Sąd Diecezjalny

Data: 2009-10-20 10:20:27
Autor: Zorka
Sąd Diecezjalny
Otrzymałem wezwanie do Sądu Diecezjalnego (odległego od mojego miejsca zam). Czy mam obowiązek wstawic się?

Data: 2009-10-20 08:22:37
Autor: Olgierd
Sąd Diecezjalny
Dnia Tue, 20 Oct 2009 10:20:27 +0200, Zorka napisał(a):

Otrzymałem wezwanie do Sądu Diecezjalnego (odległego od mojego miejsca
zam). Czy mam obowiązek wstawic się?

Ja bym już się wstawił ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-20 10:27:14
Autor: Zorka
Sąd Diecezjalny
Olgierd pisze:
Dnia Tue, 20 Oct 2009 10:20:27 +0200, Zorka napisał(a):

Otrzymałem wezwanie do Sądu Diecezjalnego (odległego od mojego miejsca
zam). Czy mam obowiązek wstawic się?

Ja bym już się wstawił ;-)

Ja też bym sie nie wstawił ... ale.... w obecnym kościelnym państwie może mi grożą jakieś konsekwencje, kary itd ...
Tutaj już naprawde nic nie wiadomo.

Moje pytanie o obowiązek wstawiennictwa jest jak najbardziej poważne. Prosze o odpowiedzi i ewentualne podanie podstaw prawnych.

(prosze się nie smiac, nie jestem prawnikiem).

Pozdr

Data: 2009-10-20 01:35:02
Autor: BK
Sąd Diecezjalny
On Oct 20, 10:27 am, Zorka <co...@vp.pl> wrote:
Olgierd pisze:

> Ja bym już się wstawił ;-)

Ja też bym sie nie wstawił ...

[ciach]

(prosze się nie smiac, nie jestem prawnikiem).

Pozdr

ale co znaczy "wstawic" chyba wiesz :)

Data: 2009-10-20 10:37:00
Autor: Zorka
Sąd Diecezjalny
Olgierd pisze:

[...]

Wiem, że moze to byc smieszne.

Zapytam inaczej: mam obowiązek tam iśc? Czy grozi mi jakas kara jezeli nie pojde?

Data: 2009-10-20 10:42:48
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Sąd Diecezjalny
Zorka pisze:

ale co znaczy "wstawic" chyba wiesz :)
Wiem, że moze to byc smieszne.

No nie wiem czy Gandalf Biały, który będzie Cię sądził ucieszy się z tego, że się wstawiłaś na czas.
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-10-20 10:51:51
Autor: Zorka
Sąd Diecezjalny
Rafał "SP" Gil pisze:
Zorka pisze:

ale co znaczy "wstawic" chyba wiesz :)
Wiem, że moze to byc smieszne.

No nie wiem czy Gandalf Biały, który będzie Cię sądził ucieszy się z tego, że się wstawiłaś na czas.

No ok
ale skoro mam tam sie stawic to czy moge stawic sie wstawiony?

Data: 2009-10-20 09:57:57
Autor: Przemek Lipski
Sąd Diecezjalny

Użytkownik "Zorka" <coton@vp.pl> napisał w wiadomości news:hbjtn8$83i$2news.onet.pl...
Rafał "SP" Gil pisze:
Zorka pisze:

[...]

Jak najbardziej :) O ile będzie ci sie chciało łazić do jakiegoś sądu śmiesznego :)

Pozdro Przemek

Data: 2009-10-20 11:00:13
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Sąd Diecezjalny
Zorka pisze:

No ok
ale skoro mam tam sie stawic to czy moge stawic sie wstawiony?

Możesz, ale wg prawa kanonicznego możesz być poczęstowany sprawiedliwą karą za ten występek.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-10-20 09:02:55
Autor: Olgierd
Sąd Diecezjalny
Dnia Tue, 20 Oct 2009 11:00:13 +0200, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

No ok
ale skoro mam tam sie stawic to czy moge stawic sie wstawiony?

Możesz, ale wg prawa kanonicznego możesz być poczęstowany sprawiedliwą
karą za ten występek.

Kan. 1507-1512 KPK jak sądzę -- brak sankcji, z wyjątkiem ujemnych skutków procesowych.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-20 11:09:16
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Sąd Diecezjalny
Olgierd pisze:

Kan. 1507-1512 KPK jak sądzę -- brak sankcji, z wyjątkiem ujemnych skutków procesowych.

ja tam każdego katolika poczęstowałbym z dyńki tym:

Kan. 1368 - Kto stwierdzając lub przyrzekając coś wobec władzy kościelnej dopuszcza się krzywoprzysięstwa, powinien być ukarany sprawiedliwą karą.

Zaciągnął się do formacji militarnej KK, a teraz unika sądów. Dezerter.
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-10-20 19:30:15
Autor: Smok Eustachy
Sąd Diecezjalny
Dnia Tue, 20 Oct 2009 11:09:16 +0200, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

Olgierd pisze:

Kan. 1507-1512 KPK jak sądzę -- brak sankcji, z wyjątkiem ujemnych
skutkĂłw procesowych.

[...]

A co niby popierasz kłamanie?
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-10-20 10:46:21
Autor: wombi
Sąd Diecezjalny
Zorka pisze:

Zapytam inaczej: mam obowiązek tam iśc? Czy grozi mi jakas kara jezeli nie pojde?

Ze strony prawa państwowego (świeckiego, stanowionego) i organów państwowych (Policja,prokuratura, sąd itd.) nic nie grozi. Być może jakieś konsekwencje przewidziane są w prawie kanonicznym ale tego nie wiem (może znajdziesz tutaj: http://archidiecezja.lodz.pl/prawo.html. W każdym razie organy państwowe też nie będą egzekwować obowiązków wynikających z prawa kanonicznego.

Data: 2009-10-20 10:53:12
Autor: Zorka
Sąd Diecezjalny
wombi pisze:
Zorka pisze:

Zapytam inaczej: mam obowiązek tam iśc? Czy grozi mi jakas kara jezeli nie pojde?

Ze strony prawa państwowego (świeckiego, stanowionego) i organów państwowych (Policja,prokuratura, sąd itd.) nic nie grozi.

No i o to mi chodziło.
Dzieki.

[...]

Czyli jeszcze nas całkowicie nie pochłonęli.
Ok

Raz jeszcze dzieki.

Data: 2009-10-20 20:57:53
Autor: Jotte
Sąd Diecezjalny
W wiadomości news:hbjsrc$5hk$2news.onet.pl Zorka <coton@vp.pl> pisze:

Zapytam inaczej: mam obowiązek tam iśc? Czy grozi mi jakas kara jezeli nie pojde?
Kara??? Od klechów???
O co właściwie ci chodzi? Czy ci klechy mogą coś prawnie zrobić jak ich sądy i inne głupoty olejesz?
Nie, gów..., znaczy guzik ci mogą.
Chyba, że się przejmujesz jakimiś durnotami kanonicznymi, ale w takim razie pytaj we "władzach" sekty.

--
Jotte

Data: 2009-10-20 10:34:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Sąd Diecezjalny
Zorka pisze:

Moje pytanie o obowiązek wstawiennictwa jest jak najbardziej poważne. Prosze o odpowiedzi i ewentualne podanie podstaw prawnych.

Skoro jest obowiązek wstawiennictwa, należałoby się z całą powagą posłuchać Olgierda, który w przeciwieństwie do Ciebie, prawnikiem jest :)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-10-20 10:36:00
Autor: Zorka
Sąd Diecezjalny
Rafał "SP" Gil pisze:
Zorka pisze:

[...]

Możesz mi przedstawic jakąś podstawę prawną odnośnie tego OBOWIAZKU?

Data: 2009-10-20 08:37:29
Autor: januszek
Sąd Diecezjalny
Zorka napisał(a):

Możesz mi przedstawic jakąś podstawę prawną odnośnie tego OBOWIAZKU?

Odmów 10 zdrowasiek w intencji Prezesa Sądu czy jak się tam nazywa odpowiednik i już ;P

j.

Data: 2009-10-20 10:40:47
Autor: Kapsel
Sąd Diecezjalny
Tue, 20 Oct 2009 10:36:00 +0200, Zorka napisał(a):

[...]

Panowie wyżej nabijają się z Ciebie, ale nie łapiesz, więc pozwolę sobie
wyjaśnić - chodzi o grę słów, spowodowaną Twoim błędem.

Użyłaś słowa "wstawić" zamiast "stawić", a tego pierwszego zwrotu używa się
raczej w odniesieniu do stanu po spożyciu alkoholu :) --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2009-10-20 10:51:15
Autor: Zorka
Sąd Diecezjalny
Kapsel pisze:
[...]

Masz racje, jestem poprostu lekko wkur........
Moge alac to cały sąd czy powinienem tam isc?

Data: 2009-10-20 09:13:04
Autor: januszek
Sąd Diecezjalny
Zorka napisał(a):

Użyłaś słowa "wstawić" zamiast "stawić", a tego pierwszego zwrotu używa się
raczej w odniesieniu do stanu po spożyciu alkoholu :)

"aś"? ;P - mnie się bardziej kojarzy, że wstawiennictwem niż, że wstawieniem ;P

Masz racje, jestem poprostu lekko wkur........
Moge alac to cały sąd czy powinienem tam isc?

O! tu się określ czy "w" w zwrocie z kropkami jest zamierzone ;)

j.

Data: 2009-10-20 12:13:32
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Sąd Diecezjalny
januszek pisze:

Użyłaś słowa "wstawić" zamiast "stawić", a tego pierwszego zwrotu używa się
raczej w odniesieniu do stanu po spożyciu alkoholu :)
"aś"? ;P - mnie się bardziej kojarzy, że wstawiennictwem niż, że wstawieniem ;P

Można też wstawić się za butelką. Pod twą obronę ... !

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-10-20 19:27:18
Autor: Smok Eustachy
Sąd Diecezjalny
Dnia Tue, 20 Oct 2009 10:27:14 +0200, Zorka napisał(a):
/.../
Moje pytanie o obowiązek wstawiennictwa jest jak najbardziej poważne.
Prosze o odpowiedzi i ewentualne podanie podstaw prawnych.

(prosze się nie smiac, nie jestem prawnikiem).

Odstaw to co bierzesz po prostu

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-10-20 20:40:12
Autor: Robert Tomasik
Sąd Diecezjalny
Użytkownik "Zorka" <coton@vp.pl> napisał w wiadomości news:hbjrsb$2pp$1news.onet.pl...
Otrzymałem wezwanie do Sądu Diecezjalnego (odległego od mojego miejsca zam). Czy mam obowiązek wstawic się?

A na trzeźwo nie możesz tego znieść i się tam _stawić_? :-)

A poważnie, to ów obowiązek wynika Twojej przynależności do Kościoła Katolickiego (najprawdopodobniej, bo nie wykluczam, ze inne Kościoły też mają takie sądownictwo). Nie ma takiej możliwości, by urzędy świeckie egzekwowały te obowiązki, więc na pewno nie grozi CI doprowadzenie przez Policję. Być może sądy mogą na Ciebie nałożyć jakieś kary kościelne, ale to, czy ma to dla Ciebie znaczenie musisz już sam ocenić "w swoim sumieniu".

Data: 2009-10-20 21:11:46
Autor: Tomek
Sąd Diecezjalny
Dnia 20-10-2009 o 20:40:12 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl>  napisał(a):

[...]

Albo w portfelu - rodzina dociśnie go żeby zrobił chrzciny dziecku,
a tu nagle się okaże że taryfikator dostał bonusowych zer.

--
Tomek

Data: 2009-10-20 23:08:23
Autor: Robert Tomasik
Sąd Diecezjalny
napisał(a):

Albo w portfelu - rodzina dociśnie go żeby zrobił chrzciny dziecku,
a tu nagle się okaże że taryfikator dostał bonusowych zer.

A mógłby to jakoś przybliżyć, bo nie za bardzo wiem, o co Ci chodzi. Bo jeśli o to co się domyślam i ksiądz uzależniłby udzielenie sakramentu od wpłaty jakiejś przekraczającej ustaloną przepisami kwoty, to bardzo dobra droga do załapania się przez księdza na jakąś karę kościelną.

Data: 2009-10-20 20:50:09
Autor: Jotte
Sąd Diecezjalny
W wiadomości news:hbjrsb$2pp$1news.onet.pl Zorka <coton@vp.pl> pisze:

Otrzymałem wezwanie do Sądu Diecezjalnego (odległego od mojego miejsca zam). Czy mam obowiązek wstawic się?
Bezwzględnie.
Stawiennictwo przed sądem diecezjalnym bez uprzedniego wstawienia grozi anatemą.

--
Jotte

Data: 2009-10-20 21:16:52
Autor: SDD
Sąd Diecezjalny

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:hbl0oc$to7$1news.dialog.net.pl...

Stawiennictwo przed sądem diecezjalnym bez uprzedniego wstawienia grozi anatemą.

To i tak dobrze, ze nie enemą :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-20 21:24:37
Autor: Jotte
Sąd Diecezjalny
W wiadomości news:hbl2cb$ntp$1news.onet.pl SDD
<sddwytnij@towszechwiedza.pl> pisze:

Stawiennictwo przed sądem diecezjalnym bez uprzedniego wstawienia grozi anatemą.
To i tak dobrze, ze nie enemą :)
Enema w rzeczonych kręgach może wcale nie nie być uważana za karę, a niewykluczone, że wręcz przeciwnie... :)

--
Jotte

Sąd Diecezjalny