Data: 2013-05-09 02:15:50 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
Hodor,
Czy ktoś z Was zmusił do współpracy klamkomanetki szosowe (np. Shimanowskie 3x8) z piastą trzybiegową? Zagranica montuje 3sp gripy w różnych dziwnych miejscach na baranku. To rozwiązanie nie wchodzi w rachubę. Wymyślne k-manetki dedykowane piastom planetarnym (za średnią krajową) również odpadają. Ciekaw jestem, czy uciąg którejś z k-manetek 3x8 jest jako tako zgodny z uciągiem manetki sterującej T3/Dreigang. Przednia ma pół-biegi, więc pewnie prędzej. Tolerancja piasty wydaje się być na tyle duża, że powinno działać z czymkolwiek z zadowalającą precyzją. Konwertuję torówki żony i swoją do 3sp przecinaków miejskich. Zbyt wiele żyć nam już nie zostało, więc powiedzenie "kto hamuje, nie wygrywa" nieco skorodowało:) Zdravim, Kuba |
|
Data: 2013-05-09 12:37:38 | |
Autor: live_evil | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
On 09.05.2013 11:15, Kuba Abuk wrote:
Czy ktoś z Was zmusił do współpracy klamkomanetki szosowe (np. Shimanowskie 3x8) z piastą trzybiegową? Próbowali i polegli ;-) inny skok linki. W każdym razie S-A trzybiegowe ma ten sam skok linki co Sachs/Sram T3, więc w tą stronę można poszukać. Są np. dostępne manetki mocowane na końcu kierownicy - http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-3773699254952_2260_20484812 -- live_evil |
|
Data: 2013-05-09 12:57:48 | |
Autor: PeJot | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
W dniu 2013-05-09 11:15, Kuba Abuk pisze:
Ciekaw jestem, czy uciąg którejś z k-manetek 3x8 jest jako tako zgodny z uciągiem manetki sterującej T3/Dreigang. Uciąg *całkowity* to nie wszystko, manetka niekoniecznie wybiera linkę liniowo. W klamkomanetkach MTB jest *na pewno* nieliniowo, stąd ostrożny wniosek że w szosowych będzie podobnie. Wypadało by zmierzyć samemu. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-05-09 10:27:47 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
Uciąg *całkowity* to nie wszystko, manetka niekoniecznie wybiera linkę liniowo. W klamkomanetkach MTB jest *na pewno* nieliniowo, stąd ostrożny wniosek że w szosowych będzie podobnie. Wypadało by zmierzyć samemu. Skąd Twoja (na)pewność? Jeśli skok wózka jest taki sam pomiędzy koronkami, to żeby manetka wybierała nieliniowo, nieliniowość musiała by być "kompensowana" mechanizmem przerzutki. A pantograf chyba ma charakterystykę liniową. Zresztą, żeby się o (nie)liniowości przekonać, wystarczy chyba ustawić napęd z różnicą przełożeń: manetka - zębatka. |
|
Data: 2013-05-09 21:22:19 | |
Autor: PeJot | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
W dniu 2013-05-09 19:27, Tomasz Konik pisze:
Uciąg *całkowity* to nie wszystko, manetka niekoniecznie wybiera linkę Jeśli idzie o manetki MTB to z pomiarów własnych. Ale notatek szukać mi się nie chce, bawiłem się w pomiary z 15 lat temu. Jeśli skok wózka jest taki sam pomiędzy koronkami, Nieprawda, kaseta Shimano 7 czy 8 zbudowana jest nieliniowo, wbrew temu co można poczytać nawet u Sheldona. to żeby manetka wybierała nieliniowo, nieliniowość musiała by być "kompensowana" mechanizmem przerzutki. A pantograf chyba ma charakterystykę liniową. Dobrze że użyłeś "chyba" :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-05-09 21:39:13 | |
Autor: live_evil | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
On 09.05.2013 21:22, PeJot wrote:
Nieprawda. Ten samej grubości zębatki i tej samej grubości dystanse. Gdzie nieliniowość? -- live_evil |
|
Data: 2013-05-09 21:44:55 | |
Autor: PeJot | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
W dniu 2013-05-09 21:39, live_evil pisze:
On 09.05.2013 21:22, PeJot wrote: Zgoda. i tej samej grubości dystanse. Weź suwmiarkę i pomierz. Gdzie nieliniowość? Podpowiedź: 2 najmniejsze. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-05-09 22:02:38 | |
Autor: live_evil | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
On 09.05.2013 21:44, PeJot wrote:
W dniu 2013-05-09 21:39, live_evil pisze: Różnica rzędu 0,1mm nic nie zmienia. Każda manetka shimanowska zadziała z przerzutką low-normal i top-normal, co dowodzi, że tę niewielką nieliniowość można pominąć. -- live_evil |
|
Data: 2013-05-09 16:12:30 | |
Autor: Ignac | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
W dniu czwartek, 9 maja 2013 22:02:38 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:
Kaďż˝da manetka shimanowska zadziaďż˝a z przerzutkďż˝ low-normal i top-normal, Nie bierz tylko tych z walca drogowego,bo mogą nie pasować, chyba,że ktoś powierdzi ich kompatybilność,no,ale,jeździć pewnie się da-to znowu było do wątkodawcy :) |
|
Data: 2013-05-10 06:33:17 | |
Autor: PeJot | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
W dniu 2013-05-09 22:02, live_evil pisze:
Różnica rzędu 0,1mm nic nie zmienia. Jeśli idzie o ścisłość to jest różnica 0.2 mm, a to jest ponad 4% więcej od reszty. Każda manetka shimanowska zadziała z przerzutką low-normal i top-normal, Nieliniowość MZ załatwiają krzywki z manetek Rapid-Fire. Kto rozbierał manetki i miał krzywki w ręce ten wie o co chodzi. W sumie, gdybym miał podobne zakusy jak wątkotwórca, zastanowiłbym się nad wyrzeźbieniem owych krzywek, tyle że do tego trzeba mieć możliwości. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-05-09 21:42:37 | |
Autor: mt | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
W dniu 2013-05-09 21:22, PeJot pisze:
W dniu 2013-05-09 19:27, Tomasz Konik pisze: Ale są jeszcze inne firmy produkujące napędy rowerowe. Manetki Srama mają stały uciąg. -- marcin |
|
Data: 2013-05-09 15:49:00 | |
Autor: qrt | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> Wrote in message:
W dniu 2013-05-09 11:15, Kuba Abuk pisze: na pewno będzie tak samo (przynajmniej jeśli chodzi o napędy 7,8,9) szosowe manetki i przerzutki są kompatybilne z MTB. |
|
Data: 2013-05-09 10:19:50 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
na pewno będzie tak samo (przynajmniej jeśli chodzi o napędy 7,8,9) Tylne. Przednie mają inne przełożenie wynikające z innych długości ramion przerzutek. |
|
Data: 2013-05-09 13:10:23 | |
Autor: Ignac | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
W dniu czwartek, 9 maja 2013 15:49:00 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
na pewno będzie tak samo (przynajmniej jeśli chodzi o napędy 7,8,9) Pomimo nawet różych długośći wózków (krótki vs długi), wniosek-kupuj ten na ile Ci kasy "styka",musi pasować, to było do wątkodawcy :) |
|
Data: 2013-05-10 06:33:28 | |
Autor: qrt | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
Ignac <smak870221@gmail.com> Wrote in message:
W dniu czwartek, 9 maja 2013 15:49:00 UTC+2 użytkownik qrt napisał: wozek nie ma nic do rzeczy. sa przerzutki szosowe z dlugim wozkim sa mtb z krotkim. ale czy manetka shimano bedzie posowac do piast sachs/sram to jednak wcale nie jestem przekonany ze "musi" :-) -- |
|
Data: 2013-05-10 00:23:26 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
"Kuba Abuk" <j.gruchota@gmail.com> wrote in message news:1fc42492-1222-4bd6-8b16-e61393747e06googlegroups.com... Czy ktoś z Was zmusił do współpracy klamkomanetki szosowe (np. mam podobny koncept (tzn. T3 + baranek), tyle że planuję zanabyć do tego manetkę - wajchę, ewentualnie przetestować kombinację z tego typu manetką cierną do przednich przerzutek. Mam nadzieję, że z dopasowaniem obejmy do szerszej średnicy kierownicy nie będzie problemu. Spróbuję zamocować ją tak, aby dało się jej używać z górnego chwytu, jak się nie uda - to pójdzie na prostopadłą część kierownicy. Bar-end byłby fajny, ale koszt zdecydowanie za duży. Pozostaje jeszcze problem dopasowania osi do 135mm rozstawu. Wymyślne k-manetki dedykowane piastom planetarnym (za średnią krajową) eee, bez przesady z tą średnią krajową. Komplet klamkomanetek Versa do ósemek kosztuje coś koło 650zł, a shimanowskie wprowadzone ostatnio też coś koło tego. Niespecjalnie tanio, ale w porównaniu z cenami klamkomanetek szosowych to i tak klasa ekonomiczna. Szkoda tylko, że jak już wprowadzili klamkomanetki szosowe pod piasty biegowe, to nadal tylko z krótkim uciągiem hamulca. pozdr |
|
Data: 2013-05-10 06:35:36 | |
Autor: qrt | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
"Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> Wrote in message:
.. Szkoda tylko, że jak już wprowadzili klamkomanetki szosowe pod piasty biegowe, to nadal tylko z krótkim uciągiem to znaczy tylko pod vbrejki ? -- |
|
Data: 2013-05-24 00:53:05 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe | |
W dniu piątek, 10 maja 2013 00:23:26 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
Pozostaje jeszcze problem dopasowania osi do Konwertuję rowery torowe o O.L.D=120mm, więc nie ma problemu z dopasowaniem. Poza tym stalowe, poziome haki torowe a'la gniotsa nie łamiotsa przyjmą niemal wszystko.
Wiem o ich istnieniu, ale miało być budżetowo, więc odpadają. Mam dwa komplety k-manetek szosowych gdzieś w garażu (Shimanowskie Tiagry i Sachs New Success), więc w najpierw chciałem się upewnić, czy którąś podejdzie do T3. Tymczasem szykuje się zmiana koncepcji:) Będzie "surowo". Skłaniam się ku piaście Duomatic - bez matenek, bez linek. Lekkie kopnięcie w tył i zmienia bieg. Na szybkiego mieszczucha i treningówkę szosową powinno się nadać, zanim poskładam pełno(s)prawną szosę i/lub przełaja. Na ostre wsiadam teraz tylko na treningi po wioskach. Jazda na ostrym po Wielkiej Wiosze przestała mnie zupełnie kręcić. Zdravim, Kuba |