SZPIEGUJĄCY Android?

Data: 2012-04-10 08:29:41
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
Proszę poważnie, który system jest najlepszy i szpieguje najmniej:
Bada
Windows Mobile, czy
Android?
Raczej nie chcę aby mi coś w tle ciągle pobierało dane o moich
zachowaniach, nie tylko kontaktach i hasłach ale przecież smartfony z
GPS mogą przesyłać szczegółowe miejsce pobytu NONSTOP. Oczekuję, że
cenne zasoby CPU, baterii i pakietów internetowych są wykorzystywane
tylko na to czego WŁAŚNIE potrzebuję i to w sposób możliwie
najbardziej optymalny (dla użytkownika)!

Data: 2012-04-10 17:45:48
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 08:29:41 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

Proszę poważnie, który system jest najlepszy i szpieguje najmniej:
Bada
Windows Mobile, czy
Android?

Windows Mobile - w zasadzie nie szpieguje wcale. Moda na szpiegowanie jest
młodsza od tego systemu

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-04-11 05:21:07
Autor: Vza Vizenza
SZPIEGUJĄCY Android?
On Apr 10, 6:45 pm, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org>
wrote:
> [...]

> Android?

Windows Mobile - w zasadzie nie szpieguje wcale. Moda na szpiegowanie jest

Czyli co polecasz - Omnie II ? Ten smartfon jest ok ale podobno panel
dotykowy ktory jest rezystywny sie zuzywa - czy to prawda?

A nie ma sposobu zeby wgrac Windows Mobile do np. ktoregos
SamsungWave?

Data: 2012-04-11 12:13:59
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
On Apr 11, 2:21 pm, Vza Vizenza <viaze...@gmail.com> wrote:
[...]

Ludzie wgrywali do Omni II Androida jako drugi system z opcją dual
boot, ale odwrotnie to raczej nie...

Data: 2012-04-11 13:23:26
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Wed, 11 Apr 2012 05:21:07 -0700 (PDT), Vza Vizenza napisał(a):

Czyli co polecasz - Omnie II ? Ten smartfon jest ok ale podobno panel
dotykowy ktory jest rezystywny sie zuzywa - czy to prawda?

Każdy ekran daje się porysować - nawet te z gorilla glass.
Rozsądnie używany rezystywny jest wystarczająco trwały. Jak ktoś się
obawia, zawsze może sobie nałożyć dobrą folię, np. Brando.
Jak chcesz dobre szkło, to spraw sobie HTC HD2 - przy okazji będzie kilka
systemów do wyboru.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

Data: 2012-04-12 06:13:11
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
On Apr 11, 2:23 pm, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org>
wrote:
> [...]

> dotykowy ktory jest rezystywny sie zuzywa - czy to prawda?

Każdy ekran daje się porysować - nawet te z gorilla glass.

Tylko, ze nie o porysowanie tu chodzi. Jeden tu Pan-ekspert juz
wyjasnial, ze panel rezystywny dziala na zasadzie mechanicznej i
zwykle normalne "dziubanie" go juz samo w sobie przycyznia sie do
stopniowej straty czulosci. Troche to frustrujace jesli o tym sie
pomysli...

Rozsądnie używany rezystywny jest wystarczająco trwały. Jak ktoś się
obawia, zawsze może sobie nałożyć dobrą folię, np. Brando.

Tak ale jak to wplynie na stopniowe zuzywanie sie na skutek zwyklego
codziennego naciskania?

Jak chcesz dobre szkło, to spraw sobie HTC HD2 - przy okazji będzie kilka
systemów do wyboru.

To ten HTC HD 2 ma szkło ekranu odporne na rysy bardziej niz inne
telefony tego typu?
Jakie on ma jeszcze inne zalety bo jak widze to jest kosztowny, nie
jest najnowszym modelem i bardzo krotko trzyma bateria... Rzeczywiscie
ergonomia zachwyca, duza powierzchnia ktora cala zajmuje wyswietlacz i
bardzo cienki. Jednak ta bateria... Jego raczej nie da sie uzywac tak
na codzien jak... telefon. Takie codzienne ladownaie baterii jest...
strasznie wyjatkowo upierdliwe! :)

Data: 2012-04-12 14:51:54
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Thu, 12 Apr 2012 06:13:11 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

taaa... panów ekspierdów tu wielu. To nic, że większośc z nich ekrany
rezystywne widziało tylko na wypocinach fanbojów ajfona.

Tak ale jak to wplynie na stopniowe zuzywanie sie na skutek zwyklego
codziennego naciskania?

W ogóle nie wpłynie. Zobacz sobie na pierwsze MDA czy XDA sprzed 10 lat -
jak nie są uszkodzone mechanicznie, to ekran dotykowy wciąż świetnie
działa. Mój prawie pięcioletni Kaiser, używany non-stop przez 3 lata wciąż
działa idealnie.

To ten HTC HD 2 ma szkło ekranu odporne na rysy bardziej niz inne
telefony tego typu?

Nie, ma dokładnie tak samo odporne - utwardzone szkło digitizera
pojemnościowego. Z wszelkimi jego wadami, niestety.

[...]

A kto ci takich bajek naopowiadał? HD2 jest jednym z ostatnich smartfonów i
chyba jedynym z dużych który był w stanie wytrzymać 2-3 dni przy niedużej
ilości rozmów. Modelem może i nie jest najnowszym, ale te najnowsze nie
mają niczego więcej, może nie licząc wielordzeniowych procesorów (które i
tak zazwyczaj są ZUS warte, bo cała ich para idzie w gwizdek, czytaj - w
prądożerne middleware. Np. jak w HTC ONE X, którego rdzenie są wciąż
poszukiwane - podobno ma cztery rdzenie i szybkość niższą od niektórych
dwurdzeniowych)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

Data: 2012-04-12 07:30:45
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
On Apr 12, 3:51 pm, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org>
wrote:
[...]

Pewnie masz rację, ale jak patrze na Alegro to co innego mnie
niepokoi: co drugi oferowany ma jakies uszkodzenia, on chyba musi być
STRASZNIE AWARYJNY!

Data: 2012-04-12 15:58:42
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Thu, 12 Apr 2012 07:30:45 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

Pewnie masz rację, ale jak patrze na Alegro to co innego mnie
niepokoi: co drugi oferowany ma jakies uszkodzenia, on chyba musi być
STRASZNIE AWARYJNY!

A może po prostu jest na tyle dobry, że ci, którzy go nie zepsuli, nie chcą
go sprzedawać? Zwłaszcza, że nowy kosztował sporo, a cena po jakiej chodzą
to jakieś 30-40% ceny nowego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"G1 za 49zł to chyba dobry pomysl.  Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -

Data: 2012-04-12 15:36:27
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
On Apr 12, 4:58 pm, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org>
wrote:
> [...]

go sprzedawać? Zwłaszcza, że nowy kosztował sporo, a cena po jakiej chodzą

Taka jest już cena postępu technologicznego, wydasz całą pensję na
jakies cudeńko co doprowadza cię do rozkoszy ale szczęście trwa krótko
bo za parę miesięcy pojawi się KOSZMAR czyli coś 3x lepszego i 3x
tańszego ;)

Data: 2012-04-12 15:49:46
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
wrote:
> [...]

chyba jedynym z dużych który był w stanie wytrzymać 2-3 dni przy niedużej

To porównaj czasy baterii z XperiaX10, Wave2 i Omnia2:
  http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/4046/4686/4087/3894/
czas rozmów prawie 2x krótszy od Omni2 a czas czuwania półtora raza
krótszy od Wave2 i XperiiX10.

Ile wytrzyma bateria w HTC HD2 jesli ktoś w podróży pociągiem Kraków-
Gdańsk chcąc umilić sobie czas tym smartfonem cały czas coś czyta w
internecie? Starczy chociaż na to by dotrzeć na miejsce (6-7 godzin)?

Data: 2012-04-13 10:06:05
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Thu, 12 Apr 2012 15:49:46 -0700 (PDT), Yerine Ictimai napisał(a):

To porównaj czasy baterii z XperiaX10, Wave2 i Omnia2:
  http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/4046/4686/4087/3894/
czas rozmów prawie 2x krótszy od Omni2 a czas czuwania półtora raza
krótszy od Wave2 i XperiiX10.

A telefony Philipsa wytrzymywały dwa tygodnie. I CO Z TEGO?
Jak zaczniesz porównywać telefony z podobnym procesorem i (przede
wszystkim) podobnym ekranem, to zacznie to mieć sens.

Ile wytrzyma bateria w HTC HD2 jesli ktoś w podróży pociągiem Kraków-
Gdańsk chcąc umilić sobie czas tym smartfonem cały czas coś czyta w
internecie? Starczy chociaż na to by dotrzeć na miejsce (6-7 godzin)?

Starczy zdecydowanie dłużej niż w Samsungu Galaxy SIII, HTC One X nie
wspominając już o iPhone 3GS

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2012-04-12 17:04:25
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
wrote:
[...]

a popatrz na to zdjęcie porównujace jak świeci wyświetlacz w Ace z tym
HD2:
http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/htc-hd2/gal//gsmarena_006.jpg&idPhone=2957

jak Ty się odniesiesz do tej rewelacji, jak oceniasz wyświetlacz HD2 w
porównaniu z do innych modeli jak załóżmy Galaxy S Plus?

Data: 2012-04-13 20:04:08
Autor: TGor
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-13 02:04, Yerine Ictimai wrote:

jak Ty się odniesiesz do tej rewelacji, jak oceniasz wyświetlacz HD2 w
porównaniu z do innych modeli jak załóżmy Galaxy S Plus?

Słabo ci?
Gdzie tu masz Ace?

http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/htc-hd2/gal//gsmarena_006.jpg&idPhone=2957

--
Pozdr., TG
"Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

Data: 2012-04-13 16:15:10
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-13 02:04, Yerine Ictimai wrote:

> jak Ty się odniesiesz do tej rewelacji, jak oceniasz wyświetlacz HD2 w
> porównaniu z do innych modeli jak załóżmy Galaxy S Plus?

> [...]

to co to jest z prawej?

Data: 2012-04-14 09:42:51
Autor: TGor
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 01:15, Yerine Ictimai wrote:

to co to jest z prawej?

Jarosław Kaczyński.

Data: 2012-04-14 05:48:05
Autor: Yerine Ictimai
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 01:15, Yerine Ictimai wrote:

> to co to jest z prawej?

Jarosław Kaczyński.

ale śmieszne

Data: 2012-04-14 09:38:19
Autor: Terry Jonesty
SZPIEGUJĄCY Android?
On 14 Kwi, 14:48, Yerine Ictimai <yerine.icti...@gmail.com> wrote:

> Jarosław Kaczyński.

ale śmieszne

ŻAŁOSNE!
TGor jeszcze jeden pachołek Ciemnej Strony
A miało tu nie być POlityki!

Data: 2012-04-14 07:46:57
Autor: Vza Vizenza
SZPIEGUJĄCY Android?
wrote:
> [...]

obawia, zawsze może sobie nałożyć dobrą folię, np. Brando.
Jak chcesz dobre szkło, to spraw sobie HTC HD2 - przy okazji będzie kilka

Troche za duzy jest ten HD 2 jak na moj gust. Jakos sobie nie wybrazam
zeby takie cos wytaszczyc przy ludziach w autobusie czy w metrze,
jakiez to pretensjonalne!
Raczej mysle zeby kupic z Allegro Samsung GT-S8530 Wave II, totez chce
zapytac Was Szanownych Dzentelmenow czy Bada tez tak szpieguje jak
Android?

Data: 2012-04-11 13:38:01
Autor: Chris
SZPIEGUJĄCY Android?
Waldek Godel nabazgrał(a):

[...]

A w Ameryce biją murzunów :)

Data: 2012-04-10 18:12:33
Autor: Andrzej Libiszewski
SZPIEGUJĄCY Android?
[...]

Słyszałeś może o takim zabawmy ficzerze, jak możliwość wyłączenia
lokalizacji? Nie? To przeczytaj instrukcję i wróć.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2012-04-10 17:49:47
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 18:12:33 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Słyszałeś może o takim zabawmy ficzerze, jak możliwość wyłączenia
lokalizacji? Nie? To przeczytaj instrukcję i wróć.

taa.. jest możliwość wyłączenia lokalizacji, synchronizacji danych,
nieinstalowania oprogramowania z Marketu a nawet możliwość nie włączania
telefonu wcale. Najlepiej po wyjęciu baterii.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł

Data: 2012-04-10 22:42:27
Autor: Andrzej Libiszewski
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 17:49:47 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

To rozwiązanie w sam raz dla Ciebie. Większość użytkowników znajdzie jednak
jakiś sensowny kompromis.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The beer was good and there was even a free lunch. The demons

Data: 2012-04-10 21:45:19
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 22:42:27 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

To rozwiązanie w sam raz dla Ciebie. Większość użytkowników znajdzie jednak
jakiś sensowny kompromis.

Twierdzisz, że czekanie za każdym uruchomieniem np. Google Maps 2-3 minut
na złapanie pozycji to rozsądny kompromis w 2012 roku?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

Data: 2012-04-10 23:32:15
Autor: Andrzej Libiszewski
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:45:19 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Dnia Tue, 10 Apr 2012 22:42:27 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

To rozwiązanie w sam raz dla Ciebie. Większość użytkowników znajdzie jednak
jakiś sensowny kompromis.

Twierdzisz, Ĺźe czekanie za kaĹźdym uruchomieniem np. Google Maps 2-3 minut
na złapanie pozycji to rozsądny kompromis w 2012 roku?

A co mnie to obchodzi? Ja nie czekam.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The gift is the blessing of the giver."

Data: 2012-04-12 22:15:13
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 18:12:33 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Słyszałeś może o takim zabawmy ficzerze, jak możliwość wyłączenia
lokalizacji? Nie? To przeczytaj instrukcję i wróć.

No dobra. A co wyłączysz w tym przypadku?
http://www.slashgear.com/no-permissions-android-app-shows-three-giant-security-loopholes-12222682/
Aplikacja bez pytania o pozwolenie może pozbierać większość danych z
telefonu i bez żadnej informacji wysłać w dowolne miejsce.
Ta aplikacja powstała, żeby pokazać problem, więc pokazuje co robi. A jak to będzie nowa, jeszcze cudowniejsza gra? Albo nowa, jeszcze lepsza
profesjonalna aplikacja do pierdzenia?

Data: 2012-04-13 11:16:48
Autor: J.F
SZPIEGUJĄCY Android?
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości grup
[...]

Czy ktorys system jest od tego wolny ?

A komputer z windows ? Czy nawet z linuxem - zainstalujesz program, i zasadniczo ma dostep do bardzo duzej ilosci rzeczy ..

J.

Data: 2012-04-13 23:49:56
Autor: John Kołalsky
SZPIEGUJĄCY Android?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Ale ten miał być :-)

A komputer z windows ? Czy nawet z linuxem - zainstalujesz program, i zasadniczo ma dostep do bardzo duzej ilosci rzeczy ..

Porównujesz linuksa z linuksem ? :-)

Chodzi chyba o to, by dało się odmówić czegoś dowolnej aplikacji a nie wszystkim.

Data: 2012-04-14 09:37:29
Autor: J.F.
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:49:56 +0200, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Naprawde ?

A komputer z windows ? Czy nawet z linuxem - zainstalujesz program, i zasadniczo ma dostep do bardzo duzej ilosci rzeczy ..
Porównujesz linuksa z linuksem ? :-)

nie, z systemami o dluzszym stazu, wiekszych zasobach, znanyh wirusach,
naciskowi na bezpieczenstwo ... a ja glupi siedze przed komputerem i sie
zastanawiam - jak sprawdzic czy kamera nie jest wlaczona, bo moze mnie ktos
obserwuje ...

Chodzi chyba o to, by dało się odmówić czegoś dowolnej aplikacji a nie wszystkim.

Ano, mniej wiecej o to chodzi.

J.

Data: 2012-04-12 00:18:59
Autor: Animka
SZPIEGUJĄCY Android?
W dniu 2012-04-10 17:29, Yerine Ictimai pisze:
[...]
najbardziej optymalny (dla uĹźytkownika)!

Wyłącz te wątpliwe i po kłopocie. Ja tam faceboków i innych zainstalowanych komunikatorów w telefonie nie ruszyłam. Może ruszyłabym Skype, ale Skype akurat nie ma!

--
animka

Data: 2012-04-13 11:42:44
Autor: Ignacy
SZPIEGUJĄCY Android?
Użytkownik "Yerine Ictimai" <yerine.ictimai@gmail.com> napisał w wiadomości news:e7ab9571-b59c-4ded-a74f-f785e4bba518f5g2000vbt.googlegroups.com...
Raczej nie chcę aby mi coś w tle ciągle pobierało dane o moich
zachowaniach, nie tylko kontaktach i hasłach ale przecież smartfony z

Bez paranoi, po co komu twoje położenie?

Data: 2012-04-13 11:49:59
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-13 11:42, Ignacy wrote:
[...]

To juz raczej pytanie do wujka Googla - dlaczego chce zbierac dane o polozeniu Twojego telefonu nawet jesli w danym momencie nie korzystasz z zadnej aplikacji zwiazanej z nawigacja lub jakiekolwiek innej wyznaczajacej Twoje polozenie. Gdyby ta opcja byla do odptaszkowania tak po prostu byloby ok, ale nie... to byloby zbyt proste. Masz do wyboru: szybsze wyznaczanie lokacji wykorzystujac sieci i podawanie swojej pozycji Googlowi albo korzytasz wylacznie z gps co czasami trwa troche.
Ostatnio szukalem sposobu na obejscie tego ograniczenia. Znalazlem jakas aplikacje, w ktorej mozna ustawic ze o zadanej godzinie bedzie pobierala z internetu polozenie satelitow i wstrzykiwala do systemu.
Tyle, ze nie dziala ona z SGS2 wiec podziekowalem.
Nokia np nie robi takich sztuczek, mozesz sobie bez zadnych wiazanych transakcji wlaczyc lub wylaczyc wspomaganie gpsu.

Data: 2012-04-13 10:55:32
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Fri, 13 Apr 2012 11:49:59 +0200, atm napisał(a):

To juz raczej pytanie do wujka Googla - dlaczego chce zbierac dane o polozeniu Twojego telefonu nawet jesli w danym momencie nie korzystasz z zadnej aplikacji zwiazanej z nawigacja lub jakiekolwiek innej

To proste - po pierwsze do danych o ruchu drogowym.
Po drugie - tu już sobie można wyobrazić różne rzeczy, ostatnio była
informacja o systemie w jednym wielkim centrum handlowym, który to system
na podstawie informacji z pikokomórek podawał dane o tym, jak poruszają się
w nim klienci, do jakich sklepów wchodzą, ile czasu w nim spędzają itp.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2012-04-17 23:39:17
Autor: John Kołalsky
SZPIEGUJĄCY Android?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org>

http://www.pkrm.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=63

Data: 2012-04-13 11:56:35
Autor: Ignacy
SZPIEGUJĄCY Android?
Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:jm8ssg$b5o$1node2.news.atman.pl...
[...]

A jest się czymś przejmować? Wujo chyba nie robi tego aby zaszkodzić :)

Data: 2012-04-13 11:02:19
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Fri, 13 Apr 2012 11:56:35 +0200, Ignacy napisał(a):

A jest się czymś przejmować? Wujo chyba nie robi tego aby zaszkodzić :)

Poza zaszkodzeniem w postaci sprzedawania prywatności użytkowników póki co
nie. "Póki co" - bo nikt na razie nie wie do czego jest ta firma zdolna,
poza tym, że już udowodniła, że może robić coś innego niż mówii.

Data: 2012-04-13 12:00:08
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-13 11:49, atm wrote:
On 2012-04-13 11:42, Ignacy wrote:
[...]

W zasadzie nie mialbym nic przeciwko, nawet jesli ta opcja bylaby nie do wylaczenia, gdyby to przekladalo sie na cenie: chcesz tanie, dobre urzadzenie - prosze bardzo ale zgadzasz sie na podawanie swojej lokalizacji. Chcesz urzadzenie bez "kablowania" placisz normalna cene.
Obecnie nie widze jakiejs wyraznie nizszej ceny smartfonow z Androidem w stosunku do konkurencji (o iOS nie wspominam bo to specyficzny swiat ;]). A podobno system jest darmowy i takie tam dyrdymaly.

Data: 2012-04-13 12:06:50
Autor: Ignacy
SZPIEGUJĄCY Android?
Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:jm8tfh$dre$1node2.news.atman.pl...
Obecnie nie widze jakiejs wyraznie nizszej ceny smartfonow z Androidem w stosunku do konkurencji (o iOS nie wspominam bo to specyficzny swiat ;]). A podobno system jest darmowy i takie tam dyrdymaly.

Nie mam na razie smartfona z nawigacją i w najbliższym czasie nie przymierzam się do zakupu, więc pytanie może wydac się naiwne.
Te smartfony do nawigacji wykorzystują Google Maps, jak to jest, potrzebne jest ładowanie wielu map z internetu, miesięcznie to chyba już są gigabajty? Czy też takie smartfony mają dużo wbudowanej pamięci, w której siedzi mapa całej Polski, dopiero uaktualnienie tej mapy wymaga pobrania dużej ilości danych z internetu?

Data: 2012-04-13 11:10:27
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Fri, 13 Apr 2012 12:06:50 +0200, Ignacy napisał(a):

[...]

Nie, nie są, bo ładowana jest tylko najbliższa okolica. W dodatku nie tylko
Google Maps są używane - jest wiele innych programów nawigacyjnych. W
dodatku w większości z nich można załadować komplet map po USB albo Wifi i
później używac z karty/wbudowanej pamięci

Czy też takie smartfony mają dużo wbudowanej pamięci, w której siedzi mapa całej Polski, dopiero uaktualnienie tej mapy wymaga pobrania dużej ilości danych z internetu?

To nie ma nic wspólnego ze smartfonem, to zależy od podejścia autora
programu. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2012-04-20 03:30:33
Autor: cpt. Nemo
SZPIEGUJĄCY Android?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomości news:kzxfubs8zsw9.dlglepper.institute.com...

Google Maps są używane - jest wiele innych programów nawigacyjnych. W
dodatku w większości z nich można załadować komplet map po USB albo Wifi i
później używac z karty/wbudowanej pamięci

W Google Maps tez jest taka opcja :)

Nemo

Data: 2012-04-20 09:41:28
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Fri, 20 Apr 2012 03:30:33 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

W Google Maps tez jest taka opcja :)

W Google maps czy w innych programach, które nielegalnie ściągają dane
google maps?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2012-04-20 13:42:23
Autor: Andrzej Libiszewski
SZPIEGUJĄCY Android?
W dniu 2012-04-20 10:41, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 20 Apr 2012 03:30:33 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

W Google Maps tez jest taka opcja :)

W Google maps czy w innych programach, które nielegalnie ściągają dane
google maps?

W google maps, w laboratorium, jest opcja "zapisz mapę w pamięci".

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2012-04-14 09:47:48
Autor: Michal Tyrala
SZPIEGUJĄCY Android?
On Fri, 13 Apr 2012 11:49:59 +0200, atm wrote:
 Masz do wyboru:  szybsze wyznaczanie lokacji wykorzystujac sieci i podawanie swojej  pozycji Googlowi albo korzytasz wylacznie z gps co czasami trwa troche.
[...]
 Nokia np nie robi takich sztuczek, mozesz sobie bez zadnych wiazanych  transakcji wlaczyc lub wylaczyc wspomaganie gpsu.

Nie mylisz przypadkiem A-GPSa z ustalaniem pozycji na podstawie IP/WiFi
czy id BTSów? Tu drugie *nie* jest wspomaganiem GPSa.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-04-14 11:53:33
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 11:47, Michal Tyrala wrote:
[...]

Mialem na mysli jedno i drugie, przy wspomaganiu wifi N8 pokazuje moje polozeniu w calkowitym oderwaniu do gps. Android zas....cos, pozostaje
kwitniecie na balkonie ;] Fakt pozostaje faktem, ze przy posiadaniu pakietu internetowego az sie prosi o pobranie danych z sieci.

Data: 2012-04-14 13:32:22
Autor: Michal Tyrala
SZPIEGUJĄCY Android?
On Sat, 14 Apr 2012 11:53:33 +0200, atm wrote:
> [...]

 Mialem na mysli jedno i drugie, przy wspomaganiu wifi N8 pokazuje moje  polozeniu w calkowitym oderwaniu do gps.

Ustalanie pozycji prze IP/wifi czy BTS nie jest żadnym wspomaganiem. To
jest *zupełnie* inna metoda określania pozycji.

 Android zas....cos, pozostaje kwitniecie na balkonie ;] Fakt
 pozostaje faktem, ze przy posiadaniu pakietu internetowego az sie
 prosi o pobranie danych z sieci.

Czekaj -- sugerujesz, że urzadzenia androidowe nie maja AGPS gdy
wylaczy się ,,sieciowe'' uslugi lokalizacyjne? (bo AGPS oznacza wlasnie
sciaganie sciaganie almanachu/efemeryd via GSM). Jakieś zrodlo tej
informacji?

Data: 2012-04-14 14:49:20
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sat, 14 Apr 2012 13:32:22 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

[...]

Tak, bo przy okazji wyłączysz wspomaganie przy pomocy baz Google.
Android wspomaga się nie tylko efemerydami (nawet nie mam pewności czy w
ogóle tego używa), ale głównie bazami Google bazujacych na na "widocznych"
stacjach bazowych i sieciach Wifi. W dodatku używa tego do momentu startu (złapania fixa) przez odbiornik GPS.
Przekonałem sie o tym po przeprowadzce. Trzy miesiące później odpalałem
nowy telefon z Androidem a ten na dzień dobry, zaraz po podpięciu do Wifi
pokazał mi lokalizację na dokładnie drugim końcu miasta, pod moim
poprzednim adresem. Skąd wiedział? Po nazwie sieci WiFi i adresie MAC
routera.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2012-04-14 18:30:34
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?

[...]

Zrodlo lezy przede mna. Wchodze w Uslugi lokalizacji,
ptaszkuje pole "zezwalaj aplikacjom na korzystanie z danych pochodzacych z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i komorkowe, do okreslania lokalizacji. Przed zaptaszkowaniem pojawia sie komunikat: "Zezwalaj usludze lokalizacyjnej Google na zbieranie anonimowych danych o lokalizacji. Niektore dane moga byc przechowywane na Twoim urzadzeniu. Proces moze przebiegac nawet wowczas, gdy nie sa uruchomione zadne aplikacje". Jesli sie nie zgodzisz to nie zaznaczysz. I tyle tego; pozostale opcje to "Satelity GPS", "Wspomaganie czujnikiem" oraz "Lokalizacja i wyszukiwarka Google". Koniec opcji.

Data: 2012-04-14 17:44:54
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sat, 14 Apr 2012 18:30:34 +0200, atm napisał(a):

[...]

A po czym wnosisz, drogi Watsonie, że po odptaszkowaniu tej opcji telefon
faktycznie przestanie zbierać dane o tobie?
Podpowiem, że netstat wcale nie jest żadnym wyznacznikiem, dane mogą być
przesłane w dowolnym momencie, np. przy następnym połączeniu z Marketem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2012-04-14 18:52:10
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 18:44, Waldek Godel wrote:
[...]

Alez Drogi Sherlocku, ja ufam Google. To uczciwa i nie evil firma. Nie mam najmniejszych podstaw, zeby jej nie ufac ;]
Mowiac szczerze, nie wiem. Zakladam, ze tak jest. Choc oczywiscie przypadek szpiegujacych iPhone'ow pokazuje, ze wcale tak nie musi byc.
Z drugiej strony... czy faktycznie to gdzie sie poruszam jest tak cenna informacja, przez ktora mialbym zrezygnowac z Androida?
Ale poki co Google stracil mnie z radaru, mecze N8. Ta jakosc fotek jest naprawde niesamowita.

Data: 2012-04-14 18:01:52
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sat, 14 Apr 2012 18:52:10 +0200, atm napisał(a):

Alez Drogi Sherlocku, ja ufam Google. To uczciwa i nie evil firma. Nie mam najmniejszych podstaw, zeby jej nie ufac ;]

Poza dowodami, że już tak robiła w przeszłości?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2012-04-14 19:13:52
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 19:01, Waldek Godel wrote:
[...]

No przecie zartuje gdybys Szanowny Sherlocku emoty na koncu nie zauwazyl:]
Wiem, ze tak bylo, wiem tez ze Apple oraz Microsoft rowniez zbierali informacje o polozeniu uzytkownikow. Czy jest jakis dowod na to, ze moja N8 nie kabluje do Krainy Reniferow?

Data: 2012-04-14 19:18:07
Autor: ALEX MR
SZPIEGUJĄCY Android?
W dniu So 14 04 2012 19:13, atm pisze:

Czy jest jakis dowod na to, ze moja
N8 nie kabluje do Krainy Reniferow?

Czy jest jakiś dowód na to że Nokia szpieguje?
BTW jak na razie tylko firmy z KRAINY WOLNOŚCI I DEMOKRACJI (tm) maja takie ciągoty ;-)

--
ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-04-14 18:43:29
Autor: Maciej Bebenek
SZPIEGUJĄCY Android?
ALEX MR <czarnyjedyny-abcdef@gazeta.pl> wrote:
[...]

W zasadzie Nokia jest od pewnego czasu w tym kraju.

Data: 2012-04-14 19:37:06
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 19:18, ALEX MR wrote:
[...]

Masz racje, ogolnie jest przyjete domniemanie niewinnosci...
Jesli jednak trzy wiodace firmy zbieraly dane o uzytkownikach bez ich wiedzy to mysle, ze i Nokii trzeba patrzec na rece.

Data: 2012-04-14 20:01:36
Autor: ALEX MR
SZPIEGUJĄCY Android?
W dniu So 14 04 2012 19:37, atm pisze:

[...]

Appology accepted captain atm ;->

Jesli jednak trzy wiodace firmy zbieraly dane o uzytkownikach bez ich
wiedzy to mysle, ze i Nokii trzeba patrzec na rece.

Nie twierdzę że nie należy patrzeć na ręcę. Ale NA RAZIE szpiegowaniem wykazują się firmy Made In Usa -> kolebki wolności i demokracji.

Data: 2012-04-14 19:39:30
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sat, 14 Apr 2012 19:18:07 +0200, ALEX MR napisał(a):

Czy jest jakiś dowód na to że Nokia szpieguje?

Dowodów nie ma. Ale przesłanki w postaci upartego forsowania ściągania
własnej poczty przez Nokia Mail przez jakiś czas też nie są od parady.
Choć z drugiej strony wszystko wskazuje, że robili tak nie bo założyli
departament szpiegowania, tylko, że taka moda była i inni też tak robili,
wicie, rozumicie, trynd taki był.

Data: 2012-04-14 21:28:25
Autor: ALEX MR
SZPIEGUJĄCY Android?
W dniu So 14 04 2012 20:39, Waldek Godel pisze:

Czy jest jakiś dowód na to że Nokia szpieguje?

Dowodów nie ma. Ale przesłanki w postaci upartego forsowania ściągania
własnej poczty przez Nokia Mail przez jakiś czas też nie są od parady.

W naszym systemie prawnym wszelkie wątpliwości należy rozpatrywać na korzyść oskarżonego. Niewinny :-)

Choć z drugiej strony wszystko wskazuje, że robili tak nie bo założyli
departament szpiegowania, tylko, że taka moda była i inni też tak robili,
wicie, rozumicie, trynd taki był.

A Nokia sklep/market, Android Market, WinPhoneMarketcośtam powstały dla szpiegowania, czy dlatego że jest z tego kasa?
Niestety czasy nieskrępowanej wolności i związanego z tym radosnego bałaganu smartfonów odeszły do przeszłości. Teraz są czasy dumbfonów, czy nam się to podoba czy nie.
Choć gdyby powstał obecnie WinMob 8 z dobrym gui i całym dobrodziejstwem starego dobrego radosnego burdelu i wolności WinMoba to czemu nie :-)

Data: 2012-04-15 11:53:00
Autor: J.F.
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sat, 14 Apr 2012 19:39:30 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Ale nawet jesli to tylko moda, to rozsadny programista jakies logi zaklada, a backupy danych sa automatyczne :-)

No i jak dostana odpowiednie pismo, albo i ustna sugestie, to przekaza te
hasla komu trzeba :-)

J.

Data: 2012-04-15 18:25:06
Autor: Krystek
SZPIEGUJĄCY Android?
W dniu 2012-04-14 20:39, Waldek Godel pisze:
[...]

Taki jak w BlackBerry z jego serwerami-bramkami BIS/BES? Serwery BIS/BES padają i już nie możesz pobrać/wysłać poczty (o ile nie masz alternatywnego klienta, który łączy się bezpośrednio z wybranym serwerem poczty).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-04-15 18:37:28
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sun, 15 Apr 2012 18:25:06 +0200, Krystek napisał(a):

Taki jak w BlackBerry z jego serwerami-bramkami BIS/BES? Serwery BIS/BES padają i już nie możesz pobrać/wysłać poczty (o ile nie masz alternatywnego klienta, który łączy się bezpośrednio z wybranym serwerem poczty).

BIS/BES to trochę inna historia - jak to powstawało, to nie było innego
sposobu na push. Oprócz tego właśnie Blackberry było znane z tego, że
prywatność i poufność była posunięta aż za daleko. Dopiero ostatnio zostali
zmuszeni do dopuszczenia róznych agencji rządowych. Pozostaje nadzieja, że
tylko rządowych. W każdym razie BIS/BES to nienajlepszy przykład.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2012-04-15 11:57:13
Autor: J.F.
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sat, 14 Apr 2012 19:18:07 +0200, ALEX MR napisał(a):
W dniu So 14 04 2012 19:13, atm pisze:
Czy jest jakis dowod na to, ze moja
N8 nie kabluje do Krainy Reniferow?

Czy jest jakiś dowód na to że Nokia szpieguje?

Szpieguje jak szpieguje - ale pozycje wstepnie na roznych podstawach
wyznacza. Chyba tez na podstawie wifi ... i ciekawe kto tu dane zbiera
gdzie te wifi sa rozmieszczone - uzytkownicy telefonow nokia calkiem
nieswiadomie  ?
BTW jak na razie tylko firmy z KRAINY WOLNOŚCI I DEMOKRACJI (tm) maja takie ciągoty ;-)

Bo tam taka wolnosc, ze to nie jest zabronione ? :-)

J.

Data: 2012-04-15 12:54:30
Autor: ALEX MR
SZPIEGUJĄCY Android?
W dniu N 15 04 2012 11:57, J.F. pisze:

[...]

AGPS się to nazywa.

  Chyba tez na podstawie wifi

A co za różnica JAK sciąga dane z serwerów?

  ... i ciekawe kto tu dane zbiera
gdzie te wifi sa rozmieszczone - uzytkownicy telefonow nokia calkiem
nieswiadomie  ?

Ale masz jakiś dowód że Nokia faktycznie te dane ściąga i przechowuje? Czy tylko sobie tak radośnie piszesz?

BTW jak na razie tylko firmy z KRAINY WOLNOŚCI I DEMOKRACJI (tm) maja
takie ciągoty ;-)

Bo tam taka wolnosc, ze to nie jest zabronione ? :-)

Bo też ta ich wolność xuja warta.

Data: 2012-04-15 14:00:59
Autor: J.F.
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sun, 15 Apr 2012 12:54:30 +0200, ALEX MR napisał(a):
[...]

A nawet wiecej.

  Chyba tez na podstawie wifi
A co za różnica JAK sciąga dane z serwerów?

no, jesli serwer na podstawie roznych danych poza gps, znajduje twoja
pozycje, to wie tez gdzie jestes.

[...]

Jesli ustalaja pozycje na podstawie okolicznych sieci wifi, do czego sie
chyba nawet przyznaja, to musza jakos wiedziec gdzie te sieci sa.
A jak tego pilnowac, jesli nie po danych uzytkownikow ?

Nokia akurat w tej dobrej sytuacji, ze w okolicy ma BTS wlasnej produkcji,
a na nich rozne rzeczy moga byc - wlasne wifi do swiadczenia uslug, same
odbiorniki namierzajace inne stacje wifi itp ..

BTW jak na razie tylko firmy z KRAINY WOLNOŚCI I DEMOKRACJI (tm) maja
takie ciągoty ;-)
Bo tam taka wolnosc, ze to nie jest zabronione ? :-)
Bo też ta ich wolność xuja warta.

No wiesz, do tej pory sie sprawdzala, a teraz postep elektroniki wiele
zmienia :-)

J.

Data: 2012-04-15 13:07:19
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sun, 15 Apr 2012 14:00:59 +0200, J.F. napisał(a):

Nokia akurat w tej dobrej sytuacji, ze w okolicy ma BTS wlasnej produkcji,
a na nich rozne rzeczy moga byc - wlasne wifi do swiadczenia uslug, same
odbiorniki namierzajace inne stacje wifi itp ..

Zakładając, że się jeszcze jakieś muzealne zachowały...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-04-14 19:56:53
Autor: TGor
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 18:52, atm wrote:

> Alez Drogi Sherlocku, ja ufam Google. To uczciwa i nie evil firma. Nie

Rozumiem, że ci to zwisa. A jak nie zwisa, posłuchaj kolegi, bo niestety Gógiel węszy czy chcesz, czy nie. Czy masz ptaszka, czy się go pozbyłeś.

Data: 2012-04-14 19:40:11
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sat, 14 Apr 2012 19:56:53 +0200, TGor napisał(a):

Czy masz ptaszka, czy się go pozbyłeś.

Zachowuj się, dzieci tu czasem czytają.. :-P

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2012-04-16 18:47:55
Autor: TGor
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 20:40, Waldek Godel wrote:

> Zachowuj się, dzieci tu czasem czytają.. :-P

Ja nic takiego, WAM po głowie łażą różne...

Data: 2012-04-14 20:11:18
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-14 18:52, atm wrote:

 > Alez Drogi Sherlocku, ja ufam Google. To uczciwa i nie evil firma. Nie

Rozumiem, że ci to zwisa. A jak nie zwisa, posłuchaj kolegi, bo niestety
Gógiel węszy czy chcesz, czy nie. Czy masz ptaszka, czy się go pozbyłeś.

Jesli zwisa to znaczy sie ze jest na miejscu ;P
Czy sa jakiekolwiek dowody, ze Google zbiera informacje o polozeniu gdy odptaszkowane sa wszystkie opcje zwiazane z przesylaniem danych?

Data: 2012-04-14 22:52:04
Autor: Michal Tyrala
SZPIEGUJĄCY Android?
On Sat, 14 Apr 2012 18:30:34 +0200, atm wrote:
> [...]

 ptaszkuje pole "zezwalaj aplikacjom na korzystanie z danych pochodzacych  z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i komorkowe, do okreslania lokalizacji.  Przed zaptaszkowaniem pojawia sie komunikat: "Zezwalaj usludze  lokalizacyjnej Google na zbieranie anonimowych danych o lokalizacji.  Niektore dane moga byc przechowywane na Twoim urzadzeniu. Proces moze  przebiegac nawet wowczas, gdy nie sa uruchomione zadne aplikacje". Jesli  sie nie zgodzisz to nie zaznaczysz. I tyle tego; pozostale opcje to  "Satelity GPS", "Wspomaganie czujnikiem" oraz "Lokalizacja i  wyszukiwarka Google". Koniec opcji.

Dzieki za opisanie mi tego menu ;-)

Wyjasnisz jak od wygladu tego menu doszedles do tego, ze wylaczenie lokalizacji
sieciowych wylacza AGPS?

http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

Zakładam (z każdym postem coraz mniej), że jakieś pojęcie o tym, jak
działaja te lokalizacje sieciowe masz?

Data: 2012-04-15 18:37:38
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?

[...]

Niezwykle elokwetnie sformulowales swa wypowiedz Szanowny Michale.
Jestem wiec pewny, ze rownie latwo wskazesz mnie, profanowi gpsowemu ten sliczny, blyszczacy guziol, ktory wlaczy ten nieznany mi feature A-GPSem przez wielu zwany ;P
Napisalem Ci czym dysponuje SGS2 w zakresie ustalania pozycji, jesli wiesz wiecej podziel sie swoja wiedza, jesli nie to.... dziekuje za interesujacy komentarz.

Zrobilem przed chwila eksperyment - polozylem SGS2 na parapecie, gdzie widzial kilka satelitow. Testowalem ustalanie pozycji w trzech ustawieniach, podaje wraz z czasami zlapania fixa (za kazdym razem czyscilem dane gps, wifi w kazdym przypadku wylaczone):

1. WYLACZONA transmisja pakietowa, WYLACZONE pole "zezwalaj aplikacjom na korzystanie z danych pochodzacych z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i komorkowe, do okreslania lokalizacji."
czasy lapania fixa: 56sek, 1.30min, pozniej mial juz wogole problemy ze zlapaniem pozycji.

2. WLACZONA transmisja pakietowa, WYLACZONE pole "zezwalaj aplikacjom na korzystanie z danych pochodzacych z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i komorkowe, do okreslania lokalizacji."
czasy lapania fixa: 43sek, pozniej mial juz wogole problemy ze zlapaniem pozycji.

3. WLACZONE transmisja pakietowa, WLACZONE pole "zezwalaj aplikacjom na korzystanie z danych pochodzacych z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i komorkowe, do okreslania lokalizacji."
czasy lapania fixa: 2sek, 4sek, pozniej rowniez nie bylo zadnych problemow z ustalaniem pozycji.

Slowo komentarza na niedziele?

Data: 2012-04-15 22:09:39
Autor: J.F.
SZPIEGUJĄCY Android?
Dnia Sun, 15 Apr 2012 18:37:38 +0200, atm napisał(a):
[...]

Byc moze nalezalo powtorzyc - po pierwszym fixie telefon dysponuje
almanachem. Skorzysta, nie skorzysta, wyczysciles, nie wyczysciles - nie
wiadomo.

[...]

No, tak prawde mowiac to ciagle zostaje pewna szansa ze w pkt 2 czekal na
almanach z satelitow, a pkt 3 bral z internetu i dlatego tak szybko ;-)

Do sprawdzenia:
1) zlapac dokladny moment fixa, almanachy sa transmitowane co 30s, moze
zauwazymy podobna korelacje, aczkolwiek powatpiewam,

2) powtorzyc pomiar w otwartym terenie, odbicia moga przeszkadzac,

3) sprawdzic jak sie zachowuje pozycja w pkt 3 - z wifi bedzie tylko
zgrubna, jak GPS chwyci powinna sie zmienic. Na wszelki wypadek
przetestowac w nieco innym miejscu.

4) zgromadzic pare urzadzen z wifi, wpisac rozne SSID, stanac gdzies w
polu, zlapac fixa pare razy, zmienic pozycje, odpalic pod dachem w
sasiedztwie tych samych urzadzen.

P.S. W symbianie opcji az za duzo. Jak oni sobie wyobrazaja wlaczenie
ustalania przez wifi, przy wylaczonym korzystaniu z "serwera
pozycjonowania" ?

A propos - serwer to supl.nokia.com. Cos od supply, czy Serwer Ustalania Pozycji ?

J.

Data: 2012-04-15 23:14:38
Autor: atm
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-15 22:09, J.F. wrote:
[...]

Pewnie dobrze prawisz odnosnie testow, ale zycia mi na takie rzeczy szkoda ;] Tyle co przetestowalem pokazuje wyraznie, ze trzeba sprzedac swoja pozycje Googlowi, zeby zlapac szybko fixa. Testy robilem naprzemiennie, poniewaz chcialem miec pewnosc, ze faktycznie cos nie zostalo w pamieci. Z wlaczonym googlowym pozycjonowaniem zawsze szlo jak burza w pozostalych przypadkach zawsze lapal znacznie wolniej lub wogole gdy nieco pozniej ktorys z satelitow zniknal z pola widzenia.
Znalazlem dzisiaj dwa programy ladujace dane o satelitach tyle ze zaden nie dziala poprawnie na SGS2, tzn mam na mysli program ktory o ustalonej porze pobierze dane z internetu. Jest GPS Status bodajze, ktory laduje dane tyle ze nie ma opcji ustawiania godziny.
W kazdym razie szkoda, ze Google zagral w ten sposob. Nastepnym ograniczeniem bedzie 100 kontaktow a jesli ktos bedzie chcial miec wiecej bedzie musial zsynchronizowac dane z chmura googlowa?

Data: 2012-04-17 02:03:00
Autor: J.F.
SZPIEGUJĄCY Android?
On 2012-04-15 22:09, J.F. wrote:
[...] Pewnie dobrze prawisz odnosnie testow, ale zycia mi na takie rzeczy szkoda ;] Tyle co przetestowalem pokazuje wyraznie, ze trzeba sprzedac swoja pozycje Googlowi, zeby zlapac szybko fixa.

No coz, doswiadczenie z wielu innych GPS jest takie, ze one wolno fixa
lapia. Czyli trzeba dac, jak chce sie szybciej.
Nie tylko googla to dotyczy..

P.S.
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11544535,25_tysiecy_dolarow_kary_dla_Google__Za_szpiegowanie.html

W kazdym razie szkoda, ze Google zagral w ten sposob. Nastepnym ograniczeniem bedzie 100 kontaktow a jesli ktos bedzie chcial miec wiecej bedzie musial zsynchronizowac dane z chmura googlowa?

Nie, mysle ze nie ... synchronizacja bedzie po prostu obowiazkowa nawet dla
1 kontaktu  :-)

J.

Data: 2012-04-13 13:12:34
Autor: J.F
SZPIEGUJĄCY Android?
Użytkownik "Ignacy"  napisał w wiadomoœci
[...]

Niby po nic, a jednak zapisuja.

Google oczywiscie wie jak to sprzedac, mozna ci dostarczyc reklamy sklepow ktore i tak masz po drodze, albo leza przy trasie alternatywnej.

I tyle pieknych rzeczy mozna zrealizowac - planowanie komunikacji miejskiej, wskazywanie drog do ulepszenia, liczenie ludzi na imprezach, sprawdzanie czy dziecko jest w szkole ....

.... a potem wpadna noca, kolbami w drzwi zalomoca, bo pana wskazal komputer, byly niedawno dwa napady na bank i tylko setka obywateli byla w poblizu nich w odpowiednim czasie :-)

Albo zona za 500zl sie dowie co robisz w czasie wolnym :-)

J.

Data: 2012-04-20 13:37:25
Autor: Waldek Godel
SZPIEGUJĄCY Android?

Teraz Google będzie się chciało dowiedzieć, czy na autobus albo do sklepu
idziesz, czy biegniesz:
http://www.engadget.com/2012/04/20/google-patent-application-keeps-track-of-your-moves-to-automate/

W końcu inne reklamy pokazuje się tym co spacerują, a inne tym co biegają.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

SZPIEGUJĄCY Android?