Są jeszcze konta za 0?

Data: 2020-08-12 05:27:22
Autor: Dawid Rutkowski
Są jeszcze konta za 0?
W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 10:51:53 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
W wątku obok wyczytałem, że Citi wprowadza wkrótce wymóg wydania miesięcznie 500zł kartą debetową.

To jest ostatnio jedyna debetówka jaką mam. Wygląda, że wypadało by się pozbyć tego konta, aby nie być zmuszanym do 'wyrabiania normy'.

Są jeszcze jakieś konta + debetówka za bezwarunkowe 0 z co najmniej własnymi bankomatami za 0.
Debetówki (przynajmniej dotychczas) używam tylko do bankomatu kilka razy w roku.

Coś zrobiłeś w temacie?
Bo jeszcze jest czas na zastosowanie przetestowanej metody - zgłaszasz sprzeciw, skutkujący dyspozycją zamknięcia rachunków 19 sierpnia - ale powinien zdążyć zadzwonić dział retencji (do mnie zadzwonili w poniedziałek) z propozycją bezwarunkowego zwolnienia z opłat na rok.
Czyli jeszcze dodatkowy plus - zwolnienie z konieczności ping-ponga.
Minus - że tylko na rok - cóż, za rok ten sam numer trzeba będzie zrobić, nic gorszego niż zamknięcie i tak się nie wydarzy, a przynajmniej rok spokoju.

Data: 2020-08-14 15:12:18
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?
[...]

Właściwie to tylko przesłałem sobie na maila Twoją odpowiedź i przeniosłem do kartoteki tak aby mi nie zginęła :)

Nie mam czasu na banki. W październiku mamy coś dostarczyć, a ja jestem na etapie wybierania elementów do schematu, a potem dopiero zaprojektuję PCB i zamówimy montaż u producenta kontraktowego. Zdobycie elementów często zajmuje nawet 6 tygodni (nie wspominając o tym, że na niektóre rzeczy terminy są na przyszły rok).
Chciałem zdążyć w ubiegłym tygodniu (bo w tym obecnym mam różne zajęcia rodzinne) aby sprawy toczyły się już bez mojego udziału, ale nie zdążyłem.
Dziś między 1 a 4 rano robiłem (w domu) jakieś symulacje, a dziś wpadłem na chwilę do pracy zrobić jakieś pomiary, które są mi potrzebne do dalszego myślenia o schemacie.

Zapytałem Citi, czy nie mogliby zrobić jak mBank, że płatności z KK załatwiają limit płatności. Bo o ile się orientuje, to prowizje od KK bywają chyba nieco większe niż od KD i chyba im nie chodzi o to abym po prostu przeniósł 500zł z KK do KD.
Odpisali, że KK to jest inny produkt - czyli osobny temat.
Rozumiem, że nie chcą lub raczej nie potrafią tego połączyć.

Jak powiedziałem żonie, że trzeba z tego konta wydać 500 to w ciągu jednego dnia wymóg został zrealizowany :)

Bo jeszcze jest czas na zastosowanie przetestowanej metody - zgłaszasz sprzeciw, skutkujący dyspozycją zamknięcia rachunków 19 sierpnia

Ale ja w sumie nie chcę zamykać tego konta bo to dodatkowe komplikacje:
- musiałbym przenieść przelewy z firmy na inne konto,
- musiałbym zrobić sobie backup historii tych przelewów,
- musiałbym wrócić do spłacania KK nie automatycznie tylko z innego banku - zawsze ryzyko, że kiedyś coś zapomnę.

  - ale powinien zdążyć zadzwonić dział retencji (do mnie zadzwonili w poniedziałek) z propozycją bezwarunkowego zwolnienia z opłat na rok.
Czyli jeszcze dodatkowy plus - zwolnienie z konieczności ping-ponga.

Nie robię ping-ponga. Przelewy z firmy załatwiają wymóg.

Minus - że tylko na rok - cóż, za rok ten sam numer trzeba będzie zrobić, nic gorszego niż zamknięcie i tak się nie wydarzy, a przynajmniej rok spokoju.

Gratulacje :)

P.G.

Data: 2020-08-14 07:18:33
Autor: Dawid Rutkowski
Są jeszcze konta za 0?
W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 15:12:15 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Właściwie to tylko przesłałem sobie na maila Twoją odpowiedź i przeniosłem do kartoteki tak aby mi nie zginęła :)

Jak mnie natchnie to postaram się porozwijać tematy ;>

Hmm, jeśli rzeczywiście nie masz prawdziwego zamiaru poświęcić tego konta, to nie ma się co denerwować - szczególnie, jeśli citek sobie strzeli w stopę tą zmianą w ten sposób, że po prostu przeniesiesz 500zł wydatków z _ich_ kredytówki na _ich_ debetówkę - bo stracą na tym (z KK dostają 0,3%, z KD 0,2%).

Ble nie okazało się, że jak się powie żonie, że trzeba wydać 500zł, to potraktuje to jako pozwolenie na większe wydatki - jakieś takie niestety niejasne wrażenie efektu ubocznego miałem, jak dostawaliśmy moneyback z millennium i jakoś tak człowiek czuł, że warto by go było wyrobić, bo inaczej "przepadnie" - a tam szansa na wyrobienie była, bo w sumie 2100 wydatków/mc "trzeba było" (5% zwrotu od blik, max. 30zł - czyli do wydania 600 - i 2% zwrotu z KD, też max. 30zł - czyli 1500 "trzeba" wydać).
Wychodzi na to, że moneyback 1% z visa silver z santandera jest lepszy - tutaj miesięczny limit to 5k, a tyle "normalnie" się nie wydaje, więc nie ma jakiegoś dziwacznego "dopingu" ;>

Aha, tylko dopytaj jeszcze w citku, czy w przypadku konta wspólnego nie będzie tak, że trzeba każdą z debetówek wydać te min. 500zł, bo opłaty (9zł) i zwolnienia liczą się osobno do każdej z nich.
Dobrze przynajmniej, że warunek wpływu jest taki sam dla indywidualnych i wspólnych (a w citku konto może mieć 4 współwłaścicieli, to chyba rekord, możliwość ponad 2 widziałem jeszcze tylko w pko bp - tam można 3).

W każdym razie czas na złożenie sprzeciwu jeszcze masz - a nawet jak minie ten 19 sierpnia, to zawsze można złożyć wypowiedzenie i zrobić "wojnę nerwów" - w której klient ma przewagę, że nic nie ryzykuje - bo nawet jak nie zadzwonią z propozycją zwolnienia z opłat (dajmy na to trzeba poczekać aż zostanie 2-3 dni do terminu wypowiedzenia) to zawsze można zadzwonić samemu i wypowiedzenie odwołać ;>

Data: 2020-08-14 16:52:25
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?

Aha, tylko dopytaj jeszcze w citku, czy w przypadku konta wspólnego nie będzie tak, że trzeba każdą z debetówek wydać te min. 500zł, bo opłaty (9zł) i zwolnienia liczą się osobno do każdej z nich.

Skąd te informacje?
Jak rzuciłem okiem to TPiO to mi wychodziło, że to jest opłata 'za konto' i zwolnienie wymaga wydania 500 debetówką 'do konta'.
Jak są dwie to dla mnie oznacza, że dowolną z nich.
Ale rzuciłem okiem ze 2 miesiące temu i piszę z tego co pamiętam.
P.G.

Data: 2020-08-14 08:17:39
Autor: Dawid Rutkowski
Są jeszcze konta za 0?
W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 16:52:20 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

Jak są dwie to dla mnie oznacza, że dowolną z nich.
Ale rzuciłem okiem ze 2 miesiące temu i piszę z tego co pamiętam.

Ja się nauczyłem, by wszystkie zapisy bankowe interpretować w sposób najgorszy dla klienta :(
Ew. wątpliwości najlepiej rozwiewać bezpośrednimi pytaniami - bo zwykle w TOiP mamy zapisy dla podstawowych kombinacji - np. konto indywidualne, główna KK - zaś dla trudniejszych, ale i o wiele mniej popularnych - konto wspólne, dodatkowa KK - jasnej wykładni brakuje.
Zwykle odpowiedzi potwierdzają podejście "worst case" - choć zdarza się, że są zbyt pesymistyczne i jednak interpretacja regulaminu (np. promocji) bywa korzystna dla klienta ;>

Data: 2020-09-04 03:04:24
Autor: Dawid Rutkowski
Są jeszcze konta za 0?
Od 1 września dostępne jest "nowe CitiKonto", TOiP jest tutaj:
https://www.online.citibank.pl/files/documents/accounts/tabela-oplat-i-prowizji-- -konto-osobiste-citikonto-- -otwarte-od-1-wrzesnia-2020-r.pdf
(zrobili taki sam numer jak skarbonka ze swoim "nowym kontem za zero" - w ogólnej TOiP jest tylko citi konto otwarte do 19 sierpnia - a "nowe" citi konto ma swoją osobną TOiP - i tak samo było w skarbonce, w "ogólnej TOiP wciąż figurowało "stare" "konto za zero" - a "nowe konto za zero" miało swoją osobną TOiP)...

Najważniejsza możliwość to bezpłatna zmiana z citi priority na citi konto - oczywiście przy zachowaniu numeru rachunku i dostępu przez net.
W przyszłości jest też możliwość bezpłatnej zmiany z powrotem na citi priority.

A pewnie zmienić warto - to "nowe citikonto" jest prawie 3*0 - prawie oznacza tyle, że bezpłatne są 4 wypłaty w miesiącu z dowolnego bankomatu - krajowego i zagranicznego - zaś prowadzenie konta oraz wydanie i obsługa debetówki za darmowe bez warunków.
Plus jeszcze dowolna ilość wypłat z własnych bankomatów - choć tu pewnie bardziej przydadzą się te za granicą, w PL jest ich jak na lekarstwo - choć jak ktoś ma blisko to mają bardzo fajną cechę - wypłacają też euro oraz dolary.

Ja na razie nie zmieniam, bo dostałem bezwarunkowe zwolnienie z opłat za priority na rok.

To citikonto ma też obecnie dwie promocje - 150zł na start dla osób, które nie miały konta w citku od stycznia oraz promocyjne - porównywalne z IKA - kurs w "citi kantorze" (tylko trzeba uważać, np. dla priority te kursy, niby "w kantorze", są tak samo fatalne jak ogólne kursy banku - do tej pory jedynie klienci gold mieli proponowane sensowne kursy, choć chyba troszkę gorsze niż w IKA).

Data: 2020-08-14 16:00:00
Autor: J.F.
Są jeszcze konta za 0?
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rh62je$u07$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]
[...]

I tu wraca sprawa bankow, bo trzeba jakos zaplacic :-)

[...]

Albo chodzi o to, zebys wydal 500zl KK i 500zl KD :-)

Jak powiedziałem żonie, że trzeba z tego konta wydać 500 to w ciągu jednego dnia wymóg został zrealizowany :)

Miejmy nadzieje, ze na potrzebne rzeczy ("chcesz miec piekna zone?") :-)

A propos - o plajcie firmy od garniturow w USA pisalem, ale ponoc branza obuwnicza w USA ma sie dobrze.
"Kazda kobieta powie, ze buty to artykul pierwszej potrzeby" :-)

J.

Data: 2020-08-14 16:56:54
Autor: Piotr Gałka
Są jeszcze konta za 0?
W dniu 2020-08-14 o 16:00, J.F. pisze:

Jak powiedziałem żonie, że trzeba z tego konta wydać 500 to w ciągu jednego dnia wymóg został zrealizowany :)

Miejmy nadzieje, ze na potrzebne rzeczy ("chcesz miec piekna zone?") :-)

Oczywiście.
Teraz głupie wyjście do warzywniaka pozwala wydać prawie tyle na jak najbardziej potrzebne (dla zdrowego żywienia się) rzeczy :)
P.G.

Są jeszcze konta za 0?