SSHD no wreszcie

Data: 2013-08-28 21:05:57
Autor: ToMasz
SSHD no wreszcie
W dniu 28.08.2013 20:47, Mr. Misio pisze:
No wreszczie pojawiaja sie w sklepach Seagaty SSHD jedno i
dwuterabajtowe, te pierwsze nawet ponizej czterech stow

:D

jak długo pożyje? Mój ssd żył prawie dwa lata i zdechł. W sklepie odradzali wymianę na inny, mocno sugerowali żebym kupił mechaniczny, talerzowy....

ToMasz

Data: 2013-08-28 21:23:54
Autor: RadoslawF
SSHD no wreszcie
Dnia 2013-08-28 21:05, Uytkownik ToMasz napisa:

No wreszczie pojawiaja sie w sklepach Seagaty SSHD jedno i
dwuterabajtowe, te pierwsze nawet ponizej czterech stow

jak dugo poyje? Mj ssd y prawie dwa lata i zdech. W sklepie odradzali wymian na inny, mocno sugerowali ebym kupi mechaniczny, talerzowy....

No wyszli naprzeciw ogowi, to jak cz z ssd zdechnie to dysk bdzie
dalej dziaa, wolniej ale bdzie. Odpadn producentowi koszty wymiany
w ramach gwarancji.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-29 00:44:59
Autor: Jawi
SSHD no wreszcie
W dniu 2013-08-28 21:23, RadoslawF pisze:
No wyszli naprzeciw ogowi, to jak cz z ssd zdechnie to dysk bdzie
dalej dziaa, wolniej ale bdzie. Odpadn producentowi koszty wymiany
w ramach gwarancji.
Jak to odpadn koszty wymiany?
Wanie e nie.

Data: 2013-08-29 09:30:34
Autor: RadoslawF
SSHD no wreszcie
Dnia 2013-08-29 00:44, Uytkownik Jawi napisa:

[...]

To kup, poczekaj a padnie ssd a potem sprawd jak to bdzie
z t wymian.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-08-29 01:53:49
Autor: Mr. Misio
SSHD no wreszcie
Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

Mam SSD i fajne sa, ale za drogo - 500 za 120 gb? jednak wole do desktopu troche taniej...

:)

Data: 2013-08-29 09:16:36
Autor: Chris
SSHD no wreszcie
Mr. Misio nabazgrał(a):

Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

To gdzie ty je kupujesz ?? 400zł to max 128GB.
570zł to ja teraz będę płacił za 256MB tylko mi wykupili bo nie dałem na rezerwscję :) i teraz czekam na nową dostawę.

Data: 2013-08-29 09:57:42
Autor: Mr. Misio
SSHD no wreszcie
Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):

Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

400 czy 500 za 120 czy 128 GB - zadna roznica, w sensie maly szybkidysk z duza cena za 1GB.

570zł to ja teraz będę płacił za 256MB tylko mi wykupili bo nie dałem na
rezerwscję :) i teraz czekam na nową dostawę.

No wlasnie, jak mam wydac 6 stów na dysk i miec 250GB to rezygnujac troche z predkosci, wole wydac 400 i miec 1TB.

Czekalem na SSHD bo akurat w jednym miejscu bedzie idealnym kompromisem cena/szybkosc.

Bo nie chce miec malego SSD plus duzy HDD. Z kolei sam HDD troche wolny moze byc. Do tego - chce przetestować nową zabawke :D I to jest chyba najistotniejsze akurat :D

Data: 2013-08-29 10:05:16
Autor: Chris
SSHD no wreszcie
Mr. Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):
Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

Ale masz ciszę, szybkość i brak wrażliwości na udeżenia. Wada jak pisałeś pojemność.

[...]

W stacjonarnym 120GB na system + XX TB na dane .. to jest najbardziej optymalne wyjście.
W laptopie wolę mieć 128-256GB na SSD bo mniej żre prądu, mniej się grzeje, nie hałasuje, szybkość pracy zdecydowanie odczuwalna.

Czekalem na SSHD bo akurat w jednym miejscu bedzie idealnym kompromisem cena/szybkosc.

Jakoś nie mam zaufania do tego .. sam nie wiem ..

Bo nie chce miec malego SSD plus duzy HDD. Z kolei sam HDD troche wolny moze byc. Do tego - chce przetestować nową zabawke :D I to jest chyba najistotniejsze akurat :D

A to jest argument :) popieram :)

Data: 2013-08-29 10:30:16
Autor: Mr. Misio
SSHD no wreszcie
Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):
Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

Kiedy kryterium #1 jest pojemnosc, to nie mam wad :D

[...]

Ale jeszcze droższe, gdy kryterium #2 jest cena :D

[...]

A miałęś zaufanie do pierwszego SSD? :)

Seagate ma juz jakieś doswiadczenia z hybrydami Momentus XT, wiec to SSHD to nie jakas ekstra nowinka, tylko level 2 (taka mam nadzieje)

Data: 2013-08-29 10:36:36
Autor: Chris
SSHD no wreszcie
Mr. Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):
Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):
Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

Jak potrzebuję pojemności to kupuję NAS-a i dyski do niego :)

[...]

32GB to max 200zł więc do przeżycia ale i tak najlepszy stosunek cena/pojemność to chyba 120-128GB

[...]

A miałeś zaufanie do pierwszych dysków Conner-a :)

Seagate ma juz jakieś doswiadczenia z hybrydami Momentus XT, wiec to SSHD to nie jakas ekstra nowinka, tylko level 2 (taka mam nadzieje)

Dla tego nie mam zaufania, były ale się nie przyjęły, sam nie wiem co o tym myśleć.
Gdzyby to było tak że masz hybrydę SSD60GB + 1TB w jednym to może miało by to sens ale w tych hybrydach jest jakaś mikroskopijna ilość SSD która jest wykożystywana bardziej jako taki cache a nie jako osobna partycja/dysk w jednym opakowaniu.

[...]

Dla tego lubię pracę w IT :) teraz będę kupował SSD 256GB Sandiska .. zobaczymy jak to działa bo cenę mam bardzo dobrą na niego.

Data: 2013-08-29 16:52:43
Autor: Przemysaw Ryk
[ORT] Re: SSHD no wreszcie (was: SSHD no wreszcie)
Dnia Thu, 29 Aug 2013 10:36:36 +0200, Chris napisał(a):

(ciach…)

Człowieku - prośba - weź zainwestuj w sprawdzanie pisowni, bo oczy odpadają
od „wykoŻystania” czy „udeŻenia”…

[ Skromni ludzie nie istnieją. Po prostu niektórzy nie mają się czym       ]
[ chwalić.                                                (JoeMonster.org) ]

Data: 2013-08-29 16:55:25
Autor: Mr. Misio
SSHD no wreszcie
Użytkownik Chris napisał:

Jak potrzebuję pojemności to kupuję NAS-a i dyski do niego :)

a ile nasów i dyskow sugerowalbys mi kupic, zeby miec 1TB na system i gierki? :D

/nasa mam, w nim jest cos innego/

[...]

Dlatego sprawdze jak to wychodzi w praniu i czy moja oszczenosc na SSD+HDD bedzie warta roznicy :)

Data: 2013-08-29 11:01:55
Autor: BartekK
SSHD no wreszcie
W dniu 2013-08-29 10:30, Mr. Misio pisze:
Seagate ma juz jakieś doswiadczenia z hybrydami Momentus XT, wiec to
SSHD to nie jakas ekstra nowinka, tylko level 2 (taka mam nadzieje)
A to doświadczenie wygląda tak, ze
a) żadna rewelacja jeśli chodzi o sprzedaż (ludzie nie rzucili się na to)
b) żadna rewelacja jeśli chodzi o realne osiągi (za mały ten ssd?) czy widoczną poprawę jakości pracy.

a) byćmoże wynika z b)
Sam mam kilka 250GB i 500GB momentusów XT, jedyna różnica to 7200rpm, ale podczas normalnej pracy - nie widać żadnych sensownych zysków z ssd wbudowanego. Może jeśliby postawić na 500GB (bo ma większy ssd) np czystego XPka - to faktycznie po paru startach - startuje szybciej. Ale np 7ka z paroma programami i kilkoma dużymi plikami, swap itd - to zupełnie się nie sprawdza, ssd chyba tylko żongluje danymi...
Jeśli byłaby jakaś kontrola nad tym, co  tam trafia - to ok.

--
| Bartłomiej Kuźniewski

SSHD no wreszcie