SamochĂłd z wypoĹĽyczalni z OC sprawcy - jakie szanse

Data: 2011-06-15 23:06:15
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
SamochĂłd z wypoĹĽyczalni z OC sprawcy - jakie szanse
Miałem delikatnego dzwonka na mieście, kierownik wjechał mi w tył Toyoty i mam 2 plastiki do wymiany a jeden do malowania.
Pierdoła, ale serwisowi zejdzie kilka dni na zdjęcie/wymianę plastików, pomalowanie i założenie.

Być może mógłbym się obyć bez samochodu, chciaż jeźdżę nim do pracy, odwożę żonę, ostatnio załatwiamy masę papierów i w ogole jest co robić ale znając podejście papierkologiczów nie udowodniłbym tego osobie która nie chce żeby jej coś udowodniono.

Jak to jest z wypozyczeniem auta zastępczego z OC sprawcy?
Wiem, że drzewiej była to czysta teoria, trzeba by wykazać że bez samochodu żyć się nie da, a na dodatek że nie jest się słoniem.

Czytałem ostatnio (oczywiście tego numeru nie mam) w jakimś świerszczyku motoryzacyjnym, że zmieniło się to i obecnie niczego wykazywać nie trzeba, bodajże sąd (srogo) wyszedł z założenia iż fakt nieposiadania samochodu przez kilka dni jest wystarczającą niedogodnością żeby go wypożyczyć i to, że ktoś zepsuł Twój nie znaczy że masz być z tego powodu poszkodowany/na.

Ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii?
Jak poszło?
Jest sens się z tym bujać?

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-06-15 23:09:11
Autor: Michał Gut
SamochĂłd z wypoĹĽyczalni z OC sprawcy - jakie szanse
info z aso fiata sprzed pol roku:
jesli samochod uzywany jest do dzialalnosci gospodarczej to zwroca ci za jego najem.
jesli nei jest to trzeba sie sadzic

Data: 2011-06-15 23:54:00
Autor: yabba
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:itb71e$gbi$1portraits.wsisiz.edu.pl...
info z aso fiata sprzed pol roku:
jesli samochod uzywany jest do dzialalnosci gospodarczej to zwroca ci za jego najem.
jesli nei jest to trzeba sie sadzic

Info z ASO Fiata ze stycznia: "Proszę, oto kluczyki do bezpłatnego samochodu zastępczego."
Samochód zastępczy był w cenie naprawy z OC sprawcy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-06-16 00:28:33
Autor: huri_khan
Samochód z wypożyczalni z OC sprawcy - jakie szanse
Dnia Wed, 15 Jun 2011 23:09:11 +0200, Michał Gut napisał(a):

info z aso fiata sprzed pol roku:
jesli samochod uzywany jest do dzialalnosci gospodarczej to zwroca ci za jego najem.
jesli nei jest to trzeba sie sadzic

Nie mam działalno¶ci i bez s±dzenia PZU zwróciło 2 ty¶ PLN za wynajem
samochodu z OC sprawcy. ASO niech zajmuje się naprawianiem, a nie udzielaniem porad prawnych. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-06-16 05:53:38
Autor: J.F.
On Thu, 16 Jun 2011 00:28:33 +0200,  huri_khan wrote:
[...]

Z tym ze wiesz - jednemu zwroca bez problemow, a innemu powiedza ze
sie nie nalezy, stluczka bedzie kosztowala 2000, a za wypozyczenie
zaplaci 5000. J.

Data: 2011-06-16 06:54:26
Autor: Massai
J.F. wrote:

On Thu, 16 Jun 2011 00:28:33 +0200,  huri_khan wrote: > Dnia Wed, 15 Jun 2011 23:09:11 +0200, Michał Gut napisał(a):
> [...]

Z tym ze wiesz - jednemu zwroca bez problemow, a innemu powiedza ze
sie nie nalezy, stluczka bedzie kosztowala 2000, a za wypozyczenie

No i od tych 5k nigdzie nie dostanie lepszego oprocentowania niż
odsetki ustawowe ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-16 13:55:00
Autor: =Marcos=
[...]

No i co - stłuczka kosztuje 2000, auto stoi w serwisie tydzień. Stłuczka kosztuje 10000, auto stoi w serwisie przez tydzień. Niby czemu prawo do wypożyczenia miałoby być zależne od kwoty naprawy?

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-06-16 19:55:58
Autor: J.F
Samochód z wypożyczalni z OC sprawcy - jakie szanse
Użytkownik "=Marcos="  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Nigdzie nic takiego nie napisalem. Tylko tyle ze ze poszkodowany ryzykuje spora kwote.
Z jednej strony jest uczciwe traktowanie poszkodowanych, z drugiej - uczciwe traktowanie ubezpieczyciela - moglem do i z pracy taksowka jezdzic, nie musialem wypozyczac auta na 14 dup, z trzeciej sad ktory moze ocenic co jest uzasadnione ... a z czwartej my wszyscy, ktorzy skladki placimy :-)
Jak poszkodowany dostanie na lakierowanie swojego zlomu w ASO, za utrate wartosci, za straty moralne, na wynajem auta .. to jak myslicie - kto za to zaplaci ? :-)

Ale w ustawie powinno byc zapisane ze auto zastepcze nalezy sie do czasu wyceny szkody bezwzglednie :-)
Bo to co niektore firmy wyprawiaja to sie w glowie nie miesci - rzeczoznawca sie z panem skontaktuje w ciagu dwoch tygodni. Sam bym chyba pobiegl do wypozyczalni :-)

J.

Data: 2011-06-20 02:04:11
Autor: Michał
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Nigdzie nic takiego nie napisalem. Tylko tyle ze ze poszkodowany ryzykuje spora kwote.

a s± u nas wypożyczalnie 50pln/dzień czy co¶ koło tego ?

pozdrawiam.

Data: 2011-06-16 23:02:07
Autor: Dawidus
Samochód z wypożyczalni z OC sprawcy - jakie szanse
Mogę powiedzieć tylko na przykładzie poszkodowanego auta firmowego.
OC sprawcy - Allianz.
Pokryli koszty wynajmu auta tylko na tzw. czas technologiczny naprawy z pominięciem czekania na czę¶ci i inne sprawy. W praktyce przyznano o ile dobrze pamiętam chyba 3 dni auta z wypożyczalni za¶ cała naprawa trwała około 1,5 tygodnia.

Dawid

Data: 2011-06-18 16:06:26
Autor: Massai
Dawidus wrote:

[...]

Trzeba było się s±dzić.
Nie twoja wina że musiałe¶ czekać na czę¶ci i zasranego likwidatora
który nie miał czasu obejrzeć auta.

Wina sprawcy, a że przejmuj± jego obowi±zki w kwestii naprawienia
szkody - powinni pokryć za cały czas kiedy pozostawałe¶ bez auta.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-19 14:10:39
Autor: pablo eldiablo
Samochód z wypożyczalni z OC sprawcy - jakie szanse
Adam 'Adak' Kępiński <adak@poczta.onet.pl> napisał(a):

KtoĹ&#65533; ma jakieĹ&#65533; doĹ&#65533;wiadczenie w tej materii?
Jak poszĹ&#65533;o?
Jest sens siÄ&#65533; z tym bujaÄ&#65533;?

Niedawno naprawialem samochod w ASO Mitsubishi z OC sprawcy.
Z warsztatem rozliczalem sie bezgotowkowo, za samochod zastepczy na czas
naprawy zaplacilem sam.

Skan faktury za wynajecie samochodu wyslalem mailem do firmy ubezpieczeniowej
(Hestia) - zwrocili mi kwote netto. Jak upomnialem sie o VAT - nie prowadze
dzialalnosci gosp. - zostalem poproszony o przeslanie oryginalu faktury poczta.

Oryginalu nie wyslalem, szkoda mi czas tracic na poczcie, ale wniosek z tego
taki, ze koszt wynajecia samochodu zastepczego jest do odzyskania z OC sprawcy
kolizji bez wiekszych problemow.

Pozdr! :-)

Data: 2011-06-19 22:14:05
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
[...]

Wazna informacja, bo sprawca jest wła¶nie w... Hestii.

:-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

SamochĂłd z wypoĹĽyczalni z OC sprawcy - jakie szanse