名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,

Data: 2009-06-10 02:05:26
Autor: serak
名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,
安i皻o Wroc豉wskiego Rowerzysty to impreza masowa, kt鏎ej ide
przewodni jest promowanie miasta przyjaznego ludziom, gdzie mo積a
oddycha czystym powietrzem, bezpiecznie, szybko i ekologicznie porusza
si z miejsca na miejsce na rowerze oraz aktywnie odpoczywa, czerpi帷
rado嗆 i zdrowie z obcowania z czystym, naturalnym 鈔odowiskiem.

妃iechu warte. Miasto w kt鏎ym ci庵le buduje si 軼ie磬i z kostki.
圭ie磬i biegnace do nik康. Miasto w kt鏎ym masowo wycina si drzewa, a
skwery i parki oddaje pod zabudow (np Rondo Powstancow Sl御kich).
Miasto, w kt鏎ym bedzie si p豉ci za wstep do park闚 miejskich -
pierwszym ma by Staromiejski. Wroc豉w pod rzadami Dudkiewicza zmierza
w kierunku miasta drogiego, nieprzyjaznego mieszka鎍om. Buduje sie
fontanny, obcina program tramwaju plus, staruje sie w bzdurnych
imprezach kwalifikacyjnych typu midow Expo. Promujcie koledzy dalej
takie bzdury, to si nasz Dudkiewicz tylko utwierdzi, 瞠 jest cool.

Data: 2009-06-10 12:50:24
Autor: artek
U篡tkownik wrote:
妃iechu warte. Miasto w kt鏎ym ci庵le buduje si 軼ie磬i z kostki.

czasem z kostki, czasem z asfaltu

圭ie磬i biegnace do nik康.

jak wsz璠zie ...

Miasto w kt鏎ym masowo wycina si drzewa,

zapewne o wy軼igowej mowa? wygl康a na to, 瞠 ta wycinka ma racjonalne podstawy. co zreszt po zapoznaniu si z tematem przyznali protestuj帷y przeciw niej ekolodzy i przyrodnicy

skwery i parki oddaje pod zabudow (np Rondo Powstancow Sl御kich).

no, z tym rondem to akurat troszk przestrzeli貫 ... urbanistycznie by這 to ca趾owicie uzasadnione ze wzgl璠u na zwart zabudow otoczenia ronda, aczkolwiek sam budynek m鏬豚y byc o pietro wy窺zy.

Miasto, w kt鏎ym bedzie si p豉ci za wstep do park闚 miejskich -
pierwszym ma by Staromiejski.

taaa, raptem jeden ma造 wyremontowany fragmencik ko這 teatru lalek. a, i zapomniale o pergoli z now fontann ;)
i tak dla porzadku - pierwszym by park japo雟ki, odnowiony i zamkni皻y jeszcze za zdrojewskiego

Wroc豉w pod rzadami Dudkiewicza zmierza
w kierunku miasta drogiego, nieprzyjaznego mieszka鎍om.

maybe

Buduje sie fontanny,

i co w zwi您ku z tym? jakis zakaz, czy co?

obcina program tramwaju plus,

ja bym ten zarzut sformu這wa troszke inaczej. a na samo has這 "tramwaj plus" i jego rzekome efekty, zbiera mi si na wymioty.

staruje sie w bzdurnych imprezach kwalifikacyjnych typu midow Expo.

a, expo 2012 jest be, ale euro 2012 cacy?

Promujcie koledzy dalej takie bzdury, to si nasz Dudkiewicz tylko utwierdzi,
瞠 jest cool.

c騜 jest z貫go w organizowaniu takich imprez? co wsp鏊nego z je盥瞠niem na rowerze ma to wszystko co raczy貫 zamieni na bajty? dutkiewicz ci na drodze stoi, s逝p jaki czy co?
nadajesz jak radio erewa, a nawet nie wiesz, 瞠 imprez organizuj ludzie maj帷y raczej sceptyczny stosunek do osi庵nie wroc豉wskiego magistratu.

--
artek

Data: 2009-06-10 04:25:12
Autor: serak
名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,
zapewne o wy軼igowej mowa? wygl康a na to, 瞠 ta wycinka ma racjonalne
podstawy. co zreszt po zapoznaniu si z tematem przyznali protestuj帷y
przeciw niej ekolodzy i przyrodnicy
Nie tylko.Chodzi o generaln koncepcje podejscia do zielenii
miejskiej, kt鏎ej cz窷ci jest op豉ta za wst瘼 do park闚. Rozumiem, 瞠
uzasadniona byla te wycinka starych deb闚 na grobli, bo przeszkadza豉
幢e zaplanowanemu transportowi element闚 jazzu. Na moje pytanie
kierowane do wroc豉wskich urzednik闚 w tej sprawie - cisza
no, z tym rondem to akurat troszk przestrzeli貫 ... urbanistycznie by這 to
ca趾owicie uzasadnione ze wzgl璠u na zwart zabudow otoczenia ronda,
A park by豚y niezwykle k堯tliwym tam elementem?
taaa, raptem jeden ma造 wyremontowany fragmencik ko這 teatru lalek. a, i
zapomniale o pergoli z now fontann ;)
i tak dla porzadku - pierwszym by park japo雟ki, odnowiony i zamkni皻y
jeszcze za zdrojewskiego
Ch這pie, to to dopiero sonda na reakcje mieszka鎍闚.
Cytat z  Fakt闚:
 Na pocz徠ek wroc豉wianie p豉ciliby za wej軼ie do Parku
Staromiejskiego przy Teatrze Lalek i dro瞠j za Ogr鏚 Japo雟ki.
 Urz璠nicy planuj podwy磬 ceny biletu do Ogrodu Japo雟kiego.
W przysz這軼i takich miejsc by這by wi璚ej. Mo瞠 tak瞠 op豉ty za
ogl康anie fontanny przy pergoli - zastanawiaj si urz璠nicy. Wroc豉w
ma 44 parki. Du瞠 - jak Szczytnicki i (...)"
i co w zwi您ku z tym? jakis zakaz, czy co?
Nie, ale wydatkowanie publicznych pieni璠zy podlega ocenie.
a, expo 2012 jest be, ale euro 2012 cacy?
Zdecydowanie te jest przedsi瞝zi璚iem na kt鏎e Polsk nie sta..
nadajesz jak radio erewa, a nawet nie wiesz, 瞠 imprez organizuj ludzie
maj帷y raczej sceptyczny stosunek do osi庵nie wroc豉wskiego magistratu.
Impreza ludzi sceptycznie nastwionych do magistratu jest organizowana
z partnerstwem magistaratu. Wiecie jaki by豚y efekt, gdyby ten
sceptycyzm okaza poprzez rezygnacje z takiego partnerstwa. By豚ym
pierwszym , kt鏎y pojawi豚y sie na wsp鏊nym je盥zeniu, ale bez
urzednik闚 i polityk闚. Ale widze, 瞠 Was rajcuje  uczestniczcenie w
autopromocjach w豉snych i urzedniczych..

Data: 2009-06-10 13:49:27
Autor: Neo[EZN]
名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,
U篡tkownik <serak@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo軼i news:52661a2c-048d-4ff5-841f-2a662887edb1b9g2000yqm.googlegroups.com...

Nie tylko.Chodzi o generaln koncepcje podejscia do zielenii
miejskiej, kt鏎ej cz窷ci jest op豉ta za wst瘼 do park闚. Rozumiem, 瞠

Dzi瘯i temu taki park b璠zie mo積a utrzyma w dobrym stanie no i 簑lernia raczej nie b璠zie wybiera豉 tego miejsca na spo篡wanie swoich ulubionych trunk闚.

W dodatku w wielu miastach na 鈍iecie za co si p豉ci - w Nowym Jorku ludzie musz p豉ci je郵i chc skorzysta z niekt鏎ych p豉tnych przepraw (mosty, tunele) a wcale nie ma tam doskona造ch warunk闚 do jazdy.

no, z tym rondem to akurat troszk przestrzeli貫 ... urbanistycznie by這 to
ca趾owicie uzasadnione ze wzgl璠u na zwart zabudow otoczenia ronda,

A park by豚y niezwykle k堯tliwym tam elementem?

Park jest dalej, ciut mniejszy a zabudowa by豉 w tym miejscu r闚nie do 1945 roku i to je郵i chodzi o zaj皻 powierzchni - zbli穎na do obecnej (restauracja + 2 kamienice).

W przysz這軼i takich miejsc by這by wi璚ej.

Za du穎 takich p豉tnych park闚 to te niedobrze...

i co w zwi您ku z tym? jakis zakaz, czy co?
Nie, ale wydatkowanie publicznych pieni璠zy podlega ocenie.

Podlega ale nie mo積a wydawa wszystkiego na drogi.

Data: 2009-06-10 05:00:41
Autor: serak
名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,
Dzi瘯i temu taki park b璠zie mo積a utrzyma w dobrym stanie no i 簑lernia
raczej nie b璠zie wybiera豉 tego miejsca na spo篡wanie swoich ulubionych
trunk闚.
Rozumiem, 瞠 dzi mog to robi bez krempacji .
W dodatku w wielu miastach na 鈍iecie za co si p豉ci - w Nowym Jorku
ludzie musz p豉ci je郵i chc skorzysta z niekt鏎ych p豉tnych przepraw
(mosty, tunele) a wcale nie ma tam doskona造ch warunk闚 do jazdy.
A jest z parkami?

Data: 2009-06-10 14:11:04
Autor: ducze
Neo[EZN] pisze:

Park jest dalej, ciut mniejszy a zabudowa by豉 w tym miejscu r闚nie do 1945 roku i to je郵i chodzi o zaj皻 powierzchni - zbli穎na do obecnej (restauracja + 2 kamienice).

Tak BTW, robi si jaka jedyna s逝szna ideologia z tego, 瞠 je郵i gdzie kiedy sta造 jakie budynki, kt鏎ych teraz nie ma, to automatycznie zobowi您uje do konieczno軼i ich odbudowy (w takiej czy innej formie, ale najlepiej jako wierne kopie tego co by這). Po mojemu wolna przestrze w mie軼ie robi si cenniejsza od jakiejkolwiek zabudowy i trzeba o ni dba. A to 瞠 co tam kiedy sta這 nie jest jakimkolwiek argumentem za zabudow.

ps. z ewentualnych rad nie skorzystam i nie wyprowadz si na wie ;)

Data: 2009-06-10 14:40:05
Autor: artek
U篡tkownik wrote:
[...]

ej, rzekomo masowe wycinki drzew a ta twoja koncepcja to dwie zupe軟ie r騜ne sprawy.
poza tym wolny dost瘼 do park闚 zupe軟ie nie wyklucza istnienia park闚 zamkni皻ych - p豉tnych. dzi瘯i op豉tom mo積a utrzymac taki park w o wiele wy窺zym standardzie, to nie tylko dotyczy ogrodu japo雟kiego, ale np. ogrodu botanicznego. zwr鵵 te uwag na fakt, 瞠 r闚nie do innych miejskich instytucji (muzea, zoo) wst瘼 nie jest bezp豉tny.

Rozumiem, 瞠 uzasadniona byla te wycinka starych deb闚 na grobli, bo
przeszkadza豉 幢e zaplanowanemu transportowi element闚 jazzu.

urz康 miejski nie mia z tym nic wsp鏊nego, decyzj podj掖 jeden z dyrektor闚 rzdw i odpowiedzia za to utrat stanowiska. a na rzdw na這穎no milionowe kary.

Na moje pytanie kierowane do wroc豉wskich urzednik闚 w tej sprawie - cisza

bo trzeba wiedzie do kogo kierowa pytania. w tym temacie z ca陰 pewno軼ia nie do um.

no, z tym rondem to akurat troszk przestrzeli貫 ... urbanistycznie
by這 to ca趾owicie uzasadnione ze wzgl璠u na zwart zabudow
otoczenia ronda,
A park by豚y niezwykle k堯tliwym tam elementem?

nie samymi parkami miasto 篡je. odtworzenie przedwojennej pierzei w miejsce powojennej samosiejki to nic zdro積ego, przeciwnie, to dok豉dnie to samo co uzupe軟ianie 鈔鏚miejskiej zabudowy tzw. plombami. co te cz瘰to wi捫e si z wycinaniem drzew.

[...]

przecie o tym napisa貫m ...

Wroc豉w ma 44 parki. Du瞠 - jak Szczytnicki i (...)"

i co? czy z dziennikarskiej notatki wynika, 瞠 zostan ogrodzone?

[...]

na szcz窷cie to tylko twoje zdanie.

[...]

jedno drugiego nie wyklucza. takie partnerstwo nie tylko daje mo磧iwo嗆 zogranizowania tej imprezy, ale poprzez wykorzystanie miejskich funduszy zwi瘯sza jej atrakcyjno嗆. a masowy udzia to dodatkowa forma nacisku.

Wiecie jaki by豚y efekt, gdyby ten sceptycyzm okaza poprzez rezygnacje
z takiego partnerstwa. By豚ym pierwszym , kt鏎y pojawi豚y sie na wsp鏊nym
je盥zeniu, ale bez urzednik闚 i polityk闚.

no a co by to da這? obra瘸nie si na rzeczywisto嗆 jest zar闚no najprostsze jak i najmniej skuteczne w rozwi您ywaniu problem闚.

Ale widze, 瞠 Was rajcuje  uczestniczcenie w
autopromocjach w豉snych i urzedniczych..

a sk康 wniosek 瞠 ja mam co t impreza wsp鏊nego? i 瞠 mam zamiar na ni pojecha? nie zeby mi si nie podoba豉 ...

--
artek

Data: 2009-06-10 06:05:44
Autor: serak
[...]
M闚imy o parkach i tylko o parkach i o okre郵onej ich liczbie.
Pobieranie op豉t pod pretekstem podwy窺zania standardu jest oszustwem.
Wbrew pozorom, pr鏂z zwyk貫go przestrzegania i egzekowawania
regulaminu park闚 (samochody ko這 Agawy w Parku Po逝dniowym,
wypo篡czalnia rower闚 (akcyjna) na terenie tego, gdzie nie mozna
je寮zi rowerem) nale篡 czasami obnizy ich standard. Brak jest miejsc
zachaszczonych, zarosnietych. Nasze parki wygladaj jak ogolone zadki
ko雟kie. Ale to ju osobny temat. We wroc豉wiu potrzebne sa enklawy
ciszy i spokju z zieleni. A nie kolejne ogrody p豉tne ogrody
botaniczne czy japo雟kie, albo tez  miejsca na kolejne ha豉郵iwe
imprezy.
urz康 miejski nie mia z tym nic wsp鏊nego, decyzj podj掖 jeden z
dyrektor闚 rzdw i odpowiedzia za to utrat stanowiska. a na rzdw na這穎no
milionowe kary.
Mam podejrzenie, 瞠 kary nie by這 w ko鎍u.
bo trzeba wiedzie do kogo kierowa pytania. w tym temacie z ca陰 pewno軼ia
nie do um.
A gdzie napisa貫, 瞠 pyta貫m w UM?
a sk康 wniosek 瞠 ja mam co t impreza wsp鏊nego? i 瞠 mam zamiar na ni
pojecha? nie zeby mi si nie podoba豉 ...
Ale stawiasz si troche w roli rzecznika organizator闚

PS kasuj zb璠ne cytaty przy odpowiedziach.

Data: 2009-06-10 15:18:46
Autor: artek
U篡tkownik wrote:
[...]

histeryzujesz. kilka wyj徠k闚 o naprawd niewielkiej powierzchni nie jest warte takiego darcia szat. wyluzuj ...

urz康 miejski nie mia z tym nic wsp鏊nego, decyzj podj掖 jeden z
dyrektor闚 rzdw i odpowiedzia za to utrat stanowiska. a na rzdw
na這穎no milionowe kary.
Mam podejrzenie, 瞠 kary nie by這 w ko鎍u.

mo磧iwe. ale to pytanie bodaj瞠 do powiatowego czy nawet wojew鏚zkiego wydzia逝 ochrony 鈔odowiska, a nie do urz璠u miasta wroc豉wia.

bo trzeba wiedzie do kogo kierowa pytania. w tym temacie z ca陰
pewno軼ia nie do um.
A gdzie napisa貫, 瞠 pyta貫m w UM?

tu:

[...]

skoro tak uwa瘸sz. to, 瞠 wyra瘸m zdanie odmienne od twojego zupe軟ie o niczym takim nie 鈍iadczy.
aczkolwiek przyznam, 瞠 organizator闚 znam i mam dla nich sporo sympatii.

PS kasuj zb璠ne cytaty przy odpowiedziach.

ale kasuje, kasuj, nie zauwazy貫? a to, 瞠 za zb璠ne uwa瘸sz co innego niz ja, to ju wy陰cznie tw鎩 problem.

--
artek

Data: 2009-06-10 06:32:29
Autor: serak
名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,
histeryzujesz. kilka wyj徠k闚 o naprawd niewielkiej powierzchni nie jest
warte takiego darcia szat. wyluzuj ...
Czy podobnie my郵isz o stawku przu ul. Rac豉wickiej zaanektowanym
przez wroc豉wskich trep闚 jeszcze za komuny?
> A gdzie napisa貫, 瞠 pyta貫m w UM?
tu:
"Na moje pytanie kierowane do wroc豉wskich urzednik闚 w tej sprawie - cisza"
Urz康 Wojew鏚zki mie軼i si we Wroc豉wiu. Okreslenie "urz璠nicy
wroc豉wscy" jest na miejscu. dla osoby. kt鏎a nie szuka dziury w
ca造m.
ale kasuje, kasuj, nie zauwazy貫? a to, 瞠 za zb璠ne uwa瘸sz co innego
niz ja, to ju wy陰cznie tw鎩 problem.
Nie nadymaj si bo pekniesz.

Data: 2009-06-10 19:54:09
Autor: artek
名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 1 4 czerwca,
serak@poczta.onet.pl pisze:
A gdzie napisa貫, 瞠 pyta貫m w UM?
tu:
[...]

c騜, trafi貫 kul w p這t a teraz chy趾iem si pr鏏ujesz z tej nie軼is這軼i wycofa ...

napisa貫 niezwykle jasno maj帷 jakie tam pretensje do koncepcji miejskiej zieleni, a skonkretyzowa貫 te pretensje wycink d瑿闚 przez rzdw i zapytaniem do wroc豉wskich urz璠nik闚.
jakby nie by這, za miejsk ziele odpowiada magistrat, wi璚 w tym kontek軼ie "wroc豉wscy urz璠nicy" oznacza ni mniej ni wi璚ej tylko urz康 miejski.

ergo - jak chcesz by dobrze zrozumiany, to pisz ze zrozumieniem.

ale kasuje, kasuj, nie zauwazy貫? a to, 瞠 za zb璠ne uwa瘸sz co innego
niz ja, to ju wy陰cznie tw鎩 problem.
Nie nadymaj si bo pekniesz.

pufff!

--
artek

Data: 2009-06-10 04:35:22
Autor: Tomi
名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,
On Jun 10, 12:50pm, "artek" <bezspamu_ar...@usun.wro.vectranet.pl>
wrote:

> obcina program tramwaju plus,

ja bym ten zarzut sformu這wa troszke inaczej. a na samo has這 "tramwaj
plus" i jego rzekome efekty, zbiera mi si na wymioty.

Czytaj tak: czy poza tramwajem plus nasze miasto w jaki spos鏏
unowocze郾ia sw鎩 transport miejski?

Zakupy nowych pojazd闚 nie wliczamy.

Data: 2009-06-10 14:11:47
Autor: artek
Tomi wrote:
[...]

yepp!
a ju najbardziej mnie rozbawiaj proroctwa dotycz帷e drastycznego zmniejszenia czasu przejazdu, co ma nastapi w efekcie wprowadzenia inteligentnego sterowania sygnalizacj. bo problem nie tylko w tym, ze si nie buduje nowych linii, nie. wi瘯szym problemem jest to, 瞠 obecnie uzywane torowiska s w op豉kanym stanie, takim, 瞠 tramwaje musz zwalniac do 10-20 km/h nawet na d逝gich odcinkach wydzielonych torowisk, na przyk豉d na legnickiej, kosmonaut闚 - dok豉dnie tam, gdzie to cudo T+ ma je寮zi ;)))

--
artek

Data: 2009-06-10 14:15:37
Autor: erm
WITO WROCAWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,
wrote:
obcina program tramwaju plus,
ja bym ten zarzut sformuowa troszke inaczej. a na samo haso "tramwaj
plus" i jego rzekome efekty, zbiera mi si na wymioty.

Czytaj tak: czy poza tramwajem plus nasze miasto w jaki spos籀b
unowoczenia sw籀j transport miejski?

Zakupy nowych pojazd籀w nie wliczamy.

nie wiem dlaczego, ale to mi przypomina fragment z Monty Pythona:
(czyste ctrl+c ctrl+v bez 髒adnej mojej ingerencji w tre)

REG: Dobra Stan wystarczy! a co dali nam w zamian?

XERXES: Wodocig!

REG: Co?

XERXES: Wodocig!

REG: No tak masz racje.

KOMANDOS #3: ...i urzdzenia sanitarne.

LORETTA: Wanie- kanalizacja, Reg. pamitasz jak kiedy tu byo?

REG: Zgoda przyznaje, 髒e wodocig i system sanitarny to dwie rzeczy jakie otrzymalimy od Rzymian.

MATEUSZ: ...i drogi...

REG: Jasne, o drogach nawet nie trzeba wspomina... ale opr籀cz wodocig籀w, urzdze sanitarnych i dr籀g

KOMANDOS: ...a nawadnianie

XERXES: Medycyna?

KOMANDOS #2: Edukacja

REG: Racja

KOMANDOS #1: ...a tak髒e wino

FRANCISZEK: O tak tego na prawd by nam brakowao, gdyby rzymianie odeszli.

KOMANDOS: Publiczne a驕nie,

LORETTA: ...a tak髒e ulice stay si bezpieczniejsze.

FRANCISZEK: Potrafi upilnowa porzdku, a tutaj nie jest to proste.

REG: Dobra, ale opr籀cz urzdze sanitarnych kanalizacji, medycyny, edukacji, wina, porzdku, nawadniania, dr籀g, czystej wody i publicznych a驕ni, co ci Rzymianie dla nas zrobili?

XERXES: Zaprowadzili pokuj!

REG: A tam pokuj! Zamknij si!!!

Data: 2009-06-10 05:23:10
Autor: Tomi
On Jun 10, 2:15pm, erm <_ermi...@go2.bezpodkreslen.pl> wrote:

nie wiem dlaczego, ale to mi przypomina fragment z Monty Pythona:
(czyste ctrl+c ctrl+v bez 瘸dnej mojej ingerencji w tre嗆)

1. Czym trzeba je寮zi a pojazdy sobie samo MPK kupuje.
2. Je郵i chodzi o infrastruktur komunikacji miejskiej i rowerowej to
mamy najwi瘯sz n璠z w鈔鏚 du篡ch miast w Polsce, kt鏎a BTW jest na
samym ogonie UE.

Data: 2009-06-10 17:05:09
Autor: Martinco
serak@poczta.onet.pl pisze:
[...]

a doczyta貫s program ?

Masz okazje porozmawiac twarz w twarz z miejskim urzednikiem odpowiedzialnym za polityke rowerowa miasta.

Bedziemy takze chyba zbierali podpisy pod petycja odblowowania Rynku dla rower闚

Zamiast narzeka jak typowy Polak, mo瞠 bys pom鏬 ? Zapraszamy do stowarzyszenia - pracy jest wiele - mo瞠 by zaopiniowa jakie remonty i tworzone nowe - cz瘰to krety雟kie - "rozwiazania" dla rowerzyst闚 ?
A potem bi sie miesi帷ami i wymienia pismami z urzedem.

Samo sie nie zrobi

Czy jeste tylko w g瑿ie mocny ?

--
Martinco
Rowery od A do Z - wRower.pl

Data: 2009-06-10 09:07:03
Autor: bajkmaniak
On 10 Cze, 17:05, Martinco <martinWYTNI...@poTOczta.onet.pl> wrote:

[...]

Hahaha.
Cho troch zorientowani w temacie wroc豉wscy rowerzy軼i dobrze wiedz
jak wygl康a dogadywanie si i negocjowanie z urz璠nikami. Obiecanki
sracanki. Z kim tu rozmawia? Kraw篹niki, brak ci庵這軼i nawierzchi,
zupe軟e olewanie postulat闚 rowerzyst闚.
np. http://rowery.eko.org.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=7&kat=13&art=886
Prawda jest taka, 瞠 we Wroc豉wiu albo negocjuje si w ten spos鏏 -
jezdnia b璠zie wygl康a豉 tak, chodniki tak, a tam gdzie zostanie wolne
miejsce "ponegocjujemy" na temat 軼ie篡nek. Cho ju wszystko zosta這
z g鏎y ustalone przez wszystkowiedz帷ych planist闚. Tu nie ma naprawd
z kim i o czym rozmawia. A w gazetach tylko b璠zi mowa o tym, 瞠
wszystko by這 od pocz徠ku do ko鎍a konsultowane z cyklistami.
A takich 鄉ieszek jak na Grabiszy雟kiej, czy pierwszej w Polsce
p豉tnej (3 z) 軼ie盧e przez Park Staromiejski to lepiej w og鏊e nie
budowa. A swoj drog to du穎 dro瞠j ni za przejazd autostrad,
gdzie 1 km kosztuje oko這 1 z. Tu ta cena wzro郾ie do ko這 5 z/km

Data: 2009-06-10 19:28:58
Autor: Radek N.
bajkmaniak@gmail.com pisze:
[...]

Wi璚 lepiej twoim zdaniem siedzie cicho i si nie odzywa?

[...]

[OT] 1z/km? Kt鏎y to odcinek autostrady, dla jakiego rodzaju pojazdu?

--
Radek N.

Data: 2009-06-10 11:35:05
Autor: bajkmaniak
On 10 Cze, 19:28, "Radek N." <nara...@gazeta.pl> wrote:

Wi璚 lepiej twoim zdaniem siedzie cicho i si nie odzywa?

Tego nie m闚i. Ale wydaje mi si, 瞠 w magistracie i instytucjach z
nim powi您anych, p鏦i nie nast徙i wymiana pokoleniowa, nie ma za
bardzo z kim rozmawia. Trzeba przyzna, 瞠 problemy/postulaty
rowerzyst闚 traktuj oni jako fanaberi zapale鎍闚, a nie rozs康ny
temat do dyskusji. O rowerzystach przypomina si przy okazji wybor闚
do rady miejskiej, nawet prezydent staje si wtedy na jeden dzie
"rowerzyst", dnia bez samochodu, i tym podobnych imprezach. Wtedy to
mo積a si pochwali ile kilometr闚 軼ie瞠k wymalowano w ostatnim roku
na chodniku, ile kraw篹nik闚 obni穎no z 10 do 2 cm itp, a
przys這wiowego nast瘼nego dnia likwiduje si kontrapas na Kopernika,
b康慧mienia sygnalizacj 鈍ietln na jakim skrzy穎waniu tak, 瞠
przejazd przez nie rowerem trwa ju nie jednen a 2 cykle 鈍ietlne, bo
dla walki z korkami trzeba po鈍i璚i komfort pieszych i cyklist闚. Ta
鈍i徠eczna troska o rowerzyst闚 to zdecydowanie za ma這. Prawda, mo積a
b璠zie pogada z oficerem, ale, powiedzmy szczerze, ma on niewielki
wp造w na drogi rowerowe, kt鏎e si u nas buduje. A te IMHO wci捫
buduje si u nas z cich nadziej projektant闚, 瞠 zbyt du瞠go ruchu
na nich nie b璠zie i by mo瞠 za jaki czas "moda rowerowa minie" i
rowerzy軼i zrozumiej, 瞠 i Wroc豉w, podobnie jak Warszawa to nie wie
i si po nim rowerem nie je寮zi. ;)
A co robi, 瞠by by這 lepiej? Je寮zi, nie ba si, respektowa swoje
prawa na drodze :)
My郵, 瞠 liczba rowerzyst闚 we Wroc豉wiu przekroczy豉 ju t
przys這wiow mas krytyczn i odwrotu nie ma. W ko鎍u mo瞠 zrozumiej
to urz璠nicy. A co d masy krytycznej, to widok kilkuset
przeje盥瘸j帷ych co miesi帷 m.in. przez rynek spontanicznie
zgromadzonych cyklist闚 te musi robi wra瞠nie.

[OT] 1z/km? Kt鏎y to odcinek autostrady, dla jakiego rodzaju pojazdu?
Ma豉 pomy趾a. 70 km z Katowic do Krakowa kosztuje 13 z, czyli 20 gr/
kilometr. Troch taniej :)

Data: 2009-06-14 10:05:59
Autor: tomek_bajk
名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,
No i nie by這 z kim rozmawia. Prezydenta nie by這. Nikt z os鏏
rzeczywi軼ie odpowiedzialnych za infrastruktur rowerow nie
przyjecha. Z oficerem rowerowym mi這 sobie porozmawiali鄉y i tyle.
Ale przynajmniej du穎 ludzi si zjawi這. Powy瞠j 500 na pewno.

Data: 2009-06-10 20:04:52
Autor: artek
bajkmaniak@gmail.com pisze:
> (...)
 czy pierwszej w Polsce p豉tnej (3 z) 軼ie盧e przez Park Staromiejski
> (...)

czego tu si kolego na熜a? masz poj璚ie o czym piszesz? poniewa z ca陰 pewno軼i nie widzia貫 tego kawa趾a parku na w豉sne oczy, prosz tu jest par zdj耩. z doskonale widoczn drog dla rower闚, bynajmniej nie zakratowan:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=34861526&postcount=435
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=35411916&postcount=448

tu informacja o samym parku oraz wyja郾ienie dlaczego ma by zamykany:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=35284492&postcount=442
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=35410286&postcount=447

a tu og鏊nie o zieleni miejskiej:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=35450876&postcount=453

名I邛O WROCxWSKIEGO ROWERZYSTY 14 czerwca,