SWIFT a SEPA ?

Data: 2014-06-15 23:01:51
Autor: RobertS
SWIFT a SEPA ?

Mam zrobic przelew do zagranicznego banku w Euro tytulem zaliczki
- z opcją kosztów OUR (czyli ja pokrywam koszty)

I tu pytanie - czy jesli kraj/bank beneficjenta jest w UE i ma r-k w euro
to mogę puścić przelew SEPA z wlasnego konta w Euro i będzie bezkosztowo ?

SEPA kosztuje 5 zł, przelewy w euro zawsze w ten sposób puszczam

RobertS

Data: 2014-06-15 23:19:28
Autor: Kamil Jońca
SWIFT a SEPA ?
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

[...]

Czy sepa nie wymaga przypadkiem SHA zamiast OUR?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-06-15 23:50:59
Autor: RobertS
SWIFT a SEPA ?

[...]

mnóstwo przelewów wysłałem w SEPA i zawsze koszt 5 zł (płacę ja), ale oczywiście wcześniej sprawdzam czy konto do przelewu (beneficjenta) jest w euro, przy innych walutach to nie działa

ostatnio przelewałem euro do Danii, ale w euro bo rachunek mieli w niemieckim banku

RobertS

Data: 2014-06-15 23:28:43
Autor: Waldek
SWIFT a SEPA ?
W dniu 2014-06-15 23:01, RobertS pisze:

[...]

Tak.... jest tylko jedno ale ;)

W przypadku SEPA koszty sa SHA czyli dzielone miedzy nadawce a odbiorce
Z tego co "wyguglałem" ponoc wiekszosc bankow nie pobiera prowizji od wpływających przelewow SEPA - ale wiekszosc nie znaczy ze wszystkie.

Podsumowujac- jesli nie ma pewnosci ze rachunek beneficjenta jest w euro (przewalutowanie) a nie mozna go obciążyć jakakolwiek prowizja,
pozostaje drogi SWIFT z opcja OUR - czyli bierzemy wszystkie koszty na siebie
--
Wyslalem SEPA z informacją mailową do beneficjenta,
że ew. prowizje jesli zostanie naliczona wyrównam w gotówce

Pozdro

SWIFT a SEPA ?