S?d bez ??awnik??w

Data: 2011-02-07 13:13:04
Autor: animka
S?d bez ??awnik??w
Czy teraz sprawy sądowe w Wydziale Karnym (dawny Grodzki) nie muszą się odbywać z ławnikami?

--
animka

Data: 2011-02-07 13:19:56
Autor: Liwiusz
S?d bez ??awnik??w
W dniu 2011-02-07 13:13, animka pisze:
Czy teraz sprawy sądowe w Wydziale Karnym (dawny Grodzki) nie muszą się
odbywać z ławnikami?

art. 28
§ 1. Na rozprawie głównej sąd orzeka w składzie jednego sędziego, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej. Sędzia ma prawa i obowiązki przewodniczącego.

§ 2. W sprawach o zbrodnie sąd orzeka w składzie jednego sędziego i dwóch ławników.

§ 3. Ze względu na szczególną zawiłość sprawy sąd pierwszej instancji może postanowić o rozpoznaniu jej w składzie trzech sędziów.

§ 4. W sprawach o przestępstwa, za które ustawa przewiduje karę dożywotniego pozbawienia wolności, sąd orzeka w składzie dwóch sędziów i trzech ławników.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-07 13:58:47
Autor: animka
S?d bez ??awnik??w
W dniu 2011-02-07 13:19, Liwiusz pisze:
art. 28
§ 1. Na rozprawie głównej sąd orzeka w składzie jednego sędziego, jeżeli
ustawa nie stanowi inaczej. Sędzia ma prawa i obowiązki przewodniczącego.

Dzięki.
Były 2 sprawy na wniosek komisariatu. Był tylko sędzia. Obwinionemu narkomanowi zasądził karę upomnienia, bo on młody jeszcze. Od kosztów sądowych go zwolnił. Czyli narkoman jako narkoman i jako nienarkoman może robić co chce.

--
animka

Data: 2011-02-07 05:34:46
Autor: BK
S?d bez ?awnikw
On 7 Lut, 13:58, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
W dniu 2011-02-07 13:19, Liwiusz pisze:

> art. 28
> 1. Na rozprawie gwnej sd orzeka w skadzie jednego sdziego, jeeli
> ustawa nie stanowi inaczej. Sdzia ma prawa i obowizki przewodniczcego.

Dziki.
Byy 2 sprawy na wniosek komisariatu. By tylko sdzia. Obwinionemu
narkomanowi zasdzi kar upomnienia, bo on mody jeszcze. Od kosztw
sdowych go zwolni. Czyli narkoman jako narkoman i jako nienarkoman
moe robi co chce.

--
animka

I liczylas na niewaznosc postepowania z uwagi na nieprawidlowy sklad
sadu? :)

Data: 2011-02-07 22:04:36
Autor: animka
S?d bez ??awnik??w
W dniu 2011-02-07 14:34, BK pisze:
I liczylas na niewaznosc postepowania z uwagi na nieprawidlowy sklad
sadu?:)

Nie. To, że tu zapytałam to nie oznacza, że na coś liczyłam.
Moim zdaniem sprawa bez ławników sędzią to nie sprawa. Sędzia może robić co chce.
Obwiniony już jedną karę od dzielnicowego dostał (pieniężną zł za brak meldunku w wynajmowanym mieszkaniu obok mojego), ale narazie jeszcze nie wiem czy tego mu sędzia nie umorzył, bo mam mętlik w głowie. Otrzymam odpis wyroku z uzasadnieniem, paragrafami to się wgłębię w ten temat. Sędzia gadał na koniec dużo, operował paragrafami i dopiero jak będę miała w ręku wyrok z uzasadnieniem to się upewnię czego te paragrafy dotyczyły.

Data: 2011-02-08 10:10:14
Autor: Olgierd
S?d bez ?awnikw
Dnia Mon, 07 Feb 2011 22:04:36 +0100, animka napisał(a):

 Moim zdaniem
sprawa bez ławników sędzią to nie sprawa. Sędzia może robić co chce.

Oczywiście, powinna być 12-osobowa ława przysięgłych, od której odwołanie przysługuje tylko do Wielkiego Trybunału Sprawiedliwości Europejskiej w Badenii-Wirtemberdze.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-02-08 10:11:01
Autor: januszek
S?d bez ??awnik??w
Olgierd napisa?(a):

Oczywiście, powinna być 12-osobowa ława przysięgłych, od której odwołanie przysługuje tylko do Wielkiego Trybunału Sprawiedliwości Europejskiej w Badenii-Wirtemberdze.

I żeby odwołać się można było mailem... ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-02-08 10:37:34
Autor: Olgierd
S?d bez ?awnikw
Dnia Tue, 08 Feb 2011 11:11:01 +0100, januszek napisał(a):

Oczywiście, powinna być 12-osobowa ława przysięgłych, od której
odwołanie przysługuje tylko do Wielkiego Trybunału Sprawiedliwości
Europejskiej w Badenii-Wirtemberdze.

I żeby odwołać się można było mailem... ;P

Lecz wyłącznie na niebieskim papierze ten mail, potwierdzony być powinien.

Data: 2011-02-08 11:09:13
Autor: Liwiusz
S?d bez ??awnik??w
W dniu 2011-02-07 22:04, animka pisze:
[...]

Straszne. Za brak meldunku faktycznie powinny być kamieniołomy.

Tak z ciekawości: bardzo cierpisz, że się nie zameldował?

--
Liwiusz

Data: 2011-02-08 10:38:01
Autor: Olgierd
S?d bez ?awnikw
Dnia Tue, 08 Feb 2011 11:09:13 +0100, Liwiusz napisał(a):

Tak z ciekawości: bardzo cierpisz, że się nie zameldował?

Pewnie nie zna jego imienia a chciała wskoczyć na kawkę ;-)

Data: 2011-02-08 15:29:56
Autor: animka
S?d bez ??awnik??w
W dniu 2011-02-08 11:09, Liwiusz pisze:
Straszne. Za brak meldunku faktycznie powinny być kamieniołomy.

Tak z ciekawości: bardzo cierpisz, że się nie zameldował?

Mnie to ani grzeje ani ziębi. Dzielnicowemu widocznie pasiło.

--
animka

Data: 2011-02-08 14:58:13
Autor: SDD
S?d bez ?awnikw

Uytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisa w wiadomoci news:iir4d8$cql$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-02-07 14:34, BK pisze:

Obwiniony ju jedn kar od dzielnicowego dosta (pienin z za brak meldunku w wynajmowanym mieszkaniu obok mojego), ale narazie jeszcze nie

Pewnie z Twojego donosu?
Sorry, ale to Ty sie nadajesz do odstrzalu a nie ten narkoman
- tez bym Ci chetnie naplul w Twa inteligentna inaczej gebe

Data: 2011-02-07 14:32:12
Autor: SDD
S?d bez ?awnikw

Uytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisa w wiadomoci news:iioqaq$luc$1node2.news.atman.pl...

Byy 2 sprawy na wniosek komisariatu. By tylko sdzia. Obwinionemu narkomanowi zasdzi kar upomnienia, bo on mody jeszcze. Od kosztw sdowych go zwolni. Czyli narkoman jako narkoman i jako nienarkoman moe robi co chce.

No ale czego dotyczyla sprawa?
Domyslam sie, ze to byla sprawa o wykroczenie.

Co on zrobil? Odlal sie w miejscu publicznym?
Ty jaka kare bys za to proponowala? Kare smierci? dozywocie? 25 lat?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-02-08 08:08:32
Autor: Marek Dyjor
S?d bez ??awnik??w
animka wrote:
[...]

a co ten narkoman zrobił i jakie ma znaczenie, że był narkomanem

Data: 2011-02-08 12:11:53
Autor: animka
S?d bez ??awnik??w
W dniu 2011-02-08 08:08, Marek Dyjor pisze:
animka wrote:
[...]

Pluł i groził. Informował, że obserwuje.

--
animka

Data: 2011-02-09 09:31:51
Autor: p 47
S?d bez ??awnik??w

animka wrote:
[...]

__________________________

Nic dziwnego!! -Jak  byłbym sąsiadem animki i zmuszony był ją obserwować to też bym pił;-))

Data: 2011-02-09 13:06:54
Autor: animka
S?d bez ??awnik??w
W dniu 2011-02-09 09:31, p 47 pisze:
Nic dziwnego!! -Jak  byłbym sąsiadem animki i zmuszony był ją obserwować to
też bym pił;-))

Łasiłbyś się jak kotek :P

--
animka