Same tyłnie hamulce

Data: 2016-02-24 02:23:59
Autor: Vlad
Same tyłnie hamulce
Od tygodnia szukam zestaw hydraulików i zauważyłem dziwny trend. Wszędzie sprzedają duże ilości zastawów na tył, a cena za przedni jest dwa razy droższa niż za tylni. Konkretnie chodzi o model Shimano BR-M615

O co z tym chodzi?

Data: 2016-02-24 14:01:29
Autor: bans
Same tyłnie hamulce
W dniu 2016-02-24 o 11:23, Vlad pisze:
Od tygodnia szukam zestaw hydraulików i zauważyłem dziwny trend. Wszędzie sprzedają duże ilości zastawów na tył, a cena za przedni jest dwa razy droższa niż za tylni. Konkretnie chodzi o model Shimano BR-M615

"Wszędzie"? Coś cię fantazja ponosi:

http://www.bikestacja.pl/pl/catalogsearch/result/?q=br-m615

PS. Rety - i "tylny", "tylne"!
Cena też nie może być "droższa" tylko "wyższa", polecam chwilę pomyśleć przed wysłaniem posta ;)

--
bans

Data: 2016-02-24 14:21:15
Autor: twistedme
Same tyłnie hamulce
W dniu 2016-02-24 o 14:01, bans pisze:
[...]

A cena "wyższa" czy "większa"?

Data: 2016-02-24 14:28:28
Autor: bans
Same tyłnie hamulce
W dniu 2016-02-24 o 14:21, twistedme pisze:

A cena "wyższa" czy "większa"?

"Wyższa" na pewno, czy "większa" - nie wiem - ale brzmi to i wygląda brzydko ;)

--
bans

Data: 2016-02-24 14:31:43
Autor: twistedme
Same tyłnie hamulce
W dniu 2016-02-24 o 14:28, bans pisze:
W dniu 2016-02-24 o 14:21, twistedme pisze:

A cena "wyższa" czy "większa"?

"Wyższa" na pewno, czy "większa" - nie wiem - ale brzmi to i wygląda
brzydko ;)

No brzmi słabiej, ale wydaje się logiczniejsze :)

Data: 2016-02-24 15:01:53
Autor: bans
Same tyłnie hamulce
W dniu 2016-02-24 o 14:31, twistedme pisze:

No brzmi słabiej, ale wydaje się logiczniejsze :)

Ni cholery nie wydaje mi się logiczniejsze, ale to bez znaczenia bo i tak jest to forma niepoprawna:

http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Cena-tylko-nizsza-lub-wyzsza;16571.html

--
bans

Data: 2016-02-24 15:07:20
Autor: twistedme
Same tyłnie hamulce
W dniu 2016-02-24 o 15:01, bans pisze:
[...]

3 to więcej niż 2, a nie wyżej.

Data: 2016-02-25 07:52:24
Autor: bans
Same tyłnie hamulce
W dniu 2016-02-24 o 15:07, twistedme pisze:

3 to więcej niż 2, a nie wyżej.

Jak to mówił mój instruktor nauki jazdy 20-kilka lat temu: "Ja mu święte słowa, a on: "Moja krowa!" ;)

--
bans

Data: 2016-02-24 17:07:55
Autor: __Maciek
Same tyłnie hamulce
Wed, 24 Feb 2016 14:01:29 +0100 bans <goc@o2.pl> napisał:

http://www.bikestacja.pl/pl/catalogsearch/result/?q=br-m615

PS. Rety - i "tylny", "tylne"!

"Albo tylna, albo zadnia, mieszańce w rodzaju "tylnia" odpadają."
- Ewa Pocierznicka na pl.pregierz

Data: 2016-02-24 17:01:00
Autor: __Maciek
Same tyłnie hamulce
Wed, 24 Feb 2016 02:23:59 -0800 (PST) Vlad <shytchenko@gmail.com>
napisał:

Od tygodnia szukam zestaw hydraulików i zauważyłem dziwny trend.
Wszędzie sprzedają duże ilości zastawów na tył, a cena za przedni jest
dwa razy droższa niż za tylni. Konkretnie chodzi o model Shimano BR-M615

Droższa cena to będzie w złotówkach kwadratowych :-)
I gdzie masz te znaczące różnice w cenie?

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hamulec-tarczowy-deore-br-m615-czarny-shimano,244094.html
Przód 194,90zł, tył 204,00zł, komplet 419,90zł.

http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-m615-przod-i5033484793.html
http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-m615-tyl-i5215591812.html
Przód 194,99zł, tył 209,00zł.

Tylny jest nieznacznie droższy, zapewne z powodu dłuższego przewodu.

Jeżeli nie zależy ci na tym konkretnie modelu hamulców to polecam
BR-M446 - prawie o połowę tańszy, a zupełnie dobry. Używam takigo
hamulca (tylko przedniego) w miejskim góralu i jestem bardzo
zadowolony.

Same tyłnie hamulce