SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?

Data: 2012-02-28 09:20:27
Autor: asdgfrf dfged
SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Chodzi mi o takie auta jak Suzuki SX4 albo Fiat Sedesik, 4x4. Są tam
dwa mechanizmy różnicowe, przedni w skrzyni biegów i tylny w tylnym
moście oraz sprzęgło elektromagnetyczne zlokalizowane z tyłu, między
wałem napędowym a tylnym mostem. Intryguje mnie, jaki mechanizm pełni
tam rolę trzeciego, międzyosiowego mechanizmu różnicowego? Chodzi
oczywiście o tryb jazdy "4x4 lock".

Data: 2012-02-28 18:25:02
Autor:
SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
Witam serdecznie.

asdgfrf dfged <golonkaipiwko@gmail.com> napisał(a):
...Intryguje mnie, jaki mechanizm pe=B3ni
tam rol=EA trzeciego, mi=EAdzyosiowego mechanizmu r=F3=BFnicowego? Chodzi
oczywi=B6cie o tryb jazdy "4x4 lock".
Żaden. Jest na sztywno przez sprzęgło.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2012-02-28 12:08:13
Autor: asdgfrf dfged
SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?
aden. Jest na sztywno przez sprz g o.

Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
przekładni?

Data: 2012-02-28 21:20:57
Autor: J.F
Użytkownik "asdgfrf dfged"  napisał w wiadomości
[...]

Jak wszystkie podobne: zabrania sie uzywac napedu 4x4 na suchej jezdni, a na mokrej nie zaleca. Tylko w sniegu, blocie itp.

No i oczywiscie o opony trzeba dbac, zeby byly takie same i rowno zuzyte. Choc w sumie, skoro sie i tak na 4x4 nie jezdzi, to po co dbac :-)

J.

Data: 2012-02-28 21:25:47
Autor: Gabriel'wilk'
W dniu 2012-02-28 21:08, asdgfrf dfged pisze:
[...]

http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/4wd.html
http://www.motoforum.pl/Magazyn/200616/sx4.html
http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4x4_bez_tajemnic.html
Może to coś wyjaśni

   Oskar Wilde

Data: 2012-02-28 22:26:38
Autor: DoQ
W dniu 28-02-2012 21:08, asdgfrf dfged pisze:

[...]

Dlatego LOCK działa tylko do 60km/h

--
Pozdr. Grzymosław

Data: 2012-02-28 23:48:58
Autor: Tomasz Finke
[...]

To jest mokre sprzęgło wielopłytkowe pozwalające na płynny rozdział
mocy między obie osie i jest przygotowane na takie obciążenia:

http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=2927&p=45321#post45321

Podobne sprzęgło jest np. w Subaru z automatycznymi skrzyniami biegów,
ale tam moment obrotowy jest stale przekazywany na tylną oś bez
możliwości jej odłączenia.

T.

Data: 2012-02-29 11:41:27
Autor: z
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?

Data: 2012-02-29 11:44:47
Autor: radekp@konto.pl
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Wed, 29 Feb 2012 11:41:27 +0100, w <jikvcq$l05$2@inews.gazeta.pl>, z
<zch280672@gazeta.pl> napisał(-a):

SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?

Prawdę mówiąc chyba każdy jest średni, aczkolwiek nie wiem jak te
"poliftingowe".

Data: 2012-02-29 12:39:13
Autor: DoQ
W dniu 29-02-2012 11:41, z pisze:
SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?

1.6 poliftowy jest OK, przedliftowy w sumie też:)

--
Pozdr. Grzymosław

Data: 2012-03-01 10:36:17
Autor: INEAD
W dniu 2012-02-29 11:41, z pisze:
SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?

Przemyśl czy jest sens kupować to auto, jeśli nie mieszkasz w górach. , przeniesienie napędu i silnik dość mocno hałasują, spalanie dość wysokie u mnie 19.JTD w mieście pokazuje 7.5 przy umiarkowanym bucie. Bagaznik do dupy, z tyłu mało miejsca. Zawiecha b. twarda - plastiki po 40kkm wkurzajaco hałasują. Cena zbyt wysoka. Nowy kosztuje około 80 tysi - nie muszę chyba pisać co można kupic za tę cenę ;-)

Data: 2012-03-01 11:15:24
Autor: z
W dniu 2012-03-01 10:36, INEAD pisze:
W dniu 2012-02-29 11:41, z pisze:
[...]

Hm... W górach nie mieszkam ale często muszę pokonywać kawałek gruntowej drogi. Koleiny utwardzone ale notorycznie przy byle wietrzyku w zimie jest zawiewana. Gabarytowo auto mi odpowiada. przeważnie będzie jeździć po mieście. Ewentulanie coś co jest w miarę wysoko zawieszone i nie za ciężkie-duże. Może Ford Fusion? :-)

Data: 2012-03-01 11:43:11
Autor: radekp@konto.pl
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Thu, 01 Mar 2012 11:15:24 +0100, w <jini81$7ff$1@inews.gazeta.pl>, z
<zch280672@gazeta.pl> napisał(-a):

Ewentulanie coś co jest w miarę wysoko zawieszone i nie za ciężkie-duże. Może Ford Fusion? :-)

Fusion wygląda tak, że już wolę Dacię Sandero.
Chyba nawet spełnia Twoje wymagania.

Data: 2012-03-01 11:51:17
Autor: INEAD
[...]

Faktycznie, jeśli nie chcesz kupować jakichś Ravek czy Xtrail'i to SX 4 będzie dobrym wyborem. Fusion - tańszy wybór ale możesz być zawiedziony jeśli chodzi o teren.

Może pokombinuj żeby gmina asfalt połozyła :-)))

Data: 2012-03-01 12:52:23
Autor: z
W dniu 2012-03-01 11:51, INEAD pisze:

Może pokombinuj żeby gmina asfalt połozyła :-)))

Problemem nie jest twardość :-) tylko ukształtowanie terenu i zachodnie wiatry. Po 20 latach od gminy wyżebrałem tłuczeń na utwardzenie kolein :-) Na odśnieżanie nie liczę bo na asfaltowej bywa różnie. Ogólnie ludność ma problemy w okolicy żeby rano wyjechać do pracy jak tylko spadnie trochę śniegu i powieje.

Data: 2012-03-01 14:31:36
Autor: Marek P.
z wrote:
[...]

Subaru Forester i gmina będzi emogla Cię cmoknąc :)

Data: 2012-03-01 15:17:45
Autor: yabba
W dniu 2012-02-29 11:41, z pisze:
[...]

Dacia Sandero

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-03-01 11:31:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "INEAD" <a.frost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jinfuj$kg$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-29 11:41, z pisze:
[...]

Jak na 1.9 w mieście to nie jest zbyt wysokie spalanie, to jednak dość wysokie auto, więc opory powietrza całkiem spore.

Data: 2012-03-01 11:43:46
Autor: radekp@konto.pl
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Thu, 1 Mar 2012 11:31:48 +0100, w <4f4f500d$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>,
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

Jak na 1.9 w mieście to nie jest zbyt wysokie spalanie, to jednak dość wysokie auto, więc opory powietrza całkiem spore.

Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...

Data: 2012-03-01 12:57:01
Autor: z
W dniu 2012-03-01 11:43, radekp@konto.pl pisze:

Jak na 1.9 w mieście to nie jest zbyt wysokie spalanie, to jednak dość
wysokie auto, więc opory powietrza całkiem spore.

Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...

Konkludując: 1,6 120 KM benzyna + 4x4 (takich wersji chyba najwięcej) a potem się zobaczy i zagazuje :-)

Data: 2012-03-01 17:03:12
Autor: radekp@konto.pl
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Thu, 01 Mar 2012 12:57:01 +0100, w <jino6i$p3q$1@inews.gazeta.pl>, z
<zch280672@gazeta.pl> napisał(-a):

> Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...

Konkludując: 1,6 120 KM benzyna + 4x4 (takich wersji chyba najwięcej) a potem się zobaczy i zagazuje :-)

Biorąc pod uwagę zdecydowanie zawyżone ceny SX4/Sedici, to Duster może być
lepszy wyborem.

Data: 2012-03-01 13:35:52
Autor: =Marcos=
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...

Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2012-03-01 17:01:49
Autor: radekp@konto.pl
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Thu, 1 Mar 2012 13:35:52 +0100, w <jinqf4$2mu$1@inews.gazeta.pl>, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(-a):

> Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...

Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.

Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.

Data: 2012-03-02 10:15:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 01.03.2012 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał/a:

> [...]

Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.

Nie, to dlatego, że opór powietrza rośnie kwadratowo, a pozostałe (w
przybliżeniu linniowo). I już przy tej prędkości opór powietrza zaczyna
przeważać - a przy wyższych przeważa jeszcze bardziej.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-02 10:32:13
Autor: radekp@konto.pl
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Fri, 02 Mar 2012 10:15:08 +0100, w
<slrnjl13rf.tfq.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

przybliżeniu linniowo). I już przy tej prędkości opór powietrza zaczyna
przeważać - a przy wyższych przeważa jeszcze bardziej.

Jasne.
Ale przy 50km/h opór powietrzna nadal jest niewielki.
W sumie i tak jestem zdziwiony, że dopiero przy 50kph przewyższa inne opory.
Widocznie naprawdę ten opór jest minimalny przy tej prędkości :).

Data: 2012-03-01 18:46:44
Autor: J.F
Użytkownik "=Marcos="  napisał w wiadomości
Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...

Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.

Chyba nie, bo by wtedy spalanie przy 120 bylo znacznie wieksze niz przy 90.

Ma ktos miernik chwilowego spalania i kawal poziomej drogi do sprawdzenia ?

J.

Data: 2012-03-01 19:16:55
Autor: radekp@konto.pl
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Thu, 1 Mar 2012 18:46:44 +0100, w <jiocml$1fo$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Ma ktos miernik chwilowego spalania i kawal poziomej drogi do sprawdzenia ?

Są wykresy w necie.

Ja mam dla F125p ;p.

SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy?