Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przyszedł tylko jeden.

Data: 2010-12-11 07:58:46
Autor: Azor jest pedałem
Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przyszedł tylko jeden.
Sprawa dr. G. Głośny proces kardiochirurga ze szpitala MSWiA dobiega końca. Sąd zaczął wczoraj ostatnie przesłuchania - agentów CBA

Sędzia Igor Tuleya rozesłał już do oskarżonych (razem z dr. Mirosławem G. odpowiadają przed sądem 22 osoby, którym zarzucono wręczenie łapówek lekarzowi) pisma, w których pyta, czy będą występować w ostatniej części procesu, czyli tzw. głosach stron.

Wczoraj na świadków wezwanych zostało kilku agentów CBA, którzy brali udział w operacji podsłuchiwania, zatrzymywania, a później zbierania dowodów przeciwko ordynatorowi kardiochirurgii szpitala MSWiA. Przyszedł tylko jeden. Przesłuchany został za zamkniętymi drzwiami.

Dr G. zatrzymany został w lutym 2007 r. m.in. pod zarzutem zabójstwa pacjenta, błędów lekarskich i korupcji. Z zarzutu zabójstwa prokuratura się wycofała, sprawę błędów lekarskich umorzyła.

W końcu października Prokuratura Okręgowa w Warszawie zamknęła inne śledztwo, któremu początek dało uruchomienie w CBA po zatrzymaniu dr. G. infolinii, na którą zgłaszać można było przypadki korupcji w szpitalach. Działała od 14 do 28 lutego 2007 r. W aktach czytamy, że to "Prokurator Generalny Zbigniew Ziobro zachęcał do zgłaszania przypadków wręczania łapówek personelowi służby zdrowia". Nie wiadomo, ile było zgłoszeń, wiadomo, że CBA ok. 200 uznało za zawiadomienia o przestępstwie. Część z nich dotyczyła dr. G. - 18 z 41 zarzutów korupcyjnych, za jakie odpowiada przed sądem, początek bierze z infolinii.

Z reszty zgłoszonych przypadków tylko pięć - według prokuratury - znalazło potwierdzenie i zakończyło się aktem oskarżenia przeciwko lekarzom. M.in. przeciwko Andrzejowi D., byłemu zastępcy dr. G. w klinice, który odpowiedzieć ma za przyjęcie we wrześniu 2001 r. 500 zł łapówki od pacjenta po operacji wszczepienia by-passów. D. nie przyznał się. Z procesu Mirosława G. wynika, że jego zastępca współpracował z CBA i składał obciążające szefa zeznania. Mówił o rzekomych błędach lekarskich oraz mobbingu wobec personelu.

Ostatnio jako świadek zeznawał prof. Bohdan Maruszewski, ordynator kardiochirurgii dziecięcej w CZD, prezes elitarnego Klubu Kardiochirurgów Polskich. Maruszewski był członkiem specjalnego zespołu powołanego 24 sierpnia 2007 r. przez wiceministra zdrowia w rządzie PiS Jarosława Pinkasa. W jego skład wchodzili także krajowy konsultant ds. kardiochirurgii prof. Stanisław Woś oraz prof. Roman Mądro (medyk sądowy) oraz jeszcze dwóch kardiochirurgów.

Zespół zebrał się 4 września 2007 r., by odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez prokuraturę w sprawie dr. G. (ich treści nie ujawniono, podpisał się pod nimi prokurator krajowy Dariusz Barski). Prof. Mądro zaprotestował.

Dr Maruszewski w sądzie: - Miał wątpliwości co do zgodności z prawem powołania tego zespołu, bo prokuratura nikogo z nas nie powołała na biegłego.

- Czy tajna grupa do współpracy z prok. Dariuszem Barskim miała mnie bronić czy atakować? - zapytał dr G.

- Zostaliśmy poproszeni o odpowiedź na pytania - odparł prof. Maruszewski. I dodał, że pół roku później dostał pismo z warszawskiej prokuratury oraz dokumentację medyczną czterech pacjentów dr. G. z prośbą o ocenę, czy popełniono błędy w sztuce. - Nie wydałem opinii, bo ani nie miałem na to ochoty, ani nie zostałem powołany na biegłego - zeznał prof. Maruszewski.

Dr G. złożył sądowi 454 stron dokumentów, w tym tajne notatki agenta CBA i oficera wydziału kryminalnego Komendy Stołecznej Policji, które skopiował w CBA w lipcu 2008 r. Twierdzi, że nie ma ich w aktach prokuratury. Powołując się na te notatki, kardiochirurg oświadczył: - Chciałbym wskazać na genezę całej afery. CBA nie zajmowało się korupcją. Gdy 12 grudnia 2006 r. wydano zgodę na podsłuch w moim gabinecie, w szpitalu prowadzona już była operacja o kryptonimie "Bazalt".

Operacja "Bazalt" dotyczyła podejrzeń o naruszenie procedur przy transplantacji organów, ten wątek do dziś nie został wyjaśniony.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8801421,CBA_zaczelo_od_operacji__Bazalt_.html#ixzz17meuYY94

Przemysław Warzywny

--

"Donald Tusk po trwającej przez całe pięć lat twardej walce politycznej rzucił na kolana najgroźniejszego konkurenta, Jarosława Kaczyńskiego. Odebrał mu całą władzę i pozbawia właśnie ostatnich medialnych okienek na świat."

Data: 2010-12-11 10:06:06
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:idv7f9$nf7$1inews.gazeta.pl...
Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8801421,CBA_zaczelo_od_operacji__Bazalt_.html#ixzz17meuYY94

Dużo piany. Ziobro i CBA dali du..y. Nie chodziło zwalczanie korupcji, tylko o pokazanie jak mężnie walczą z korupcją.
I w sądzie wszystko ch..j strzelił. Ziobro i CBA okazali się nadzy, a dowody dmuchane.

Data: 2010-12-11 09:14:05
Autor: obserwator
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):

> [...]

I w sądzie wszystko ch..j strzelił. Ziobro i CBA okazali się nadzy, a dowody dmuchane.

a co was ch**je sbecje obchodzi nadal Ziobro i CBA Kaminskiego?
Zainteresuj sie bydlaku czerwony, obecna sytuacja CBA i jaki element
przestepczy ten urzad opanowal.

Data: 2010-12-11 10:28:23
Autor: jadrys
Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przyszedł tylko jeden.
94

Dużo piany. Ziobro i CBA dali du..y. Nie chodziło zwalczanie korupcji, tylko o pokazanie jak mężnie walczą z korupcją.

Ale jakie skuteczne to były metody.. To były takie czasy gdy łapówkarze przed wzięciem długo się zastanawiali. To p. M. Kamiński i p. Ziobro dali im do zrozumienia że jako złodzieje przestawają mieć jakiekolwiek prawa. I ja się pod takim traktowaniem podpisuję obiema rękami.. A twoja reakcja na ówczesne skuteczne działania organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości jest dla mnie niezrozumiała.

Data: 2010-12-11 09:58:54
Autor: oberwator
jadrys <andrzej203@op.pl> napisał(a):

[...]

jaka niezrozumiala reakcja? widocznie bodzio tez lubi brac lapowki.
Proste jak drut.

Data: 2010-12-11 10:59:57
Autor: Bogdan Idzikowski
Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przyszedł tylko jeden.

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:idvg89$fss$1news.onet.pl...
94

[...]

Jak skuteczne były to działania - no to właśnie masz przykład dr G.
No i przy okazji zniszczono transplantologię.

Data: 2010-12-11 10:04:23
Autor: obserwator
Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przyszedł tylko jeden.
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):

Jak skuteczne były to działania - no to właśnie masz przykład dr G.
No i przy okazji zniszczono transplantologię.
 ty sie Idzikowski uczysz na pamiec tytulow z GW? --

Data: 2010-12-11 13:33:08
Autor: Tomy M.
Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przys zedł tylko jeden.

Jak skuteczne były to działania - no to właśnie masz przykład dr G.
No i przy okazji zniszczono transplantologię.

Co Ty bredzisz pierdolcu?!
Zniszczono transplantologię bo CBA wzięła się za
łapówki?!
To co to k*rwa za lekarze?!!!

--

Tomy M.

"Patriotyzm nie ma nic wspólnego z konserwatyzmem. Co więcej jest on przeciwieństwem konserwatyzmu. Patriotyzm jest pomostem łączącym przeszłość i przyszłość. Żaden prawdziwy rewolucjonista nie był internacjonalistą" — George Orwell

Data: 2010-12-12 09:53:26
Autor: jadrys
[...]

Pewnie nawet nie zdajesz sobie sprawy ilu innych potencjalnych łapowników nie "wzięło" mając ciągle przed oczyma sprawę dr G.

To to też przypisuje się M. Kamińskiemu?? Teraz pozostaje tylko czekać na rewelacje/zarzuty w GW że p. Kamiński odpowiada również za plamy na słońcu.. i wogóle za całe zło na tym świecie.

Data: 2010-12-12 10:52:35
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:ie22j4$295$1news.onet.pl...

[...]

To są twoje impresje. Poproszę o kawę na ławę. Ilu potencjalnych łapowników nie "wzięło"? I skąd wiesz ilu jest "potencjalnych"? Podaj liczby, także w porównaniu do innych lat.
Podaj jaka była skuteczność działań. Ile wyroków, bo to tylko się liczy.
Na razie słyszę i czytam coś o Lepperze, willi ponoć Kwaśniewskiego i o wielu innych wpadkach tej super skutecznej służby. Za co się nie wzięli kończyło się wpadką i kompromitacją.

Data: 2010-12-13 18:19:26
Autor: jadrys
[...]

Nie mam pojęcia o skali zaniku "brania", ale przypadek mojego "pociotka" który przez całe  lata płacił haracz za prace zlecone m.in. przy budowie autostrady a na skutek działalności CBA i M. Kamińskiego nie było komu dawać w łapę pozwala mówić o wielkim sukcesie tak prowadzonej polityki wobec łapowników.

[...]

No nie bądź śmieszny - łapanie pojedynczych łapówkarzy i ich wsadzanie do paki to dla ciebie sukces?? Na takie sprawy trzeba patrzeć kompleksowo, a nie poprzez zamkniecie paru oprychów. Nie zmniejszysz skali łapowkarstwa zapewniając tym złodziejom prawa.

Data: 2010-12-13 19:23:33
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:ie5kip$ecm$1news.onet.pl...

[...]

Nie masz pojęcia o skali zaniku "brania" ale piszesz o wielkim sukcesie tak prowadzonej polityki wobec łapowników. Większej bzdury nie czytałem.

Potrafisz hurtowo wsadzać łapówkarzy do paki? Druga wielka bzdura.

Korupcja jest stara jak świat. Była, jest i będzie. Niewielki poziom korupcji jest nawet pożądany. I chodzi o to, by ten poziom utrzymać.

Do takich elementarnych sposobów jest tworzenie prawa, które nie stwarza możliwości korupcji.

Strachem nic nie zdziałasz. To jest dobre na krótką metę.

Data: 2010-12-11 10:35:02
Autor: u2
Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przyszedł tylko jeden.
W dniu 2010-12-11 07:58, Azor jest pedałem pisze:
Sędzia Igor Tuleya

Nie wygląda mi na Polaka. Pewnie z niego taki Polak jak Igor Andrejew
stalinowski przydupas, który skazał Nila Fieldorfa na śmierć. Twórca
kodeksu karnego, którym się do dzisiaj polscy sędziowie posługują :)

Data: 2010-12-11 10:01:22
Autor: obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]

stalinowski przydupas, który skazał Nila Fieldorfa na śmierć. Twórca
kodeksu karnego, którym się do dzisiaj polscy sędziowie posługują :)

no rzeczywiscie - Igor i jeszcze Tu leja :)) Polak podrabiany.

Data: 2010-12-11 10:45:45
Autor: Dirko
[...]

    Dziwi, że dr G, odpowiada z wolnej stopy. Ktoś inny na pewno siedziałby w areszcie.

Data: 2010-12-11 10:07:53
Autor: obserwator
Dirko <jacki.dirko@wp.pl> napisał(a):
    Dziwi, że dr G, odpowiada z wolnej stopy. Ktoś inny na pewno siedziałby w areszcie.

w Chinach by juz nie zyl, bo by go rozstrzelali. Oni tak sie tam rozprawiaja z postkomusza demoralizacja. --

Data: 2010-12-11 13:00:04
Autor: pluton
> [...]
siedziałby
> w areszcie.

w Chinach by juz nie zyl, bo by go rozstrzelali. Oni tak sie tam

Nawet Chinczycy nie rozstrzeliwuja za lapowki. Trzeba poslac pisolizow do
Chin -
problem przeludnienia zniknie.

Nullification

Data: 2010-12-11 13:03:36
Autor: u2
W dniu 2010-12-11 13:00, pluton pisze:
Nawet Chinczycy nie rozstrzeliwuja za lapowki.

Nie ściemniaj. Rozstrzeliwują za mniejsze przewinienia.

Data: 2010-12-11 13:33:59
Autor: Tomy M.
Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przys zedł tylko jeden.
W dniu 2010-12-11 13:00, pluton pisze:
     Dziwi, Ĺźe dr G, odpowiada z wolnej stopy. Ktoś inny na pewno
siedziałby
w areszcie.

[...]

W Chinach ten lekarz dostałby wyrok śmierci.

Data: 2010-12-11 18:10:51
Autor: pluton
> [...]
> Chin -
> problem przeludnienia zniknie.

W Chinach ten lekarz dostałby wyrok śmierci.

No to mam haslo dla wiariata, jezeli PiS przetrwa do nastepnych wyborow :
"Zbudujemy drugie Chiny! "

Nullification

Data: 2010-12-12 00:04:06
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-12-11 18:10, pluton pisze:

No to mam haslo dla wiariata, jezeli PiS przetrwa do nastepnych wyborow :
"Zbudujemy drugie Chiny!"

Lepsze to niĹź WOLNA IRLANDIA.
Ja tam wolę SZYBKIE CHINY niż WOLNĄ IRLANDIĘ :-)

Data: 2010-12-12 00:34:10
Autor: pluton
Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przyszedł tylko jeden.
> No to mam haslo dla wiariata, jezeli PiS przetrwa do nastepnych wyborow
:
> "Zbudujemy drugie Chiny!"

Lepsze to niż WOLNA IRLANDIA.
Ja tam wolę SZYBKIE CHINY niż WOLNĄ IRLANDIĘ :-)

My tez wolimy. W szybkich Chinach dostaniesz szybko kulke w glowe i bedzie
spokoj :)

Nullification

Sąd wezwał kilku agentów CBA. Przyszedł tylko jeden.