Data: 2010-01-20 16:48:34 | |
Autor: Przemek V | |
SUV | |
Uzytkownik "nim" <piotr.matuszewski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:d60c3018-dc33-4af1-b9fc-61011a1dd8d7l30g2000yqb.googlegroups.com... Witam W krajach trzeciego swiata, Rosji, Ukrainie, Polsce sa i pewnie dlugo jeszcze beda autem aspiracyjnym. W cywilizowanych krajach przyszlosc to hybrydy, auta elektryczne i ogólny downsizing. Dla producentow byloby to korzystne gdyz sa one drozsze niz auta Sek w tym, ze na tradycyjnych rynkach dopadl i jest ogromny odwrót od SUVów. W Kalifornii, bardziej liberalnych miastach USA obciachem stalo sie wozenie córek na pilke nozna SUV'em. Do europejskich miast sie zupelnie nie nadaja. Za to na dziurawe ulice Kijowa czy Alma Aty sa jak znalazl. |
|
Data: 2010-01-20 18:07:16 | |
Autor: Pan Piskorz | |
SUV | |
Za to na dziurawe ulice Kijowa czy Alma Aty sa jak znalazl. i dziurawe drogi Katowic, masz rację, to fajne auta do miasta, w dalszej podróży problematyczne P. |
|
Data: 2010-01-20 19:29:31 | |
Autor: radxcell | |
SUV | |
*Przemek V* wrote in <news:hj799k$nbi$1nemesis.news.neostrada.pl>:
W krajach trzeciego swiata, Rosji, Ukrainie, Polsce sa i pewnie dlugo trudno mi uwierzyc, ze myslacy czlowiek aspiruje do SUVa. ani to wygodne, ani komfortowe, widocznosc slaba (zwlaszcza przy wyjezdzaniu z wewnetrznej ronda), glosne przy wiekszych predkosciach i malo stabilne w krotkich skretach. SUVy lubią głównie kobiety, które nie umieją jeździć i w wielkiej krowie czują się bezpieczniejsze. poniewaz laseczki piszczą do wielkich... samochodów, to faceci, ktorzy inaczej nie umieja zrobic wrazenia na kobiecie, kupuja takie wozki. i stad ten trend. a wiadomo, ze mezczyzna ma wal, nie przegub :) pozdr, rdx |
|
Data: 2010-01-20 20:17:37 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Wed, 20 Jan 2010 19:29:31 +0100, radxcell napisał(a):
*Przemek V* wrote in <news:hj799k$nbi$1nemesis.news.neostrada.pl>: Widoczność o niebo lepsza niż w jakimkolwiek kompakcie, wygoda dużo większa (siedzisz wyżej, dużo większe koła sprawiają że znikają dziury w drodze). Po mieście jeździ się tym dużo fajniej niż jakąś wielką landarą... Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-01-20 21:42:50 | |
Autor: radxcell | |
SUV | |
*Jacek Osiecki* wrote in <news:slrnhlep71.a9i.joshuatau.ceti.pl>:
Dnia Wed, 20 Jan 2010 19:29:31 +0100, radxcell napisał(a): chyba musimy zdefiniowac widocznosc. do przodu pewnie horyzont sie oddala, wiec widac wiecej. ale to co robia kierowcy SUVow zeby zobaczyc czy nie zajezdzaja nikomu drogi przy zjezdzie z ronda jest moze niezle na gibkosc, ale skreca kregoslup w nieprzyjemne strony. dlaczego wysokosc siedzenia to wygoda? zeskakiwanie w dol przy wysiadaniu ani wygodne, ani bezpieczne. pozdr, rdx |
|
Data: 2010-01-21 08:28:01 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Wed, 20 Jan 2010 21:42:50 +0100, radxcell napisał(a):
*Jacek Osiecki* wrote in <news:slrnhlep71.a9i.joshuatau.ceti.pl>: Jakoś jeżdżąc na przemian "zwykłymi" autami i SUVem nie stwierdziłem specjalnych problemów z widocznością - ba, nawet czasami jest łatwiej niż w przypadku niektórych kompaktów czy aut wyższej klasy... Tak samo przy zmianie pasa - zamiast wykręcać głowę za siebie wystarczy spojrzeć lekko w dół, bo lusterka łapią znacznie więcej. dlaczego wysokosc siedzenia to wygoda? zeskakiwanie w dol przy wysiadaniu ani Choćby dlatego, że nie musisz kucać by wsiąść - przy SUVach z reguły nie trzeba się wspinać tylko właśnie wsiadasz bez specjalnych manewrów. Może pomyliłeś ze STARem? :) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-01-21 10:01:16 | |
Autor: cztery | |
SUV | |
Jakoś jeżdżąc na przemian "zwykłymi" autami i SUVem nie stwierdziłem Moze ustaw sobie lusterka. Jezdzac octavia, corolla, aurisem czy innym C5 nigdy nie wykrecalem glowy by spojrzec w boczne lusterko. Faktycznie, w Lanosie byly gowniane lusterka i martwa strefa byla duza ale w nowych autach nie znalazlem lusterek, ktore zmusilyby mnie do wykrecania glowy. Jezdzac szefa sluzbowym Q5 mialem zawsze stracha cofajac, gdyz z tylu nie widac calkiem wysokich przeszkod. dlaczego wysokosc siedzenia to wygoda? zeskakiwanie w dol przy wysiadaniu ani Faktycznie, w przypadku SUVow wsiadanie i wysiadanie jest duzo wygodniejsze niz w kompaktach. |
|
Data: 2010-01-21 14:42:36 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:01:16 +0100, cztery napisał(a):
Jakoś jeżdżąc na przemian "zwykłymi" autami i SUVem nie stwierdziłemMoze ustaw sobie lusterka. Martwa strefa zawsze będzie, a w SUVach lusterka są z reguły większe. Jezdzac octavia, corolla, aurisem czy innym C5 nigdy nie wykrecalem glowy by spojrzec w boczne lusterko. By spojrzeć w lusterko - nie, ale gorzej ze sprawdzeniem czy coś Ci nie jedzie na sąsiednim pasie tuż przy lewym tylnym kole. Zwłaszcza w C5 jest IMHO wyjątkowo kiepsko - widoczność kiepska... Ja jeżdżę C5 i okazjonalnie Sportagem - w tym drugim zdecydowanie w mniejszym stopniu odczuwam fakt istnienia martwej strefy. Natomiast fakt, przy cofaniu to niewiele widać - ale to się tyczy też wszystkich większych samochodów - taka Primera nawet w standardzie ma kamerę bo przez tylną szybę to nawet g* nie widać ;) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-01-21 15:56:00 | |
Autor: cztery | |
SUV | |
By spojrzeć w lusterko - nie, ale gorzej ze sprawdzeniem czy coś Ci nie Ale w tym nowym C5 ? Ja jezdzilem i moim zdaniem bylo wszystko ok jesli chodzi o widocznosc. BTW, bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie to autko i szczerze mowiac troche zaluje, ze sie pospieszylem z zakupem mojej octavii. Dokladajac 20 kzl wiecej mialbym moim zdaniem duzo wygodniejsze i cichsze w srodku auto. |
|
Data: 2010-01-21 15:07:21 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Thu, 21 Jan 2010 15:56:00 +0100, cztery napisał(a):
By spojrzeć w lusterko - nie, ale gorzej ze sprawdzeniem czy coś Ci nieAle w tym nowym C5 ? Ja jezdzilem i moim zdaniem bylo wszystko ok jesli chodzi o widocznosc. Poprzednie - rocznik 2005. Może trochę dramatyzuję z tym widokiem do tyłu ;) ale po prostu codziennie przejeżdżam przez skrzyżowanie gdzie włączam się niemal równolegle do ruchu na innej ulicy - na zielonej strzałce - i jest to dosyć uciążliwe w C5 (na lusterko w takiej sytuacji nie bardzo można liczyć). BTW, bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie to autko i szczerze mowiac troche zaluje, ze sie pospieszylem z zakupem mojej octavii. Dokladajac 20 kzl wiecej mialbym moim zdaniem duzo wygodniejsze i cichsze w srodku auto. Jak dla mnie to Octavia jest duuużo niżej od C5 jeśli chodzi o komfort i wyposażenie - a cenowo wychodziła w 2005 prawie identycznie jak ten C5 więc w ogóle nawet nie było nad czym się zastanawiać ;) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-01-21 18:26:38 | |
Autor: cztery | |
SUV | |
BTW, bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie to autko i szczerze mowiac troche Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod uwage przy zakupie auta. Za mojego 170 konnego RSa zaplacilem 86 kzl we wrzesniu 2008. Wtedy nie bylo jeszcze nowej C5. W styczniu tego roku znajomu kupil za 109kzl bardzo bogato wyposazonego 2.2 HDI. Co prawda rocznik 2009 ale moim zdaniem za takie auto to bardzo dobra cena. |
|
Data: 2010-01-22 10:28:08 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:26:38 +0100, cztery napisał(a):
Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod uwage przy zakupie auta.BTW, bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie to autko i szczerze mowiac trocheJak dla mnie to Octavia jest duuużo niżej od C5 jeśli chodzi o komfort i Ten po liftingu? Bo szczerze mówiąc, to ja na pierwszy rzut oka nie odróżniam C5 II od C5 III - tzn. wiem że się różnią, ale nie jest to tak drastyczna różnica jak między pierwszą C5 a tą odświeżoną wersją (pierwsza C5 też mi się nie podoba)... Za mojego 170 konnego RSa zaplacilem 86 kzl we wrzesniu 2008. Wtedy nie bylo jeszcze nowej C5. W styczniu tego roku znajomu kupil za 109kzl bardzo bogato wyposazonego 2.2 HDI. Co prawda rocznik 2009 ale moim zdaniem za takie auto to bardzo dobra cena. No, ale jeśli mowa o 2.2hdi to już sama różnica między 2.0 a 2.2 to jakieś 20kpln :) Ja się zadowalam mniejszymi mocami - i tak ich prawie nigdy nie wykorzystuję, a nawet te obecne 100kW wystarcza do dynamicznego wyprzedzania jeśli jest taka potrzeba. W mojej wersji to bardziej bixenonów brakuje niż dodatkowych 40KM :) Natomiast przy zakupie wyszło coś koło 85kpln, podczas gdy "nowa octavia" o porównywalnym (ale gorszym) wyposażeniu i z podobnym silnikiem kosztowała chyba 93kpln ;) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-01-22 15:22:54 | |
Autor: cztery | |
SUV | |
Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod Nie wiem o ktorych wersjach mowisz. Dla mnie generalnie sa dwie cytryny C5. Pierwsza produkowana do bodajze konca 2008 roku i nowa, ktora teraz mozna kupic w salonie. Ta pierwsza wyglada tak : http://moto.allegro.pl/item895001523_citroen_c5_kombi_2_2_hdi_zamienie_na_drozszy.html druga tak : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9829246 Jest jeszcze jakas trzecia ? Za mojego 170 konnego RSa zaplacilem 86 kzl we wrzesniu 2008. Wtedy nie bylo Cennikowo. Z tego co kojarze to podobnie wyposazeniowo do jego 2.2 wersja 2.0 kosztowala chyba 7 tysiecy mniej. dodatkowych 40KM :) Natomiast przy zakupie wyszło coś koło 85kpln, podczas Pisze o cenach koncowych. Cennikowo moj RS kosztowal kolo 100kzl, ale po znizkach, targach :-) negocjacjach i wzieciu tego co gdzies w Polsce bylo na placu wyszlo 86kzl. |
|
Data: 2010-01-22 17:22:23 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
SUV | |
cztery pisze:
Gdzieś chyba od 2007 i w 2008 byla C5 nazwijmy to II. Inna buda - przód podobny od wersji III, inne wnętrze itd. I i II była zawsze na hydro, w III masz albo zwykłe zawieszenie albo hydro. I: http://moto.allegro.pl/item895001523_citroen_c5_kombi_2_2_hdi_zamienie_na_drozszy.html II: http://otomoto.pl/citroen-c5-maly-przebieg-C10356023.html III: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9829246 KJ |
|
Data: 2010-01-23 16:01:33 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Fri, 22 Jan 2010 15:22:54 +0100, cztery napisał(a):
Nie wiem o ktorych wersjach mowisz.Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go podTen po liftingu? Bo szczerze mówiąc, to ja na pierwszy rzut oka nie No dobra, modele są dwa - przed 2008 i od 2008. Ale ta pierwsza w 2004 miała solidny lifting który bardzo odświeżył wygląd dzięki czemu auto w końcu zaczęło być ładne ;) Cennikowo. Z tego co kojarze to podobnie wyposazeniowo do jego 2.2 wersja 2.0 kosztowala chyba 7 tysiecy mniej.wyposazonego 2.2 HDI. Co prawda rocznik 2009 ale moim zdaniem za takie auto to bardzo dobra cena.No, ale jeśli mowa o 2.2hdi to już sama różnica między 2.0 a 2.2 to jakieś No, może faktycznie ze zniżkami tak było - w Citroenie cenniki to są chyba tylko po to by odstraszać potencjalnych klientów :) dodatkowych 40KM :) Natomiast przy zakupie wyszło coś koło 85kpln, podczasPisze o cenach koncowych. Cennikowo moj RS kosztowal kolo 100kzl, ale po znizkach, targach :-) negocjacjach i wzieciu tego co gdzies w Polsce bylo na placu wyszlo 86kzl. Może ja się gorzej targuję (no dobra, w skodzie się nie targowałem - nie zależało mi ;) ale nawet po wstępnych zniżkach octavia wychodziła cenowo podobnie do lepiej wyposażonego C5 :) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-01-22 11:10:58 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:26:38 +0100, cztery napisał(a):
Jak dla mnie to Octavia jest duuużo niżej od C5 jeśli chodzi o komfort iPoprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod uwage przy zakupie auta. Tak przy okazji: rzuciłem okiem na stronę Citroena... i jestem w szoku: C5 tylko jako sedan i combi? Szkoda - bardzo lubię C5 i pewnie kiedyś bym myślał o przesiadce na nowsze, a tymczasem pozostaje je skreślić za brak wersji hatchbak i tym samym tylnej wycieraczki - dla mnie totalna dyskwalifikacja :( Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-01-22 13:55:46 | |
Autor: Brzezi | |
SUV | |
pią, 22 sty 2010 o 12:10 GMT, Jacek Osiecki napisał(a):
Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:26:38 +0100, cztery napisał(a): A np. Audi A4 czy Peugeot 407 czy ford mondeo, maja wersje hatchbak? wersje hatchbak to tyko raczej w klasie kompatk... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-01-22 13:21:40 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Fri, 22 Jan 2010 13:55:46 +0100, Brzezi napisał(a):
pią, 22 sty 2010 o 12:10 GMT, Jacek Osiecki napisał(a): Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem. A jeśli nie ma ich w wersjach hatchback (czy może raczej liftback) to po prostu nie jest to oferta dla mnie ;) Tak jak pisałem, brak tylnej wycieraczki jest IMHO dla samochodu dyskwalifikujący. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-01-22 14:48:34 | |
Autor: Przemek V | |
SUV | |
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhlj9j4.jud.joshuatau.ceti.pl... Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem. A4 w wersji hatchback to A5. |
|
Data: 2010-01-22 15:17:39 | |
Autor: Brzezi | |
SUV | |
pią, 22 sty 2010 o 14:48 GMT, Przemek V napisał(a):
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhlj9j4.jud.joshuatau.ceti.pl... A5 to jest coupe Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-01-22 15:19:56 | |
Autor: Brzezi | |
SUV | |
pią, 22 sty 2010 o 15:17 GMT, Brzezi napisał(a):
pią, 22 sty 2010 o 14:48 GMT, Przemek V napisał(a): Od niedawna dopiero jest A5 Sportback, ale to nie hatchback, tylko liftback Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-01-22 16:32:19 | |
Autor: Przemek V | |
SUV | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.hljd0c.a8v.brzezibrzezi.chello.pl... pią, 22 sty 2010 o 15:17 GMT, Brzezi napisał(a): Nieprecycyjnie się wyraziłem. Chodziło mi właśnie o A5 Sportback. Jak to jest Liftback to Mondeo i Laguna też są liftbacki i w ogóle w tej klasie chyba nie ma hatchbacków. |
|
Data: 2010-01-23 16:07:54 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
SUV | |
Dnia Fri, 22 Jan 2010 15:19:56 +0100, Brzezi napisał(a):
pią, 22 sty 2010 o 15:17 GMT, Brzezi napisał(a): No dobra, niech będzie - chodzi o liftbacki, bo pomijając vel satis to w wyższej (czy tam średniej, jak kto woli) klasie hatchbacków nie ma :) Generalnie - miałem na myśli że bardzo złym pomysłem było zrezygnowanie z wersji liftback w nowym C5. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-02-01 11:59:17 | |
Autor: Brzezi | |
SUV | |
|
|
Data: 2010-01-21 09:40:53 | |
Autor: szwagier | |
SUV | |
dlaczego wysokosc siedzenia to wygoda? zeskakiwanie w dol przy wysiadaniu ani Zdecydowanie bardziej wygodne niz skladanie sie w spinacz zeby ciagnac dupe 15 cm nad ziemia. szwagier |
|
Data: 2010-01-21 13:36:24 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
SUV | |
radxcell wrote:
*Jacek Osiecki* wrote in <news:slrnhlep71.a9i.joshuatau.ceti.pl>: Widać więcej na zatłoczonej drodze bo widac nad innymi samochodami. Amerykańce to nazywają "commanding view". ale to co robia kierowcy SUVow zeby zobaczyc czy nie zajezdzaja Nie, po prostu się wysiada a nie wstaje :) Wyskakuje to się z liftowanej terenówki na kołach >= 35" a nie z bulwarowca. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2010-01-20 20:32:48 | |
Autor: Karolek | |
SUV | |
Przemek V pisze:
W krajach trzeciego swiata, Rosji, Ukrainie, Polsce sa i pewnie dlugo jeszcze beda autem aspiracyjnym. Moze i prawda. W cywilizowanych krajach przyszlosc to hybrydy, auta elektryczne i ogólny downsizing. IMHO hybrydy to przyszlosci nie maja, a downsizing to chyba jakas nowa moda, tez bez przyszlosci. Elektryczne moze, ale to sie jeszcze tez zobaczy, bo jak sie nic nie ruszy z magazynowaniem energii to i elektryczne szybko sie nie pojawia (tutaj jednak perspektywy jakies sa). -- Karolek |