Samochód od staruszka - mały przebieg

Data: 2011-01-16 13:47:58
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Samochód od staruszka - mały przebieg
Dnia 15.01.2011 Maciek <maciek@nospam.pl> napisał/a:
Czyli sprawa wygląda tak: samochód to oczywiście Fiat 126p od pierwszego
właściciela, z symbolicznym przebiegiem niecałe 30 tys. km, rocznik '96,
wszystkie papiery itd. Od dwóch lat jeżdżony bardzo mało, czyli w
zeszłym roku może z 5-6 razy po kilkanaście km. Stan dobry, czyli nie
spodziewać się fabrycznego - widać jakieś ślady używania ;-)
Jakies 5 lat temu rozgladalem sie za sprzedaza podobnego autka. fiat 126p, "od
pierwszego wlasciciela", 98 rocznik (bodajze). Przez wiekszosc zycia garazowany
i "jezdzony" przez kobiete do pracy i z powrotem(~10kkm przez kilka lat), potem
4 lata przezemnie zrobil ok 50kkm. Naprawiany bez jakichkolwiek oszczednosci
itepe.  Jak wtedy sie orientowalem - moglem za niego dostac max 1100-1200zl.
"Zuzyte" maluszki z tego okresu mozna bylo dostac za 500-600zl.

U mnie problem sie rozwiazal sam - ktos niewyhamowal i "zrobil" szkode
calkowita - ubezpieczalnia wyplacila ok 1500zl.

Pytanie brzmi: gdzie coś takiego sprzedawać. Przejrzałem aukcje
wiodącego portalu aukcyjnego, ale zainteresowanie praktycznie żadne, a
za 300-500 PLN jakoś nie wiem, czy dziadek będzie chciał sprzedać,
choćby z sentymentu. Doradźcie coś. Może przetrzymać go jeszcze z 20 lat
i sprzedać kolekcjonerom? ;-)
Jak mam byc szczery - zastanow sie czy nie masz kogos komu moglbys na 18-ke
sprawic prezent. Bo to mniej wiecej ten kaliber kosztow (przy zrzuceniu sie w
kilka osob), jak w dobrym stanie - to jeszcze troche pojezdzi, autko tanie w
utrzymaniu, w miare bezpieczne, znizki "sie robia" w ubezpieczeniu... a jak
przywali w drzewo to wielkiej szkody nie bedzie. --
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/
Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie!

Data: 2011-01-16 20:36:44
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-16, Andrzej 'The Undefined' Dopiera³a <undefine@pld-linux.org> wrote:

[...]

Pomys³ dobry, ale z "w miarê bezpieczne" to IMO przesadzi³e¶. Z
bezpiecznych akcentów to tam jest s³aby silnik utrudniaj±cy rozpêdzenie
siê :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-16 22:00:35
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Dnia 16.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:
[...]

Pomysł dobry, ale z "w miarę bezpieczne" to IMO przesadziłeś. Z
bezpiecznych akcentów to tam jest słaby silnik utrudniający rozpędzenie
siÄ™ :)
no... to mialem na mysli. pedzac 60-70 (bo wiecej to strach) nawet konczac w
rowie raczej tragedii nie bedzie ;)

(chociaz moim maluszkiem to 110 robilem w miare spokojnie - szczyt to bylo ok
125, ale z gorki i zapewne z sporym wiatrem :)

Data: 2011-01-16 23:43:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-16, Andrzej 'The Undefined' Dopiera³a <undefine@pld-linux.org> wrote:

[...]

Przy strzale w ¶cianê 50km/h jest zabójcz± prêdko¶ci± w maluchu, w
przypadku latarni jeszcze gorzej...

(chociaz moim maluszkiem to 110 robilem w miare spokojnie - szczyt to bylo ok
125, ale z gorki i zapewne z sporym wiatrem :)

:) Licznikowy rekord w maluchu znajomego to by³o 135. Z d³uuugiej górki.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-17 23:40:59
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
[...]

Przy strzale w ścianę 50km/h jest zabójczą prędkością w maluchu, w
przypadku latarni jeszcze gorzej...
a ktos kaze strzelac w sciany? :)

Swoja droga - zastanawiam sie czy ktos kiedys robil jakies statystyki
"smiertelnych" wypadkow w przeliczeniu na ilosc samochodow.

(chociaz moim maluszkiem to 110 robilem w miare spokojnie - szczyt to bylo ok
125, ale z gorki i zapewne z sporym wiatrem :)

:) Licznikowy rekord w maluchu znajomego to było 135. Z dłuuugiej górki.
z Rys? :)

Data: 2011-01-18 01:13:30
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-17, Andrzej 'The Undefined' Dopiera³a <undefine@pld-linux.org> wrote:

[...]

Oczywi¶cie, ¿e nikt. Po za tym statystyka w przeliczeniu na ilo¶æ
samochodów nic konkretnego nie wnosi.

Nie, na obwodnicy Trójmiasta :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-18 09:16:49
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Dnia 18.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:
[...]

Oczywiście, że nikt. Po za tym statystyka w przeliczeniu na ilość
samochodów nic konkretnego nie wnosi.
hm... dlaczego nie?
przy 100k peugotow na ktorych jest 100 zejsc smiertelnych i 100k maluszkow na
ktorych jest 5 zejsc smiertelnych - mozna by wyciagnac chyba jakies wnioski ;)

Data: 2011-01-18 13:19:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-18, Andrzej 'The Undefined' Dopiera³a <undefine@pld-linux.org> wrote:

[...]

A je¶li peugoty robi± po 50'000 km rocznie, a maluszki po 1000?

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-20 20:43:26
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-01-18 10:16, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
Dnia 18.01.2011 Krzysiek Kielczewski<krzysiek.kielczewski@gmail.com>  napisaÅ‚/a:
[...]

Jakieś można, tylko nie wiadomo jakie :)

Dochodzi istotny element tego że różnymi samochodami jeżdżą różni kierowcy, w różnych miejscach i z różną intensywnością.

Tak na dziś 126p mógłby się okazać bardzo bezpiecznym samochodem, bo Maluchów ponoć w statystykach figuruje dużo, a na drogach ich jakoś nie ma.
Mogłoby się okazać że ilość wypadków na ilość egzemplarzy jest niewielka, bo trudno się zabić w czymś co bez silnika rdzewieje za stodołą.

Data: 2011-01-20 21:51:27
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Dnia 20.01.2011 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:
[...]
Ech.. a tak chwalilem maluszka.. A dzis turlajac sie spokojnie 50-ka w miescie,
dojezdzajac do ronda przy dosyc duzym ruchu nagle uslyszalem "ziiuuum" obok a
potem szybko oddalajacego sie maluszka. Przez rondo "przelecial doslownie.

Nie wiem ile mial, ale podejrzewam ze cos kolo 100-ki. Dodam ze w calkiem
sporym ruchu w obie strony - nie mam pojecia jak sie zdolal rozpedzic do takiej
predkosci.

Data: 2011-01-21 11:42:48
Autor: kamil
On 20/01/2011 21:51, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:
Dnia 20.01.2011 Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  napisaÅ‚/a:
[...]

Jezdzi calkiem sporo swapow na silniki z CC/SC/Punto i innych wynalazkow. Maluchy z silnikiem od hayabusy tez sa. :)

Kamil

Data: 2011-01-16 23:02:21
Autor: SALAMON
On 2011-01-16, Andrzej 'The Undefined' Dopiera�a<undefine@pld-linux.org>  wrote:

[...]
Pomys� dobry, ale z "w miar� bezpieczne" to IMO przesadzi�e�. Z
bezpiecznych akcent�w to tam jest s�aby silnik utrudniaj�cy rozp�dzenie
si� :)

Pzdr,
Krzysiek Kie�czewski
KÅ‚amiesz!
Jest tak samo bezpieczny, jak najnowsze mercedesy.
W obydwu autach przy zderzeniu czołowym strefa zgniotu kończy się na silniku ;-)

SALAMON

Data: 2011-01-16 23:44:51
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-16, SALAMON <salamon@poczta.beztego.fm> wrote:

K³amiesz!
Jest tak samo bezpieczny, jak najnowsze mercedesy.
W obydwu autach przy zderzeniu czo³owym strefa zgniotu koñczy siê na silniku ;-)

Nie, nie. Silnik ch³odzony powietrzem, napêd na tyln± o¶, strefa zgniotu
koñczy siê na silniku: jak porsche ;-P

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-17 00:28:20
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-01-16 23:02, SALAMON pisze:

Jest tak samo bezpieczny, jak najnowsze mercedesy.
W obydwu autach przy zderzeniu czołowym strefa zgniotu kończy się na
silniku ;-)

Niedrogo można wyposażyć malucha w używany zestaw klatka+fotele+pasy i wtedy to może się okazać całkiem bezpieczne auto :)

Data: 2011-01-17 02:41:13
Autor: Micha³
Samochód od staruszka - ma³y przebieg
> przywali w drzewo to wielkiej szkody nie bedzie. Pomys³ dobry, ale z "w miarê bezpieczne" to IMO przesadzi³e¶. Z
bezpiecznych akcentów to tam jest s³aby silnik utrudniaj±cy rozpêdzenie
siê :)

z bezpieczeñstwem to to nic nie ma wspólnego!

Jecha³em tym ze 2x (oko³o 7km ³±cznie)  jako kierowca i DRAMAT to ma³o powiedziane.

-brak hamulców
-brak silnika
-nie skrêca !
-wywaliæ na dach mo¿na !!!!!

pozdrawiam.

Data: 2011-01-17 09:01:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-17,  Micha³ <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Pomys³ dobry, ale z "w miarê bezpieczne" to IMO przesadzi³e¶. Z
bezpiecznych akcentów to tam jest s³aby silnik utrudniaj±cy rozpêdzenie
siê :)

z bezpieczeñstwem to to nic nie ma wspólnego!

Trochê ma. Bardzo uczy planowania wszelkich manewrów na drodze. No i
przy mniejszej prêdko¶ci zawsze masz wiêcej czasu na reakcjê (pozostali
uczestnicy ruchu równie¿)

[...]

A ludzie do Bu³garii z przyczpami tym je¼dzili ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Samochód od staruszka - mały przebieg