SUf słuszny kierunek?

Data: 2021-04-25 07:49:19
Autor: Peter
SUf słuszny kierunek?
zobaczcie na to ujęcie w środku z boku w samochodzie SUf
https://www.youtube.com/watch?v=_8d3mD5n_qU&t=250s

przecież 60% tego co on widzi z przodu to deska rozdzielcza

niedługo to samochody będą miały tylko peryskop jak w czołgu

och tęsknię za W169 3D do miasta

Data: 2021-04-25 08:42:35
Autor: ToMasz
SUf słuszny kierunek?
W dniu 25.04.2021 o 07:49, Peter pisze:
[...]

ale suvy czy samochody? Jak priorytetem jest widoczność przez przednią szybe, to kup sobie berlingo, dokkera i podnieś fotel o 10cm.
ToMasz

Data: 2021-04-25 09:19:20
Autor: Myjk
SUf słuszny kierunek?
Sun, 25 Apr 2021 07:49:19 +0200, Peter
przecież 60% tego co on widzi z przodu to deska rozdzielcza

Bo to kurdupel i jeszcze fotela nie podniósł. Jeżdżę klocem Outlanderem i,
poza tym że ma wielką machę, deska nic nie przesłania.

och tęsknię za W169 3D do miasta

Przecież nadal są na rynku takie małe pierdy. Z EV (haha!) to taki I-MiEV.
;> Siedzi się jak na ławce w parku, asfalt widać 1m przed samochodem.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-04-25 11:13:19
Autor: J.F.
SUf słuszny kierunek?
Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:608502df$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
zobaczcie na to ujęcie w środku z boku w samochodzie SUf
https://www.youtube.com/watch?v=_8d3mD5n_qU&t=250s

przecież 60% tego co on widzi z przodu to deska rozdzielcza

A nie ma fotela za nisko ?

niedługo to samochody będą miały tylko peryskop jak w czołgu
och tęsknię za W169 3D do miasta

https://youtu.be/2zMuVaVqhpo?t=150

Hm ...
-jakos wysoko trzyma te kamere ... czy tak po prostu jest, narzeka ze lusterko wsteczne nisko.
-z przodu widac ... deske :-)
-czy brak widocznosci maski nie utrudnia parkowania ?
-ale to byl pasazer, kierowca
   https://youtu.be/2zMuVaVqhpo?t=283
  czy naprawde ma jakis lepszy kat widzenia ?

Pozostaje ci sie przejsc do salonu, i zobaczyc jak to jest w praktyce.

J.

P.S. To Australijczyk? Bo tak polowicznie rozumiem ...

Data: 2021-04-25 12:08:59
Autor: Michal Jankowski
SUf słuszny kierunek?
Ja to mam (we Fabii :), ale nie tylko) inny problem - stojąc na pierwszego nie widzę sygnalizacji świetlnej, bo mi dach zasłania. Kiedyś były sygnalizatory za skrzyżowaniem, ale jakiś idiota kazał pokasować.

   MJ

Data: 2021-04-25 12:17:39
Autor: Shrek
SUf słuszny kierunek?
W dniu 25.04.2021 o 12:08, Michal Jankowski pisze:
Ja to mam (we Fabii :), ale nie tylko) inny problem - stojąc na pierwszego nie widzę sygnalizacji świetlnej, bo mi dach zasłania. Kiedyś były sygnalizatory za skrzyżowaniem, ale jakiś idiota kazał pokasować.

Za niby fajne, ale nie sprawdzają się na dużych skrzyżowaniach gdzie możesz mieć dwa albo i cztery zanim przejedziesz jak skręcasz. No a wypadałoby jednak żeby wszedzie było tak samo.

Szczeniaki zakładają i luz - tylko że zielonych strzałek na nich nie ma..

--
Shrek

Data: 2021-04-25 12:50:16
Autor: Michal Jankowski
SUf słuszny kierunek?
W dniu 25.04.2021 o 12:17, Shrek pisze:

Szczeniaki zakładają i luz - tylko że zielonych strzałek na nich nie ma..

Strzałka wuj, ale szczeniaków jest  bardzo mało.

   MJ

Data: 2021-04-25 12:57:28
Autor: Shrek
SUf słuszny kierunek?
W dniu 25.04.2021 o 12:50, Michal Jankowski pisze:

Szczeniaki zakładają i luz - tylko że zielonych strzałek na nich nie ma..

Strzałka wuj, ale szczeniaków jest  bardzo mało.

Nie wiem - w dc nie mam z tym problemu - tylko tych strzałek nie ma.

--
Shrek

Data: 2021-04-25 13:10:42
Autor: Michal Jankowski
SUf słuszny kierunek?
W dniu 25.04.2021 o 12:57, Shrek pisze:
[...]

Ja mam bardzo często. Może za wysoki jestem... (Raz, że głowa bliżej dachu, dwa, że fotel mocno odsunięty. Ale jak bliżej, to mi się kolana nie mieszczą. Wszyscy mechanicy przy przeglądach przysuwają tak blisko, że wsiąść bym nawet nie mógł...)

   MJ

Data: 2021-04-25 13:24:46
Autor: Shrek
SUf słuszny kierunek?
W dniu 25.04.2021 o 13:10, Michal Jankowski pisze:

[...]

To jak ja;)

--
Shrek

Data: 2021-04-25 14:30:02
Autor: _Master_
SUf słuszny kierunek?
W dniu niedziela-25-kwietnia-2021 o 13:10, Michal Jankowski pisze:
przysuwają tak blisko, że wsiąść bym nawet nie mógł

Ja mam dokładnie odwrotnie.
Tylko... Po co ta dyskusja?
Wątkotwórca nie wie że w internetach jutubują tylko ułomni ludzie którzy nic w życiu nie potrafią robić/zarabiać ;-)
Ten akurat to KARAKAN.

Data: 2021-04-25 18:09:34
Autor: Myjk
SUf słuszny kierunek?
Sun, 25 Apr 2021 12:08:59 +0200, Michal Jankowski
Kiedyś były sygnalizatory za skrzyżowaniem, ale jakiś idiota kazał pokasować.

Za to nakazał montować mniejsze, z boku, niżej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-04-25 20:33:00
Autor: Michal Jankowski
SUf słuszny kierunek?
W dniu 25.04.2021 o 18:09, Myjk pisze:
Sun, 25 Apr 2021 12:08:59 +0200, Michal Jankowski

Kiedyś
były sygnalizatory za skrzyżowaniem, ale jakiś idiota kazał pokasować.

Za to nakazał montować mniejsze, z boku, niżej.

Raz na 100 skrzyżowań.

   MJ

Data: 2021-04-26 19:29:02
Autor: Myjk
SUf słuszny kierunek?
Sun, 25 Apr 2021 20:33:00 +0200, Michal Jankowski
Za to nakazał montować mniejsze, z boku, niżej.
Raz na 100 skrzyżowań.

Konkretnie to tam gdzie jest to konieczne. Jak nie ma, znaczy widać
sygnalizatory. Jak faktycznie nie widać, to wypada zgłosić. Zgłosiłeś?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-04-26 20:02:30
Autor: ii
SUf słuszny kierunek?
W dniu 26.04.2021 o 19:29, Myjk pisze:
[...]

Zbudujmy polskę naszą krwią i potem. Tak, potem, nie teraz.

Data: 2021-04-27 07:33:06
Autor: Cavallino
SUf słuszny kierunek?
W dniu 26-04-2021 o 19:29, Myjk pisze:
Sun, 25 Apr 2021 20:33:00 +0200, Michal Jankowski

Za to nakazał montować mniejsze, z boku, niżej.
Raz na 100 skrzyżowań.

Konkretnie to tam gdzie jest to konieczne.

Może u Ciebie.
W Poznaniu kojarzę tylko 1 miejsce, z takim sprzętem.

Jak nie ma, znaczy widać
sygnalizatory. Jak faktycznie nie widać, to wypada zgłosić. Zgłosiłeś?

Na żadnym nie widać, jak podjadę blisko.
Wszystkie mam zgłaszać?

Mam co robić w życiu.

Data: 2021-04-25 19:44:23
Autor: ii
SUf słuszny kierunek?
[...]

No to wytnij dach.

Data: 2021-04-25 20:53:54
Autor: TomN
SUf słuszny kierunek?
Michal Jankowski w <news:60853fbb$0$23913$65785112news.neostrada.pl>:

Ja to mam (we Fabii :), ale nie tylko) inny problem - stojąc na pierwszego nie widzę sygnalizacji świetlnej, bo mi dach zasłania. Kiedyś były sygnalizatory za skrzyżowaniem, ale jakiś idiota kazał pokasować.

I masz jeszcze inny problem: nie potrafisz zatrzymać się tak, żeby widzieć
sygnalizatory.

No cóż Michale, chyba pora odda ć PJ ;P

--
'Tom N'

Data: 2021-04-25 20:36:25
Autor: Irokez
SUf słuszny kierunek?
W dniu 2021-04-25 o 07:49, Peter pisze:
[...]

Dostałem Nissana kaszkaja z wypożyczalni.
Miał kamery przód, tył, pod lusterkiem lewym i prawym. Na ekranie sobie patrzysz co masz dookoła, bo podczas parkowania tragedia. Zresztą nie tylko. Jak jedziesz po autostradzie i się zbliżysz za bardzo lewym bokiem do krzaków na pasie zieleni to alarmuje, każdą stroną alarmuje, bo za dużo nie widzisz. W mieście jak skręcałem w prawo to prawie wstawałem z fotela żeby zobaczyć czy kogoś z chodnika nie zgarniam (a mam 186cm). I co chwilę "czy tu się zmieszczę"?

Ogólnie po ponad 1500km jazdy fajny ten kaszkaj, szkoda że silniki małe, ten 1.5dCI nawet po mieście jeździ ale w na autostradzie brakuje zwłaszcza niemieckiej. No i bagażnik mały, ale na zakupy do Biedronki akurat. Szklany dach miodzio pod wieczór jak sobie otworzysz.

--
Irokez

Data: 2021-04-25 22:49:28
Autor: ToMasz
SUf słuszny kierunek?
W dniu 25.04.2021 o 20:36, Irokez pisze:
Szklany dach miodzio pod wieczór jak sobie otworzysz.

raz za własne ciężko zarobione pieniądze dałem sobie zrobić szybredach. To był jedna z najgorszych decyzji. jakie w nim widzisz plusy?  (po za możliwością spoglądania przezeń na sygnalizator świateł)

ToMasz

Data: 2021-04-26 12:18:09
Autor: ąćęłńóśźż
SUf słuszny kierunek?
Przy klimie faktycznie szyberdach robi się ciekawostką.
Ale na długiej trasie i nie w sznurze spalin możesz sobie zrobić odmianę - raz klima, raz szyberdach uchylony, a na chwilę cały rozsunięty ;-)
Tych szklanych to już nie rozumiem, bo w łepetynę grzeje jak w akwarium.

-- -- -

Data: 2021-04-27 16:51:32
Autor: Irokez
SUf słuszny kierunek?
W dniu 2021-04-25 o 22:49, ToMasz pisze:
[...]

To nie szyber tylko szklany dach. Nie otwiera się, nie kapie woda.
Chyba źle się wyraziłem z tym "otworzysz". Chodziło o odsunięcie podsufitówki. Jak jest zamknięta niczym nie różni się od zwykłego z blaszanym dachem. Nikt z pasażerów nie zauważył przez 2000km że jest szklany dach.
Wracając pod wieczór z wyjazdu, jadąc w słoneczku przez las i ładne Niemieckie wioski, odsunięcie dachu daje taki efekt.. odprężenia. Czujesz się jak na wycieczce.

A praktycznie? ot taki bajer :)

zdrówko

--
Irokez

Data: 2021-04-27 17:58:49
Autor: Cavallino
SUf słuszny kierunek?
W dniu 27-04-2021 o 16:51, Irokez pisze:

To nie szyber tylko szklany dach. Nie otwiera się, nie kapie woda.
Chyba źle się wyraziłem z tym "otworzysz". Chodziło o odsunięcie podsufitówki. Jak jest zamknięta niczym nie różni się od zwykłego z blaszanym dachem.

Różni się - zabiera dużo miejsca na głowę.
Do tego stopnia że podnosząc fotel max do góry (tak lubię), w wielu autach ze szklanych dachem się nie mieszczę.

Data: 2021-04-27 18:21:46
Autor: Irokez
SUf słuszny kierunek?
W dniu 2021-04-27 o 17:58, Cavallino pisze:
[...]

Nie wiem jakiego wzrostu jesteś, ale w kaszkaju nie odczułem w ogóle tego problemu. Może kwestia auta. Przesadnie gruby to ten sufit nie jest, śmiem twierdzić że dużej różnicy do zwykłej podsufitówki nie ma:
https://www.youtube.com/watch?v=eegxR3pugt0

--
Irokez

Data: 2021-04-27 19:36:21
Autor: ii
SUf słuszny kierunek?
W dniu 27.04.2021 o 18:21, Irokez pisze:
[...]

A po co to właściwie jest zasuwane?

Data: 2021-04-27 21:09:54
Autor: Irokez
SUf słuszny kierunek?
W dniu 2021-04-27 o 19:36, ii pisze:

A po co to właściwie jest zasuwane?

Aby nie siedzieć w szklarni jak słońce świeci.

--
Irokez

Data: 2021-04-27 23:14:44
Autor: ii
SUf słuszny kierunek?
W dniu 27.04.2021 o 21:09, Irokez pisze:
W dniu 2021-04-27 o 19:36, ii pisze:

A po co to właściwie jest zasuwane?

Aby nie siedzieć w szklarni jak słońce świeci.

Hehe, no tak

Data: 2021-04-28 07:34:54
Autor: Cavallino
SUf słuszny kierunek?
[...]

187 cm.

ale w kaszkaju nie odczułem w ogóle tego problemu.

A fotel dawałeś na maksa w górę?

Może kwestia auta.

Może.
Pamiętam na przykład 3008 - szklany dach ewidentnie mi przeszkadzał.
Kilka innych aut również - ale już nie kojarzę których, bo trochę ich było.

Data: 2021-04-28 17:09:33
Autor: Irokez
SUf słuszny kierunek?
W dniu 2021-04-28 o 07:34, Cavallino pisze:
[...]

Czyli w butach mam tyle samo.

ale w kaszkaju nie odczułem w ogóle tego problemu.

A fotel dawałeś na maksa w górę?

Nie wiem czy to było maks. Ale nisko też nie lubię też siedzieć i ustawiam fotel względnie wysoko aby widzieć też przed maską a nie samą maskę.
Patrzę właśnie na fotki jakie sobie robiliśmy (10 godzin w niemieckich korkach i objazdach po wioskach dawało nam wieczorem już znać ;) a do domu 3 godziny jeszcze) i tak oceniając wysokość czoła plus włosy, mam z 10cm luzu spokojnie nad głową.

--
Irokez

Data: 2021-04-28 17:43:13
Autor: TomN
SUf słuszny kierunek?
Irokez w <news:60897aa7$0$24048$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Tam w butach, możesz pójść do szewca, żeby zelówki ściął, ale...

Tobie to fryzura raczej przeszkadza, fryzjerzy otwarci już kilka dnim zamó
cięcie irokeza na skina :)

MSPANC
--
'Tom N'

Data: 2021-04-29 09:25:39
Autor: ąćęłńóśźż
SUf słuszny kierunek?
Zawsze sobie wyobrażam przechodzących obok mojego auta kiboli.
BTW tylną szybę w Poldolocie mi wtłukli :-(

-- -- -
niczym nie różni się od zwykłego z blaszanym dachem.

Data: 2021-04-29 09:26:24
Autor: ąćęłńóśźż
SUf słuszny kierunek?
A to fajna sprawa, coś jak majtki modelujące ;-)

-- -- -
Nikt z pasażerów nie zauważył przez 2000km że jest szklany dach.

Data: 2021-04-27 17:30:19
Autor: Peter
SUf słuszny kierunek?

[...]

no właśnie o to chodzi, podnosimy linie okien maski po to żeby to "wyglądało" a brak widoczności zastępujemy peryskopami (czytaj kamerami)

opel mokka, itd wiele innych

totalny bezsens, ja cały czas o samochodach miejskich

ilość nagrań na YT gdzie suv zawinął na zakręcie jakąś ofiarę - zatrważa

Data: 2021-04-26 10:09:57
Autor: m4rkiz
SUf słuszny kierunek?
On 2021-04-25 07:49, Peter wrote:
zobaczcie na to ujęcie w środku z boku w samochodzie SUf
https://www.youtube.com/watch?v=_8d3mD5n_qU&t=250s

przecież 60% tego co on widzi z przodu to deska rozdzielcza

stawiam że po prostu na potrzeby nagrania ma kierownicę maksymalnie do góry a fotel do tyłu i w dół, dalej kiedy jedzie ma zupełnie inne ustawienia

Data: 2021-04-27 17:31:42
Autor: Peter
SUf słuszny kierunek?
W dniu 2021-04-26 o 10:09, m4rkiz pisze:
On 2021-04-25 07:49, Peter wrote:
[...]

na nagraniu nie widać żeby miał na tyle luzu nad głową aby podnieść siedzenie wyżej i jechać komfortowo

SUf słuszny kierunek?