Saab 2.0T

Data: 2009-09-18 10:08:23
Autor: CeSaR
Saab 2.0T
Witam,
od czego jest motor w tym samochodzie? Rok 2002.
No i wogóle konstrukcyjnie czy Saab z tych lat to Saab czy już składanka jakichś innych rozwiązań?

pzdr

Data: 2009-09-18 01:18:27
Autor: raadaar
Saab 2.0T
On Sep 18, 10:08 am, "CeSaR" <ad...@mail.com> wrote:
[...]

Najwięcej informacji znajdziesz na
http://www.saabklub.pl/
Możesz też po przywitaniu się, zapytać o konkretny egzemplarz na
forum. Wnioskuję z rocznika, że opcja to Saab 9-5 lub 9-3. Jednak
poskąpiłeś nam szczegółów.

pozdr
RR
9k

Data: 2009-09-18 10:22:52
Autor: CeSaR
Saab 2.0T
Możesz też po przywitaniu się, zapytać o konkretny egzemplarz na
forum. Wnioskuję z rocznika, że opcja to Saab 9-5 lub 9-3. Jednak
poskąpiłeś nam szczegółów.

Saab 9-5, rok 2002, motor 2.0T 16V, wersja Arc cokolwiek by to nie miało oznaczać. Nadwozie sedan.
Skrzynka manualna. Znajomy coś mi napomknął że jest takie cudo gdzieś do wzięcia no i z ciekawości zbieram informacje :-)

pzdr

Data: 2009-09-18 01:55:00
Autor: raadaar
Saab 2.0T
On Sep 18, 10:22 am, "CeSaR" <ad...@mail.com> wrote:
> [...]

Skrzynka manualna. Znajomy coś mi napomknął że jest takie cudo gdzieś do
wzięcia no i z ciekawości zbieram informacje :-)

ARC to wersja wyposażenia. Silnik 2.0T (jeżeli dobrze napisałeś) to
185 KM i około 300 Nm. Rozrząd to łańcuch o żywotności przebiegu
realnego od 230-270 tys km, koszt kompletnego rozrządu to około 900 -
1000 PLN plus robocizna. Silniki mają problem z odpowietrzeniem
skrzyni korbowej (odma), najlepiej kupić zestaw naprawczy poprawiający
błędy konstrukcyjne (180 - 200 PLN plus łatwa robocizna), oraz
regularnie czyścić. Po zakupie przy wymianie oleju profilaktycznie
przeczyścić miskę olejową. I czyścić miskę co pare lat. Silnik z
listwą zapłonową DI, koszt listwy około 800-1000, żywotność około 150
tys km. Silniki baardzo elastyczne, mocne, szybkie, i co ważne niezbyt
łakome na paliwo. Około 9-10 l/100 w cyklu mieszanym. LPG tylko
wielopunktowy wtrysk, wydajna i markowa instalacja (np. BRC 3400 -
3800 PLN). Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek
z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
radości, są  świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
warunkiem, że zadbane.

pozdr
RR
9k

Data: 2009-09-18 11:17:57
Autor: CeSaR
Saab 2.0T
[...]

Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością turbiny?
No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?

pzdr

Data: 2009-09-18 03:02:31
Autor: raadaar
Saab 2.0T
On Sep 18, 11:17 am, "CeSaR" <ad...@mail.com> wrote:
> [...]

turbiny?
No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?

Jak 150KM to 2.0t (małe "t") wersja tzw LPT (Low Pressure Turbo).
Turbina w wersji LPT ładuje tylko coś koło 0,4 bar'a, więc jeżeli są
spełnione zasady prawidłowego użytkowania turbiny i olej jest dobry,
często zmieniany, to może być długowieczna. Wg mnie jednak 150 KM to
niezbyt dużo, a spalanie zbliżone do mocniejszych wersji. Oczywiście
pełno jest tunning kitów i różnych "magików". Jednak różnica do wersji
2.0T, FPT (Full Pressure Turbo i duże "T"), jest znaczna. Nie mówię
już o wersjach 200KM wzwyż. Części w ASO drogie, na szczęście w
internecie ceny przyzwoite :) np.www.draken.pl www.wow.waw.pl. Dużo
używek. Problem, z zależności od regionu, z "fachowymi" serwisami, bo
ASO do niech nie zaliczam. Są gdzieniegdzie jednak świetne niezależne
serwisy, specjalizujące się w marce.

pozdr
RR
9k

Data: 2009-09-18 03:11:55
Autor: raadaar
Saab 2.0T

www.draken.com.pl

Data: 2009-09-18 11:42:52
Autor: melon
Saab 2.0T
CeSaR pisze:

Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością turbiny?

Mi osobiście nie sprawiła nigdy zawodu.  W 9000 2.0t mam nakręcone 280kkm i dalej dmucha. W 95 mam dopiero 80kkm więc się nie wypowiadam.

No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?

Części generalnie bez problemu. Sprawdź www.draken.pl i www.wow.waw.pl . Duże magazyny, a ewentualne braki ściągają w ciągu niecałego tygodnia.

--
pzdr
mel

Data: 2009-09-18 11:51:26
Autor: melon
Saab 2.0T
CeSaR pisze:
Jak z żywotnością turbiny?

Dopisze: na żywotność turbiny wpływa styl jazdy (jak w każdym uturionym motorze). Delikatnie na zimnym, dać jej ostygnąć bo żwawszej jeździe.

No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?

Dopisze: Części oczywiście także w serwisie. Oryginalne, dobre i ok. 3x droższe niż zamienniki (z których jakością jest różnie, ale raczej przyzwoicie).
Saaby niezajeżdzone nie wymagają specjalnie dużych nakładów finansowych. Pilnować należy jedynie wspomnianej już odmy - niedopilnowanie grozi zatarciem silnika i zniesmaczeniem do marki :)

--
mel

Data: 2009-09-18 08:13:38
Autor: to
Saab 2.0T
CeSaR wrote:

Witam,
od czego jest motor w tym samochodzie? Rok 2002.

Od Saaba...

--
cokolwiek

Saab 2.0T