Sachs Spectro S7 - naprawa, czy regulacja?

Data: 2010-04-27 11:21:40
Autor: urbanbot
Sachs Spectro S7 - naprawa, czy regulacja?
Witam!
Rower używany (z tytułową piastą) kupiłem jakiś miesiąc temu. Jest to
mój pierwszy rower
z piastą wielobiegową, tak więc nie bardzo jestem w stanie ocenić, jak
poważny jest problem.
Od początku spadał 6 bieg, (pozostałe nie) natomiast podczas jazdy na
2 i 1 pojawiały się lekkie
wibracje (na 2 silniejsze). Od dziś na 2 czuć także metaliczne
"stukanie". Regulacja śrubką przy piaście
nic nie daje. Nie wiem, czy jest jakaś inna możliwość regulowania tego
sprzętu, trzeba oddać do
serwisu, do jakiejś poważniejszej naprawy, czy szukać nowej piasty?
Pozdro!

Data: 2010-04-27 12:04:11
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 27 Kwi, 20:21, urbanbot <m.krystyn...@gmail.com> wrote:
[...]
Zobacz na stojaku, albo niech ktoś potrzyma w górze czy na którychś
biegach podczas kręcenia słychać stukot i czuć rwanie (czyli bieg nie
chce wskoczyć). Może problem leży po stronie clickboxa (wybierak
inaczej, chyba).

BTW - ktoś miał problem przy hamowaniu torpedem (po własnoręcznym
"serwisie"), że wydawało dźwięk taki jakiś jakby piszczenie/buczenie?
Za dużo smaru?

Data: 2010-04-27 12:36:42
Autor: urbanbot
[...]

Dzięki za odpowiedź, ale obróciłem już rower do góry kołami i kręcąc
bez obciążenia nic nie hałasuje, ani nie rwie...
Te metaliczne stuki słychać tylko pod obciążeniem (czuć też na
pedałach).

Data: 2010-04-27 12:41:14
Autor: urbanbot
[...]

Dzięki za odpowiedź, ale obróciłem wcześniej rower do góry kołami i
bez obciążenia
wszystko idzie gładko, nie rwie, nie stuka (to stukanie słychać i czuć
w pedałach
podczas jazdy - pod obciążeniem).

Data: 2010-04-27 12:44:32
Autor: urbanbot
[...]

Dzięki za odpowiedź, ale wcześniej obróciłem rower do góry nogami i
nic nie stuka, nic rwie
(wibracje i "stukanie" pojawiają się pod obciążeniem).

Data: 2010-04-28 06:22:30
Autor: Rafał Muszczynko
Sachs Spectro S7 - naprawa, czy regulacja?
urbanbot <m.krystyniak@gmail.com> napisał(a):
Witam!
Rower u=BFywany (z tytu=B3ow=B1 piast=B1) kupi=B3em jaki=B6 miesi=B1c temu.=
 Jest to
m=F3j pierwszy rower
z piast=B1 wielobiegow=B1, tak wi=EAc nie bardzo jestem w stanie oceni=E6, =
jak
powa=BFny jest problem.
Od pocz=B1tku spada=B3 6 bieg, (pozosta=B3e nie) natomiast podczas jazdy na
2 i 1 pojawia=B3y si=EA lekkie
wibracje (na 2 silniejsze). Od dzi=B6 na 2 czu=E6 tak=BFe metaliczne
"stukanie". Regulacja =B6rubk=B1 przy pia=B6cie
nic nie daje. Nie wiem, czy jest jaka=B6 inna mo=BFliwo=B6=E6 regulowania t=
ego
sprz=EAtu, trzeba odda=E6 do
serwisu, do jakiej=B6 powa=BFniejszej naprawy, czy szuka=E6 nowej piasty?

Raczej kwestia regulacji. Śrubka (czarna, mała) przy piaście (konkretnie to ta za osią koła), nie służy
do regulacji, a do przykręcania lub odkręcania od osi tego "wodzika" co
wystaje na bok. Także jeżeli nią regulowałeś, to rezultatów być nie mogło.

No chyba, że regulowałeś "baryłką", wtedy kręcenie powinno coś zmienić -
pogorszyć, albo poprawić. W każdym razie S7 reguluje się zmieniając naciąg
linki, zupełnie jak w typowej przerzutce zewnętrznej. Najpewniej regulacja pomoże.

Data: 2010-04-27 23:46:30
Autor: urbanbot
Sachs Spectro S7 - naprawa, czy regulacja?
Tak, regulowałem baryłką i wiem, że śrubka za osią służy do blokowania
clickboxa, regulacja nie pomaga niestety. Niezależnie od naciągu
linki, objawy nie znikają.

Data: 2010-04-28 00:54:44
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 28 Kwi, 08:46, urbanbot <m.krystyn...@gmail.com> wrote:
Tak, regulowałem baryłką i wiem, że śrubka za osią służy do blokowania
clickboxa, regulacja nie pomaga niestety. Niezależnie od naciągu
linki, objawy nie znikają.
Sprawdź czy linka/pancerz nie są jakoś blokowane/wyciągane podczas
jazdy, może źle ułożony lub za krótki pancerz?
Dobrze dobrałeś długość nowej linki?
Może pomoze, prawie skonczone: http://miok.tk/rower/piasta-planetarna
:)

Data: 2010-04-28 08:15:59
Autor: urbanbot
Sachs Spectro S7 - naprawa, czy regulacja?
Linka, pancerz, manetka, clickbox, piasta, sterowanie, wszystko
stare :)
Powoli tracę nadzieję, że uda mi się to łatwo naprawić. Problem leży
najprawdopodobniej
wewnątrz piasty...

Znacie może jakiś serwis w krk, który ma pojęcie o naprawie takich
piast?

Sachs Spectro S7 - naprawa, czy regulacja?