielensza trawe u sasiada.

chocby taka, ze mozna bylo zwalic wine za wszystko co zle na okrutnego
okupanta.

tj. na ZSRR czy hitlerowcow?

A teraz ponoc gnebia i ograbiaja nas nasi;)

jacy oni "nasi"... tacy mniej wiecej jak KOMPRADORZY
http://sjp.pl/kompradorzy

Dzisiaj slyszalem fajna rozmowe. Pan mowil pani, ze ONI nas sprytnie
omamili: najpierw dali te wszystkie komorki, satelity i internety, a teraz
musimy za to placic i nie mamy w dodatku wyboru

Poniewaz to wszystko nie sluzy jakims fajnym WIELKIM wyzwaniom (typu
KOLONIZACJA KOSMOSU), a jedynie tepej rozrywce i PROZNOSCI, kolejny
model komorki wlasciwie nie ma nic specjalnego do zaoferowania,
wszystko to kwestia marketingowego belkotu. Jeszcze na dodatek caly
"postep" idzie w strone szpiegowania i OGRANICZANIA (obsluga walki z
piractwem, zapobieganie wgrywaniu NIEZALEZNEGO oprogramowania itp.)

Jedyny przelom to pojawienie sie PC i Windows, a od tamtego czasu to
walkowanie w kolko tego samego.
Te przelomy zauwaz nastapily w czasach ZSRR - pewnie w odpowiedzi na
PRESJE ze Wschodu.
Teraz nie ma presji - nie ma postepu.

Ilez mozna jeszcze wypuszczac KOLEJNYCH WERSJI WINDOWS co robia TO
SAMO!

Prawdodpodobnie gdyby istnial ZSRR to teraz otrzymywalbys ode mnie
moje posty z bazy na Marsie a w okolo lazilyby usluzne cyborgi. ;)

> Oto pytanie:
> czy lepiej doskonalic ludzi a upraszczac urzadzenia
> czy lepiej doskonalic urzadzenia a ludzi uprymitywniac?

Obie opcje sa nieekonomiczne.

Hmm, masz na mysli tzw. "ZLOTY SRODEK"?

Data: 2013-06-16 18:54:01
Autor: R.e.m.e.K
SSD vs HD
Dnia Sun, 16 Jun 2013 09:18:05 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

Kto ogladal Iron Sky? ;-)

Prawdodpodobnie gdyby istnial ZSRR to teraz otrzymywalbys ode mnie
moje posty z bazy na Marsie a w okolo lazilyby usluzne cyborgi. ;)

A to mi z kolei przypomina "Pokoj na Ziemi" Lema, jednak tam inaczej sie
rozwoj zbrojen, a tym samym technologii, potoczyl ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-16 10:07:14
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
R.e.m.e.K wrote:
Dnia Sun, 16 Jun 2013 09:18:05 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):
> Taka na Ksiezycu to prawie niemozliwe.

Kto ogladal Iron Sky? ;-)

Oj, musze obejrzec. Ten film traktuje o bazie na Ksiezycu?
Jak na razie ogladam okazjonalnie ten serial "Cosmos 1999"
leci teraz na niemieckim kanale "RTL Intro" jeno pod innym tytulem:
"Mond Basis Alfa einz"
(coz, jakby dali oryginalny tytul to wszyscy by mysleli, ze to
PARODIA ;))

A to mi z kolei przypomina "Pokoj na Ziemi" Lema, jednak tam inaczej sie
rozwoj zbrojen, a tym samym technologii, potoczyl ;-)

Oj, musze przeczytac, to chyba pierwsza ksiazka jaka przeczytam od
trzech lat :)
Jakies to zbedne to czytanie ksiazek w obecnej rzeczywistosci...
i troche watpliwe czy cos jeszcze moze zaoferowac... (w stosunku do
innych zrodel info)

P.S. Tierieszkowa Walentina wlasnie otrzymala dzisiaj order od Putina
- w TV ja pokazuja ;)
To ciekawe, co ona robila po tym locie w kosmos przez te wszystkie
TRANSFORMACJE ustrojowe?

Data: 2013-06-17 13:47:45
Autor: LPPL
SSD vs HD

Uzytkownik "Yerine Ictimai"
LPPL wrote:

To nie ma juz innych MOTYWACJI aby ruszyc tylek gdziekolwiek?

Jest jedna, a na imie jej seks. Ale w stanie niewazkosci strasznie trudno jest go uprawiac!

Open Source - jak to sie ma do chciwosci?

To udostepnianie oprogramowania, które z jakis tam wzgledów przegralo marketingowy wyscig zbrojen. A poniewaz w tej branzy produkty starzeja sie szybciej niz  Idee, wypuszczenie ich na rynek pozwala dokopac konkurencji przed nastepnym atakiem, albo po prostu zawistnie, w jakims tam stopniu, zemscic sie za swoja porazke;)

A system mial tez swoje dobre strony -

Ta, ten obecny tez ma swoje dobre strony

I pewnie ten przyszly tez bedzie mial...

- po drugie, dobrych stron jest tyle samo jezeli nie mniej, tyle ze
innych,

Jedna z nich jest to, ze kiedys jadlem banany szesc razy w roku (bo byly niedostepne) a teraz tylko dwa (bo mi sie przejadly)

Prawdodpodobnie gdyby istnial ZSRR to teraz otrzymywalbys ode mnie
moje posty z bazy na Marsie a w okolo lazilyby usluzne cyborgi. ;)

Gdyby ZSRR istanial, to jedynym komputerem do zastoswan domowych bylaby konsola z gra "nu zajec pagadi", telefon komórkowy bylby jeden na cale osiedle (zamontowany na lancuchu w budce telefonicznej) a na Marsa (a raczej na jego opakowanie) to móglbys popatrzec przez szybe pewexu - ew. czasem nawet owa szybe ukradkiem polizac...

Albo sie myle i naprawde siedzialbys w tej bazie razem z komandirem i pisalibyscie posty na klawiaturze w cyrylicy podlaczonej do Odry 1305 zajmujacej trzy pietra, albo dzwonilibyscie z komórki, której bateria miesci sie w teczce, a ten drugi bylby tam tylko po to, zeby monotonnym glosem powtarzac co chwila: Rozmowa kontrolowana, rozmowa kotrolowana...
A wokól bazy lazilby usluzny Marsochod (na licencji  Lunochoda). sterowany z ziemi i uzbrojony po uszy, aby wam wyperswadowac ew. wycieczke do strefy amerykanskiej;>

--
LPPL

Data: 2013-06-17 10:19:34
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
LPPL wrote:
Uzytkownik "Yerine Ictimai"
> To nie ma juz innych MOTYWACJI aby ruszyc tylek gdziekolwiek?

Przypuszczam, ze sa inne: chec POZNAWANIA, chec doswiadczenie PRZYGOD,
chec
Jednak sporo tu zalezey od systemu WYCHOWYWANIA mlodziezy!

Jest jedna, a na imie jej seks.

Taa..., przy obecnym systemie wychowywania wychowankowie, szczegolnie
po tysiacu "imprezach" tudziez melanzach, staja wobec doroslego zycia
z ostalymi dwoma juz tylko ZWOJAMI w mozgu:
- jeden odpowiedzialny za SEKS,
- drugi odpowiedzialny za KASE!

i juz wiecej nie uswiadczysz!
Porownaj natomiast studentow z BIALORUSI (tej obecnej) przeciez to
ARYSTOKRACJA!!! (porownoujac do tego CHAMSTWA z polskich niby-
uczelni).

> Open Source - jak to sie ma do chciwosci?

To udostepnianie oprogramowania, ktore z jakis tam wzgledow przegralo
marketingowy wyscig zbrojen. A poniewaz w tej branzy produkty starzeja sie
szybciej niz  Idee, wypuszczenie ich na rynek pozwala dokopac konkurencji

sorki, lecz jaka KONKURENCJE Ty jeszcze widzisz w dziedzinie
WINDOWS ???

Gdyby ZSRR istanial, to jedynym komputerem do zastoswan domowych bylaby
konsola z gra "nu zajec pagadi", telefon komorkowy bylby jeden na cale
osiedle (zamontowany na lancuchu w budce telefonicznej)

Ty po prostu nieslusznie zakladasz, ze jakikolwiek postep w tamtym
"bloku wschodnim" (z alternatywnego wszechswiata) sie by zastopowal.

Tylko, ze w CHINACH w latach 1980 tez jedynym srodkiem transportu
jakim dysponowano to ROWERY i furmanki.
Takze w Wietnamie, czy Malezji...

Jej... co tu mowic jak na moim Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w
Kielcach z calej trzydziestosobowej grupy tylko JEDNA osoba wie co to
Kuala-Lumpur i Petronas Tower !!!!!!
Sorki - ale TAKA CIEMNOTE wprowadzil to do "Polski" dopiero "NOWY
WSPANIALY USTROJ"!!!!!!

powtarzac co chwila: Rozmowa kontrolowana, rozmowa kotrolowana...

Ty sobie cos pomyliles! Teraz w USA WSZYSTKO sie kontroluje!!!
"PATRIOT ACT" - slyszales o czyms takim?
http://pl.wikipedia.org/wiki/USA_Patriot_Act
http://en.wikipedia.org/wiki/Patriot_Act
http://www.aclu.org/reform-patriot-act

Takze w Polsce sie kontroluje, jednak OFICJALNIE nie wolno o tym
mowic.

Data: 2013-06-17 23:34:53
Autor: LPPL
SSD vs HD

Uzytkownik "Yerine Ictimai" > LPPL wrote:
Uzytkownik "Yerine Ictimai"

Jednak sporo tu zalezey od systemu WYCHOWYWANIA mlodziezy!
Taa..., przy obecnym systemie wychowywania wychowankowie,
Porownaj natomiast studentow z BIALORUSI Teraz w USA WSZYSTKO sie kontroluje!!!
Takze w Polsce sie kontroluje, jednak OFICJALNIE nie wolno o tym
mowic.

Przepraszam, chyba wole rozmawiac o zasilaczach i ew. ksiezycu...

--
LPPL

Data: 2013-06-18 04:16:42
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
LPPL wrote:
Przepraszam, chyba wole rozmawiac o zasilaczach i ew. ksiezycu...

a o Petronas Towers? ;)

http://www.petronastwintowers.com.my/
w 1980r. mozna tam bylo zobaczyc tylko bambusowe chaty i rynsztoki

a w Minsk bialoruski ma kilka linii metra, a Warszawa tylko jedna (i
NAWET to o zmniejszonej czestotliwosci kursowania pociagow z braku
ponoc kasy czy czegos-tam, chyba rozumu :P)

Data: 2013-06-13 15:20:19
Autor: R.e.m.e.K
SSD vs HD
Dnia Wed, 12 Jun 2013 12:26:53 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

Jednak wracając do Twego pytania... Jak wytłumaczyć, że ostatni lot na
Księżyc zrealizowano w 1975r. a najdumniejszy program NASA pt. PROMY
KOSMICZNE wywalono na złom?
i nie ma nic w zamian.

http://www.rp.pl/artykul/34,1019181.html

Nie wszyscy porzucili marzenia o kosmosie ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-13 06:29:28
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
R.e.m.e.K wrote:
http://www.rp.pl/artykul/34,1019181.html

Nie wszyscy porzucili marzenia o kosmosie ;-)

Czyli jednak "TERAZ Chiny" - a USA to już tylko przeżarty korupcją,
spruchniały od wewnątrz kolos co się powoli acz systematycznie
rozpada?

Data: 2013-06-13 07:11:16
Autor: Yerine Ictimai
SSD vs HD
On Jun 13, 3:29 pm, Yerine Ictimai <yerine.icti...@gmail.com> wrote:
R.e.m.e.K wrote:
> [...]

Czyli jednak "TERAZ Chiny" - a USA to już tylko przeżarty korupcją,
spruchniały od wewnątrz kolos co się powoli acz systematycznie

spróchniały - bo zaraz się zaacznie...