ST-RS405 z BR-M315 - kierownica z prostej na "baranka"

Data: 2018-05-11 04:58:29
Autor: przemek.kotowski
ST-RS405 z BR-M315 - kierownica z prostej na "baranka"
Witam, chcę wymienic kierownicę z płaskiej na baranka. Mam osprzęt którego nie
chcę zmieniać. Jest to Tiagra 2x10 oraz hamulce PostMount BR-M315.. Potrzebne
mi są do tego kompatybilne klamkomanetki, ale jedyne 2x10 + hydraulika jakie
znalazłem to ST-RS405 co do których nie mam pewności, czy zadziałają. Czym się
kierować? --
Pozdrawiam
Przemysław Kotowski

Data: 2018-05-11 15:02:37
Autor: qrt
ST-RS405 z BR-M315 - kierownica z prostej na "baranka"
Dnia Fri, 11 May 2018 04:58:29 -0700 (PDT), przemek.kotowski@gmail.com
napisał(a):

ST-RS405

przede wszystkim kompatybilnością. Trzeba by obadać uciąg linki. Stare
szosowe 10s jest niekompatybilne z nowym szosowym 10s (tiagra 4700)
Czyli stara tiagra może być niekompatybilna z nową tiagrą.  Stare szosowe 10s miało uciąg 1,7 nowe szosowe 10s ma tyle samo co szosowe
11s (1.4).

Wiec podstawowa sprawa - jaki uciąg ma twoja tiagra? Jest stara czy nowa. Druga sprawa jaki uciag mają te klamkomanetki. Piszą ze to ultegra 10S wiec wyglada na stary standard z uciągniem 1.7.
Czyli ze starą tiagrą prawdopodbnie bedzie działać z nową tiagrą 4700 nie. Co kompatybilności zacisków sam jestem ciekaw. Ale generalnie nie sadze by były problemy w połączeniu szosowych
klamkomanetek z zaciskami MTB.

Data: 2018-05-13 03:56:32
Autor: przemek.kotowski
> [...]

Czyli ze starą tiagrą prawdopodbnie bedzie działać z nową tiagrą 4700 nie.

To jest Tiagra 4700, właściwie to... ledwie jeszcze jest, bo wczoraj wjechałem kołem w tory tramwajowe i obraliśmy z rowerem różne kierunki jazdy. Była totalnie pogięta, uszkodziłem też Hak ale dało się wyklepać. Dosłownie, rozebrałem na kawałki i wszystkie elementy wyklepałem młotkiem, dzisiaj testowałem na kilkunastu km i działa bez zarzutu. Ale przerzutkę nową muszę kupić choćby dla bezpieczeństwa, a skoro piszesz,ze kompatybilna z nowymi 11rz. to może kupić już Ultegre-R8000 GS? Z tego co widzę, udźwignie kasetę 11-34T mimo 10rz. przy zachowaniu manetki z 4700 10rz. Co o tym myślisz? Wymianę manetki na klamkomanetkę ST-RS405 i tak planuję dopiero po wakacjach.

Data: 2018-05-15 12:18:30
Autor: qrt
ST-RS405 z BR-M315 - kierownica z prostej na "baranka"
Dnia Sun, 13 May 2018 03:56:32 -0700 (PDT), przemek.kotowski@gmail.com
napisał(a):

[...]

generalnie ZTCW to faktycznie powinno to zadziłać (połączenie manetek 10s z
tiagry 4700 + przerzutka 11s) ale głowy nie daje bo nie testowałem tego. Ot
powtarzam internetowe mądrości. Myk jest jednak taki ze to na pewno nie zadziała z klamkomanetkami
hydraulicznymi jakie planujesz kupić. Aby zadziałało z tymi klamkomanetkami
musiałbyś używać starszego typu przerzutek (szosowe 10s z wyłączeniem
tiagry 4700 albo 9 biegowe przerzutki MTB) co raczej mija się z celem bo
szkoda inwestować całkiem sporo kasy w stare standardy.

Data: 2018-05-15 21:06:45
Autor: Albert Stonoga
ST-RS405 z BR-M315 - kierownica z prostej na "baranka"

Problem podobny. Osprzęt biedniejszy.

Da się pożenić klamkomanetki ST-R3030 SORY z przerzutkami
Deore/Alivio(3x9)?

--
Albert Stonoga

Data: 2018-05-16 09:26:21
Autor: qrt
Dnia Tue, 15 May 2018 21:06:45 +0200, Albert Stonoga napisał(a):

Problem podobny. Osprzęt biedniejszy.

Da się pożenić klamkomanetki ST-R3030 SORY z przerzutkami
Deore/Alivio(3x9)?

Bez problemu żadnego. Sora,claris czy starsze napędy 10s są kompatybilne z przerzutkami MTB 8/9s

ST-RS405 z BR-M315 - kierownica z prostej na "baranka"