Samochód używany a rękojmia

Data: 2011-07-02 23:52:32
Autor: mvoicem
Samochód używany a rękojmia
(02.07.2011 19:39), TheStachoo wrote:

W umowie jest zawarta klauzula "Sprzedający oświadcza, że samochód nie
ma wad technicznych. Kupujący oświadcza, że dokładnie zapoznał się ze
stanem technicznym nabywanego samochodu. Kupujący oświadcza nadto, iż
nabywa samochód w takim stanie technicznym, w jakim się aktualnie
znajduje i z tego tytułu nie będzie zgłaszał żadnych roszeń e stosunku
do sprzedajcego"

Klauzula jest nieco niespójna. Skoro samochód nie ma wad technicznych, to kupujący nie ma potrzeby się zapoznawać z jego stanem technicznym (skoro sprzedający oświadcza że jest "bez wad").

Bez sensu jest także oświadczenie że kupujący nabywa w takim stanie technicznym w jakim się znajduje, bo to jest oczywiste samo z siebie.

No i to że nie będzie zgłaszał żadnych roszczeń, przecież logiczne że nie będzie zgłaszał żadnych roszczeń z powodu tego że samochód jest bez wad.

:)

p. m.

Data: 2011-07-03 00:35:37
Autor: TheStachoo
W dniu 2011-07-02 23:52, mvoicem pisze:

[...]

technicznym w jakim siÄ™ znajduje, bo to jest oczywiste samo z siebie.

No i to że nie będzie zgłaszał żadnych roszczeń, przecież logiczne że
nie będzie zgłaszał żadnych roszczeń z powodu tego że samochód jest bez
wad.

Umowę ściągnąłem z netu. Dla mnie oczywiste jest, że kupowanie samochodu używanego obarczone jest pewnym ryzykiem. Nie wiem natomiast jak się ustosunkować do żądania zwrotu kosztów naprawy tego ryzyka.

--
TheStachoo

Data: 2011-07-03 09:54:58
Autor: mvoicem
(03.07.2011 00:35), TheStachoo wrote:
[...]

Szkoda że jej nie przeczytałeś :).

Dla mnie oczywiste jest, że kupowanie samochodu
używanego obarczone jest pewnym ryzykiem.

Super że jest dla Ciebie oczywiste. Jednak wobec tej oczywistości - dlaczego podpisałeś niekorzystną dla siebie umowę, z której wynika że kupujący nie ponosi żadnego ryzyka, bo zapewniasz go ...

Nie wiem natomiast jak siÄ™
ustosunkować do żądania zwrotu kosztów naprawy tego ryzyka.

No z takÄ… umowÄ… - wypada tylko pÅ‚acić :). Chyba że udowodnisz/uprawdopodobnisz  że w momencie sprzedaży pasek byÅ‚ w porzÄ…dku. Inaczej każdy przyjmie że pasek, który pÄ™kÅ‚ po 10tys km od zakupu - byÅ‚ lewy w momencie zakupu.

p. m.

Data: 2011-07-03 12:54:26
Autor: m4rkiz
Samochód u¿ywany a rêkojmia
"TheStachoo" <1@2.3> wrote in message news:iuo6ft$vav$1news.onet.pl...
Umowê ¶ci±gn±³em z netu. Dla mnie oczywiste jest, ¿e kupowanie samochodu u¿ywanego obarczone jest pewnym ryzykiem. Nie wiem natomiast jak siê ustosunkowaæ do ¿±dania zwrotu kosztów naprawy tego ryzyka.

nie wazne co dla ciebie jest oczywiste

wazne jest ze sciagnales chujowy wzor, podpisales bez czytania i wziales
na siebie odpowiedzialnosc za wszystkie wady ktore auto mialo w momencie
sprzedazy

nie sadze ze znajdziesz rzeczoznawce ktory sie podpisze pod tym ze ktos
dal rade zajechac pasek bez wad w silniku bez wad w trzy miesiace,
kupujacy za to raczej nie bedzie mial problemow z udowodnieniem swoich
racji przy tak skonstruowanej umowie

Samochód używany a rękojmia