SUV na błotnistą drogę

Data: 2020-02-03 06:38:37
Autor: uciu
SUV na błotnistą drogę
Jakiego suv szukać z w miarę porz±dnym napędem 4x4?
Może być jakie¶ wyżej podwyższone kombi

Czasem muszę jechać po bardzo błotnistej drodze - rozjeżdżone błoto, koleiny na  15-20cm.
W zimie czasem zapomn± jej od¶nieżyć - nie tyczy się tej zimy ?

Miałem kiedy¶ GV2 i dawała rade - z oponami A,  zapiętym reduktorem nawet holowałem po tym błocie osobówkę z przyczep±. A w zimę, zdarzyło się, że zderzak robił za płóg :-)

Teraz chciałbym kupić co¶ podobnego, co da rade...

Najlepiej automat i tylko benzyna.

Do głowy przychodzi mi Forester lub... GV2 z końca produkcji...
Jest co¶ jeszcze?
Niva odpada ?
Duster chyba też - brak automatu w modelach PB

Najlepiej w cenie do 50kpln

uciu

Data: 2020-02-03 17:14:32
Autor: Irokez
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-03 o 15:38, uciu pisze:
[...]

Ford F150 powinien dać rady.

--
Irokez

Data: 2020-02-06 07:29:22
Autor: Marcin N
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-03 o 17:14, Irokez pisze:
Ford F150 powinien dać rady.

Jakich rad się po nim spodziewać?

--
MN

Data: 2020-02-03 20:59:16
Autor: Maciek
SUV na błotnistą drogę
Dnia Mon, 3 Feb 2020 06:38:37 -0800 (PST), uciu napisał(a):

Do głowy przychodzi mi Forester lub… GV2 z końca produkcji…
Jest coĹ› jeszcze?
Niva odpada 😊
Duster chyba teĹĽ - brak automatu w modelach PB

Najlepiej w cenie do 50kpln

Kia Sportage z lat 04-10. Jak nowsze - nie wiem, ale takÄ… mam i sprawdza
siÄ™. Tylko ĹĽe ja mam diesla.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-02-04 09:38:08
Autor: T.
SUV na błotnistą drogę
[...]

Suzuki Grand Vitara?
T.

Data: 2020-02-04 02:30:51
Autor: uciu
SUV na błotnistą drogę
W dniu wtorek, 4 lutego 2020 09:38:10 UTC+1 użytkownik T. napisał:

Suzuki Grand Vitara?

była idelanie się spisywała ale 2 lata temu wpadłem na pomysł z kompaktem i on nie daje rady - a teraz chciałem co¶ nowszego od GV2...

ale widze, ze już wszystkie SUVy to wydmuszki z psedo 4x4...

uciu

Data: 2020-02-04 21:13:52
Autor: T.
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-04 o 11:30, uciu pisze:
[...]

Skoro nie potrzebujesz super terenówki, a tylko czasem po ¶niegu przejechać, to może Duster 4x4? Ludzie sobie chwal±...
T.

Data: 2020-02-04 10:22:40
Autor: ąćęłńóśźż
SUV na błotnist± drogę
W sumie to ciekawe kupować auto dla "czasem".
Ja tak zawsze kupowałem za duże, a 99% czasu jeĽdziłem sam po mie¶cie.

-- -- -
Czasem muszę jechać po bardzo błotnistej drodze

Data: 2020-02-04 02:28:02
Autor: uciu
SUV na błotnistą drogę
W dniu wtorek, 4 lutego 2020 10:23:18 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
W sumie to ciekawe kupować auto dla "czasem".
Ja tak zawsze kupowałem za duże, a 99% czasu jeĽdziłem sam po mie¶cie.

taki mam dojazd do domu (ok 1km) i to czasem to zależy od pogody :-)
Jak bym miał asfalt kupiłbym niskiego kompakta.

Dla tego "czasem" szkoda normalnego auta.
Felgi od razu podrapane, plastiki na zderzaku i podwoziu pourywane od szurania podwoziem. A spróbuj jechać powoli... jak staniesz, to nie ruszysz...

uciu

Data: 2020-02-10 10:12:02
Autor: Kamil 'Model'
SUV na błotnistą drogę
W dniu 04.02.2020 o 11:28, uciu pisze:
[...]

Od 10 lat tak mam i zwykłym kompaktem daję radę. Też mam drogę poln± 1km od asfaltu do domu, jak popada deszcz b±dĽ s± roztopy to jest niezłe błoto z koleinami, jak popada ¶nieg to po 3dniach gmina od¶nieży. Do tego droga jest często rozjeżdzana przez traktory co to na pole jad±, dziury też s± spore. Raz na 3-4 miesi±ce gmina wyrówna trochę drogę i jest spokój do pierwszego deszczu.

I jeden jedyny raz miałem problem aby przejechać t± drogę, było to Golfem MK3 i problem był jak napadało konkretnie ¶niegu.

A tak Golf MK3, Pug 307SW, Zafira, Cytryna C5 MK1 FL, kolejny Pug 307SW i teraz Skoda Rapid daj± radę przejechać.
Żona Cors± B, Pugiem 206, Cytryn± Xsar± i teraz Hultajem i30 też daje radę przejechać.
Te¶ciowa i Te¶ciu mietkami W124 i W210 oraz Toyot± Avensis też nie mieli problemów.

Data: 2020-02-05 15:17:50
Autor: SW3
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-04 o 10:22, ±ćęłń󶼿 pisze:
W sumie to ciekawe kupować auto dla "czasem".

Tak jak i z poduszkami powietrznymi - te to się dopiero przydaj± jeszcze bardziej "czasem".

--
SW3
-- --

Data: 2020-02-04 11:33:28
Autor: Poldek
SUV na błotnistą drogę
[...]

Jest tego pełno. Pocz±wszy od Golfa Alltracka i innych kombiaków w podwyższonych wersjach, poprzez wszelkiej ma¶ci suwy, aż do GAZa/UAZa.

Data: 2020-02-04 15:04:31
Autor: Cavallino
SUV na błotnistą drogę
W dniu 04-02-2020 o 11:33, Poldek pisze:
[...]

Z prze¶witem 20 cm?
Może Volvo.....

Data: 2020-02-05 10:47:26
Autor: Irek.N.
SUV na błotnistą drogę

Jest tego pełno. Pocz±wszy od Golfa Alltracka i innych kombiaków w
podwyższonych wersjach,

Z prze¶witem 20 cm?
Może Volvo.....

Jest też zabawniej w przypadku suwów, choć ceny niestety nie w zakresie o jakim piszemy.

https://www.youtube.com/watch?v=kgcAA4HUxuE

:)

Tak się zastanawiam, to już terenówka, czy jeszcze nie? Nie bardzo mogę sobie wyobrazić zastosowanie.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2020-02-05 11:06:53
Autor: Irek.N.
SUV na błotnistą drogę
Zapomniałem...
zobaczcie sobie od 7 minuty.

Data: 2020-02-10 11:05:28
Autor: viktorius
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-05 o 11:06, Irek.N. pisze:
Zapomniałem...
zobaczcie sobie od 7 minuty.

7:45 Cał± piękn± robotę jak± zapewniaj± mosty portalowe psuje chromowana dwururka robi±ca za zderzak. Toż to obniża z 10cm prze¶wit.

--
viktorius

Data: 2020-02-04 11:40:19
Autor: Jacek
SUV na błotnistą drogę
W dniu 03.02.2020 o 15:38, uciu pisze:
Jakiego suv szukać z w miarę porz±dnym napędem 4x4?
Może być jakie¶ wyżej podwyższone kombi

Czasem muszę jechać po bardzo błotnistej drodze - rozjeżdżone błoto, koleiny na  15-20cm.
Ja mam propozycję alternatywn±. Za 1/2 ceny auta kupić jakie¶ kruszywo i wysypać tę drogę. Piszesz, że to 1 km, co by dawało przy szeroko¶ci 4 metry i grubo¶ci 10cm jakie¶ 800 ton czyli 40 wywrotek.
Kruszywo można kupić podobno już od 20 zł, więc główny koszt to transport. A może s±siedzi się dorzuc±?
Jacek

Data: 2020-02-04 03:24:06
Autor: Kris
SUV na błotnistą drogę
Ja mam propozycję >alternatywn±. Za 1/2 ceny >auta kupić jakie¶ kruszywo i wysypać tę drogę. Piszesz, >że >to 1 km, co by dawało >przy szeroko¶ci 4 metry i grubo¶ci 10cm jakie¶ >800 ton czyli 40 wywrotek.

Droga to min 6metrow szerokax1000m masz 6000m2
Byle jakie utwardzenie na dzisiaj licz 50 zł/m2

Data: 2020-02-04 17:29:32
Autor: Jacek
SUV na błotnistą drogę
W dniu 04.02.2020 o 12:24, Kris pisze:
Droga to min 6metrow szerokax1000m masz 6000m2
Byle jakie utwardzenie na dzisiaj licz 50 zł/m2
Jak się tam maj± 2 auta min±ć, to może być 6m, ale te drogi gruntowe, jakimi jeĽdziłem były szerokie na 1 auto, więc może nie ma co od razu autostrady budować dla kilku przejazdów auta na dobę..
Kolega utwardzał drogę poln±. Może nie było to kilometr, ale pół było spokojnie. Jeden s±siad użyczył traktor z pługiem do rozgarnięcia i zgrubnego ubicia. Nie wiem, ile płacił za kruszywo, ale główny koszt to był transport. No i nikt nie robił na to projektu i pozwolenia na budowę, bo to pewnie by kosztowało te 50 zł/m2 ;-)
Jacek

Data: 2020-02-04 11:54:59
Autor: ąćęłńóśźż
SUV na błotnist± drogę
Też pomy¶lałem o utwardzeniu drogi.
Z tym że powinno dać się pod spód włókninę.

-- -- -
Za 1/2 ceny auta kupić jakie¶ kruszywo i wysypać tę drogę.

Data: 2020-02-04 12:11:31
Autor: Poldek
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-04 o 11:54, ±ćęłń󶼿 pisze:
Też pomy¶lałem o utwardzeniu drogi.
Z tym że powinno dać się pod spód włókninę.

Aby gleba trwale wzbogaciła się o domieszkę plastiku.

Data: 2020-02-04 13:29:28
Autor: ąćęłńóśźż
SUV na błotnist± drogę
Pewnie koleiny 20-30 cm w żwirze czy w żużlu lepsze od tych w błocie.

-- -- -
Aby gleba trwale wzbogaciła się o domieszkę plastiku.

Data: 2020-02-04 14:43:01
Autor: Poldek
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-04 o 13:29, ±ćęłń󶼿 pisze:
Pewnie koleiny 20-30 cm w żwirze czy w żużlu lepsze od tych w błocie.

-- -- -
Aby gleba trwale wzbogaciła się o domieszkę plastiku.

Na drodze dojazdowej do działek były koleiny. Ludzie stopniowo przesiadaj± się do suwów. Koleiny zrobiły się odpowiednio głębsze i zwykłym osobowym nie dało się dojechać, aż zrobiły się tak głębokie, że i suwy zaczęły szorować. Na wiosnę do kolein wsypali¶my żwir i teraz znów można dojechać zwykłymi samochodami.

Data: 2020-02-05 13:04:32
Autor: J.F.
SUV na błotnist± drogę
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:r1bsd1$2a2$1@gioia.aioe.org...
[...]

A moze samemu czy razem z sasiadami sie umowic, zeby nie pchac sie koleinami, tylko w miare mozliwosci jezdzic po tych wystajacych miejscach.
Troche w lewo, troche w prawo i koleiny znikna.

J.

Data: 2020-02-04 17:22:21
Autor: Jacek
SUV na błotnistą drogę
W dniu 04.02.2020 o 13:29, ±ćęłń󶼿 pisze:
Pewnie koleiny 20-30 cm w żwirze czy w żużlu lepsze od tych w błocie.
Pisał gdzie¶ tu kto¶ o żużlu, czy żwirze?
Jacek

Data: 2020-02-04 12:26:50
Autor: collie
SUV na błotnistą drogę
W dniu 4.02.2020 o 11:40, Jacek pisze:

[...]

Pamiętam, gdy jeszcze mieszkałem w górach, do mego znajomego drog± dojazdow±
była typowa droga le¶na, miejscami mocno pod górę, jak to w górach - w sumie
ze dwa kilometry przez las po wybojach. Kruszywo nie wchodziło w grę, gdyż
w czasie intensywnego deszczu droga stawała się rw±cym strumieniem i woda
spłukiwała wszystko. By móc codziennie bez perturbacji jeĽdzić do pracy
i wozić dzieci do szkoły, znajomy ułożył na najtrudniejszych odcinkach dwa
paski jezdne z ażurowych płytek betonowych, na rozstaw kół samochodu. JeĽdził
potem jak po asfalcie, bez względu na pogodę i porę roku. Oczywi¶cie samochodem
terenowym, jak to w górach.

Data: 2020-02-04 14:55:04
Autor: Poldek
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-04 o 11:40, Jacek pisze:
[...]

Wystarczy nasypać kruszywa do kolein.
Nie wiem, czy utwardzenie kruszywem drogi na całej szeroko¶ci nie podpadałoby przypadkiem pod pozwolenie na budowę - czyli projekt, uzgodnienia itd. Sypnięcie kruszywa do kolein raczej można zrobić bez papierologii i to nawet legalnie.

Data: 2020-02-04 12:12:45
Autor: Poldek
SUV na błotnistą drogę
[...]

Zmienisz samochód na wyższy, pojeĽdzisz nim t± drog± i po jakim¶ czasie koleiny się pogłębi± i będziesz szorował podwoziem wyższego.

Data: 2020-02-04 19:09:12
Autor: kk
SUV na błotnistą drogę
On 2020-02-04 12:12, Poldek wrote:

[...]

Proponuję Twizy. Jest krótki i w±ski. Koleiny zupełnie mu nie przeszkadzaj±.

Byłem ostatnio za miastem. Z naprzeciwka jad± kładowcy i ¶miej± się. Ja też się ¶mieję. Jadę dalej, zaczynaj± się wertepy a Twizy jedzie. I tak sobie pojeĽdziłem trochę. Jeszcze żadnym swoim samochodem takiego ekstremum nie osi±gn±łem...

Data: 2020-02-04 12:50:47
Autor: uciu
SUV na błotnistą drogę
dzieki za wszelkie rady z utwardzeniem drogi...
jest to droga polna ale należy do miasta.
Miasto nie kwapi się by j± utwardzić i nie pozwala ingerować w ni± samemu.
Z drog± nie było problemu gdy korzystaly z niej 3 domy (jedyne na ulicy) Ale od czasu gdy w okolicy pobudowały się nowe domy zaczęła służyć za skrót do sklepu/szkoły/ko¶cioła.... W tamtym roku sytuację pogorszył fakt, że ukazała się na googlu jako przejezdna ł±cz±ca 2 drogi krajowe - w rzeczywisto¶ci jest ¶lepa tylko samochody wyjezdziły nielegalnie drogę przez czyje¶ pole... Dziennie widze, jak auta zawracaj± widz±c jak ta droga wygl±da... Zgłaszałem już do googla wiele razy ze ta droga jest ¶lepa....ale chyba mnie olewaj±.

Dzi¶ lało cały dzień i porobiły się takie rozlewiska ze zderzak robił jak przód w amfibii....

Zostaje wiec przy poszukiwania jakiej¶ GV2 z końca produkcji :-)

uciu

Data: 2020-02-05 13:07:17
Autor: J.F.
SUV na błotnist± drogę
Użytkownik "uciu"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:bb1ea9f1-5456-410b-b2f9-b5068cdf7496@googlegroups.com...
dzieki za wszelkie rady z utwardzeniem drogi...
jest to droga polna ale należy do miasta.
Miasto nie kwapi się by j± utwardzić i nie pozwala ingerować w ni± samemu.

Dlatego trzeba zaingerowac po cichu i po ciemku :-)

Z drog± nie było problemu gdy korzystaly z niej 3 domy (jedyne na ulicy) Ale od czasu gdy w okolicy pobudowały się nowe domy zaczęła służyć za skrót do sklepu/szkoły/ko¶cioła....

To molestowac miasto. Wybory coraz blizej :-)

J.

Data: 2020-02-04 19:48:41
Autor: Tomasz Pyra
SUV na błotnistą drogę
W dniu 2020-02-03 o 15:38, uciu pisze:> Jakiego suv szukać z w miarę porz±dnym napędem 4x4?
> Może być jakie¶ wyżej podwyższone kombi
Z opisu raczej nie potrzebujesz porz±dnego napędu 4x4, a po prostu jakiegokolwiek.

Bardziej musisz sobie odpowiedzieć na pytanie jakiego prze¶witu potrzebujesz.

A siłę poci±gow± spokojnie zapewni cokolwiek co napędzi Ci obie osie, pod warunkiem że zaopatrzone w dobre opony - co może oznaczać konieczno¶ć jazdy na M+S cały rok.

-- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-06 16:20:21
Autor: robot
SUV na błotnistą drogę