Są jakieś problemy z HOTBIRD?

Data: 2010-06-03 20:19:27
Autor: Tomy M.
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
godz. 20:19

Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
satelit? Może wybuchy na słońcu?

Szukam informacji o tym ...

Tomy M.

Data: 2010-06-03 18:53:02
Autor: Wmak
Tomy M. <tomy@ansibl.com> napisał(a):
[...]

Hotbird ma sie dobrze.
Przyczyna zaników banalnie prosta - burza nad Warszawą.
Gruba chmura, pełna wody i pewno lodu skutecznie tłumi sygnały wysyłane z naziemnych nadajników - do Hotbirda sygnały nie docierają, więc nie ma co wrócić do odbiorców, u których jest ładna pogoda - najwyżej szumy odbiornika na satelicie.
Zdarza się, że zanika Cyfra a TVN działa albo odwrotnie - stacje uplinkowe tych nadawców ulokowane są w odległości ok 3 km od siebie - nad jedną chmura jest wystarczająco gruba, by stłumić syganał, nad drugą trochę cieńsza, trochę tylko stłumiony sygnał do odbiornika w satelicie dociera, odbiornik ma automatyczną regulację wzmocnienia (w dosyć niewielkim zakresie) - sygnał jest przekazywany do ziemi - możecie odbierać, (jeśli akurat nad wami nie ma burzy).
Wmak  --

Data: 2010-06-03 21:00:16
Autor: Tomy M.

Użytkownik " Wmak" <w.mak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hu8tmd$5jn$1inews.gazeta.pl...

[...]

  Możnaby wykluczyć problemy z pozycjonowaniem HOTBIRD
gdyby padło na dłużej, zmiana ustawienia anteny pozwalałaby
przywrócić odbiór. Ale chyba faktycznie masz rację że to
problem z dosyłem.

Tomy M.

Data: 2010-06-03 21:17:35
Autor: romanza
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
Dnia Thu, 3 Jun 2010 18:53:02 +0000 (UTC), Wmak napisał(a):

Hotbird ma sie dobrze.

itd.

Pewnie dobrze mówisz, ale dlaczego na moim Philipsie PVR z Cyfry po wejściu
w ustawienia anteny pokazuje sygnał zerowy? Odbieram jakimś cudem TVN-y,
AXN-y i inne pierdoły ale najważniejszych programów już nie. Ja potrafię
zrozumieć, że nad Warszawą jest burza i sygnał uplnkowy do satelity nie
dochodzi, ale dlaczego sygnał z satelity do mnie ma poziom zerowy??? Według
czego Philips PVR Cyfry odczytuje siłę sygnału? Pytam dlatego, że na
Fergusonie 7600, który mam zainstalowany w drugim pokoju na innej antenie,
ten Ferguson pokazuje przynajmniej na jakim programie jaki jest sygnał.
Inna sprawa, że nie widzę na nim tych samych programów co na Philipsie:(

--
Z pozdrowieniami
RonnyPL - romanza@konto.pl

Data: 2010-06-03 21:27:44
Autor: sat_diver
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
Nastał dzień 2010-06-03 21:17, romanza@konto.pl donosi, że:
Według
czego Philips PVR Cyfry odczytuje siłę sygnału? Pytam dlatego, że na
Fergusonie 7600, ktĂłry mam zainstalowany w drugim pokoju na innej antenie,
ten Ferguson pokazuje przynajmniej na jakim programie jaki jest sygnał.
Wskaźnik w menu Philipsa pokazuje Ci sygnał jednego transpondera, a Ferguson pokazuje przy każdym wyświetlanym kanale.
Inna sprawa, że nie widzę na nim tych samych programów co na Philipsie:(
To już kwestia czułości głowicy, jakości/długości kabla etc.

Data: 2010-06-03 21:30:46
Autor: Jingiel
[...]

A masz taka samą wielkość czaszy? Jesteś pewny, że są idealnie ustawione? Czułość głowicy ta sama w tych odbiornikach? Próg ten sam? To sobie sam odpowiedz teraz na to pytanie.

Jingiel

Data: 2010-06-03 22:24:04
Autor: romanza
Dnia Thu, 3 Jun 2010 21:30:46 +0200, Jingiel napisał(a):

A masz taka samą wielkość czaszy? Jesteś pewny, że są idealnie ustawione? Czułość głowicy ta sama w tych odbiornikach? Próg ten sam? To sobie sam odpowiedz teraz na to pytanie.

Akurat czasza, czaszy nierówna, a i tak widzę na obydwu tunerach to samo,
czyli TVN-y i inne badziewie. Ale nie o to głównie mi chodziło. Ferguson
pokazuje moc sygnału dla każdego programu oddzielnie a co pokazuje CYFROWY
Philips po wejściu w opcję ustawiania anteny. Siłę jakiego sygnału?

--
Z pozdrowieniami
RonnyPL - romanza@konto.pl

Data: 2010-06-03 22:41:38
Autor: Tomy M.

Użytkownik <romanza@konto.pl> napisał w wiadomości news:1jyrips5yxd12$.r5y5mkicxdu7.dlg40tude.net...
[...]

Siłę sygnału dla kanału podstawowego:

- Częst. Kan. Podst. 10.892

strona 17 instrukcji obsługi
http://www.cyfraplus.pl/images/serwis-abo/serwis-techniczny/philips_dsx/DSX_philips_DSX%206010.pdf

Tomy M.

Data: 2010-06-03 23:35:44
Autor: romanza
Dnia Thu, 3 Jun 2010 22:41:38 +0200, Tomy M. napisał(a):

[...]

Akurat pewnie masz rację. Ale ja to odbieram tak, że tuner Philipsa jest
delikatnie mówiąc do niczego. Jeżeli Ferguson potrafi pokazać mi moc
sygnału na każdym kanale, to dlaczego tego nie potrafi zrobić Philips? Do
k...y nędzy! Byłem w gotowości do wymiany konwertera ale szczęśliwy duch
podpowiedział mi, żebym sprawdził jak to jest na drugim tunerze i antenie.
Myślałem o tym, bo to już nie pierwszy raz są takie cuda z odbiorem i nie
zawsze u mnie było zachmurzenie mogące mieć wpływ na odbiór.

--
Z pozdrowieniami
RonnyPL - romanza@konto.pl

Data: 2010-06-03 23:34:37
Autor: Tomy M.

Użytkownik <romanza@konto.pl> napisał w wiadomości news:18stusxqbuosi.kks5v70ol9d6.dlg40tude.net...
[...]

Philips DSX 6010 po prsotu nie potrafi wskazywać
poziomu sygnału i dekodować tego sygnału jednocześnie.
Jeżeli wybierasz mierzenie poziomu to sygnał z głowicy
jest przekazywany do specjalizowanego układu pomiaru
jego mocy i nie może być w tym samym czasie dekodowany.

Ale możesz sobie w pisać w parametrach ręcznych dowolną
inną częśtotliwość i mierzyć sygnał dla innego kanału :-)

Tomy M.

Data: 2010-06-05 23:06:06
Autor: Cavallino
[...]

A kto powiedział że nie potrafi?
Oczywiście że potrafi.
Tyle że jego soft nie przewiduje takiej opcji.

Data: 2010-06-03 20:24:13
Autor: spammtrapp
W dniu 2010-06-03 20:19, Tomy M. pisze:
godz. 20:19

Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
satelit? Może wybuchy na słońcu?

Czyli jednak...
Cyfra mi znikneła i nie wiedzialem czy problem u mnie czy szerszy, widze ze szerszy.

Data: 2010-06-03 20:27:38
Autor: Tomy M.
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
  Słońce w normie: (jedno skupisko plam 1076)
W sumie to w/g normy powinno być tych plam więcej
ale to oczywiście nie za dobrze dla tramsmisji.

http://www.astro.uni.wroc.pl/kma/snazywo/mdi_sunspots_1024.jpg

 Coś się dzieje z pozycjonowaniem satelity HOTBIRD 8 czyli tego:

http://www.satbeams.com/footprints?norad=29270

Tomy M.

Data: 2010-06-03 20:33:12
Autor: pitpull

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4c07f22f$0$19171$65785112news.neostrada.pl...
godz. 20:19

Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
satelit? Może wybuchy na słońcu?

Szukam informacji o tym ...

Mi też sygnał zanika. Co ciekawe głównie polskie stacje. Francuzów, Niemców i Arabów odbiera, choć jakość sygnału spadła do 70%

pitpull

Data: 2010-06-03 20:33:35
Autor:
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
Witam

Tomy M. napisał(a):
Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
satelit? Może wybuchy na słońcu?

Tu raczej chodzi o burze (wczorajsze i dzisiejsze) w okolicach Warszawy.
Nadawcy, których stacje uplinkowe są na tym terenie mają problem ;)

<<Tomek>>

Data: 2010-06-03 20:47:29
Autor: Tomy M.
Są jakieś problemy z HOTBIRD?

Użytkownik "<<Tomek>>" <tomasz_pa@USUNTO.tlen.pl> napisał w wiadomości news:hu8shi$abg$1news.dialog.net.pl...
Witam

Tomy M. napisał(a):
[...]

 Jestem z Jeleniej Góry, są tutaj chmury ale w normie.
http://www.sat24.com/Region.aspx?country=pl&sat=ir&type=loop

Nie ma mowy o burzy bo jest za zimno.
Mam antenę 100 cm i to doskonale ustawioną
nie dalej niż 2 tygodnie temu ją zamontowałem.
Problem sprawdzałem na kilku innych antenach w domu.

Wyglada na problem z pozycjonowaniem HOTBIRD 8
może ktoś się włamał i strzela sobie silnikami :-)
(kiedyś zrobiła coś podobnego ekipa hakerów ze Szczecina,
to było najbardziej spektakularne włamanie komputerowe w historii
światowego hackingu :-)

Tomy M.

Data: 2010-06-03 18:58:35
Autor: Wmak
[...]

Masz jakieś halucynacje albo manię prześladowczą.
W zasięgu wzroku mam anteny nadawcze Cyfry, z innego okna kierunek na TVN.
Było, podobnie jak wczoraj, oberwanie chmury - do Hotbirda nie miała prawa dotrzeć żaden sygnał.
Wmak

Data: 2010-06-03 21:02:26
Autor: Tomy M.
Użytkownik " Wmak" <w.mak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hu8u0r$6ip$1inews.gazeta.pl...

Masz jakieś halucynacje albo manię prześladowczą.

Eeee .. to był żart, przypomniałem również starą autentyczną
historię włamania do satelity.

W zasięgu wzroku mam anteny nadawcze Cyfry, z innego okna kierunek na TVN.
Było, podobnie jak wczoraj, oberwanie chmury - do Hotbirda nie miała prawa
dotrzeć żaden sygnał.

Myślałem że dosył na większą moc ... przecież w Ziemi
nie problem ją zwiększyć.

Tomy M.

Data: 2010-06-03 19:17:18
Autor: Wmak
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
Tomy M. <tomy@ansibl.com> napisał(a):
Myślałem że dosył na większą moc ... przecież w Ziemi
nie problem ją zwiększyć.

Tomy M.

Nadajniki uplinkowe mają niewielki, rzędu 6 dB zapas mocy a solidna chmura potrafi stłumić sygnał o 40 dB.
Operator satelity nie zezwala na zwiększanie mocy nadawania "z powodu chmury" bo w momencie odsłonięcia anteny uplinku sygnał odebrany przez satelitę przesterowałby wzmacniacze nadawcze tego transondera oraz, co gorsze, mógłby produktami intermodulacji zakłócić pracę transponderów używanych przez innych nadawców.
Wmak

Data: 2010-06-03 21:44:36
Autor: Tomy M.
Użytkownik " Wmak" <w.mak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hu8v3u$adt$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zaraz, zaraz. Czyli traspordery satelitarne działają
czysto ANALOGOWO? Inaczej nie da się wytłumaczyć
przesterowania, sygnał cyfrowy po obróbce cyfrowej
nie mógłby być przecież przesterowany na wyjściu.
  Do tej pory myślałem że działa to tak:
modulacja-- ->satelita/demodulacja/modulacja-- ->tuner
Oczywiście kodowanie byłby bez znaczenia bo sygnał
cyfrowy to przecież tylko bity.

Tomy M.

Data: 2010-06-03 21:41:58
Autor:
[...]

Wkleję, co napisałem przed chwilą na innym forum:

Luuudzieeeee....
Nie zauważyliście, że od kilku tygodni padają deszcze w całej Polsce, w niedzielę, wczoraj i dzisiaj w Warszawie były prawie oberwania chmury?.
Lejący deszcz a właściwie pełna wody i lodu burzowa chmura wisząca pod kątem 30 stopni od poziomu na kierunku południowym od anteny może całkowicie stłumić sygnał.
Nie tylko przychodzący z satelity do waszej anteny ale także sygnał wysyłany z ziemi (uplink) od nadawcy do satelity.
Do satelity nic (lub prawie nic) nie dociera więc nic nie jest wysyłane na dół do anten odbiorczych.
Tak było w niedzielę, wczoraj i dzisiaj - solidne chmury z ulewą zasłaniały nadajniki C+ , jednocześnie albo na zmianę z TVN i Polsatem, w miarę rozwoju pogody.
To jest normalna zależność retransmisji sateliternej od pogody.
Zapasy sygnału (odstępu od zakłóceń) w torach do góry i na dół dla komercyjnej - rozrywkowej telewizji są niewielkie, to nie służy do celów wojskowych a i tam są zaniki. I jeszcze to:

1. no signal input, czyli brak sygnału z transpondera!. Nie brak przekazu
tylko sygnału. Całe TP
leży i nie nadaje, ale to jest niezależne od pogody u nadawcy

Nie potrafisz zrozumieć, że sygnał wysyłany w górę jest przez wodę i lód w chmurze tłumiony tak samo (a właściwie jeszcze mocniej, bo idzie na wyższej częstotliwości), jak sygnał "w dół" ?
Układ na satelicie przekazujący sygnał z naziemnej stacji uplinkowej na dół jest dla ok. 99% transponderów układem liniowym - po przemianie częstotliwości po prostu wzmacnia sygnał przychodzący z dołu (automatyczna regulacja wzmocnienia ma dynamikę tylko kilku decybeli).
Jeśli z dołu nie dociera sygnał, to w dół są wysyłane tylko szumy głowicy odbiorczej.

Chyba (dawno nie sprawdzałem tabel) tylko z 1% transponderów ma tam na górze odbiorniki z kilkoma dekoderami i potem multipleksery, modulatory i wzmacniacze nadawcze.
Do takich transponderów można wysyłać sygnały pojedyńczych (lub małych paczek) programów z różnych miejsc na ziemi.

edit: to się SKYPLEX nazywa:
http://tinyurl.com/32mo53t Taki transponder w momencie zaniku sygnału z ziemi może wysyłać na ziemię z pełną mocą trochę informacji cyfrowych (różne tablice z pamięci) i puste pakiety.
Abonencki dekoder zmierzy jego poziom sygnału i odczyta nazwy kanałów itd, chociaż nic nie widać (bo nie dotarło z ziemi)

Dla wspomnianych na początku tych 99% kanałów satelita działa prawie jak lustro - odbija to, co przyszło z ziemi. --

Data: 2010-06-04 02:03:43
Autor: Tomy M.
Użytkownik <w.mak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hu97j6$7uf$1inews.gazeta.pl...
[...]

 Czyli tak jak napisałem, większość transporderów to
zwyczajne analogowe retransmitery. Technologia sprzed
50-60 lat.
 To dlatego w momencie problemów uplinkiem na tunerach
abonentów pojawia się  "brak sygnału" ... mimo że
abonenckie tunery mają idealne warunki do odbioru.

 Suma sumarum ... obecna technologia kosmiczna
to głównie stare rozwiązania analogowe, rakiety
z pierwszym stopniem na saletrę ... i komputery
na procesorach 486...

.... a ludzie wierzą że mamy jakieś SUPER TECHNOLOGIE
HI-TECH i zaraz będziemy latać statkami kosmicznymi
do pracy ... ehhhhh te media :-)

Tomy M.

Data: 2010-06-04 10:15:21
Autor: Ghost

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4c0842e0$0$2586$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie przesadzaj. To, ze na ziemi wszystko jest coraz bardziej cyfrowe, nie oznacza, ze podobnie optymalnym rozwiazaniem musi byc na satelicie. Wystarczy, ze w 99,99% okresu nadawania nie byloby czego korygowac na satelicie, wowczas korekta bledow jest tam zbedna - a na pewneo zwiekszylaby komplikacje urzadzen i zuzycie energii.

Data: 2010-06-07 07:04:17
Autor: zenek
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
Sygnal DVB-T i DVB-=S jest to sygnal cyfrowy modulowany analogowo bop niekt nie wymyslil innej mozliwosci.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Modulacja

Data: 2010-06-04 10:30:37
Autor: Jan Rudziński
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
Cześć wszystkim

w.mak.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

Dla wspomnianych na początku tych 99% kanałów satelita działa prawie jak lustro - odbija to, co przyszło z ziemi.

I nawet zdarzało się, że amatorzy wykorzystywali satelity do prywatnych przekazów. Nieduży sygnał na skraju zakresu i szło.

--
Pozdrowienia
  Janek   http://www.mimuw.edu.pl/~janek/

Data: 2010-06-04 11:30:01
Autor: Tomy M.
Użytkownik "Jan Rudziński" <janekr@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:huadjc$ceq$1inews.gazeta.pl...

I nawet zdarzało się, że amatorzy wykorzystywali satelity do prywatnych przekazów. Nieduży sygnał na skraju zakresu i szło.

Masz może jakieś linki do opisów  takich zastosowań?
Czy chodzi o przekazy krótkofalarskie?

Tomy M.

Data: 2010-06-04 14:01:49
Autor: Jan Rudziński

Tomy M. pisze:

I nawet zdarzało się, że amatorzy wykorzystywali satelity do prywatnych przekazów. Nieduży sygnał na skraju zakresu i szło.

Masz może jakieś linki do opisów  takich zastosowań?

Nie. Czytałem o tym w końcówce lat 80.

Czy chodzi o przekazy krótkofalarskie?

Tak, o ile to jeszcze krótkie fale...

Data: 2010-06-04 15:16:02
Autor: Tomy M.
Użytkownik "Jan Rudziński" <janekr@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:huapvc$mj8$1inews.gazeta.pl...

Czy chodzi o przekazy krótkofalarskie?

Tak, o ile to jeszcze krótkie fale...

Raczej takie króciutkie :-)

Tomy M.

Data: 2010-06-03 21:50:03
Autor: zenek
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
:):):)::)

Data: 2010-06-03 22:47:18
Autor: dx
Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4c080625$0$17096$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zdaje sie ze przesyl danych cyfrowych wyglada mniej wiecej tak:
- sygnal dyskretny 0/1
- modulator
- analogowy tor nadawczy
- antena nadawcza
- fala elektromagnetyczna
- antena odbiorcza
- analogowy tor odbiorczy
- demodulator
- sygnal dyskretny 0/1

dx

Data: 2010-06-03 23:43:45
Autor: Tomy M.
Użytkownik "dx" <dx@majkrosoft.kom> napisał w wiadomości news:4c08176a$0$19175$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Myślałem że wygląda to tak:

- sygnal dyskretny 0/1
- modulator
- analogowy tor nadawczy stacji TV
- antena nadawcza naziemna stacji TV
- fala elektromagnetyczna do satelity
- antena odbiorcza satelity
- analogowy tor odbiorczy satelity
- demodulator
- sygnal dyskretny 0/1 (+ korekta błędów)
- modulator
- analogowy tor nadawczy transpordera
- antena nadawcza satelity
- fala elektromagnetyczna z satelity
- antena odbiorcza abonenta
- demodulator
- sygnał dyskretny 0/1

 W takiej konfiguracji nie zainstaniałoby przesterowanie
sygnału NADAWANEGO Z SATELITY.
 Jeżeli jednak jest tak jak Ty piszesz to oznacza to
że sygnał cyfrowy jest niejako kopiowany w czystej
analogowej postaci i w takim razie de facto SATELITY SĄ
W PEŁNI ANALOGOWE i czym się nie różnią od nadajników
retransmisyjnych sprzed 50-60 lat :-)

 Oj... nie chce nawet myśleć co będzie gdy pojawią się oczekiwane
zmasowane ataki plam na słońcu ... wszystko padnie w kilka
dni.

Tomy M.

Data: 2010-06-03 22:15:25
Autor: Wmak
[...]

A niby co te plamy miałyby zrobić?
Przecież nie uszkodzą satelity a na odbiorcze anteny słońce i tak działa - oślepia anteny dwa razy do roku przez kilka dni po kilka
minut w środku dnia, gdy jego elewacja zrównuje się z elewacją satality.
Słońce, nawet spokojne, jest tak szerokopasmowym generatorem, że "zatyka" konwertery
Jak będą plamy, to czas oślepiania może wydłuży się o minutę-dwie i już.
Wmak

Data: 2010-06-04 01:57:28
Autor: Tomy M.

Użytkownik " Wmak" <w.mak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hu99ht$e56$1inews.gazeta.pl...

[...]

O tym wiem, ale podobno rozbłyski wysokoenergetyczne
towarzyszące zazwyczaj wysokiej aktywności słońca
potrafią o wiele więcej, np. uszkadzać układy
elektroniczne, zwłąszcza nie chronione chociażby
warstwą atmosfery.

Tomy M.

Data: 2010-06-07 07:01:34
Autor: zenek
Tomy M. pisze:
[...]

Sygnal jest cyfrowy ale modulowany analogowo.
..

Data: 2010-06-07 00:45:05
Autor: Jerzy Pastusiak
Są jakieś problemy z HOTBIRD?
Witaj Wmak.
Ciekawie piszesz.

a solidna chmura potrafi stłumić sygnał o 40 dB

Skad masz info, jakis link?

Ja zwykle mowie o 15 dB (*), opierajac sie o:

Dirk Breynaert, Maximilien d.Oreye de Lantremange, Newtec
"Analysis of the bandwidth efficiency of DVB-S2 in
a typical data distribution network"

Pzdr.J.P.
http://www.gr.ssr.upm.es/docencia/grado/csat/material/White%20Paper%20-%20Analysis%20of%20the%20bandwidth%20efficiency%20of%20DVB-S2.pdf

(*)
"It is also assumed that the 99.85% probability rain
margin is varying from site to site, between 2.5 and
5.5 dB (these values don't represent heavy rain area's, where values can go up to for example 15 dB)."

Data: 2010-06-03 21:01:19
Autor: crazy
Tomy M. pisze:

Jestem z Jeleniej Góry, są tutaj chmury ale w normie.
http://www.sat24.com/Region.aspx?country=pl&sat=ir&type=loop

I co z tego?

[...]

Jak sądzisz, skąd się bierze sygnał na satelicie? Krasnoludki go tam produkują? Jak satelita nie dostaje sygnału z Ziemi to i nic nie wysyła. Proste?
Uplink leży z powodu grubych chmur na linii uplink - satelita, uplinku nie ma to i downlinku nie będzie.

Data: 2010-06-04 12:53:14
Autor: SW3
Dnia 03-06-2010 o 20:47:29 Tomy M. <tomy@ansibl.com> napisał(a):

Tu raczej chodzi o burze (wczorajsze i dzisiejsze) w okolicach Warszawy.
Nadawcy, których stacje uplinkowe są na tym terenie mają problem ;)
 Jestem z Jeleniej Góry, są tutaj chmury ale w normie.

Naprawdę tak trudno przeczytać dwa zdania ze zrozumieniem?
Chyba, że nie wiesz, w takim razie informuję, że Jelenia Góra jest  kawałeczek od Warszawy ;)

--
SW3
-- --

Data: 2010-06-04 15:19:08
Autor: Tomy M.

Użytkownik "SW3" <sw3.spam.stop@poczta.fm> napisał w wiadomości news:op.vdru60wncjxrn1sw3.linksys...
[...]

Nie wiem dlaczego ale spodziewałem sie że gdy
satelita nie otrzymuje sygnału z ziemi to
wysyła "czarny obraz" ... a faktycznie wysyła
ŚMIECI. Tuner interpretuje ten MOCNY SYGNAŁ
ŚMIECI jako brak sygnału i wyświetla informację
"BRAK SYGNAŁU" ... można ją mylnie zinterpretować
jako problem ODBIORCZY ... a to przecież problem
NADAWCZY.

To Ty masz poważny problem z czytaniem, jeżeli
zabierasz glos w dyskusji przeczytaj CAŁĄ
DYSKUSJĘ ZANIM w niej zabierzesz głos.

Tomy M.

Data: 2010-06-03 20:49:30
Autor: Jingiel

Użytkownik "Jingiel" <xxxQ@xxx.xxx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu8sm1$2j5$1@inews.gazeta.pl...

Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
satelit? Może wybuchy na słońcu?

Szukam informacji o tym ...

nie zauważyłem.

Tak, to raczej problemy z dosyłem. Przez Polske przechodzi front atmosferyczny. Sporo burz.

Jingiel

Data: 2010-06-03 20:50:37
Autor: L
[...]

ja nie widzę ;) .... leje jak z cebra , mimo to na 80cm z monoblockiem (malopolskie) pozostała chocby paczka TVN .... leje i w różnych rejonach kraju zniknęła C - więc ulewnie leje na dosyle sygnału do satelity

Data: 2010-06-03 20:56:25
Autor: Adalbert
[...]

U mnie Nka padła przed 20:00, sygnał wrócił przed chwilą, ale nie wiadomo na jak długo ... burza, chmury czy coś innego ??

WOJtek

Data: 2010-06-03 21:17:15
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Tomy M. napisał:
Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.

U mnie (Gliwice) problemy dotyczyły głównie polskich programów, szczególnie z transponderów Cyfry+ (np. TVP1, TVP2) i TVN (np. Kino Polska) - całkowity brak sygnału. TV4 z Polsatu chodził dość dobrze, podobnie TVN, TVN7. Programy FTA z Cyfry+ (np. TV Polonia) przycinały się. Te same programy z Astry (transponder TVP) szły bezproblemowo. Podobnie inne programy zagraniczne z HB i Astry.
Przypuszczam, że chodzi o naziemne stacje nadające do satelity.

Data: 2010-06-04 08:16:31
Autor: sensei
[...]

Uroki transmisji satelitarnej... Jakby burza nad Warszawą trwała z 5h to ludzie może odpoczęliby od telewizji..;-)
Prawdziwym problemem to byłaby burza elektromagnetyczna na słońcu - to mogłoby uszkodzić satelitę i zlikwidować transmisję na parę miesięcy...

Są jakieś problemy z HOTBIRD?