Data: 2012-07-18 01:29:06 | |
Autor: rrh | |
STKM a Cr-Mo | |
Niektórzy producenci podają, że ich części wykonane są ze stali wysokogatunkowej STKM. W sieci jest bardzo niewiele informacji o tym materiale. Gdzieś, między wierszami na zagranicznym forum wyczytałem, że STKM to taki standard na rynkach azjatyckich.
A jak jest na prawdę? Jak STKM ma się do Cr-Mo? Na przykład Suntour w amortyzatorach do jazdy po rekreacyjnych szlakach podaje, że użyta została stal STKM. Natomiast już od Raidona używają Cr-Mo. Który z tych materiałów jest mocniejszy? Macie jakieś informacje? :) |
|
Data: 2012-07-19 05:39:55 | |
Autor: rrh | |
STKM a Cr-Mo | |
Nikt z Szanownych dyskutantów nie ma pomysłu? :)
|
|
Data: 2012-07-19 06:11:34 | |
Autor: rmikke | |
STKM a Cr-Mo | |
On Thursday, July 19, 2012 2:39:55 PM UTC+2, rrh wrote:
Nikt z Szanownych dyskutantów nie ma pomysłu? :) Pomysłów to my mamy dużo, ale Tobie, zdaje się, chodziło raczej o wiedzę... |
|
Data: 2012-07-19 06:16:36 | |
Autor: rmikke | |
STKM a Cr-Mo | |
On Wednesday, July 18, 2012 10:29:06 AM UTC+2, rrh wrote:
Niektórzy producenci podają, że ich części wykonane są ze stali wysokogatunkowej STKM. W sieci jest bardzo niewiele informacji o tym materiale. Gdzieś, między wierszami na zagranicznym forum wyczytałem, że STKM to taki standard na rynkach azjatyckich. Szybki gugiel znalazł prawdopodobnie to, co i Ty czytałeś, czyli że sam skrót STKM niewiele mówi o jakości stali. http://u.42.pl/2IPN |
|
Data: 2012-07-19 06:17:57 | |
Autor: rmikke | |
STKM a Cr-Mo | |
On Wednesday, July 18, 2012 10:29:06 AM UTC+2, rrh wrote:
Niektórzy producenci podają, że ich części wykonane są ze stali wysokogatunkowej STKM. W sieci jest bardzo niewiele informacji o tym materiale. Gdzieś, między wierszami na zagranicznym forum wyczytałem, że STKM to taki standard na rynkach azjatyckich. A jak sobie poguglasz na "stkm steel standard", to Ci gugiel potwierdzi to, co wyczytałeś. |
|
Data: 2012-07-19 07:24:56 | |
Autor: rrh | |
STKM a Cr-Mo | |
On Thursday, July 19, 2012 3:17:57 PM UTC+2, rmikke wrote:
On Wednesday, July 18, 2012 10:29:06 AM UTC+2, rrh wrote: Czyli bez dodatkowych oznaczeń równie dobrze można powiedzieć, że aluminium aluminium równe. :) |
|
Data: 2012-07-19 08:44:08 | |
Autor: rmikke | |
STKM a Cr-Mo | |
On Thursday, July 19, 2012 4:24:56 PM UTC+2, rrh wrote:
On Thursday, July 19, 2012 3:17:57 PM UTC+2, rmikke wrote: Albo że to stal ISO. |
|
Data: 2012-07-19 08:48:11 | |
Autor: rrh | |
STKM a Cr-Mo | |
Albo że to stal ISO. Tylko problem polega na tym, że o ile producenci częściej kwapią się do podania jakości Aluminium, to przy STKM takiej jasności nie ma - bo nic nie podają. |
|
Data: 2012-07-19 09:03:32 | |
Autor: rmikke | |
STKM a Cr-Mo | |
On Thursday, July 19, 2012 5:48:11 PM UTC+2, rrh wrote:
> Albo że to stal ISO. Ja tam zakładam, że jak producent nie chwali się konkretami, to są one gówniane. Ale ja to truskawki cukrem... |
|
Data: 2012-07-19 18:56:56 | |
Autor: ToMasz | |
STKM a Cr-Mo | |
A jak jest na prawdę? Jak STKM ma się do Cr-Mo?STKM to niewiem, ale rama Cr-Mo powinna mieć chrom i molibden. Pytanie ile go ma, i jak to się przekłada na wytrzymałość. Może to co napisałem brzmi naiwnie, ale mam pewną sprytną metodę jak odróżnić stal (nie ramę) zwykłą a taką która ma dużo chromu, molibdenu, niklu.... Niestety przez całe życie nie spotkałem ramy która by przeszła ten test. szprychy w lepszych kołach go przechodzą. ToMasz |
|
Data: 2012-07-23 07:06:22 | |
Autor: rrh | |
STKM a Cr-Mo | |
Dziś otrzymałem informację od Pana Roberta Zabela z Euro Bike. Pozwolę sobie ją zacytować, bo może innym się przyda:
"Niestety nie dysponujemy dokumentacją techniczną produkcji rurek STKM, ale z tego co się dowiedziałem, SR Suntour montuje amortyzatory z gotowymi rurami które zakupuje od firmy zewnętrznej. Jeśli chodzi o wytrzymałość, to w uproszczeniu wygląda to tak: stal Cr-Mo jest dużo twardtsza i sztywniejsza, stąd jej zastosowanie w wyższych modelach oraz w widelcach do zastosowań ekstremalnych. Mieszanka STKM jest bardziej elastyczna, nie ma to jednak większego wpływu na wytrzymałość rury." pozdrawiam! |
|
Data: 2012-08-05 17:21:24 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
STKM a Cr-Mo | |
Użytkownik "rrh" <wojtek.ryrych@gmail.com> napisał w wiadomości news:942d61ab-97c0-4f44-b5cd-6fabb3bcbb20googlegroups.com... Dziś otrzymałem informację od Pana Roberta Zabela z Euro Bike. Pozwolę sobie ją zacytować, bo może innym się przyda: "Niestety nie dysponujemy dokumentacją techniczną produkcji rurek STKM, ale z tego co się dowiedziałem, SR Suntour montuje amortyzatory z gotowymi rurami które zakupuje od firmy zewnętrznej. Jeśli chodzi o wytrzymałość, to w uproszczeniu wygląda to tak: stal Cr-Mo jest dużo twardtsza i sztywniejsza, stąd jej zastosowanie w wyższych modelach oraz w widelcach do zastosowań ekstremalnych. Mieszanka STKM jest bardziej elastyczna, nie ma to jednak większego wpływu na wytrzymałość rury." ===== SKTM = CIĘŻEJ i TANIEJ. Cro-mo jest po prostu LEPSZE i lżejsze. Ot cała filozofia. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 05/08/2012 WYPAS pompka :) |
|