Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   SUV w mieście

SUV w mieście

Data: 2010-11-25 16:24:11
Autor: Eli
SUV w mieście
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:iclusd$221$1mx1.internetia.pl...

Podzielicie się swoimi przemyśleniami na temat wszelkiego rodzaju Pick-Upów i SUV w warunkach miejskich? Czy rzeczywiście są tak złe i wyrządają nam tyle szkód? Czy to znów czcze argumentacja pseudo ekologów? Liczę na ożywioną wymianę zdań, które nie przerodzą się w jakże modną pyskówkę.

IMHO szkoda polega głównie na zabieraniu cennego miejsca. Nie przypominam sobie, abym widział parkującego SUVa, z którego wysiada więcej niż 1 osoba, no góra 2 (czasami). Ja Tico nieraz stawiam kilkadziesiąt/-set metrów od celu bo mam skrupuły zastawić np. kawałek chodnika, a niektórzy ładują się tymi krowami dosłownie gdzie popadnie.

Ale tak naprawdę to chyba najwięcej zależy nie od samego auta, tylko od tego czy między kierownicą a fotelem w czasie jazdy i parkowania pracują jakieś szare komórki...

--
pzdr, Eli

Data: 2010-11-25 15:25:06
Autor: Waldek Godel
SUV w mieście
Dnia Thu, 25 Nov 2010 16:24:11 +0100, Eli napisał(a):

Ale tak naprawdę to chyba najwięcej zależy nie od samego auta, tylko od tego czy między kierownicą a fotelem w czasie jazdy i parkowania pracują jakieś szare komórki...

No ale jakby pracowały, to nie kupiłby suva i koło się zamyka.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-25 16:30:08
Autor: Przemysław Czaja
SUV w mieście

Użytkownik "Eli"

Podzielicie się swoimi przemyśleniami na temat wszelkiego rodzaju Pick-Upów i SUV w warunkach miejskich? Czy rzeczywiście są tak złe i wyrządają nam tyle szkód? Czy to znów czcze argumentacja pseudo ekologów? Liczę na ożywioną wymianę zdań, które nie przerodzą się w jakże modną pyskówkę.

IMHO szkoda polega głównie na zabieraniu cennego miejsca. Nie przypominam sobie, abym widział parkującego SUVa, z którego wysiada więcej niż 1 osoba, no góra 2 (czasami). Ja Tico nieraz stawiam kilkadziesiąt/-set metrów od celu bo mam skrupuły zastawić np. kawałek chodnika, a niektórzy ładują się tymi krowami dosłownie gdzie popadnie.

Ale tak naprawdę to chyba najwięcej zależy nie od samego auta, tylko od tego czy między kierownicą a fotelem w czasie jazdy i parkowania pracują jakieś szare komórki...

Hehe, pewnie chodzi Ci o to jak ktoś tu już ładnie napisał "sterowanie opare na białku",  to tak trochę obok, ale coś w tym jest ;-)

Wracając do meritum - nie zauważam aby ponad 5 metrowy mercedes i inne tego typu limuzyny wzbudzały tyle emocji, SUV-y sa zazwyczaj krótsze - czy chodzi w takim razie o wysokość auta - to pachnie mi już jakimś absurdem.

Data: 2010-11-25 15:44:27
Autor: go!
SUV w mieście
On 25/11/2010 15:30, Przemysław Czaja wrote:

Wracając do meritum - nie zauważam aby ponad 5 metrowy mercedes i inne
tego typu limuzyny wzbudzały tyle emocji, SUV-y sa zazwyczaj krótsze -
czy chodzi w takim razie o wysokość auta - to pachnie mi już jakimś
absurdem.


Bo to jest absurd! Jezdze na codzien Seatem Alhambra. Nie dalej jak
wczoraj przyparkowalem obok Passata. Stalismy rowno przy scianie, nie bez zdziwienia odkrylem ze Passat jest wyraznie dluzszy od mojego.
No ale Eli zanim by uzy "bialka" i miarki, uzylby zapewne krzyza i mnie najpierw ukrzyzowal...

Data: 2010-11-25 15:45:47
Autor: go!
SUV w mieście
On 25/11/2010 15:44, go! wrote:
PS. Wysiadlem z samochodu sam, nie woze do pracy dzieci i zony, a na dwa samochody w rodzinie mnie nie stac.

Data: 2010-11-25 15:46:40
Autor: Waldek Godel
SUV w mieście
Dnia Thu, 25 Nov 2010 15:44:27 +0000, go! napisał(a):

Bo to jest absurd! Jezdze na codzien Seatem Alhambra. Nie dalej jak
wczoraj przyparkowalem obok Passata. Stalismy rowno przy scianie, nie

Alhambra suvem? Gdzie ci się udało taką przeróbkę zrobić? I ile kosztowała?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-25 15:47:47
Autor: go!
SUV w mieście
On 25/11/2010 15:46, Waldek Godel wrote:

Alhambra suvem? Gdzie ci się udało taką przeróbkę zrobić? I ile kosztowała?

Wiesz dobrze o co chodzi. Alhambra wydaje sie wieksza niz wiekszosc SUVow

Data: 2010-11-25 15:52:24
Autor: Waldek Godel
SUV w mieście
Dnia Thu, 25 Nov 2010 15:47:47 +0000, go! napisał(a):

Alhambra suvem? Gdzie ci się udało taką przeróbkę zrobić? I ile kosztowała?

Wiesz dobrze o co chodzi. Alhambra wydaje sie wieksza niz wiekszosc SUVow

No i? Solarisy też są większe, ale nikt się z nich nie śmieje...
Tak jak i w innej sprawie, nie o rozmiar chodzi, tylko o to jak jest użyty.
W vanach jest użyty na przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W SUV-ach spora
część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,
mimo, że własciciel sporo za nie zapłacił.
To jest głupie, równie głupie jak agrotuning i z tego się własnie smieję.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-25 15:59:52
Autor: kamil
SUV w mieście
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1kw55o0s7xvn6$.dlglepper.institute.com...
Dnia Thu, 25 Nov 2010 15:47:47 +0000, go! napisał(a):

Alhambra suvem? Gdzie ci się udało taką przeróbkę zrobić? I ile kosztowała?

Wiesz dobrze o co chodzi. Alhambra wydaje sie wieksza niz wiekszosc SUVow

No i? Solarisy też są większe, ale nikt się z nich nie śmieje...
Tak jak i w innej sprawie, nie o rozmiar chodzi, tylko o to jak jest użyty.
W vanach jest użyty na przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W SUV-ach spora
część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,
mimo, że własciciel sporo za nie zapłacił.
To jest głupie, równie głupie jak agrotuning i z tego się własnie smieję.

Poduszki w zasadzie przez 100% czasu nigdy mi sie nie przydaja, ABS przez jakies 99.99. Czesto nawet nie skorzystam z polowy bajerow w komputerze pokladowym, wychodzi ze mam mentalnosc agrotunera kupujac samochod zamiast drezyny.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-25 16:46:04
Autor: e^x/dx
SUV w mieście
To trochę nie tak, ale jednak coś w tym jest.
Agrotuning raczej nie wpływa na poprawę jakości
jezdnych, bezpieczeństwa, komfortu, uniwersalności
pojazdu etc.; jedno faktycznie jest wspólne:
zadowolenie właściciela z posiadanego pojazdu.
Nie widzę problemu SUV'a czy CrossOver'a
(tzw. bulwarówki) w mieście. Są z reguły
wytrzymalsze, wygodniejsze, bezpieczniejsze,
dobrze wyposażone. Wielkość nie ma znaczenia.
Kupuje się je dla kaprysu i często prestiżowo.
We WRO i innych większych miastach nie ma problemu
z parkowaniem w centrum. Jest wystarczająca ilość
miejsca na parkingach.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--


Data: 2010-11-25 17:23:07
Autor: Waldek Godel
SUV w mieście
Dnia Thu, 25 Nov 2010 16:46:04 +0000 (UTC), e^x/dx napisał(a):

To trochę nie tak, ale jednak coś w tym jest.
Agrotuning raczej nie wpływa na poprawę jakości
jezdnych, bezpieczeństwa, komfortu, uniwersalności
pojazdu etc.; jedno faktycznie jest wspólne:
zadowolenie właściciela z posiadanego pojazdu.
Nie widzę problemu SUV'a czy CrossOver'a
(tzw. bulwarówki) w mieście. Są z reguły
wytrzymalsze, wygodniejsze, bezpieczniejsze,
dobrze wyposażone. Wielkość nie ma znaczenia.

Że co??? są przeważnie mniej wygodne, mniej bezpieczne, ciaśniejsze.
Większe koła wymagają większych nadkoli. Napęd wymaga większych przetłoczeń
w podłodze. Wymagają ich także wydech i bak, bo mają mniej miejsca tam
gdzie zwykle, bo tam znów jest napęd.
Są głośniejsze, bardziej trzęsące, więcej palą. Oferują w zamian możlwosci,
ale te możliwości są kompletnie bezużyteczne w mieście i wręcz szkodliwe w
trasie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-25 17:30:14
Autor: kamil
SUV w mieście


"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1pbrx3x5rwd3d.dlglepper.institute.com...
Dnia Thu, 25 Nov 2010 16:46:04 +0000 (UTC), e^x/dx napisał(a):

To trochę nie tak, ale jednak coś w tym jest.
Agrotuning raczej nie wpływa na poprawę jakości
jezdnych, bezpieczeństwa, komfortu, uniwersalności
pojazdu etc.; jedno faktycznie jest wspólne:
zadowolenie właściciela z posiadanego pojazdu.
Nie widzę problemu SUV'a czy CrossOver'a
(tzw. bulwarówki) w mieście. Są z reguły
wytrzymalsze, wygodniejsze, bezpieczniejsze,
dobrze wyposażone. Wielkość nie ma znaczenia.

Że co??? są przeważnie mniej wygodne, mniej bezpieczne, ciaśniejsze.
Większe koła wymagają większych nadkoli. Napęd wymaga większych przetłoczeń
w podłodze. Wymagają ich także wydech i bak, bo mają mniej miejsca tam
gdzie zwykle, bo tam znów jest napęd.
Są głośniejsze, bardziej trzęsące, więcej palą. Oferują w zamian możlwosci,
ale te możliwości są kompletnie bezużyteczne w mieście i wręcz szkodliwe w
trasie.

Mozliwosci Outbacka sa szkodliwe w trasie? A jechales kiedys w deszczu takim Outbackiem, czy teoretyzujesz?



Pozdrawiam
kamil

Data: 2010-11-25 18:45:44
Autor: Przemysław Czaja
SUV w mieście

Użytkownik "kamil"

Że co??? są przeważnie mniej wygodne, mniej bezpieczne, ciaśniejsze.
Większe koła wymagają większych nadkoli. Napęd wymaga większych przetłoczeń
w podłodze. Wymagają ich także wydech i bak, bo mają mniej miejsca tam
gdzie zwykle, bo tam znów jest napęd.
Są głośniejsze, bardziej trzęsące, więcej palą. Oferują w zamian możlwosci,
ale te możliwości są kompletnie bezużyteczne w mieście i wręcz szkodliwe w
trasie.

Mozliwosci Outbacka sa szkodliwe w trasie? A jechales kiedys w deszczu takim Outbackiem, czy teoretyzujesz?

Tak Kamilu, tak się właśnie dyskutuje z człowiekiem, który jak sądzę nigdy nie miał, ba nawet nie prowadził takiego pojazdu. ja co prawda również nie miałem ale kumpel czasem mi daje poprowadzić landcruisera - czysta przyjemność i mam głębogo gdzieś czy ma wieksze nadkola i gdzie ma bak paliwa

Data: 2010-11-25 18:53:16
Autor: Waldek Godel
SUV w mieście
Dnia Thu, 25 Nov 2010 17:30:14 -0000, kamil napisał(a):

Mozliwosci Outbacka sa szkodliwe w trasie? A jechales kiedys w deszczu takim Outbackiem, czy teoretyzujesz?

tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-25 20:46:48
Autor: Przemysław Czaja
SUV w mieście

Użytkownik "Waldek Godel"

tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

TWOJE bezpieczeństwo?

Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa i przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego gdzieś pewnie na topgear?

Data: 2010-11-25 19:49:49
Autor: Waldek Godel
SUV w mieście
Dnia Thu, 25 Nov 2010 20:46:48 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa i przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego gdzieś pewnie na topgear?

aha.. ty jesteś z tych do których proste rzeczowe argumenty i tak nie
docierają.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-25 21:27:24
Autor: Przemysław Czaja
SUV w mieście

Użytkownik "Waldek Godel"


Argument o rozmiarze upadł, kolejne bzdety o nadkolach, bakach paliwa i
przestrzeniach również więc co zostało z Twojego mitu zasłyszanego
gdzieś pewnie na topgear?

aha.. ty jesteś z tych do których proste rzeczowe argumenty i tak nie
docierają.

pozwolę sobie zacytować:

"Tak jak i w innej sprawie, nie o rozmiar chodzi, tylko o to jak jest użyty.
W vanach jest użyty na przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W SUV-ach spora
część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,
mimo, że własciciel sporo za nie zapłacił."

Nie wiem jakie masz auto, ale ja w mojej Vectrze wożę przez 99,99 % czasu jazdy w przepastnym bagażniku nie ograniczonym napędem 4x4 tylko powietrze, ta sama sytuacja z miejscem dla pasażerów, a wyobraź sobie, że za fotel obok kierowcy i tylną kanapę zapłaciłem. Niestety teraz mam sedana, ale poprzednio miałem kombi i wyobraź sobie, że zapłaciłem za kawał prostej blachy nad przestrzenią bagażową, która przydała mi się może ze 3 razy ale w takich sytuacjach, że mając inny typ auta byłbym bez wyjścia - teraz żałuję że i vectry nie kupiłem kombi. Ta sama sytuacja dotyczy SUV, może i w 99,99% napęd 4x4 nie będzie wykorzystany ale jeśli pomoże choć raz, to warto było wydać kilka groszy więcej - myślę, że ja przedstawiłem rzeczowe argumenty w przeciwieństwie do Twoich, ponieważ i tak nie powinno Ciebie obchodzić jaka przestrzeń jest potrzebna komuś kto kupuje SUV - Twoje argumenty są dobre tylko dla ciebie, w ten sposób możesz siebie samego odwodzić od zakupu SUV, ale opowiadanie, że takie są faktu to już nadużycie

cytat

"są przeważnie mniej wygodne, mniej bezpieczne, ciaśniejsze.
Większe koła wymagają większych nadkoli. Napęd wymaga większych przetłoczeń
w podłodze. Wymagają ich także wydech i bak, bo mają mniej miejsca tam
gdzie zwykle, bo tam znów jest napęd.
Są głośniejsze, bardziej trzęsące, więcej palą. Oferują w zamian możlwosci,
ale te możliwości są kompletnie bezużyteczne w mieście i wręcz szkodliwe w
trasie"

to są te rzeczowe argumenty?

mogę się zgodzić, że większe koła potrzebują większych nadkoli - ale nie jest to odkrycie na miarę Kopernika i niajk nie wpływa na moją opinię o SUV
zgadzam się również, że więcej palą - ale jak kogo stać to...?
cała reszta to jakieś bajki, zwłaszcza w porównaniu do całej masy aut nie będących SUV w których zastosowano napęd na tył - jakoś w nich przetłoczenia i inne bzdety akceptujesz.

cytat

"tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą"

nie mam siły już tego komentować

pozdrówki

Data: 2010-11-25 20:32:24
Autor: Waldek Godel
SUV w mieście
Dnia Thu, 25 Nov 2010 21:27:24 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

Nie wiem jakie masz auto, ale ja w mojej Vectrze wożę przez 99,99 % czasu jazdy w przepastnym bagażniku nie ograniczonym napędem 4x4 tylko powietrze, ta sama sytuacja z miejscem dla pasażerów, a wyobraź sobie, że za fotel obok kierowcy i tylną kanapę zapłaciłem. Niestety teraz mam

Współczuję. Poproś kogoś inteligentnego kto pomoże ci dobrać auto bardziej
dopasowane do twoich potrzeb.

nie mam siły już tego komentować


to przestań, wszyscy będą wdzięczni.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-25 21:45:17
Autor: Przemysław Czaja
SUV w mieście

Użytkownik "Waldek Godel"


Nie wiem jakie masz auto, ale ja w mojej Vectrze wożę przez 99,99 %
czasu jazdy w przepastnym bagażniku nie ograniczonym napędem 4x4 tylko
powietrze, ta sama sytuacja z miejscem dla pasażerów, a wyobraź sobie,
że za fotel obok kierowcy i tylną kanapę zapłaciłem. Niestety teraz mam

Współczuję. Poproś kogoś inteligentnego kto pomoże ci dobrać auto bardziej
dopasowane do twoich potrzeb.

nie mam siły już tego komentować


to przestań, wszyscy będą wdzięczni.

o! pojawiły się kolejne "rzeczowe" argumenty

Dobrej Nocy

Data: 2010-11-26 12:55:26
Autor: ąćęłńóśźż
SUV w mieście
A ja na odwrót.
Stać mnie na taksówkę bagażową jakby co.


-- -- -

| teraz żałuję że i vectry nie kupiłem kombi.

Data: 2010-11-25 20:47:53
Autor: Robert Rędziak
SUV w mieście
On Thu, 25 Nov 2010 18:53:16 +0000, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

 Walduś, tyś nawet tego Outbacka na oczy nie widział. Outback ma
 całe 1.6m ,,wzrostu'', to jest około 5-10cm więcej niż
 przeciętny kompakt i mniej od większości vanów/lodówek.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-11-25 21:27:16
Autor: Tomasz Finke
SUV w mieście
W dniu 2010-11-25 19:53, Waldek Godel pisze:

Mozliwosci Outbacka sa szkodliwe w trasie? A jechales kiedys w deszczu takim
Outbackiem, czy teoretyzujesz?

tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

Nie odpowiedziałeś na pytanie, więc pewnie nie jechałeś, dlatego
teoretyzujesz.

T.

Data: 2010-11-25 22:01:40
Autor: jerzu
SUV w mieście
On Thu, 25 Nov 2010 18:53:16 +0000, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

Outabck ma wysoko położony środek ciężkości? To gdzie ma go Picasso?


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-11-25 21:25:57
Autor: Robert Rędziak
SUV w mieście
On Thu, 25 Nov 2010 22:01:40 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

Outabck ma wysoko położony środek ciężkości? To gdzie ma go Picasso?

 Nie znasz się. Picasso ma prawidłowy, francuski,
 hydrozawieszony, komfortowy środek ciężkości, w przeciwieństwie
 japońskiego, wysokiego, tandetnego środka ciężkości na gumowym
 kindybale ;)))

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-11-26 22:32:12
Autor: Artur Maśląg
SUV w mieście
W dniu 2010-11-25 22:25, Robert Rędziak pisze:
On Thu, 25 Nov 2010 22:01:40 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl>  wrote:

tak, są szkodliwe. Wysoko położony środek ciężkości zmniejsza
bezpieczeństwo, wysoka sylwetka sprawia większy opór, zawieszenie się
gorzej sprawdza, większe hałasy męczą.

Outabck ma wysoko położony środek ciężkości? To gdzie ma go Picasso?

  Nie znasz się. Picasso ma prawidłowy, francuski,
  hydrozawieszony, komfortowy środek ciężkości, w przeciwieństwie
  japońskiego, wysokiego, tandetnego środka ciężkości na gumowym
  kindybale ;)))

Jest pewien problem - pikuś nie ma hydro, więc z założenia nie może
być aż tak lepszy od outbacka. Choć z drugiej chyba niepotrzebnie
czepiam się szczegółów ;)))

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-26 21:34:40
Autor: Robert Rędziak
SUV w mieście
On Fri, 26 Nov 2010 22:32:12 +0100, Artur Maśląg
<futrzak@polbox.com> wrote:

  Nie znasz się. Picasso ma prawidłowy, francuski,
  hydrozawieszony, komfortowy środek ciężkości, w przeciwieństwie
  japońskiego, wysokiego, tandetnego środka ciężkości na gumowym
  kindybale ;)))

Jest pewien problem - pikuś nie ma hydro,

 Iii.... Ale tandeta... Nawet mentalnego hydro?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-11-26 22:37:26
Autor: Artur Maśląg
SUV w mieście
W dniu 2010-11-26 22:34, Robert Rędziak pisze:
(...)
Jest pewien problem - pikuś nie ma hydro,

  Iii.... Ale tandeta... Nawet mentalnego hydro?

Mentalnego to on ma sporo więcej....

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-27 15:34:16
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
SUV w mieście
Dnia 26.11.2010 Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał/a:
On Fri, 26 Nov 2010 22:32:12 +0100, Artur Maśląg
<futrzak@polbox.com> wrote:

  Nie znasz się. Picasso ma prawidłowy, francuski,
  hydrozawieszony, komfortowy środek ciężkości, w przeciwieństwie
  japońskiego, wysokiego, tandetnego środka ciężkości na gumowym
  kindybale ;)))

Jest pewien problem - pikuś nie ma hydro,

 Iii.... Ale tandeta... Nawet mentalnego hydro?

To dopiero hydrozagadka ! ;-)

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-11-25 18:55:15
Autor: solar
SUV w mieście
W dniu 2010-11-25 16:52, Waldek Godel pisze:

No i? Solarisy też są większe, ale nikt się z nich nie śmieje...

A samochody typu Berlingo czy Doblo. Ich też się nikt nie czepia, mimo że wielkością niewiele ustępują SUVom.

Tak jak i w innej sprawie, nie o rozmiar chodzi, tylko o to jak jest użyty.
W vanach jest użyty na przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W SUV-ach spora
część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,
mimo, że własciciel sporo za nie zapłacił.

A jaka spora część przestrzeni jest zajęta?
Wcześniej jeździłem Berlingo i Partnerem. Teraz jeżdżę XTrailem. Jeśli chodzi o przestrzeń pasażerską jest równie wygodnie, jak nie wygodniej niż we Francuzach. Bagażnik mam 70l mniejszy (przede wszystkim niższy), ale za to w trudniejszym terenie (w którym nierzadko zdarza się mi bywać) radzę sobie tam, gdzie Berlingo wymiękał.
No może pies z tyłu ma gorzej - w Berlingo była płaska podłoga z tyłu i mógł się walnąć na dole. Teraz wał przeszkadza i zalega na kanapie... :)

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Kiedy już jajogłowi ukradli księżyc, spotkali w drodze powrotnej czarownicę z kotem. Leszek wziął do domu czarownicę, a Jarek kota."
                                         Andrzej Rodan

Data: 2010-11-25 20:29:04
Autor: Robert Rędziak
SUV w mieście
On Thu, 25 Nov 2010 15:52:24 +0000, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

część tej przestrzeni jest użyta na miejsce dla mechanizmów które przez
99,99% a czasem 100% czasu do niczego właścicielowi nie będą potrzebne,

 Których, których?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-11-25 19:04:55
Autor: Jacek Bronowski
SUV w mieście
Bo to jest absurd! Jezdze na codzien Seatem Alhambra. Nie dalej jak
wczoraj przyparkowalem obok Passata. Stalismy rowno przy scianie, nie

Alhambra suvem? Gdzie ci się udało taką przeróbkę zrobić? I ile kosztowała?

A to ciekawa zmiana w kolegi.
W sasiednim watku nawiazales do offroadu i SUV-ow w odniesieniu do Juka (dlugosc 413 cm, brak 4x4 itd)... Jest bardziej suvovym SUV-em niz Alhambra?
Nawet producent w swoim marketingowym belkocie nie uzywa okreslenia SUV tylko "miejski crosover" (cokolwiek to znaczy).

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.
Wydawnictwa autorskie:
http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie

Data: 2010-11-25 18:54:14
Autor: Waldek Godel
SUV w mieście
Dnia Thu, 25 Nov 2010 19:04:55 +0100, Jacek Bronowski napisał(a):

A to ciekawa zmiana w kolegi.
W sasiednim watku nawiazales do offroadu i SUV-ow w odniesieniu do Juka (dlugosc 413 cm, brak 4x4 itd)... Jest bardziej suvovym SUV-em niz Alhambra?
Nawet producent w swoim marketingowym belkocie nie uzywa okreslenia SUV tylko "miejski crosover" (cokolwiek to znaczy).

Juke ma 7 miejsc?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-25 20:01:36
Autor: Jacek Bronowski
SUV w mieście
Juke ma 7 miejsc?

Chyba na puszki piwa... :-)
Rejestrowany jest na 5. Ale dla pięciu to ciasno bedzie.
Na moj gust to jest auto dla 2 osob z 2 miejscami rezerwowymi. Kojarzysz Forda Pume? Takim zona jezdzila przedtem... Juke jest tylko 15m dluzszy...

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.
Wydawnictwa autorskie:
http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie

Data: 2010-11-25 20:22:19
Autor: Jacek Bronowski
SUV w mieście
15m dluzszy...

:-)
cm

Data: 2010-11-25 20:24:38
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
SUV w mieście
W dniu 2010-11-25 20:01, Jacek Bronowski pisze:
Juke ma 7 miejsc?

Juke jest tylko 15m dluzszy...
  ^^^^
Chyba "tylko" - to przeciez jak Solaris :)

MSPANC

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-11-25 21:59:27
Autor: jerzu
SUV w mieÂście
On Thu, 25 Nov 2010 20:01:36 +0100, "Jacek Bronowski" <foto@risp.pl>
wrote:

Juke jest tylko 15m dluzszy...

Autobus?



--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-11-25 19:49:02
Autor: MariuszM
SUV w mieście
W dniu 25-11-2010 16:24, Eli pisze:

IMHO szkoda polega głównie na zabieraniu cennego miejsca. Nie
przypominam sobie, abym widział parkującego SUVa, z którego wysiada
więcej niż 1 osoba, no góra 2 (czasami). Ja Tico nieraz stawiam
kilkadziesiąt/-set metrów od celu bo mam skrupuły zastawić np. kawałek
chodnika, a niektórzy ładują się tymi krowami dosłownie gdzie popadnie.

I dlatego każdy powinien jeździć Tico.
Byłoby jak w prawdziwej komunie - każdy Tico, mieszkanie M2 30m kw oraz spodnie w kolorze niebieskim. Byłoby wtedy sprawiedliwie.
Teraz to jest niesprawiedliwie - czemu ja mam Tico a on nowe BMW X3? Ja ruszam a on już pojechał....

M.

Data: 2010-11-25 20:52:01
Autor: Przemysław Czaja
SUV w mieście

Użytkownik "MariuszM" <

I dlatego każdy powinien jeździć Tico.
Byłoby jak w prawdziwej komunie - każdy Tico, mieszkanie M2 30m kw oraz spodnie w kolorze niebieskim. Byłoby wtedy sprawiedliwie.
Teraz to jest niesprawiedliwie - czemu ja mam Tico a on nowe BMW X3? Ja ruszam a on już pojechał....

Ale pomyśl o tym, że jak mu przyłozysz w bok to będzie dachował :D:D:D

MSPANC ;-)

Data: 2010-11-25 22:22:07
Autor: Eli
SUV w mieście
MariuszM <usn@poczta.onet.pl> napisał(a):

I dlatego każdy powinien jeździć Tico.
Byłoby jak w prawdziwej komunie - każdy Tico, mieszkanie M2 30m kw oraz spodnie w kolorze niebieskim. Byłoby wtedy sprawiedliwie.

Nie byłoby sprawiedliwie, bo w żadnym polskim mieście na ulicach nie ma tyle miejsca żeby się zmieściło Tico _każdego_. Nikt by nie dojechał w żadnym rozsądnym czasie. Ktoś musi iść z buta albo jechać tramwajem, żebyś Ty mógł jechać autem. Szkoda że tak mało samochodziarzy o tym pamięta.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-11-26 10:56:44
Autor: Eli
SUV w mieście
Użytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:icmav0$6np$1news.onet.pl...

Teraz to jest niesprawiedliwie - czemu ja mam Tico a on nowe BMW X3? Ja ruszam a on już pojechał....

ATSD ja znając swoje miasto i wszystkie sygnalizacje świetlne najczęściej i tak ruszam pierwszy, generalnie moja zasada jest taka że nie lubię nikomu przeszkadzać i nie chcę żeby ktoś przeze mnie stał dłużej niż trzeba. Auto waży tyle co piórko, jedynkę wbijam zawczasu i... zdarza się że nawet takie BMW zostanie na światłach z tyłu. Najgorsze jest to co potem wyprawiają tacy kierownicy z urażoną dumą, wtedy wyłazi całe buractwo przeciętnego polskiego samochodziarza...

--
pzdr, Eli

SUV w mieście

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona