Sędzina mać

Data: 2021-04-09 18:39:19
Autor: _Master_
Sędzina mać
Scheurin-Wielgus ze 20 razy powtórzyła SĘDZINA na antenie tvn24

Jakaś nowelizacja nastąpiła ;-)

Data: 2021-04-09 21:36:15
Autor: rAzor
Sędzina mać
_Master_ pisze:
Scheurin-Wielgus ze 20 razy powtórzyła SĘDZINA na antenie tvn24
Badalem na TVP nie bylo tego
Jakaś nowelizacja nastąpiła ;-)

Sendzina znaczy swinia o to ci chodzi mastacho! O tej szmacie piszesz to
pisz otwarcie nie boj sie chlopku

--
Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwo wali się w ryj w obronie własnej.

Data: 2021-04-10 00:57:55
Autor: nie ma emaila
Sędzina mać
w <s4qabe$eq1$1@gioia.aioe.org>, rAzor <"he he he"@he he he he.il> napisał(-a):

_Master_ pisze:
> [...]
Badalem na TVP nie bylo tego
> Jakaś nowelizacja nastąpiła ;-)

Sendzina znaczy swinia o to ci chodzi mastacho! O tej szmacie piszesz to

leżeć burek i zostawić nogawki

Data: 2021-04-10 00:57:41
Autor: nie ma emaila
Sędzina mać
w <60708337$0$553$65785112@news.neostrada.pl>, _Master_ <Master@z.pl>
napisał(-a):

Scheurin-Wielgus ze 20 razy powtórzyła SĘDZINA na antenie tvn24

Jakaś nowelizacja nastąpiła ;-)

tak, dawno, niestety nie w twoim mózgu

Odpowiedź na to pytanie znajdziemy także na stronie internetowej Rady Języka
Polskiego. Parę lat temu (w 2005 r.) przewodniczący Rady prof. A. Markowski
napisał::
,,W starannej polszczyźnie sędzina to żona sędziego, natomiast kobieta
wykonująca zawód sędziego to (pani) sędzia (odmiana: pani sędzia, tej pani
sędzi, tę panią sędzię, tą panią sędzią, o tej pani sędzi, te dwie panie
sędzie, tych dwóch pań sędzi itd.).
Potocznie określa się także nazwą sędzina kobietę-sędzię. Nie powinno się
jednak tego robić w polszczyźnie starannej ani oficjalnej" - zaznaczył
Markowski.

Data: 2021-04-11 11:28:28
Autor: _Master_
Sędzina mać
Dokładnie to przeczytałem przed napisaniem posta. ;-)

Jeśli wypowiedzi w mediach mają używać potocznej mowy to nie mam więcej pytań.

Ale myślę że ta pani zamroczona lewackimi zaimkami się poprostu wystrzelała i chciała zabłysnąć

Ale jeżeli jest PROSTAKIEM to niech się tymi świniami właśnie zajmie

Cieszę się że jeszcze mnie SĘDZINA RAZI ;-)

Sędzina mać