Sakralny ¶piew polifoniczny

Data: 2011-04-02 21:48:15
Autor: abc
Sakralny ¶piew polifoniczny
Czcigodny Sługa Boży Pius XII tak napisał w encyklice Musicae Sacrae

W wieku IX zacz±ł się stopniowo szerzyć ¶piew polifoniczny, czyli
wielogłosowy, którego naukę uprawiano i udoskonalano przez następne wielki,
aż w sposób szczególny w wieku XV i XVI doszedł pod kierunkiem znakomitych
mistrzów do podziwu godnej doskonało¶ci.

I ten ¶piew polifoniczny czyli wielogłosowy Ko¶ciół miał zawsze w wielkiej
czci, dopuszczaj±c go do uroczystego odbywania ¶więtych obrzędów nawet w
rzymskich bazylikach i w papieskich nabożeństwach. Wspaniało¶ć tego ¶piewu
wzmogła się jeszcze bardziej z chwil±, gdy oprócz organów do głosu ¶piewaków
dodano i inne instrumenty muzyczne.

Więcej
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/musicae_sacrae_25121955.html

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2011-04-02 21:50:39
Autor: abc
Sakralny ¶piew polifoniczny
Przykład sakralnego ¶piewu polifonicznego:
http://www.youtube.com/watch?v=9xT11-WXCpU

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2011-04-02 13:34:16
Autor: J-23
On 2 Kwi, 21:50, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Przyk ad sakralnego piewu polifonicznego:http://www.youtube.com/watch?v=9xT11-WXCpU

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

jeszcze jeden przyklad, chyba lepszy od tego twojego g...a koscielnego
http://www.youtube.com/watch?v=0zEZriQOA2o&feature=related

Data: 2011-04-03 16:26:35
Autor: MH
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
Przykład sakralnego ¶piewu polifonicznego:
http://www.youtube.com/watch?v=9xT11-WXCpU

=========================

Pomimo , że jeste¶ zwykłym skurwysynem , podałe¶ raz chociaż wspaniały
link.Muzyka i wykonanie muszę przyznać jest wręcz genialne. PERFEKCJA !!!

MH

Data: 2011-04-04 08:03:51
Autor: sofu
Sakralny ¶piew polifoniczny

Użytkownik " MH" <logiznam@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ina73r$6ot$1inews.gazeta.pl...
abc <abc@wp.pl> napisał(a):

[...]

-- -- -- --

Potwierdzam!
W tym przypadku wspaniale ¶piewa słowacki chór.
I tu mi się co¶ nasuwa.
Ja mam płytę z węgierskim wykonaniem muzyki Bacha, konkretnie chodzi o wybrane utwory "Koncertów Brandenburskich"
Niebiańskie wykonanie, zupełny odlot!
I mimo, że mam kilka płyt całych "Koncertów Brandenburskich" w różnym, w tym niemieckim wykonaniu, nikt się nawet nie zbliżył do tego
węgierskiego. Ponieważ lubię Bacha, a jak wiadomo stworzył on np. cos ok. 200 kantat mam przeszło 400 płyt z wykonaniem samej tylko jego muzyki. Dopiero jak się posłucha tej samej muzyki w różnym wykonaniu widać niesamowita różnice interpretacyjn±. To jakby była zupełnie inna muzyka. Zreszt± nawet proste piosenki pop ¶piewane przez różnych artystów przy różnej aranżacji muzycznej brzmi± inaczej. Nawet ci sami piosenkarze maj± różne wykonania tych samych piosenek (koncertowe, studyjne, odmłodzone, inaczej zaaranżowane itp.). Dobre wykonanie (pojęcie względne) muzyki jest tak samo nie¶miertelne jak i sama muzyka kompozytorów którzy ja stworzyli. Mam np. genialne wykonania Bacha z lat 40, w tym z czasów wojny.

sofu

Data: 2011-04-03 09:59:12
Autor: sofu
Sakralny ¶piew polifoniczny

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d977d80$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dobrej muzyki zawsze warto posłuchać. Ja lubię muzykę ¶redniowieczn±, w tym motety ¶piewane po francusku.
Ale twój diabelski idol, to chyba najbardziej lubił hitlerowskie marsze wojskowe?
Tyle sie na ¶wiecie wtedy działo, ludzie gineli milionami, a on o muzyce zapie.... farmazony.

sofu
--
Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraĽnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony

Sakralny ¶piew polifoniczny