Sąd wymaga poświadczenia podpisów

Data: 2013-01-23 17:45:44
Autor: Sebastian Biały
Sąd wymaga poświadczenia podpisów
Zakładam księgę wieczystą. Sprawa prosta. Mam umowę zakupu mieszkania ze spółdzielnią. Niestety sąd zakwestionowal na niej *podpisy* informując mnie że mam dostarczyć wniosek "z podpisami notarialnie poświadczonymi". WTF? Przede wszystkim:

a) sąd nie okreslił *ktore* podpisy mam poświadczyć. Na umowie widnieją 4 podpisy osób ze spółdzielni, przy czym nie wiem czy od 2006 roku kiedy je składali ktoś nie umarł ... Widnieją też 2 nasze, ale prześlicznie wyglądają, cieżko się przyczepić. Że nie wspomnę ze po 6 latach podpis zmienia się.

b) sąd nie oddał mi umowy ... ale muszę ją dostarczyć ...

c) czy pieczÄ…tka i podpis w oryginale nie majÄ… mocy prawnej? To po co te szopki z pieczatkami?

Miał ktoś takie problemy i może zgadnąć o co chodzi z tymi podpisami?

Data: 2013-01-23 18:04:08
Autor: spp
[...]

zmienia siÄ™.

[...]

Hmm, a to nie jest notarialna umowa?

--
spp

Data: 2013-01-23 18:42:06
Autor: Sebastian Biały
On 2013-01-23 18:04, spp wrote:
Hmm, a to nie jest notarialna umowa?

Nie, ponieważ własnośc nie jest odrębna.

Data: 2013-01-23 20:52:50
Autor: spp
Sąd wymaga poświadczenia podpisów

Hmm, a to nie jest notarialna umowa?

Nie, ponieważ własnośc nie jest odrębna.

Nie za bardzo rozumiem?

--
spp

Data: 2013-01-23 22:02:33
Autor: Sebastian Biały
On 2013-01-23 20:52, spp wrote:
Hmm, a to nie jest notarialna umowa?
Nie, ponieważ własnośc nie jest odrębna.
Nie za bardzo rozumiem?

Wlasnośc spółdzielcza. Do roku 2007 spisywało się ją w formie pisemnej (bez notariusza). Ja mam wlasnie taki przypadek.

Nie wiem jak własnośc odrębna, ale tam może być inaczej.

Data: 2013-01-24 04:24:16
Autor: Olgierd
S±d wymaga po¶wiadczenia podpisów
W dniu ¶roda, 23 stycznia 2013 22:02:33 UTC+1 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³:

Wlasno¶c spó³dzielcza. Do roku 2007 spisywa³o siê j± w formie pisemnej  (bez notariusza). Ja mam wlasnie taki przypadek.

Je¶li jeste¶ tego pewien, nie zostaje Ci nic innego, jak przekonaæ do tego s±d. Wystarcza, ¿e jest m³odszy referendarz, który nie wie, ¿e "kiedy¶ by³o inaczej" i ¿±da dokumentów "tak jak dzi¶".

A ¿eby nie by³o ryzyka: najsamprzód przedzwoñ do s±du albo siê przejd¼ (je¶li nie masz za daleko), dopiero pó¼niej ³aduj na ten temat pismo.

--
Olgierd wirtualna firma prawnicza http://LegeArtis.org.pl [reklama]

Data: 2013-01-24 06:17:27
Autor: spp
[...]

Też nie do końca zrozumiałe. Jeżeli to jest tzw. lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego to nie można do niego założyć księgi, jeżeli własnościowe i odrębna własność - tak, ale wtedy zawsze była wymagana obecność notariusza.

--
spp

Data: 2013-01-23 19:40:26
Autor: Alek
Sąd wymaga poświadczenia podpisów
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał
Zakładam księgę wieczystą. Sprawa prosta. Mam umowę zakupu mieszkania ze spółdzielnią. Niestety sąd zakwestionowal na niej *podpisy* informując mnie że mam dostarczyć wniosek "z podpisami notarialnie poświadczonymi".
                         ^^^^^^^
WTF? Przede wszystkim:

a) sąd nie okreslił *ktore* podpisy mam poświadczyć. Na umowie widnieją
                                                       ^^^^^^^^^
[...]

Najpierw zdecyduj się czego sąd zażądał (patrz podkreślenia).

Data: 2013-01-23 19:44:00
Autor: Alek
Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:51002eac$0$1302$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tekst się rozjechał z podkreśleniami, więc precyzuję: masz dostarczyć wniosek czy umowę z podpisami poświadczonymi?

Data: 2013-01-23 20:45:11
Autor: Sebastian Biały
On 2013-01-23 19:44, Alek wrote:
Tekst się rozjechał z podkreśleniami, więc precyzuję: masz dostarczyć
wniosek czy umowę z podpisami poświadczonymi?

UmowÄ™. UmowÄ™ tÄ… aktualnie posiada sÄ…d...

Ewentualnie chodzi mu o jakąs inną wersję z takimi podpisami, ale ona nie istnieje, bo notariusz nie uczestniczył w podpisaniu.

Data: 2013-01-23 21:28:24
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kdp43p$7eb$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jedynie sąd może komentować swoje żądania. Napisz o swoich wątpliwościach. Bo na pierwszy rzut oka faktycznie wydaje się to bez sensu. Te podpisy już złożono kilka lat temu i nie było - jak rozumiem - przy tym notariusza. No to jak on ma potwierdzić je?

Data: 2013-01-25 19:26:34
Autor: Sebastian Biały
On 2013-01-23 17:45, Sebastian Biały wrote:
"z podpisami notarialnie poświadczonymi".
WTF?

Wyjasniło się. Od 2003 roku podpisy dwóch członków zarzadu, kilka pieczątek, podpis radcy prawnego itp. rzeczy są niewystarczające bez parafowania przez notariusza.

Mineło jakieś kilka tysięcy lat "rozwoju" prawa i techniki i dalej nie potrafimy skutecznie zweryfikować czy Xiński podpisał? Żenada.

Data: 2013-01-25 19:44:05
Autor: spp
On 2013-01-23 17:45, Sebastian Biały wrote:
"z podpisami notarialnie poświadczonymi".
WTF?

Wyjasniło się. Od 2003 roku podpisy dwóch członków zarzadu, kilka
pieczÄ…tek, podpis radcy prawnego itp. rzeczy sÄ… niewystarczajÄ…ce bez
parafowania przez notariusza.

Mineło jakieś kilka tysięcy lat "rozwoju" prawa i techniki i dalej nie
potrafimy skutecznie zweryfikować czy Xiński podpisał? Żenada.

Tyle, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego - przecież nie chodzi o weryfikację podpisu ale o sporządzenie dokumentu niezgodnego z wymaganiami.

--
spp

Data: 2013-01-25 19:46:50
Autor: Sebastian Biały
On 2013-01-25 19:44, spp wrote:
Mineło jakieś kilka tysięcy lat "rozwoju" prawa i techniki i dalej nie
potrafimy skutecznie zweryfikować czy Xiński podpisał? Żenada.

Tyle, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego - przecież nie chodzi o
weryfikacjÄ™ podpisu ale o sporzÄ…dzenie dokumentu niezgodnego z wymaganiami.

A wymagania zostały zmienione albowiem ?

Data: 2013-01-25 19:55:15
Autor: spp
[...]

Wymagania zostały zmienione w 2003 r., dokument sporządzono w 2006 r.

BTW
Co to za mityczna 'nieodrębna własność spółdzielcza'?

--
spp

Data: 2013-01-25 20:03:08
Autor: Sebastian Biały
On 2013-01-25 19:55, spp wrote:
[...]

Wcześniej było potrzebne mniej pieczątek.

>, dokument sporzÄ…dzono w 2006 r.

Wymagania zostały zmienione bo kilka pieczatek i podpisów okazało się nieskuteczne. Trzeba jeszcze *więcej* pieczątek i podpisów żeby wreszcie było ważne. Chyba że przeoczyłem po co w 2003 był potrzebny notariusz skoro w 2002 nie był.

Co to za mityczna 'nieodrębna własność spółdzielcza'?

Spółdzielcza własnośc to nie to samo co odrębna własność.

Data: 2013-01-25 20:14:17
Autor: spp
Sąd wymaga poświadczenia podpisów

Co to za mityczna 'nieodrębna własność spółdzielcza'?

Spółdzielcza własnośc to nie to samo co odrębna własność.

Doskonale sobie z tego zdajÄ™ sprawÄ™.

A może jednak nie wymyślono notariusza tylko pozbawiono spółdzielnie przywilejów (do pewnego momentu wystarczała rzeczywiście zwykła umowa do przekształcenia z lokatorskiego prawa na własnościowe a po zabraniu spółdzielniom tego uprawnienia trzeba stosować się do przepisów Kodeksu Cywilnego)? To chyba było jednak później niż 2006 r.

--
spp

Data: 2013-01-25 20:19:05
Autor: Sebastian Biały
On 2013-01-25 20:14, spp wrote:
[...]

W 2007 skreslono kilka przepisów z ustawy spółdzielczej i wtedy trzeba zawierać *akt* notarialny. Ale w opini sądu (przepisów nie szukałem) w 2003 tez była zmiana, że trzeba więcej pieczatek. O ile z 2007 rozumiem, to ta z 2003 roku jest głupawą biurokratyzają w dodaku pokazującą wyrwę w całej tej szopce.

Data: 2013-01-25 11:28:15
Autor: Olgierd
S±d wymaga po¶wiadczenia podpisów
W dniu pi±tek, 25 stycznia 2013 20:19:05 UTC+1 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³:

W 2007 skreslono kilka przepisów z ustawy spó³dzielczej i wtedy trzeba  zawieraæ *akt* notarialny. Ale w opini s±du (przepisów nie szuka³em) w 2003 tez by³a zmiana, ¿e trzeba wiêcej pieczatek. O ile z 2007 rozumiem, to ta z 2003 roku jest g³upaw± biurokratyzaj± w dodaku pokazuj±c± wyrwê w ca³ej tej szopce.

Jak rozumiem masz na my¶li notarialne po¶wiadczenie podpisu. Owszem, akt notarialny jest lepszy, ale owa "parafa" i tak jest lepsza, ni¿ kartka papieru i maz d³ugopisami. Pamiêtaj jednak, ¿e mówimy o obrocie mieszkaniem (brzmi lepiej ni¿ "nieruchomo¶æ"), a wiêc o czym¶, co wiêkszo¶ci ludzi wydaje siê na tyle istotne, ¿e lepiej nie obudziæ siê w sytuacji "sk±d ten mój podpis pod tym o¶wiadczeniem?"

--
Olgierd
[reklama] internetowe doradztwo prawnicze http://LegeArtis.org.pl [/reklama]

Data: 2013-01-25 20:39:19
Autor: spp
W dniu 2013-01-25 20:28, Olgierd pisze:
[...]

¯eby by³o ciekawiej - wygl±da na to ¿e przywrócono mo¿liwo¶æ nienotarialnego sporz±dzenia takiej umowy (oczywi¶cie dotyczy to wy³±cznie przekszta³cenia z lokatorskiego na w³asno¶ciowe prawo) i wszystkie umowy zawarte w ten sposób  po 2007 r. zachowuj± wa¿no¶æ.

Rzeczywi¶cie nie wiem jakie to zmiany zasz³y w 2003 r. ¿e podpisy musia³y byæ po¶wiadczone. :(
--
spp

Data: 2013-01-26 09:59:58
Autor: Sebastian Bia³y
On 2013-01-25 20:28, Olgierd wrote:
ni¿ kartka papieru i maz d³ugopisami.

Zaskakuj±ce. Na podobn± kartkê z ma¼niêciem d³ugopisem i nieczytelnym znaczniem robiono ju¿ przekrêty na grube miliony.

"sk±d ten mój podpis pod tym o¶wiadczeniem?"

Ca³e szczêscie ¿e od 2001 istnieje technologia podpisu ... oh wait ...

Data: 2013-01-26 10:09:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-26 09:59, Sebastian Bia³y pisze:
On 2013-01-25 20:28, Olgierd wrote:
[...]

Mo¿esz napisaæ to ja¶niej?

--
Liwiusz

Data: 2013-01-26 10:18:30
Autor: Sebastian Bia³y
On 2013-01-26 10:09, Liwiusz wrote:
"sk±d ten mój podpis pod tym o¶wiadczeniem?"
Ca³e szczêscie ¿e od 2001 istnieje technologia podpisu ... oh wait ...
Mo¿esz napisaæ to ja¶niej?

Oczywi¶cie mam na mysli "istnieje" w sensie prawniczym. W sensie rzeczywistym istnieje od lat o ile pamiêtam 70-tych.

Data: 2013-01-26 12:27:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-26 10:18, Sebastian Bia³y pisze:
On 2013-01-26 10:09, Liwiusz wrote:
[...]

I jak rozwi±zuje to problem "sk±d ten mój podpis pod tym o¶wiadczeniem?"? Chyba nie zak³adasz likwidacji sk³adania o¶wiadczeñ woli w tradycyjny sposób?

--
Liwiusz

Data: 2013-01-26 12:44:22
Autor: Sebastian Bia³y
On 2013-01-26 12:27, Liwiusz wrote:
I jak rozwi±zuje to problem "sk±d ten mój podpis pod tym
o¶wiadczeniem?"?

A jak rozwiazuje siê wspó³czesnie problem pojawienia siê brata bli¼niaka ze skradzonym dowodem u notariusza? Robi siê na miejscu badania gene... oh wait ...

Zadaniem podpisu jest upewnienie siê w stopniu 100% ¿e podpis jest prawid³owy i podpisa³ *ten* dokument. To ¿e móg³ wpa¶æ w posiadanie obcej osoby jest rownie trudne w sensownym rozwiazaniu jak przenikliwy wzrok notariusza porównuj±cy zdjêcie do osoby i wyczytuj±cy z mimiki czy jestem szanta¿owany. Innymi s³owy ci±gle jestesmy w dupie w sprawie identyfikacji. Podpis elektroniczny móg³by to jednak w pewnym sensie u³atwiæ choæ nie za³atwiæ. Mam wra¿enie ¿e ustawodawca wybra³ standardowy dupochron: poniewa¿ "nie" ma technologii to lecimy do notariusza z ka¿d± duperel±, nawet jesli to idiotyzm.

Chyba nie zak³adasz likwidacji sk³adania o¶wiadczeñ
woli w tradycyjny sposób?

A w czym ona jest lepsza w *opisanej* sytuacji sprzeda¿y mieszkania? My¶lisz ze podczas podpisywania tego dokumentu trzyma³em cz³onkow zarz±du pod pistoletem? Bo albo to mial na mysli ustawodawca, albo to ¿e podpisy i piecz±tki s± do dupy.

Data: 2013-01-28 05:21:48
Autor: Olgierd
S±d wymaga po¶wiadczenia podpisów
W dniu sobota, 26 stycznia 2013 12:44:22 UTC+1 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³:

[...]

Nie bêdê tu pisa³ jaki jest najprostszy sposób kradzie¿y to¿samo¶ci -- dziêki któremu nie trzeba nic podrabiaæ do rejenta, i nawet ten mityczny "kwalifikowany podpis cyfrowy" jest jak najbardziej prawid³owy -- ale jak siê ostatnio o tym dowiedzia³em, to pad³em.

Wiêc wybacz, ja nadal poproszê w najgrubszych sprawach wizytê w graciarni u notariusza, nawet je¶li 0,00031% czynno¶ci polega tam na oszustwie.

--
Olgierd
[reklama] wirtualna kancelaria prawnicza http://legeartis.org.pl [/reklama]

Data: 2013-01-28 14:24:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-28 14:21, Olgierd pisze:

[...]

To mo¿e choæ jakim¶ linkiem rzucisz? :)

--
Liwiusz

Data: 2013-01-28 06:31:57
Autor: Olgierd
S±d wymaga po¶wiadczenia podpisów
W dniu poniedzia³ek, 28 stycznia 2013 14:24:56 UTC+1 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

> Nie bêdê tu pisa³ jaki jest najprostszy sposób kradzie¿y to¿samo¶ci -- dziêki któremu nie trzeba nic podrabiaæ do rejenta, i nawet ten mityczny "kwalifikowany podpis cyfrowy" jest jak najbardziej prawid³owy -- ale jak siê ostatnio o tym dowiedzia³em, to pad³em.

> [...]

Ano w³a¶nie linka nie ma.
Ale w sumie mogê napisaæ: idziesz do urzêdu miasta ze swoim zdjêciem, sk³adasz
wniosek -- w zwi±zku ze zgubieniem dowodu osobistego -- o nowy dowód. Oczywi¶cie na dane ca³kowicie innej osoby, dziêki czemu pó¼niej mo¿esz
wszystko:

- rejestracja w CEIDG
- kredyty
- sklep internetowy
- e-podpis megakwalifikowany (a jak¿e)
- notariusz (a jak¿e)

Je¶li ofiara nie ma w zwyczaju za czêsto odwiedzaæ urzêdów, ani nie ma np. profilu ePUAP (i nawyku logowania siê do niego powiedzmy co tydzieñ ;-), to siê nawet w tym nazbyt szybko nie po³apie.

Dla mnie to dowód na to, ¿e owe dowody to przekleñstwo, poniewa¿ dzi¶ nie ufa siê ludziom ale jakim¶ kawa³kom plastiku.

--
Olgierd
[reklama] wirtualna kancelaria prawna http://LegeArtis.org.pl [/reklama]

Data: 2013-01-28 19:16:06
Autor: Sebastian Bia³y
On 2013-01-28 14:21, Olgierd wrote:
Wiêc wybacz, ja nadal poproszê w najgrubszych sprawach wizytê w graciarni u notariusza

A co to da? W sensie: jak± odpowiedzialno¶æ przed kimkolwiek ma notariusz, jak sie "pomyli" w odczycie to¿samo¶ci kogo¶ kto sprzedaje Ci mieszkanie i jest oszustem?

Data: 2013-01-29 02:18:45
Autor: Olgierd
S±d wymaga po¶wiadczenia podpisów
W dniu poniedzia³ek, 28 stycznia 2013 19:16:06 UTC+1 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³:

A co to da? W sensie: jak� odpowiedzialno�� przed kimkolwiek ma  notariusz, jak sie "pomyli" w odczycie to�samo�ci kogo� kto sprzedaje Ci mieszkanie i jest oszustem?

http://www.notariusze.pl/strona.php?nr_str=11

Natomiast wiêkszym plusem jest to, ¿e jednak rejent odfiltruje 98% ³obuzów, których normalnie kartka papieru nie odfiltruje.

(przepraszam za ¶mieci, ale Gógiel naprawdê co¶ chrzani z kodowaniem...)

--
Olgierd
[reklama] http://LegeArtis.org.pl rozwi±zywanie problemów z prawem [/reklama]

Data: 2013-01-29 17:04:29
Autor: Sebastian Bia³y
On 2013-01-29 11:18, Olgierd wrote:
A co to da? W sensie: jak� odpowiedzialno�� przed kimkolwiek ma
notariusz, jak sie "pomyli" w odczycie to�samo�ci kogo� kto sprzedaje Ci
mieszkanie i jest oszustem?
http://www.notariusze.pl/strona.php?nr_str=11

Musisz siê z nim s±dziæ i jego ubezpieczycielem. Id¼ i walcz.

Data: 2013-01-30 00:39:38
Autor: Olgierd
S±d wymaga po¶wiadczenia podpisów
W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 17:04:29 UTC+1 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³:

> http://www.notariusze.pl/strona.php?nr_str=11

Musisz siê z nim s±dziæ i jego ubezpieczycielem. Id¼ i walcz.

Nie zmieniaj tematu. Zacz±³e¶ od tego dlaczego zbycie nieruchomo¶ci w formie aktu notarialnego jest lepsze od przeniesienia jego w³asno¶ci na kartce papieru.

--
Olgierd
[reklama] prawnik w internecie http://LegeArtis.org.pl [/reklama]

Data: 2013-01-30 18:32:41
Autor: Sebastian Bia³y
On 2013-01-30 09:39, Olgierd wrote:
[...]

No to podsumujmy co w razie katastrofy: je¶li dostanê kartkê bez warto¶ci muszê pozwaæ spó³dzielniê. Je¶li dostanê kartkê z dodatkow± piecz±tk± muszê pozwaæ notariusza. Je¶li zamiast spó³dzielni by³ to oszust to mogê go nie znale¼æ. Je¶li notariusz ma dobrych kolegów po s±dach to mogê go nie skubn±æ.

Gdzie tu zaleta notarialnego po¶wiadczenia oszustwa?

Data: 2013-01-31 04:57:16
Autor: Olgierd
S±d wymaga po¶wiadczenia podpisów
W dniu ¶roda, 30 stycznia 2013 18:32:41 UTC+1 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³:

[...]

Wszystko siê zgadza, z tym, ¿e ostatnie zdanie to troszkê taka "urban legend".
Gdzie tu zaleta notarialnego po¶wiadczenia oszustwa?

Te¿ w tym, ¿e jak oszust siê ulotni, to szukaj wiatru w polu. A rejent raczej jednak siê nie ulotni jak kamfora.