Data: 2009-06-11 13:51:17 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
STAR | |
Kto daje tak w praktyce polecenie wykonywania STAR-a przy wejściu do TMA np. EPWA? Jeszcze Radar czy APP? Co jeśli nie da takiego polecenia, samolot porusza się uprzednio nakazanym kursem czy korzysta ze star'a?
|
|
Data: 2009-06-11 23:15:38 | |
Autor: inigo | |
STAR | |
Piotr [trzykoty] wrote:
Kto daje tak w praktyce polecenie wykonywania STAR-a przy wejściu do TMA Pierwszy sektor ACC EPWW. Co jeśli nie da takiego polecenia, samolot porusza się uprzednio nakazanym kursem czy korzysta ze star'a? Pytanie nie jest trywialne - raczej ani jedno ani drugie. Nakazany kurs (jakikolwiek) ma tylko samolot wektorowany, a takie stanowią mniejszość. Z kolei STAR też nie jest wcale oczywisty - zwłaszcza, jeśli wcześniej samolot dostał DCT jakiś punkt w TMA. Można by się wykręcić od odpowiedzi w następujący sposób: jeśli ma łączność ze zbliżaniem, wykonuje instrukcje zbliżania, a jeśli straci łączność, postępuje zgodnie z procedurą po utracie łączności. -- inigo |
|
Data: 2009-06-12 00:19:02 | |
Autor: Sqeeb | |
STAR | |
On Thu, 11 Jun 2009 23:15:38 +0200
inigo wrote: Można by się wykręcić od odpowiedzi w następujący sposób: jeśli ma łączność Przepraszam, bo ja zielony ale ciekawy - jak wygląda procedura po utracie łączności? Wykonujemy ostatnią potwierdzoną instrukcję-rozkaz? -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-06-12 00:36:40 | |
Autor: Delfino Delphis | |
STAR | |
Sqeeb wrote:
Przepraszam, bo ja zielony ale ciekawy - jak wygląda procedura po utracieProcedury utraty łączności są czasem opisane na mapach. W przeciwnym wypadku postępuje się zgodnie z logiką wedle zasady najpierw to na co mamy zgodę, potem to co mamy w planie, a potem to czego się po nas spodziewają :) W przypadku Warszawy zgaduję, że zapewne należałoby wykonać STARa, aż do IAF, gdzie wchodzimy w holding i w momencie wpisanego w planie ETA podchodzimy na aktywny pas. |
|
Data: 2009-06-12 08:15:28 | |
Autor: Sqeeb | |
STAR | |
On Fri, 12 Jun 2009 00:36:40 +0000
Delfino Delphis wrote: najpierw to na co mamy zgodę, potem to co mamy w planie, a potem to czego się po nas spodziewają :) Zaczynam rozumieć, dlaczego kontroler ruchu lotniczego to taka stresująca robota ;-) -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-06-12 02:37:07 | |
Autor: inigo | |
STAR | |
Sqeeb wrote:
Przepraszam, bo ja zielony ale ciekawy - jak wygląda procedura po utracie .... aż skończy się paliwo? ;-) Do wypowiedzi D.D. mogę jeszcze dodać: Doc. 4444, punkt 15.2: Utrata łączności powietrze-ziemia. -- inigo |
|
Data: 2009-06-12 20:10:16 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
STAR | |
Weźmy taki przypadek: Jeśli realizuje STAR-a, a APP daje mu direct na jakiś punkt wchodzący do tego stara-a (po prostu skrót drogi, skrócenie procedury), to co w momencie osiągnięca tegoż punktu? Dalej wraca do star-a czy już star nie obowiązuje?
P.S. Jeśli jest direct do jakiegoś fix-a i kontroler daje potem "stand by", to momencie nadlecenia na punkt: samolot wchodzi w holding czy co dalej? |
|
Data: 2009-06-12 21:16:27 | |
Autor: Delfino Delphis | |
STAR | |
wrote:
Jeśli jest direct do jakiegoś fix-a i kontroler daje potem "stand by", to Hmm to ciekawe. Po skrócie na punkt z trasy leci dalej tą trasą, ale STARów się chyba do planu nie wpisuje. Wydaje się, że powinien wejść w holding bo ma zgodę tylko do tego konkretnego punktu, ale jak to w praktyce wygląda to nie wiem. Raczej się nie zdarza ;) |
|
Data: 2009-06-12 21:14:13 | |
Autor: | |
STAR | |
Delfino Delphis <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał(a):
wrote: Zgodę ma się zazwyczaj aż do lotniska docelowego (np. you're cleared to EPWA). Po DCT wykonujesz następny punkt z planu lotu, albo STARu ,albo podejścia (zależy co tam wykonujesz). Holding musi być wyraźnie nakazany przez ATC, albo być częścią procedury. -- |
|
Data: 2009-06-13 15:44:09 | |
Autor: Delfino Delphis | |
STAR | |
wrote:
Zgodę ma się zazwyczaj aż do lotniska docelowego (np. you're cleared toEee to tak nie działa. Przecież z tego, że ma zgodę na lot nie wynika, że ma np. zgodę na start. Zresztą na niektórych mapach STAR i transitions jest wyraźnie naniesione clearance limit. |
|