STKM a Cr-Mo

Data: 2012-07-19 06:17:57
Autor: rmikke
STKM a Cr-Mo
On Wednesday, July 18, 2012 10:29:06 AM UTC+2, rrh wrote:
Niektórzy producenci podają, że ich części wykonane są ze stali wysokogatunkowej STKM. W sieci jest bardzo niewiele informacji o tym materiale. Gdzieś, między wierszami na zagranicznym forum wyczytałem, że STKM to taki standard na rynkach azjatyckich.

A jak jest na prawdę? Jak STKM ma się do Cr-Mo? Na przykład Suntour w amortyzatorach do jazdy po rekreacyjnych szlakach podaje, że użyta została stal STKM. Natomiast już od Raidona używają Cr-Mo.

Który z tych materiałów jest mocniejszy? Macie jakieś informacje? :)

A jak sobie poguglasz na "stkm steel standard", to Ci gugiel potwierdzi
to, co wyczytałeś.

Data: 2012-07-19 07:24:56
Autor: rrh
STKM a Cr-Mo
On Thursday, July 19, 2012 3:17:57 PM UTC+2, rmikke wrote:
> [...]

A jak sobie poguglasz na "stkm steel standard", to Ci gugiel potwierdzi

Czyli bez dodatkowych oznaczeń równie dobrze można powiedzieć, że aluminium aluminium równe. :)

Data: 2012-07-19 08:44:08
Autor: rmikke
STKM a Cr-Mo
On Thursday, July 19, 2012 4:24:56 PM UTC+2, rrh wrote:
> to, co wyczytałeś.

Czyli bez dodatkowych oznaczeń równie dobrze można powiedzieć, że aluminium aluminium równe. :)

Albo że to stal ISO.

Data: 2012-07-19 08:48:11
Autor: rrh
STKM a Cr-Mo
Albo że to stal ISO.

Tylko problem polega na tym, że o ile producenci częściej kwapią się do podania jakości Aluminium, to przy STKM takiej jasności nie ma - bo nic nie podają.

Data: 2012-07-19 09:03:32
Autor: rmikke
STKM a Cr-Mo
On Thursday, July 19, 2012 5:48:11 PM UTC+2, rrh wrote:
> Albo że to stal ISO.

Tylko problem polega na tym, że o ile producenci częściej kwapią się do podania jakości Aluminium, to przy STKM takiej jasności nie ma - bo nic nie podają.

Ja tam zakładam, że jak producent nie chwali się konkretami, to są one gówniane.

Ale ja to truskawki cukrem...

STKM a Cr-Mo