Są jeszcze konta za 0?

Data: 2020-06-18 03:02:27
Autor: Dawid Rutkowski
Są jeszcze konta za 0?
W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 10:51:53 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
W wątku obok wyczytałem, że Citi wprowadza wkrótce wymóg wydania miesięcznie 500zł kartą debetową.

To jest ostatnio jedyna debetówka jaką mam. Wygląda, że wypadało by się pozbyć tego konta, aby nie być zmuszanym do 'wyrabiania normy'.

Są jeszcze jakieś konta + debetówka za bezwarunkowe 0 z co najmniej własnymi bankomatami za 0.
Debetówki (przynajmniej dotychczas) używam tylko do bankomatu kilka razy w roku.

Zaczynając od końca - jeśli tylko do bankomatu - i to wyłącznie w PL - to może nie ma sensu w ogóle kombinować z debetówką, tylko przejść na blik.

Bo jest nawet opcja używania blika bez jakiejkolwiek aplikacji na tzw. telefonie - santander (chyba wciąż jako jedyny) pozwala na tworzenie czeków blik w "zwykłym" ST.
Taki "czek" w postaci 9-cyfrowej liczby zapisujesz sobie na kartce - a następnie wpisujesz w bankomacie 13 cyfr - czek + 4-cyfrowy tzw. "pin do czeków".

Są niestety i pewne minusy - czek ma swoją ustaloną maksymalną wartość, blik ogólnie ma dość niskie limity i płatności i wypłat (tzn. są to jakieś tysiące, ale już nie dziesiątki tysięcy jak dla debetówek), no i najgorsze, że czek ma maksymalnie 72h ważności, więc raczej tylko do planowanych wypłat.

Ogólnie blik jest już prawie we wszystkich bankomatach.
W santander darmowy dla wszystkich bankomatów - i można mieć też darmowe konto (bez debetówki).

Jeśli wchodzi w grę apka w telefonie, to oczywiście oprócz używania kodów blik do wypłat w bankomacie (odchodzi problem z krótką ważnością czeku - no chyba że się telefon akurat rozładuje, to nawet do żony nie zadzwonisz, żeby kod ze swojej apki podała ;) w santanderze dodatkowo można mieć darmowe debetówki HCE - coraz więcej bankomatów ma też czytniki NFC i pozwala tak wypłacać.

Darmowe konto z blikiem do wszystkich bankomatów można mieć też w mBanku (choć coś ostatnio mi mignęło o podwyżkach).

Darmowe konto z darmową debetówką wielowalutową i z jedną bezpłatną wypłatą z dowolnego bankomatu miesięcznie w PL i jedną za granicą można mieć w kantorze aliora. Ew. kolejne darmowe czy większe wypłaty (również EUR, USD, GBP) można robić w kasie w oddziale - tylko najpierw trzeba sprawdzić, czy oddział ma kasę (a niestety likwidują).

Darmowe konto z blikiem i darmowymi wypłatami z bankomatów pko i santander (chyba nadal tak jest) jest w inteligo.

Jest też jeszcze popierdółka nest z 3*0 - ale czy to polecać?
Bo ideę i getout to raczej odradzam, mimo warunków 3*0 (choć nie wiem, czy w idei wciąż takie są w sprzedaży).

No i jeszcze dwa banki z niewielkimi warunkami bezpłatności:
- millennium - wymagają 1k wpływu i 1 transakcji blik lub debetówką miesięcznie, za to wszystkie bankomaty za darmo dla blik i debetówki (dodatkowo po pół roku oferty kredytówki na klik)
- pekao sa czyli żubr - 500zł wpływu i 1 transakcja debetówką -> 2 wypłaty w miesiącu darmowe z dowolnego bankomatu, bez ograniczeń z własnych, debetówka bez prowizji dla transakcji zagranicznych.

Albo jeszcze inna możliwość z warunkami, ale jedynie kwoty wpływów, bez konieczności wyciągania debetówki (jako że dotychczasowe citi priority Ci odpowiadały, to może te też będą OK) - czyli konta tzw. "premium".

Np. santander select - wymagają bodajże 10k wpływu - ale darmowa debetówka bez dodatkowych warunków i wszystkie bankomaty.
Podobne warunki są chyba w millennium (sprawdzałem jakiś czas temu).
W mBąku mkonto intensive - tu chyba starczy 7,5k wpływu.
bnp paribas miał fajne premium, ale głupki zlikwidowali.
I można się jeszcze przyjrzeć skarbonkowym (pko bp) aurum i platinum II.

Debetówki rzeczywiście się wykruszają, mi zostało 10, ale:
- 3 są z mBąka do tego samego konta (wycofanego z oferty) - darmowe, ale nie dają wszystkich bankomatów
- 2 są do kont (też wycofanych) w bnpp - darmowe, ale tylko bankomaty planet cash
- 1 do konta w idei z dawnego lions (też wycofane oczywiście) - darmowa ze wszystkimi bankomatami, ale w idei to się boję nawet 1k trzymać
- citek do odstrzału niestety
- kantor aliora - opisana powyżej, pewnie trafi do "wizytownika" w miejsce citka,
- curve i N26.

A 10- i 20-złotówki będę sobie wypłacał czekami blik (z ST santanter) z bankomatów santandera oraz skok24 - przynajmniej nie będę musiał robić przelewów uzupełniających (i to jeszcze via wewnętrzny w santander z konta z d. db na "konto jakie chcę" - bo tylko to drugie ma darmowe express elixiry) ;>

Data: 2020-06-18 14:22:51
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?

Zaczynając od końca - jeśli tylko do bankomatu - i to wyłącznie w PL - to może nie ma sensu w ogóle kombinować z debetówką, tylko przejść na blik.

W ogóle o tym nie pomyślałem. Nie znam tej technologii. Poza tym, że nazwa mi się obiła (też w przypadku jakichś informacji o przekrętach) nic o blik nie wiem.
Choć mniej więcej potrafię sobie wyobrazić.

[...]

O tym nie miałem bladego pojęcia.
Jak Ty to robisz. Skąd masz czas na zdobywanie tych wszystkich informacji. Hobby czy jak?

[...]

Już od wielu lat nie zdarzyła mi się inna wypłata debetówką niż planowana i chyba w ogóle nigdy nie zdarzyła się większa od 2k.

Ogólnie blik jest już prawie we wszystkich bankomatach.
W santander darmowy dla wszystkich bankomatów - i można mieć też darmowe konto (bez debetówki).

W Santanderze mam konto z powodu KH. Nie darmowe, ale nie wiem, czy jakbym zmienił na darmowe to nie naruszyłbym warunków promocji KH i podnieśliby mi marżę z 0.99% na 1.99% do końca trwania KH.

Jeśli wchodzi w grę apka w telefonie, to oczywiście oprócz używania kodów blik do wypłat w bankomacie (odchodzi problem z krótką ważnością czeku - no chyba że się telefon akurat rozładuje,

Nie zdarza mi się. Ładuję telefon mniej więcej raz na tydzień. Mój rekord to 12 dni.
Tylko, że być może korzystanie z apki wymagało by zmiany ustawień i telefon stałby się bardziej 'prądożerny'. Ale zawsze pewnie można to 'tylko na chwilę' zrobić

w santanderze dodatkowo można mieć darmowe debetówki HCE

co to takiego, że debetówka a jakaś inna?

- coraz więcej bankomatów ma też czytniki NFC i pozwala tak wypłacać.

czyli to jakaś debetówka bez styków do procesora - komunikacja tylko radiowo?

Darmowe konto z blikiem do wszystkich bankomatów można mieć też w mBanku (choć coś ostatnio mi mignęło o podwyżkach).

Czyli trzeba może zrobić tam jakiś porządek. Mam tam jeszcze wszystkie Emax plusy itp.

Darmowe konto z darmową debetówką wielowalutową i z jedną bezpłatną wypłatą z dowolnego bankomatu miesięcznie w PL i jedną za granicą można mieć w kantorze aliora.

To chyba jest to. Konto mam, ale bez żadnej karty.
Korzystałem z T-mobile. Chyba z pół roku temu przysłali mi nową kartę w Euro, ale nie zajrzałem czy nie pobrali za to jakiejś opłaty robiąc tym może debet na rachunku. Nie zaglądałem do T-mobile od chyba 2 lat.

[...]

Ciekawe.

- pekao sa czyli żubr - 500zł wpływu i 1 transakcja debetówką -> 2 wypłaty w miesiącu darmowe z dowolnego bankomatu, bez ograniczeń z własnych, debetówka bez prowizji dla transakcji zagranicznych.

Też ciekawe.

[...]

Właśnie przekraczasz mój zakres ogarniania ilości tematów :)

Debetówki rzeczywiście się wykruszają, mi zostało 10, ale:

Tylko :)

[...]

Jak Ty to wszystko ogarniasz :)
Masz jakąś ściągę zawsze pod ręką, czy jesteś na tyle młody, że pamięć jeszcze daje sobie z tym radę?

[...]

Dziękuję.
Wysłałem sobie na swojego maila abym nie musiał szukać na p.b.b.

Nie spodziewałem się tak wyczerpujących informacji.
Nie poradzę sobie z nimi jak nie zapiszę sobie w jakimś arkuszu.
Tylko, że chyba to się dynamicznie zmienia i dynamiczność zmian chyba może narastać.
Ciekawe, co będzie jak się dowiemy jaka się dziura w budżecie zrobiła, ale chyba zwlekają z informowaniem na "po wyborach bo się jeszcze ludzie zorientują i źle zagłosują".
P.G.

Data: 2020-06-18 15:31:58
Autor: Alf/red/
Są jeszcze konta za 0?
W dniu 18.06.2020 o 14:22, Piotr Gałka pisze:
Darmowe konto z blikiem do wszystkich bankomatów można mieć też w mBanku (choć coś ostatnio mi mignęło o podwyżkach).

Czyli trzeba może zrobić tam jakiś porządek. Mam tam jeszcze wszystkie Emax plusy itp.

Tymczasem mBank ogłosił, że do końca lipca przelewy ekspresowe po 2 zł, potem wracają do typowego 5 zł.
O podwyżkach mówił w wywiadach prezes Stypułkowski - w tamtym roku i jakoś niedawno. W tonacji "obciążenia podatkowe dla sektora rosną, biznes słabo idzie, no nie ma siły, muszą być opłaty za usługi bankowe". Innych zapowiedzi podwyżek nie kojarzę.

Ad rem - niedawno widziałem podobne pytanie w internetach (u Samcika?), nie chce mi się szperać. O ile pamiętam konkluzję, to tylko Nest.

--
Alf/red/

Data: 2020-06-19 09:35:04
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?
W dniu 2020-06-18 o 15:31, Alf/red/ pisze:

[...]

Na szybko znalazłem, że przez banki ściągnięto od nas 17 miliardów:

https://businessinsider.com.pl/finanse/podatek-bankowy-zaplacili-go-klienci/tj25mkh

Wszelkie podatki pośrednie mają tę zaletę, że dla półgłówków zdziercą są banki (bankowy), sklepy (VAT), a nie państwo.
P.G.

Data: 2020-06-19 15:37:52
Autor: J.F.
Są jeszcze konta za 0?
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rchpr5$skg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

I dlatego w USA jest bezposrednio - na polce cena 99.95, a w kasie wyskakuje np 104.92 :-)

J.

Data: 2020-06-19 16:41:24
Autor: cef
Są jeszcze konta za 0?
W dniu 2020-06-19 o 09:35, Piotr Gałka pisze:

Wszelkie podatki pośrednie mają tę zaletę, że dla półgłówków zdziercą są banki (bankowy), sklepy (VAT), a nie państwo.

Bankowy podatek nie jest tak do końca pośredni,
ale rozumiem, że chodzi (w tej zalecie) bardziej o to, kto potrąca/nalicza.

Data: 2020-06-24 09:12:56
Autor: Alf/red/
Są jeszcze konta za 0?
W dniu 18.06.2020 o 15:31, Alf/red/ pisze:
O podwyżkach mówił w wywiadach prezes Stypułkowski - w tamtym roku i jakoś niedawno. W tonacji "obciążenia podatkowe dla sektora rosną, biznes słabo idzie, no nie ma siły, muszą być opłaty za usługi bankowe".

Materiał z wczoraj
https://businessinsider.com.pl/firmy/prezesi-pko-bp-ing-mbanku-o-sytuacji-sektora-bankowego-w-polsce-oplaty-dla-klientow/p4y21eg

"Cieniem na dobrym rozwoju sektora bankowego kładzie się system regulacyjny w Polsce [...] zaczynamy się zastanawiać, czy w ogólne warto udzielać kredytów (...)" - powiedział prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło

Prezesi ocenili, że obciążenie podatkiem bankowym sektora jest znaczne, podraża koszty finansowania firm, co w obecnej sytuacji sprawia, że zmienią się strategie cenowe banków i wzrosną opłaty za korzystanie z usług bankowych.

Paradoksalnie w tym roku, może zdarzyć się taka sytuacja, że zysk netto sektora bankowego będzie mniejszy niż podatek od aktywów bankowych, który jest pobierany" - powiedział Jagiełło.

"Dla wielu banków kredytowanie przy niskich marżach nie jest dobrym rozwiązaniem z punktu widzenia biznesowego [...]" - powiedział Leszek Skiba, wiceprezes Banku Pekao

Wiceprezes Pekao powołał się na szacunki, które mówią, że pandemia przyniesie ponad dwukrotne zwiększenie kosztów ryzyka w sektorze

--
Alf/red/

Data: 2020-06-25 01:15:00
Autor: J.F.
Są jeszcze konta za 0?
Dnia Wed, 24 Jun 2020 09:12:56 +0200, Alf/red/ napisał(a):
[...]

A co on sie glupi zastanawia? Co warto, to mu Prezes powie, ten przez duze P :-)]

[...]

No to co ? Taka wola suwerena :-)
A zyski mieli duze jeszcze rok temu - jest sie czym dzielic :-)

"Dla wielu banków kredytowanie przy niskich marżach nie jest dobrym
rozwiązaniem z punktu widzenia biznesowego [...]" - powiedział
Leszek Skiba, wiceprezes Banku Pekao

Niech kredytuje na duzych ;-)

J.

Data: 2020-06-18 14:39:22
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?

[...]

Czytam to już 4 raz i nie rozumiem tego fragmentu o przelewach uzupełniających.

Czy wypłata z akurat tych bankomatów powoduje, że wypłacasz a kasa nie znika (ktoś Ci ją daje w prezencie), że mimo wypłaty nie trzeba uzupełniać?
Zakładam, że konto z d.db to jakiś skrót nazwy i jakbym zajrzał do ich oferty czy topi to powinienem się domyślić.

W sumie rozważam tylko działania bez konieczności fatygowania się do banków, przynajmniej do czasu wynalezienia szczepionki.
P.G.

Data: 2020-06-18 08:15:40
Autor: Dawid Rutkowski
Są jeszcze konta za 0?
W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 14:39:20 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

Zakładam, że konto z d.db to jakiś skrót nazwy i jakbym zajrzał do ich oferty czy topi to powinienem się domyślić.

W santanderze mam "główne" konta - ale mam tam 4 ROR.
(indywidualne, wspólne)*(przeniesione z dawnego db, czyli Deutsche Bank, który został kupiony przez santander - oraz "generic santander" "konto jakie chcę).

Funkcjonalności są różne - konta z dawnego db mają darmową obsługę kasową ("konta jakie chce" - płatną) - ale za to "konta jakie chcę" mają darmowe przelewy express elixir (a robione z kont z b. db kosztują 5zł).

W santaderze nie mam też żadnej debetówki (nie licząc HCE, ale ona jest zrobiona na tablecie, którego z sobą nie noszę).

Więc siłą rzeczy na wszelki wypadek jakaś kasa leży na koncie z byłego db - tam przychodzi pensja, na nim kumuluje się historia i ew. można iść po wypłatę do kasy, albo zrobić blikiem (bo niestety trzeba wskazać konto, z którego idą operacje blik - a jak masz 4 ROR, to jak na wskazanym jest pusto, a na innych pełno, to i tak nie wypłaci).

Jako że nie mam przy sobie terminala cały czas - a i tak bym nie ufał - to po 1k "na wszelki wypadek" leży też sobie na kontach, do których debetówki noszę ze sobą - obecnie to citi oraz mBąk.
I jak coś wypłacę, to warto z powrotem do tego 1k uzupełnić - czyli przelać w santanderze wewnętrznie z konta z byłego db na "konto jakie chcę" - a potem z "konta jakie chcę" darmowym express elixirem np. do citka.

A jak zacznę wypłacać czekami blik to pieniądze będą schodzić bezpośrednio z "najgłówniejszego" konta.

W sumie rozważam tylko działania bez konieczności fatygowania się do banków, przynajmniej do czasu wynalezienia szczepionki.

Więc jak jesteś już "zakliencony" w santander, to pewnie możliwość blika i tak już masz. Dodatkowe "konto jakie chcę" też możesz wyklikać bez potrzeby łażenia do banku - iść trzeba jedynie w sytuacji, jakbyście chcieli założyć konto wspólne.

W milku można zakładać przez kuriera - dodatkowy feature to to, że kurier od razu przywozi też debetówkę, nie trzeba czekać (nie wiem dlaczego żaden inny bank, przynajmniej z tych, które probówałem, nie potrafi czegoś takiego zrealizować).
Podobno teraz można nawet bez kuriera, w 100% przez telefon, za pomocą selfie (i zdjęcia dowodu).

Data: 2020-06-19 09:56:04
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?

[...]

Czyli "b. db" to "były db".

[...]

Nie dziwię się, że nie załapałem.
Nie wiedziałem np., że zakładasz, że uzupełnienie musi/powinno być express i dlatego zupełnie nie rozumiałem co ma ten express do wypłat blikiem.
Jakoś od 2..3 lat w ogóle przestałem się bawić w pilne działania w bankach, wpłacanie czegoś na jakieś procenty na kilka dni itp.

[...]

Nie wiem, co mogę w Santander. Mamy tam wspólne konto z b. BZWBK ("Aktywni 50 czy jakoś tak) i służy ono tylko do wpłacenia tam co miesiąc 2k (warunek promocji KH) i przelania nadmiaru do mBanku.
szczerze mówiąc zakładałem, że jak tylko KH się spłaci to rozstanę się z Santanderem bo pamiętam, informacje, że jak ktoś kupował coś w sklepie na raty to był łapany w jakieś pułapki zastawiane przez Santandera - to po co pchać się w pułapki.

[...]

Nie lubię wersji przez kuriera, który chce aby bez czytania od razu coś podpisywać, a selfie jeszcze nigdy nie robiłem. Wiem, że komórka ma drugi aparat z przodu (gorszy) i zapewne jakoś bym znalazł jak to się przełącza :)
P.G.

Data: 2020-06-19 16:26:36
Autor: Akarm
Są jeszcze konta za 0?
W dniu 2020-06-19 o 09:56, Piotr Gałka pisze:

Czyli "b. db" to "były db".

Jak widać, pisują tutaj ludzie o mentalności gimnazjalistów - oni nie napiszą mBank, tylko bąk - bo według nich to jest niezwykle finezyjne. Gimbaza ma się dobrze, dla nich napisanie czegoś po polsku byłoby ujmą na honorze, oni muszą używać dziwnych i tylko sobie znanych wyrażeń. Cóż poradzić, cała nadzieja w tym, że może kiedyś dorosną i zaczną używać normalnej polszczyzny, zrozumiałej dla wszystkich. Może kiedyś nawet zaczną się wstydzić takiego robienia z siebie ... no właśnie - czego? ;)

konto z b. BZWBK

Ooo! Czyżby to było zaraźliwe? :D

--
-          Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2020-06-19 16:55:58
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?
W dniu 2020-06-19 o 16:26, Akarm pisze:
[...]

Czepiasz się.
db to pełna nazwa (tyle, że małymi literami).
Że ja się nie kapnąłem, że b. to może być skrót od były to tylko mi wstyd. Czuję ujmę na mojej samoocenie.
Ja tam nie mam nic przeciwko takiemu lokalnemu slangowi (dopóki go ogarniam).
Przez długi czas nie wiedziałem co to jest krokodyl - szukałem jakiegoś odniesienia do symbolu, czy szaty graficznej.
Drogą eliminacji (ale nie w głowie tylko na papierze) pewnie bym doszedł, ale się po prostu zapytałem i wtedy stało się jasne, że to pochodzi od brzmienia nazay.

konto z b. BZWBK

Ooo! Czyżby to było zaraźliwe? :D

Dokładnie :)
P.G.

Data: 2020-06-20 15:16:58
Autor: Krzysztof Halasa
Są jeszcze konta za 0?
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> writes:

Jak widać, pisują tutaj ludzie o mentalności gimnazjalistów

Z przykrością informuję, że gimnazjaliści nie istnieją.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-06-20 08:30:18
Autor: Dawid Rutkowski
Są jeszcze konta za 0?
W dniu sobota, 20 czerwca 2020 15:17:00 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Akarm writes:

> Jak widać, pisują tutaj ludzie o mentalności gimnazjalistów

Z przykrością informuję, że gimnazjaliści nie istnieją.

Dziwisz się?
Jak ktoś czepia się skrótu "b." to już niezła demencja musi być.

Data: 2020-07-22 09:50:20
Autor: telemach
Są jeszcze konta za 0?
Zaczynając od końca - jeśli tylko do bankomatu - i to wyłącznie w PL - to może nie ma sensu w ogóle kombinować z debetówką, tylko przejść na blik.

zapomniałeś jeszcze że bezpłatne konto bez karty i z BLIKiem da się w T-Mobile Usługi Bankowe - konto ma wydawaną kartę ale można ją zawiesić i wtedy już mamy bez opłat a jak potrzeba skorzystać z karty to wystarczy przelew blik na telefon do konta gdzie mamy wydaną kartę

Data: 2020-07-23 10:50:29
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?
W dniu 2020-07-22 o 18:50, telemach@tlen.pl pisze:
[...]

Mam konto w T-Mobile (nie zaglądałem tam ze 3 lata). Z karty zrezygnowałem jak wprowadzili jakieś warunki bezpłatności.

Nigdy się nie interesowałem blikiem - mogę czegoś nie ogarniać.

Z Twojej wypowiedzi wynika, że to jest jakoś ważne, że karta ma być, tylko ma być zawieszona. Jaki jest związek taj karty z blikiem, czy to tylko tak przypadkiem wyszło w wypowiedzi, że blik ma być do konta z zawieszoną kartą?
P.G.

Data: 2020-07-23 09:46:36
Autor: Dominik Ałaszewski
Są jeszcze konta za 0?
Dnia 23.07.2020 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał/a:

[...]

Blik nie ma związku z kartą. Mam konto w Śląskim (zostało po pożyczce),
nigdy nie było do niego karty, korzystam z blika.

Są jeszcze konta za 0?