Samo z³o :-)

Data: 2019-05-24 12:30:22
Autor: ToMasz
Samo z³o :-)
W dniu 24.05.2019 o 11:33, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24794570,kolizja-z-rowerzysta-co-robic-gdy-dojdzie-do-zderzenia-z-rowerzysta.html#s=BoxOpLink

Brak dobrowolnej polisy OC (kilkadziesi±t z³otych rocznie)
oc w ¿yciu prywatnym, jakie¶ 35-50z³ na ca³± rodzinê i dzia³a nie tylko na rower....

ToMasz

Data: 2019-05-24 13:04:06
Autor: radekp@konto.pl
Samo z³o :-)
Fri, 24 May 2019 12:30:22 +0200, w <5ce7c7be$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
ToMasz <Nieczytam@orange.pl> napisa³(-a):

> [...]
oc w ¿yciu prywatnym, jakie¶ 35-50z³ na ca³± rodzinê i dzia³a nie tylko na rower....

A w sumie co¶ móg³by¶ poleciæ?

Data: 2019-05-24 19:18:02
Autor: Jawi
Samo zło :-)
W dniu 2019-05-24 o 13:04, radekp@konto.pl pisze:
oc w ¿yciu prywatnym, jakie¶ 35-50z³ na ca³± rodzinê i dzia³a nie tylko
na rower....
A w sumie co¶ móg³by¶ poleciæ?

Ale co tu polecaæ, takie OC za 30-50 pln mam teraz w Uniqa, ale to jest dodatek do ubezpieczenia mieszkania. Pewnie inni ubezpieczyciele te¿ daj± podobne. Przy samym OC wyjdzie odrobinê dro¿ej pewnie. Dobre jest to, ¿e dzia³a dla ka¿dego kto jest zameldowany w ubezpieczonym mieszkaniu i ubezpiecza nie tylko od szkody wyrz±dzonej rowerem, ale tak¿e szkody wyrz±dzone przez psa, kota i te¶ciow± etc. Generalnie trzeba byæ w obecnych czasach niez³ym kamikadze by nie skorzystaæ z podobnych OC na rower kiedy je¼dzi siê na co dzieñ.

Data: 2019-05-27 01:11:24
Autor: WS
Samo zło :-)
On Friday, May 24, 2019 at 7:18:07 PM UTC+2, Jawi wrote:

Ale co tu polecaæ, takie OC za 30-50 pln mam teraz w Uniqa, ale to jest dodatek do ubezpieczenia mieszkania. Pewnie inni ubezpieczyciele te¿ daj± podobne.

Jaka suma gwarancyjna? Ja mam ubezpieczenie OC w zyciu prywatnym w PZU (tez przy ub. mieszkania), ale za 28PLN doplaty jest smieszna suma gw. 20tys PLN.

Data: 2019-05-27 10:30:07
Autor: viktorius
Samo zło :-)
W dniu 2019-05-27 o 10:11, WS pisze:
[...]

O to samo chcia³em zapytaæ :)
Po co mi OC na kwotê 20k, skoro rowerem walne w byle suva i mam pozamiatane.

--
viktorius

Data: 2019-05-27 02:01:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Samo zło :-)
no litosci :-) szanse na zmuszenie jakiegos kolesia do podpisania weksla oceniam jako zerowe, o ile go zlapiesz ... wezwanie policji to jedyne co realnie mozesz zrobic

Data: 2019-05-27 15:20:13
Autor: viktorius
Samo zło :-)
W dniu 2019-05-27 o 11:01, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
no litosci :-) szanse na zmuszenie jakiegos kolesia do podpisania weksla oceniam jako zerowe, o ile go zlapiesz ... wezwanie policji to jedyne co realnie mozesz zrobic

Przytoczona przezemnie historia z wekslowym zabezpieczeniem wyrz±dzonej przez rowerzystê szkody jest jak najbardziej prawdziwa, wiêc twoja ocena jest mylna.

Za z³apaniem go nie by³o problemu, tak waln±³, ¿e wystarczaj±co d³ugo siê z drogi zbiera³. Jak go szwagier zmusi³ do podpisu weksla, nie wiem, ale kole¶ podpisa³ :)
Potem siê ima³ od tego, samochód ju¿ dawno by³ sprzedany, zanim kasa zosta³a odzyskana.

--
viktorius

Data: 2019-05-27 11:11:44
Autor: J.F.
Samo z³o :-)
Dnia Mon, 27 May 2019 10:30:07 +0200, viktorius napisa³(a):
[...]

Martwisz sie o zycie czy o suva ?

OC jest po to, zeby rodzina nie placila :-)
A 20 tys na lakierowanie powinno starczyc.

J.

Data: 2019-05-27 02:30:15
Autor: WS
Samo zło :-)
On Monday, May 27, 2019 at 11:11:47 AM UTC+2, J.F. wrote:

Martwisz sie o zycie czy o suva ?

OC jest po to, zeby rodzina nie placila :-)
A 20 tys na lakierowanie powinno starczyc.

hm.. obecnie zdaje sie, ze minimalne limity przy obowiazkowym OC pojazdow wynosza 5,21 mln euro - w przypadku szkód osobowych 1,05 mln euro - w przypadku szkód maj±tkowych

za OC na motocykl (z full znizkami) place okolo 100 PLN

ub. na 20k to jakas porazka, rowerem mozna np. patracic pieszego i koszty leczenia, utraty zdrowia, renty... moga byc astronomiczne (m.in. stad te 5mln Eu w OC komunikacyjnym)

20k to z bieda wystarcza na wymiane reflektora, maski, szyby w nowym (raczej tanim) samochodzie...

Data: 2019-05-27 21:11:19
Autor: Mateusz Bogusz
Samo zło :-)
O to samo chcia³em zapytaæ :)
Po co mi OC na kwotê 20k, skoro rowerem walne w byle suva i mam pozamiatane.

W Warcie za 45z³ mam 100tys na cztery osoby w gospodarstwie (w tym rower i pies rasy nieagresywnej).

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Samo z³o :-)