Data: 2009-09-18 10:08:23 | |
Autor: CeSaR | |
Saab 2.0T | |
Witam,
od czego jest motor w tym samochodzie? Rok 2002. No i wogóle konstrukcyjnie czy Saab z tych lat to Saab czy już składanka jakichś innych rozwiązań? pzdr C |
|
Data: 2009-09-18 01:18:27 | |
Autor: raadaar | |
Saab 2.0T | |
On Sep 18, 10:08 am, "CeSaR" <ad...@mail.com> wrote:
Witam, Najwięcej informacji znajdziesz na http://www.saabklub.pl/ Możesz też po przywitaniu się, zapytać o konkretny egzemplarz na forum. Wnioskuję z rocznika, że opcja to Saab 9-5 lub 9-3. Jednak poskąpiłeś nam szczegółów. pozdr RR 9k |
|
Data: 2009-09-18 10:22:52 | |
Autor: CeSaR | |
Saab 2.0T | |
Możesz też po przywitaniu się, zapytać o konkretny egzemplarz na Saab 9-5, rok 2002, motor 2.0T 16V, wersja Arc cokolwiek by to nie miało oznaczać. Nadwozie sedan. Skrzynka manualna. Znajomy coś mi napomknął że jest takie cudo gdzieś do wzięcia no i z ciekawości zbieram informacje :-) pzdr C |
|
Data: 2009-09-18 01:55:00 | |
Autor: raadaar | |
Saab 2.0T | |
On Sep 18, 10:22 am, "CeSaR" <ad...@mail.com> wrote:
>Możesz też po przywitaniu się, zapytać o konkretny egzemplarz na ARC to wersja wyposażenia. Silnik 2.0T (jeżeli dobrze napisałeś) to 185 KM i około 300 Nm. Rozrząd to łańcuch o żywotności przebiegu realnego od 230-270 tys km, koszt kompletnego rozrządu to około 900 - 1000 PLN plus robocizna. Silniki mają problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej (odma), najlepiej kupić zestaw naprawczy poprawiający błędy konstrukcyjne (180 - 200 PLN plus łatwa robocizna), oraz regularnie czyścić. Po zakupie przy wymianie oleju profilaktycznie przeczyścić miskę olejową. I czyścić miskę co pare lat. Silnik z listwą zapłonową DI, koszt listwy około 800-1000, żywotność około 150 tys km. Silniki baardzo elastyczne, mocne, szybkie, i co ważne niezbyt łakome na paliwo. Około 9-10 l/100 w cyklu mieszanym. LPG tylko wielopunktowy wtrysk, wydajna i markowa instalacja (np. BRC 3400 - 3800 PLN). Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo radości, są świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod warunkiem, że zadbane. pozdr RR 9k |
|
Data: 2009-09-18 11:17:57 | |
Autor: CeSaR | |
Saab 2.0T | |
Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością turbiny? No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu? pzdr C |
|
Data: 2009-09-18 03:02:31 | |
Autor: raadaar | |
Saab 2.0T | |
On Sep 18, 11:17 am, "CeSaR" <ad...@mail.com> wrote:
>Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek Jak 150KM to 2.0t (małe "t") wersja tzw LPT (Low Pressure Turbo). Turbina w wersji LPT ładuje tylko coś koło 0,4 bar'a, więc jeżeli są spełnione zasady prawidłowego użytkowania turbiny i olej jest dobry, często zmieniany, to może być długowieczna. Wg mnie jednak 150 KM to niezbyt dużo, a spalanie zbliżone do mocniejszych wersji. Oczywiście pełno jest tunning kitów i różnych "magików". Jednak różnica do wersji 2.0T, FPT (Full Pressure Turbo i duże "T"), jest znaczna. Nie mówię już o wersjach 200KM wzwyż. Części w ASO drogie, na szczęście w internecie ceny przyzwoite :) np.www.draken.pl www.wow.waw.pl. Dużo używek. Problem, z zależności od regionu, z "fachowymi" serwisami, bo ASO do niech nie zaliczam. Są gdzieniegdzie jednak świetne niezależne serwisy, specjalizujące się w marce. pozdr RR 9k |
|
Data: 2009-09-18 03:11:55 | |
Autor: raadaar | |
Saab 2.0T | |
On Sep 18, 12:02 pm, raadaar <rozto...@gmail.com> wrote:
On Sep 18, 11:17 am, "CeSaR" <ad...@mail.com> wrote: www.draken.com.pl |
|
Data: 2009-09-18 11:42:52 | |
Autor: melon | |
Saab 2.0T | |
CeSaR pisze:
Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością turbiny? Mi osobiście nie sprawiła nigdy zawodu. W 9000 2.0t mam nakręcone 280kkm i dalej dmucha. W 95 mam dopiero 80kkm więc się nie wypowiadam. No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu? Części generalnie bez problemu. Sprawdź www.draken.pl i www.wow.waw.pl . Duże magazyny, a ewentualne braki ściągają w ciągu niecałego tygodnia. -- pzdr mel |
|
Data: 2009-09-18 11:51:26 | |
Autor: melon | |
Saab 2.0T | |
CeSaR pisze:
Jak z żywotnością turbiny? Dopisze: na żywotność turbiny wpływa styl jazdy (jak w każdym uturionym motorze). Delikatnie na zimnym, dać jej ostygnąć bo żwawszej jeździe. No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu? Dopisze: Części oczywiście także w serwisie. Oryginalne, dobre i ok. 3x droższe niż zamienniki (z których jakością jest różnie, ale raczej przyzwoicie). Saaby niezajeżdzone nie wymagają specjalnie dużych nakładów finansowych. Pilnować należy jedynie wspomnianej już odmy - niedopilnowanie grozi zatarciem silnika i zniesmaczeniem do marki :) -- mel |
|
Data: 2009-09-18 08:13:38 | |
Autor: to | |
Saab 2.0T | |
CeSaR wrote:
Witam, Od Saaba... -- cokolwiek |