Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe

Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe

Data: 2013-05-09 02:15:50
Autor: Kuba Abuk
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
Hodor,

Czy ktoś z Was zmusił do współpracy klamkomanetki szosowe (np. Shimanowskie 3x8) z piastą trzybiegową? Zagranica montuje 3sp gripy w różnych dziwnych miejscach na baranku. To rozwiązanie nie wchodzi w rachubę. Wymyślne k-manetki  dedykowane piastom planetarnym (za średnią krajową) również odpadają.  Ciekaw jestem, czy uciąg którejś z k-manetek 3x8 jest jako tako zgodny z uciągiem manetki sterującej T3/Dreigang. Przednia ma pół-biegi, więc pewnie prędzej. Tolerancja piasty wydaje się być na tyle duża, że powinno działać z czymkolwiek z zadowalającą precyzją. Konwertuję torówki żony i swoją do 3sp przecinaków miejskich. Zbyt wiele żyć nam już nie zostało, więc powiedzenie "kto hamuje, nie wygrywa" nieco skorodowało:) Zdravim,

Kuba

Data: 2013-05-09 12:37:38
Autor: live_evil
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
On 09.05.2013 11:15, Kuba Abuk wrote:
Czy ktoś z Was zmusił do współpracy klamkomanetki szosowe (np. Shimanowskie 3x8) z piastą trzybiegową?

Próbowali i polegli ;-) inny skok linki.
W każdym razie S-A trzybiegowe ma ten sam skok linki co Sachs/Sram T3, więc w tą stronę można poszukać.

Są np. dostępne manetki mocowane na końcu kierownicy -
http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-3773699254952_2260_20484812

--
live_evil

Data: 2013-05-09 12:57:48
Autor: PeJot
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
W dniu 2013-05-09 11:15, Kuba Abuk pisze:

Ciekaw jestem, czy uciąg którejś z k-manetek 3x8 jest jako tako zgodny z uciągiem manetki sterującej T3/Dreigang.

Uciąg *całkowity* to nie wszystko, manetka niekoniecznie wybiera linkę liniowo. W klamkomanetkach MTB jest *na pewno* nieliniowo, stąd ostrożny wniosek że w szosowych będzie podobnie. Wypadało by zmierzyć samemu.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-09 10:27:47
Autor: Tomasz Konik
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
Uciąg *całkowity* to nie wszystko, manetka niekoniecznie wybiera linkę liniowo. W klamkomanetkach MTB jest *na pewno* nieliniowo, stąd ostrożny wniosek że w szosowych będzie podobnie. Wypadało by zmierzyć samemu.

Skąd Twoja (na)pewność? Jeśli skok wózka jest taki sam pomiędzy koronkami, to żeby manetka wybierała nieliniowo, nieliniowość musiała by być "kompensowana" mechanizmem przerzutki. A pantograf chyba ma charakterystykę liniową. Zresztą, żeby się o (nie)liniowości przekonać, wystarczy chyba ustawić napęd z różnicą przełożeń: manetka - zębatka.

Data: 2013-05-09 21:22:19
Autor: PeJot
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
W dniu 2013-05-09 19:27, Tomasz Konik pisze:
Uciąg *całkowity* to nie wszystko, manetka niekoniecznie wybiera linkę
liniowo. W klamkomanetkach MTB jest *na pewno* nieliniowo, stąd ostrożny
wniosek że w szosowych będzie podobnie. Wypadało by zmierzyć samemu.

Skąd Twoja (na)pewność?

Jeśli idzie o manetki MTB to z pomiarów własnych. Ale notatek szukać mi się nie chce, bawiłem się w pomiary z 15 lat temu.

Jeśli skok wózka jest taki sam pomiędzy koronkami,

Nieprawda, kaseta Shimano 7 czy 8 zbudowana jest nieliniowo, wbrew temu co można poczytać nawet u Sheldona.

to żeby manetka wybierała nieliniowo, nieliniowość musiała by być "kompensowana" mechanizmem przerzutki. A pantograf chyba ma charakterystykę liniową.

Dobrze że użyłeś "chyba" :)

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-09 21:39:13
Autor: live_evil
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
On 09.05.2013 21:22, PeJot wrote:

Nieprawda, kaseta Shimano 7 czy 8 zbudowana jest nieliniowo, wbrew temu
co można poczytać nawet u Sheldona.


Nieprawda.
Ten samej grubości zębatki i tej samej grubości dystanse.
Gdzie nieliniowość?

--
live_evil

Data: 2013-05-09 21:44:55
Autor: PeJot
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
W dniu 2013-05-09 21:39, live_evil pisze:
On 09.05.2013 21:22, PeJot wrote:

Nieprawda, kaseta Shimano 7 czy 8 zbudowana jest nieliniowo, wbrew temu
co można poczytać nawet u Sheldona.


Nieprawda.
Ten samej grubości zębatki

Zgoda.

i tej samej grubości dystanse.

Weź suwmiarkę i pomierz.

Gdzie nieliniowość?

Podpowiedź: 2 najmniejsze.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-09 22:02:38
Autor: live_evil
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
On 09.05.2013 21:44, PeJot wrote:
W dniu 2013-05-09 21:39, live_evil pisze:
On 09.05.2013 21:22, PeJot wrote:

Nieprawda, kaseta Shimano 7 czy 8 zbudowana jest nieliniowo, wbrew temu
co można poczytać nawet u Sheldona.


Nieprawda.
Ten samej grubości zębatki

Zgoda.

i tej samej grubości dystanse.

Weź suwmiarkę i pomierz.

Gdzie nieliniowość?

Podpowiedź: 2 najmniejsze.


Różnica rzędu 0,1mm nic nie zmienia.
Każda manetka shimanowska zadziała z przerzutką low-normal i top-normal, co dowodzi, że tę niewielką nieliniowość można pominąć.

--
live_evil

Data: 2013-05-09 16:12:30
Autor: Ignac
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
W dniu czwartek, 9 maja 2013 22:02:38 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:

Ka�da manetka shimanowska zadzia�a z przerzutk� low-normal i top-normal,

Nie bierz tylko tych z walca drogowego,bo mogą nie pasować,
chyba,że ktoś powierdzi ich kompatybilność,no,ale,jeździć pewnie się da-to znowu było do wątkodawcy :)

Data: 2013-05-10 06:33:17
Autor: PeJot
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
W dniu 2013-05-09 22:02, live_evil pisze:

Różnica rzędu 0,1mm nic nie zmienia.

Jeśli idzie o ścisłość to jest różnica 0.2 mm, a to jest ponad 4% więcej od reszty.

Każda manetka shimanowska zadziała z przerzutką low-normal i top-normal,
co dowodzi, że tę niewielką nieliniowość można pominąć.

Nieliniowość MZ załatwiają krzywki z manetek Rapid-Fire. Kto rozbierał manetki i miał krzywki w ręce ten wie o co chodzi. W sumie, gdybym miał podobne zakusy jak wątkotwórca, zastanowiłbym się nad wyrzeźbieniem owych krzywek, tyle że do tego trzeba mieć możliwości.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-09 21:42:37
Autor: mt
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
W dniu 2013-05-09 21:22, PeJot pisze:
W dniu 2013-05-09 19:27, Tomasz Konik pisze:
Uciąg *całkowity* to nie wszystko, manetka niekoniecznie wybiera linkę
liniowo. W klamkomanetkach MTB jest *na pewno* nieliniowo, stąd ostrożny
wniosek że w szosowych będzie podobnie. Wypadało by zmierzyć samemu.

Skąd Twoja (na)pewność?

Jeśli idzie o manetki MTB to z pomiarów własnych. Ale notatek szukać mi
się nie chce, bawiłem się w pomiary z 15 lat temu.

Jeśli skok wózka jest taki sam pomiędzy koronkami,

Nieprawda, kaseta Shimano 7 czy 8 zbudowana jest nieliniowo, wbrew temu
co można poczytać nawet u Sheldona.

Ale są jeszcze inne firmy produkujące napędy rowerowe. Manetki Srama mają stały uciąg.


--
marcin

Data: 2013-05-09 15:49:00
Autor: qrt
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> Wrote in message:
W dniu 2013-05-09 11:15, Kuba Abuk pisze:

Ciekaw jestem, czy uciąg którejś z k-manetek 3x8 jest jako tako zgodny z uciągiem manetki sterującej T3/Dreigang.

Uciąg *całkowity* to nie wszystko, manetka niekoniecznie wybiera linkę liniowo. W klamkomanetkach MTB jest *na pewno* nieliniowo, stąd ostrożny wniosek że w szosowych będzie podobnie. Wypadało by zmierzyć samemu.

na pewno będzie tak samo (przynajmniej jeśli chodzi o napędy 7,8,9)
szosowe manetki i przerzutki są kompatybilne z MTB.

Data: 2013-05-09 10:19:50
Autor: Tomasz Konik
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
na pewno będzie tak samo (przynajmniej jeśli chodzi o napędy 7,8,9)
szosowe manetki i przerzutki są kompatybilne z MTB.

Tylne. Przednie mają inne przełożenie wynikające z innych długości ramion przerzutek.

Data: 2013-05-09 13:10:23
Autor: Ignac
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
W dniu czwartek, 9 maja 2013 15:49:00 UTC+2 użytkownik qrt napisał:

na pewno będzie tak samo (przynajmniej jeśli chodzi o napędy 7,8,9)

szosowe manetki i przerzutki są kompatybilne z MTB.

Pomimo nawet różych długośći wózków (krótki vs długi),
wniosek-kupuj ten na ile Ci kasy "styka",musi pasować,
to było do wątkodawcy :)

Data: 2013-05-10 06:33:28
Autor: qrt
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
Ignac <smak870221@gmail.com> Wrote in message:
W dniu czwartek, 9 maja 2013 15:49:00 UTC+2 użytkownik qrt napisał:

na pewno będzie tak samo (przynajmniej jeśli chodzi o napędy 7,8,9)

szosowe manetki i przerzutki są kompatybilne z MTB.

Pomimo nawet różych długośći wózków (krótki vs długi),
wniosek-kupuj ten na ile Ci kasy "styka",musi pasować,
to było do wątkodawcy :) 

wozek nie ma nic do rzeczy. sa przerzutki szosowe z dlugim wozkim
 sa mtb z krotkim.
ale czy manetka shimano bedzie posowac do piast sachs/sram to
 jednak wcale nie jestem przekonany ze "musi" :-)
 --

Data: 2013-05-10 00:23:26
Autor: Wojtek Paszkowski
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe

"Kuba Abuk" <j.gruchota@gmail.com> wrote in message
news:1fc42492-1222-4bd6-8b16-e61393747e06googlegroups.com...

Czy ktoś z Was zmusił do współpracy klamkomanetki szosowe (np.
Shimanowskie 3x8) z piastą trzybiegową? Zagranica montuje 3sp gripy w
różnych dziwnych miejscach na baranku. To rozwiązanie nie wchodzi w
rachubę.

mam podobny koncept (tzn. T3 + baranek), tyle że planuję zanabyć do tego
manetkę - wajchę, ewentualnie przetestować kombinację z tego typu manetką
cierną do przednich przerzutek. Mam nadzieję, że z dopasowaniem obejmy do
szerszej średnicy kierownicy nie będzie problemu. Spróbuję zamocować ją tak,
aby dało się jej używać z górnego chwytu, jak się nie uda - to pójdzie na
prostopadłą część kierownicy. Bar-end byłby fajny, ale koszt zdecydowanie za duży.
Pozostaje jeszcze problem dopasowania osi do
135mm rozstawu.

Wymyślne k-manetki  dedykowane piastom planetarnym (za średnią krajową)
również odpadają.

eee, bez przesady z tą średnią krajową. Komplet klamkomanetek Versa do
ósemek kosztuje coś koło 650zł, a shimanowskie wprowadzone ostatnio też coś
koło tego. Niespecjalnie tanio, ale w porównaniu z cenami klamkomanetek
szosowych to i tak klasa ekonomiczna. Szkoda tylko, że jak już wprowadzili
klamkomanetki szosowe pod piasty biegowe, to nadal tylko z krótkim uciągiem
hamulca.

pozdr

Data: 2013-05-10 06:35:36
Autor: qrt
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
"Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> Wrote in message:

.. Szkoda tylko, że jak już wprowadzili
klamkomanetki szosowe pod piasty biegowe, to nadal tylko z krótkim uciągiem
hamulca.



to znaczy tylko pod vbrejki ?


--

Data: 2013-05-24 00:53:05
Autor: Kuba Abuk
Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe
W dniu piątek, 10 maja 2013 00:23:26 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:


Pozostaje jeszcze problem dopasowania osi do

135mm rozstawu.

Konwertuję rowery torowe o O.L.D=120mm, więc nie ma problemu z dopasowaniem. Poza tym stalowe, poziome haki torowe a'la gniotsa nie łamiotsa przyjmą niemal wszystko.
 

eee, bez przesady z t� �redni� krajow�. Komplet klamkomanetek Versa do

�semek kosztuje co� ko�o 650z�, a shimanowskie wprowadzone ostatnio te� co�

ko�o tego. Niespecjalnie tanio, ale w por�wnaniu z cenami klamkomanetek

szosowych to i tak klasa ekonomiczna. Szkoda tylko, �e jak ju� wprowadzili

klamkomanetki szosowe pod piasty biegowe, to nadal tylko z kr�tkim uci�giem

hamulca.

Wiem o ich istnieniu, ale miało być budżetowo, więc odpadają. Mam dwa komplety k-manetek szosowych gdzieś w garażu (Shimanowskie Tiagry i Sachs New Success), więc w najpierw chciałem się upewnić, czy którąś podejdzie do T3.

Tymczasem szykuje się zmiana koncepcji:) Będzie "surowo".
Skłaniam się ku piaście Duomatic - bez matenek, bez linek. Lekkie kopnięcie w tył i zmienia bieg. Na szybkiego mieszczucha i treningówkę szosową powinno się nadać, zanim poskładam pełno(s)prawną szosę i/lub przełaja. Na ostre wsiadam teraz tylko na treningi po wioskach. Jazda na ostrym po Wielkiej Wiosze przestała mnie zupełnie kręcić.

Zdravim,
Kuba

Sachs/SRAM T3 a k-manetki szosowe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona