Sakiewka

Data: 2009-06-16 13:14:50
Autor: Jerzy Olszewski
Sakiewka
Po ośmiu miesiącach przerwy, wynikającej z okoliczności pozamerytorycznych, dokonałem dziś pierwszej drobnej modyfikacji programu Sakiewka. Poprawka ta dotyczy opisu funkcji kontekstowych programu. Przypominam, że założeniem programu było, by podobnie, jak w arkuszach kalkulacyjnych, większość funkcji merytorycznych dostępnych jest nie z rozwijalnego menu, a na podstawie lokalizacji kursora na poszczególnych wierszach i kolumnach tabeli walorów. Przykładowo generowanie wykresu EOD danego waloru wywoływane jest poprzez klik na wierszu danego waloru i w kolumnie "Cena EOD".

Ten sposób ma swoje liczne zalety, ale wadą jego , gdy ilość kolumn jest większa niż niż szerokość używanego ekranu i należy przewijać ekran w poszukiwaniu danej kolumny, jest mniejsza czytelność i utrudnienie w uruchamianiu niektórych funkcji. W Sakiewce obecnie jest ponad 60 kolumn z danymi i ponad 20 funkcji kontekstowych. Z tego powodu (bo już sam zacząłem się gubić :)) dodałem funkcję "Mapa funkcji kontekstowych".
Podane są tam w rozwijalnym okienku takie informacje, jak

- nazwa kolumny, klikanie w której wywołuje daną funkcję
- skrótowy opis danej funkcji
- w nawiasach prostokątnych - kombinację klawiszy, wywołujących daną funkcję, bez potrzeby ustawiania kursora (skrót klawiszowy).

Wybranie danej pozycji z tej mapy powoduje , że skrajną lewą kolumną staje się ta kolumna, która powiązana jest z daną funkcją.

Na witrynie http://www.juraura.neostrada.pl/ zamieściłem zrzut ekranu pokazujący nową funkcję programu.

Sakiewka