Sądy znowu będą rejonowe ;-)

Data: 2013-05-10 21:30:39
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W sumie mnie to wali jak się będą nazywać żeby tylko jakoś działały.
(właśnie mam czekać kilka miesięcy na rozprawę w sądzie pracy o niezapłaconą kasę, trzeba po prostu przepchnąć do komornika, wszystko jasne)
Całe to zamieszanie oprócz rozgrywek polityczno-wizerunkowo-ambicjonalnych przynosi wymierne straty finansowe. Chociażby zmianę nagłówków w drukach i dokumentacji. To wszystko po prostu kosztuje.
Nie spodziewałem się że można doprowadzić do aż takiego bajzlu w tak poważnych instytucjach "zaufania publicznego".
Do roboty!!!. Jak brak rąk do pracy to znam zdolne, wykształcone tylko z poza bandy. :-)

Data: 2013-05-10 22:00:46
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
Osobnik posiadający mail z@z.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Tak, znowu wygrały interesiki nad zdrowym rozsądkiem.
No i kilkudzeisieciu prezesików małych sądów ma dziś co opijać.

Ziobro przyznał dziś u Piaseckiego że zagłosowali na złośc :)

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2013-05-11 00:25:42
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-11 00:00, Budzik pisze:
Ziobro przyznał dziś u Piaseckiego że zagłosowali na złośc :)

Miałem "przyjemność" wysłuchiwać relacji z żali pewnego sędziego który zamiast zająć się robotą musiał teraz się szwendać po filiach zamiejscowych + do tego jakieś perturbacje organizacyjne. Generalnie chodziło o to że plusów dodatnich z tego nie było.
Ale nic to. Mnie najbardziej wk... że to zamieszanie kosztuje konkretne moje (nasze) pieniądze wyrzucone w błoto.
Jak się nie umie to się nie zaczyna reformy ;-)

PS. Co stoi na przeszkodzie żeby sądy sprywatyzować? ;-)
Wszak z tego tylko same korzyści by były.
Korupcja, łapownictwo, sitwa, naginanie prawa, celebryci w togach?
Przecież i tak jest. Po co z tym walczyć.
Lepiej się przyzwyczaić ;-)

Data: 2013-05-11 00:00:46
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
[...]

Zapewne plusów nie było przede wszystkim dla pana sędziego...
Bo musiał więcej pracować i nie daj boze wyszłoby mu 8 godzin dziennie.
Oj, nasłuchałem sie od pracowników sadow jak pracują sedziowie - kawiarenka.

Ale nic to. Mnie najbardziej wk... że to zamieszanie kosztuje konkretne moje (nasze) pieniądze wyrzucone w błoto.

Na razie jeszcze nic nie kosztuje.
Przecież ustawa musi przejsc przez senat.
Ale tak czy siak - bardziej szkoda cofniecia zmian niz wydanych ewentualych dodatkowych pieniedzy.

Jak się nie umie to się nie zaczyna reformy ;-)

Ten sie nie myli, co nic nie robi ;)
Raczej trudno było przewidzieć, że wszystkie praworzadne partie zagłosują za prezesikami a przeciw zdrowemu rozsadkowi.

No, no.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2013-05-11 11:15:05
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-11 02:00, Budzik pisze:
Na razie jeszcze nic nie kosztuje.

Kosztuje bo dostawcy wykonują niepotrzebną robotę za którą zapłacą podatnicy albo pomniejszą swoje zyski.
Tak czy siak pieniądze w błoto!!! bo zyski z "imprezy" co najmniej dyskusyjne.

Ten sie nie myli, co nic nie robi ;)
Święte słowa zwłaszcza że mówimy o profesjonalistach w II kadencji.
Żałość :-)

No, no.

Martwi mnie że głośno nie protestujesz. :-)
Potakiwanie z przyzwoleniem? :-)

Data: 2013-05-11 14:00:45
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
[...]

Jacy dostawcy?

Ten sie nie myli, co nic nie robi ;)
Święte słowa zwłaszcza że mówimy o profesjonalistach w II kadencji.
Żałość :-)

hehehe
Zejdzmy na poziom merytorycznej dyskusji.
Czy uwazasz, ze pomysł zmian był sensowny?
Czy uwazasz, ze doszedł do skutku?
Kogo winisz za próbę odkrecenia pomysłu?

No, no.

Martwi mnie że głośno nie protestujesz. :-)
Potakiwanie z przyzwoleniem? :-)

Uwielbiam ten dowcip;
Profesor filologii polskiej na wykładzie:  - Jak Państwo wiecie w językach słowiańskich jest nie  tylko pojedyncze zaprzeczenie. Jest też podwójne zaprzeczenie.  A nawet podwójne zaprzeczenie jako potwierdzenie. Nie ma natomiast podwójnego potwierdzenia jako zaprzeczenia.  Na to student z ostatniej ławki:  - Doobra, doobra.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2013-05-11 18:05:01
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-11 16:00, Budzik pisze:
Jacy dostawcy?
Myślisz że sąd jedzie tylko na zapisie paragrafu i genialnej myśli sędziego? :-) Cała dokumentacja na papierze. Zmiana nazwy sądu to konkretne koszty. (takie ilości formularzy puszcza się na maszynach offsetowych) Wiem... tam na górze się bzdetami nie przejmują. :-)

Zejdzmy na poziom merytorycznej dyskusji.
Czy uwazasz, ze pomysł zmian był sensowny?
Czy uwazasz, ze doszedł do skutku?
Kogo winisz za próbę odkrecenia pomysłu?

Merytorycznie to widzę WIELKI brak profesjonalizmu.
Trzeba się było przed dogadać, umówić, rozdać fanty, przekupić kogo trzeba. Teraz to "pożalsięboże" podlizywanie do prezydenta żeby zawetował. Ktoś tu się obija albo bardzo nudzi. :-)
Jak peezel niedobry to pogonić. Jak nie ma chętnego w to miejsce to podać się do dymisji i przedterminowe wybory.
Mam uczyć jak dzieci z piaskownicy: ;-)
Brak przepływu informacji, wypalenie drugiej kadencji?
Nie stać nas na nierobów! Musimy doganiać zachód. Samo bycie w UE nie rozwiązuje problemów...

PS. Dobra, dobra. Wiem... Ciężko jest, wszytko przeciw nam, jak nas nie wybierzecie to będzie jeszcze gorzej.
Dobra, dobra albo No, no. :-)

Data: 2013-05-11 19:00:54
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
[...]

Ale mówisz o pierwszej zmianie czy o re-zmianie?

[...]

Hmm, i to było merytorycznie?
Bo mam wrażenie, że nie odpowiedziałeś na żadne z moich pytań, natomiast widzę sporo marudzenia.
A może oni własnie "przekupili" kogo trzeba - prezydenta. Zreszta - moze do prezydenta dojdzie jakas inna ustawa - w koncu jest jeszcze senat :)

PS. Dobra, dobra. Wiem... Ciężko jest, wszytko przeciw nam, jak nas nie wybierzecie to będzie jeszcze gorzej.
Dobra, dobra albo No, no. :-)

Rozumiem ogóle narzekanie na rząd - spoko.
Ale akurat w przypadku sądów widze narzekanie tylko na rząd, a jak przychodzi do rozmowy "ad meritum" to dowiaduje sie ze zmiany są zle, bo rząd jest zły.

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2013-05-12 08:52:40
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-11 21:00, Budzik pisze:
[...]

Napisałem przecież że cholera wie czy to dobry pomysł. Tutaj raczej potrzeba czegoś więcej niż zmiany nazwy sądu i likwidacji kilku stanowisk kierowniczych.
Za to wiem na pewno że był źle przygotowany. Wszystko wskazuje na to że trzeba będzie odkręcać "przemianowanie" i znowu kasę wydawać bezsensownie. Za to jakie igrzyska w mediach. :-)
Może tak miało być. A to zwracam honor :-)

Data: 2013-05-12 10:02:27
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
[...]

Bez wątpienia potrzeba większych zmian. Ale, skoro ta "zmianka" budzi twoja watpliwości, to napisz, jakie. Bo ja takowych nie widze, ale zapenwe diabeł tkwi w szczegółach.

[...]

Dlaczego był źle przygotowany? bo nie potargowano z innymi partiami? Znowu trzeba było PSLowi dać z 50 stanowisk?
Może to za duzy koszt?
Natomiast "wszystko wskazuje na to, że trzeba bedzie odkrecać" jest kłamstwem. Wszyscy komentatorzy polityczni twierdza, że i tak najpewniej skonczy sie po mysli rządu i zgodnie z projektem Gowina - jest przeciez senat, a w sejmie nie ma takiej wiekszosci aby odrzucić poprawki senatu w tej sprawie.

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2013-05-12 13:28:35
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-12 12:02, Budzik pisze:
[...]

Masz rację przejdzie. Ludzie będą mieli igrzyska a Tusk sprawdzi poparcie w PO. Taki był plan.
Tak twierdzą komentatorzy ;-)
Zmiana? Reforma? Usprawnienie? Kto Ci takich głupot naopowiadał? :-)

PS. Mam przypominać jaki mamy dzisiaj rok? ;-)

Data: 2013-05-12 11:55:41
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
[...]

Jakie "sprawdzi poparcie w PO"?
Przecież PO głosowała za odrzuceniem tego projektu.
wiec zapewne w senacie zrobi coś podobnego.

Tak twierdzą komentatorzy ;-)

Nie wiem co w tym smiesznego.

Zmiana? Reforma? Usprawnienie? Kto Ci takich głupot naopowiadał? :-)

Znowu marudzisz, zamiast podać merytoryczne argumenty?

PS. Mam przypominać jaki mamy dzisiaj rok? ;-)

Jeżeli musisz... Tylko tym razem dobrze by było, żeby to miało merytoryczne odzwierciedlenie w dyskusji.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2013-05-12 17:01:03
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-12 13:55, Budzik pisze:
Przecież PO głosowała za odrzuceniem tego projektu.
wiec zapewne w senacie zrobi coś podobnego.
No właśnie sprawdził. Jeden poseł się wstrzymał.
"Jestem wodzem, wyszedłem na mównicę rozkaz wydałem, rozkaz wykonano"
:-) "Gchyt matetinoy"

Jeżeli musisz... Tylko tym razem dobrze by było, żeby to miało merytoryczne
odzwierciedlenie w dyskusji.

2013. :-)
To dorzucę świeżą dla mnie informację że 6 mies. trzeba czekać na rozprawę w banalnej sprawie w sądzie pracy. I nie ma zganiania winy na poprzedników czy kryzysy. Taką reformę trzeba było już dawno zrobić a teraz wiedzielibyśmy czy coś dała ;-)

Data: 2013-05-13 00:57:56
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
[...]

Musisz sie zdecydować. Wcześniej pisałes "sprawdzi", teraz piszesz, że "sprawdził". wiesz co chcesz powiedzieć?

[...]

Pełna zgoda. Tylko nadal to jest ogólne marudzenie, a nie odpowiedź na pytanie, dlaczego akurat ta zmiana była zła.

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2013-05-13 06:57:29
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-13 02:57, Budzik pisze:
Pełna zgoda. Tylko nadal to jest ogólne marudzenie, a nie odpowiedź na
pytanie, dlaczego akurat ta zmiana była zła.

Czepiasz się literek i nie czytasz ze zrozumieniem. :-)
Może być nawet Twoja racja tylko żeby rządowi jaj przybyło. :-)
Może w trzeciej kadencji? :-)

Data: 2013-05-13 14:57:25
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
[...]

Nie wiem czy zartujesz, czy mowisz powaznie bo ciągle konczysz zdanie emotikonem.
Czy jestes za ta zmianą, czy przeciw.
Generalnie - tak merytorycznie rozmawiać się nie da.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2013-05-13 08:09:32
Autor: Danusia
Sądy znowu będą rejonowe ;-)

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:12052013.3B2ECB5Cbudzik61.poznan.pl...
[...]
[...]

W sejmie poprawki senatu odrzuca sie zwykłą większością głosów.
Natomiast odrzucenie weta prezydenta wymagałoby aby głosowało za nim również około 40 posłów PO.

pozdr

Data: 2013-05-13 09:22:01
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-13 08:09, Danusia pisze:
W sejmie poprawki senatu odrzuca sie zwykłą większością głosów.
Natomiast odrzucenie weta prezydenta wymagałoby aby głosowało za nim
również około 40 posłów PO.

O widzisz. Coś mi nie pasowało jak pewien "komentator polityczny" bredził że 2/3 się nie uzbiera żeby poprawki senatu odrzucić. :-)

Teraz pytanie co zrobi prezydent. Pójdzie na wojnę z PO czy nie pójdzie ;-)

Data: 2013-05-13 14:57:24
Autor: Budzik
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
Osobnik posiadający mail dan5@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Dzięki Danusiu.
Przyznaję, że sądzilem iż kwalifikowaną.
Wszystko jasne - dlatego raczej słychaj o działaniu prezydenta w tej sprawie a nie senatu.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2013-05-11 11:20:15
Autor: z
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-11 02:00, Budzik pisze:
No, no.

Tak mi się przypomniało.
Stworzono Giełdę Papierów Wartościowych. Jakby nie było instytucja "państwowa" pełniąca rolę kontrolno, nadzorującą... Zaufania publicznego .... itd.
Teraz ta instytucja zostaje sprzedana w ramach prywatyzacji wszystkiego i wszędzie.
Naciągana analogia? A może nie do końca? :-)

Data: 2013-05-11 06:46:54
Autor: zgred
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
W dniu 2013-05-11 00:25, z pisze:

[...]

Trochę stare, ale...

O sędzim, co wziął wóz i konie
Dwa się z sobą u prawa o krzywdę sprzeczali
I obydwa sędziemu upominki dali.
Jeden mu wóz darował, drugi parę koni;
Co konie dał, ten wy""""grał; a ów we złej toni
Upomina sędziego:"Cóż się to wżdy stało,
Iże wóz mój u ciebie pomógł bardzo mało?"
Sędzia rzekł:"Prawda, bracie gdy konie wyprzężono,
Natychmiast wóz na stronę kiedyś zawieziono".

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-11 13:10:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
On Sat, 11 May 2013, zgred wrote:

Sędzia rzekł:"Prawda, bracie gdy konie wyprzężono,
Natychmiast wóz na stronę kiedyś zawieziono".

  wKF: "kędyś" (dokądś).
  Każ poprawić w źródle skąd brałeś, bo Rej się oburzy
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-11 11:21:01
Autor: hiki o!
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
On 11.05.2013 00:25, z wrote:

Jak się nie umie to się nie zaczyna reformy ;-)

Mnie sie wydaje, ze nasi rzadzocy wlanie nic nie potrafia, dlatego robia byle co byle sie dzialo...

No to "dzieje sie".

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-05-11 13:06:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Sądy znowu będą rejonowe ;-)
On Sat, 11 May 2013, z wrote:

PS. Co stoi na przeszkodzie żeby sądy sprywatyzować? ;-)

  Nic. A ściślej tzw. "wola polityczna" :>

Wszak z tego tylko same korzyści by były.

  Nie tyle "były", co "są".
  Nie wiem czy "same", ale "pewne" (w znaczeniu "niektóre")
oczywiście tak: sędzia jest opłacany akordem, ale niezbyt
opłaca się wydawanie ewidentnie niesprawiedliwych wyroków,
bo nie będzie chętnych na zapis.

  Różnica taka, że na sąd polubowny strony muszą wyrazić zgodę,
w praktyce robią to "z góry" (już przy zawieraniu umowy,
a nie dopiero przy sporze).
  No i na razie dotyczy to wyłącznie spraw cywilnoprawnych
(a i to nie wszystkich) :>

  Hasło: "sąd polubowny", za zapisy w wikipedii nie odpowiadam,
ale celem wstępu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/S%C4%85d_polubowny

pzdr, Gotfryd

Sądy znowu będą rejonowe ;-)