Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Samochód dla biednych i dla bogatych też

Samochód dla biednych i dla bogatych też

Data: 2021-01-05 16:19:43
Autor: K
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka udostępnić. :-)

http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

Data: 2021-01-05 18:08:51
Autor: ToMasz
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05.01.2021 o 17:19, K pisze:
On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka udostępnić. :-)

http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

ToMasz

Data: 2021-01-05 17:57:02
Autor: K
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 05/01/2021 17:08, ToMasz wrote:
W dniu 05.01.2021 o 17:19, K pisze:
On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka udostępnić. :-)

http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

ToMasz

Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.

Data: 2021-01-05 19:55:32
Autor: Poldek
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 2021-01-05 o 18:57, K pisze:
On 05/01/2021 17:08, ToMasz wrote:
W dniu 05.01.2021 o 17:19, K pisze:
On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka udostępnić. :-)

http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.

Nie będziemy, gdyż wygodniej jest truć, a jak już większość ludzi się zorientuje, że zatrucie wszystkiego przekroczyło poziom wygody, to już będzie po jabłkach i nie do odkręcenia. Syf cały czas się kumuluje i bynajmniej nie jest tak, że nasmrodzimy, wiatr przewieje i można zapomnieć.

Data: 2021-01-05 19:26:45
Autor: K
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 05/01/2021 18:55, Poldek wrote:

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.

Nie będziemy, gdyż wygodniej jest truć, a jak już większość ludzi się zorientuje, że zatrucie wszystkiego przekroczyło poziom wygody, to już będzie po jabłkach i nie do odkręcenia. Syf cały czas się kumuluje i bynajmniej nie jest tak, że nasmrodzimy, wiatr przewieje i można zapomnieć.

Lobby EV wypralo Ci mozg do tego stopnia, ze sie zawiesiles na samochodach spalinowych. Tymczasem degradacja warunkow zycia ma miejsce w kazdym jego aspekcie, np. spory udzial ma w tym produkcja miesa. I nie pierdol, ze miesa nie jesz i nigdy nie jadles ani nie miales nic ze skory itd. Niewspominajac juz o wydobyciu pierwiastkow niezbednych do produkcji baterii przez dzieci zmuszane do niewolniczej pracy i ich pozniejszej obrobce przez wiezniow w obozach koncetracyjnych ale to jest wszystko tak daleko od nas, ze musi byc fake newsem sfabrykowanym przez lobby paliwowe ;)

Data: 2021-01-05 20:19:01
Autor: kk
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 2021-01-05 19:55, Poldek wrote:
W dniu 2021-01-05 o 18:57, K pisze:
....

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.

Nie będziemy, gdyż wygodniej jest truć, a jak już większość ludzi się zorientuje, że zatrucie wszystkiego przekroczyło poziom wygody, to już będzie po jabłkach i nie do odkręcenia. Syf cały czas się kumuluje i bynajmniej nie jest tak, że nasmrodzimy, wiatr przewieje i można zapomnieć.

Jeśli chodzi o jabłka to mają skórkę i można je spokojnie szarym mydłem myć.

Data: 2021-01-05 22:41:23
Autor: ToMasz
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05.01.2021 o 18:57, K pisze:
On 05/01/2021 17:08, ToMasz wrote:
W dniu 05.01.2021 o 17:19, K pisze:
On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka udostępnić. :-)

http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

ToMasz

Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.
a jakimi? Teslą? Nie będziemy. bo nas nie będzie stać, wiec będziemy jeździć... (tu sobie wstaw dowolne auto, najlepiej takie którego cena plus paliwo na 10 lat, będzie ułamkiem ceny tesli) truć, płacić kary i płakać. bo samochody, jakie by nie były - nie są ekologiczne. mogą być mniej lub bardziej. mogą spalać olej jadalny, odnawialny, a mogą być na prąd z nieodnawialnego węgla. żeby być eko, trzeba sie przesiąść na rower. wtedy emisja jest bliska zero. ale  nasi koledzy z grupy tacy eko to juz nie są. w następnej kolejności są hulajnogi, którymi kawałek można dojechać. "motorowery" elektryczne, to kolejny środek transportu, około 20 razy bardziej ekologiczny od tesli. a zachęcanie do kupna samochodu elektrycznego, owianego legendą, którego realne parametry znacznie odbiegają od otaczającej nas rzeczywistości to jest ściema na całego. za 100 lat będą pękali ze śmiechu czytając o ludziach którzy chcąc porzucić transport oparty na paliwach kopalnych, wybrali jedną z najgorszych dróg
ToMasz

Data: 2021-01-05 18:33:48
Autor: Shrek
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05.01.2021 o 18:08, ToMasz pisze:

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

Dopóki będzemy jeździć autami na węgiel to nie będziemy eko.

tesla pali 20 kWh na 100. Plus VAT, bo to 20kWh to na na akumulatorze. Na elektrowni będzie razy 1,23;) Więc wychodzi 24,6kWh

Bełchatów wali w atmosferę w kilogramach na MWh:

CO2 - 1080
NOx - 1,35
CO  - 0,33

To daje na km

CO2 - 266 g
NOx - 0,8 mg
CO  - 0,264 mg

Dla porównnia norma euro5 dla benzyny

CO - 1 g
NOx - 60 mg

Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak naprawdę. CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych ilościach jak od transportu. NOx?

Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.


--
Shrek

Data: 2021-01-05 19:53:14
Autor: Poldek
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 2021-01-05 o 18:33, Shrek pisze:
W dniu 05.01.2021 o 18:08, ToMasz pisze:

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

Dopóki będzemy jeździć autami na węgiel to nie będziemy eko.

tesla pali 20 kWh na 100. Plus VAT, bo to 20kWh to na na akumulatorze. Na elektrowni będzie razy 1,23;) Więc wychodzi 24,6kWh

Bełchatów wali w atmosferę w kilogramach na MWh:

CO2 - 1080
NOx - 1,35
CO  - 0,33

To daje na km

CO2 - 266 g
NOx - 0,8 mg
CO  - 0,264 mg

Dla porównnia norma euro5 dla benzyny

CO - 1 g
NOx - 60 mg

Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak naprawdę. CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych ilościach jak od transportu. NOx?

Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu, przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.


Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.


"Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i oceanów i dalej do żywności.

Data: 2021-01-05 20:14:50
Autor: kk
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 2021-01-05 19:53, Poldek wrote:
W dniu 2021-01-05 o 18:33, Shrek pisze:
W dniu 05.01.2021 o 18:08, ToMasz pisze:

....


Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.


"Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i oceanów i dalej do żywności.

Nie całkiem. Ziemia kręci się i jak się trzęsie to przylepiony brud odlepia się i spada na podłogę. Dlatego na Śląsku, gdzie są wstrząsy, mniej pyłu jest niż np w Krakowie.

Data: 2021-01-05 20:42:28
Autor: Shrek
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:

Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak naprawdę. CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych ilościach jak od transportu. NOx?

Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.

Oraz największej i najbardziej reprezentatywnej.

Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu, przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.

Oraz przy produkcji i dystrybucji węgla.

Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.


"Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i oceanów i dalej do żywności.

Pył wtórny i tak jest. On po porostu jest podnoszony z ziemi. To głównie pył pochodzenia naturanego (plus z opon i klocków - fakt klocków jest mniej przy elektrykach). Ponadto jak go zmywasz regularnie a nie deszczem nawalnym to przechodzi przez oczyszczalnie.

Generalnie samochody na węgiel nie są wcale takie ekologiczne. Zamieniasz i tak już w sumie niewielką emisję NOx i zupełnie bez znaczenia CO na mniejszą, za to dokładasz CO2. Pytanie co jest groźniejsze.

--
Shrek

Data: 2021-01-05 20:46:12
Autor: Cavallino
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05-01-2021 o 19:53, Poldek pisze:
W dniu 2021-01-05 o 18:33, Shrek pisze:
W dniu 05.01.2021 o 18:08, ToMasz pisze:

i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

Dopóki będzemy jeździć autami na węgiel to nie będziemy eko.

tesla pali 20 kWh na 100. Plus VAT, bo to 20kWh to na na akumulatorze. Na elektrowni będzie razy 1,23;) Więc wychodzi 24,6kWh

Bełchatów wali w atmosferę w kilogramach na MWh:

CO2 - 1080
NOx - 1,35
CO  - 0,33

To daje na km

CO2 - 266 g
NOx - 0,8 mg
CO  - 0,264 mg

Dla porównnia norma euro5 dla benzyny

CO - 1 g
NOx - 60 mg

Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak naprawdę. CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych ilościach jak od transportu. NOx?

Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu, przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.

No, ale czego się spodziewałeś?
Przecież celem działalności hejterów jest hejt.

A nie żadne tam podawanie obiektywnych danych, obiektywne przedstawianie problemu i inne takie nic nie warte pomysły...

Data: 2021-01-05 21:59:04
Autor: nadir
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:

Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.

Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie elektrownie jakie mamy.

Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu, przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.

Nie podał też ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu węgla.

"Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i oceanów i dalej do żywności.

Możemy go nie zmywać tylko zamiatać/odkurzać i składować w kopalniach soli jak odpady z elektrowni jądrowych. Tylko co to zmienia?

Data: 2021-01-05 23:19:12
Autor: Cavallino
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05-01-2021 o 21:59, nadir pisze:
W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:

Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.

Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie elektrownie jakie mamy.

To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka lat temu.

Data: 2021-01-05 23:40:57
Autor: nadir
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05.01.2021 o 23:19, Cavallino pisze:

To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka lat temu.

To na kogo mam zagłosować żebyśmy prąd produkowali z gejzerów czy spadku wody?

Data: 2021-01-07 19:14:32
Autor: J.F.
Samochód dla biednych i dla bogatych też
Dnia Tue, 5 Jan 2021 23:40:57 +0100, nadir napisał(a):
W dniu 05.01.2021 o 23:19, Cavallino pisze:
To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka lat temu.

To na kogo mam zagłosować żebyśmy prąd produkowali z gejzerów czy spadku wody?

Na zielonych :-)

J.

Data: 2021-01-08 09:46:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Samochód dla biednych i dla bogatych też
Hello J.F.,

Thursday, January 7, 2021, 7:14:32 PM, you wrote:

To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym
jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka lat temu.
To na kogo mam zagłosować żebyśmy prąd produkowali z gejzerów czy spadku
wody?
Na zielonych :-)

Oni nie lubią elektrowni wodnych. Bo rybki nie mają jak płynąć.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2021-01-08 11:14:15
Autor: J.F.
Samochód dla biednych i dla bogatych też
Dnia Fri, 8 Jan 2021 09:46:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
Thursday, January 7, 2021, 7:14:32 PM, you wrote:

To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym
jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka lat temu.
To na kogo mam zagłosować żebyśmy prąd produkowali z gejzerów czy spadku
wody?
Na zielonych :-)

Oni nie lubią elektrowni wodnych. Bo rybki nie mają jak płynąć.

A wiatraki ptaki zabijaja i halasuja ?

Ale gejzery sa dobre ?

P.S. fajny pomysl - Tesla valve w charakterze drogi dla ryb.

J.

Data: 2021-01-06 07:54:39
Autor: Cavallino
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05-01-2021 o 23:40, nadir pisze:
W dniu 05.01.2021 o 23:19, Cavallino pisze:

To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka lat temu.

To na kogo mam zagłosować żebyśmy prąd produkowali z gejzerów czy spadku wody?

Wystarczy żebyśmy zaczęli produkować z innych źródeł niż węgiel.

Data: 2021-01-06 01:10:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Samochód dla biednych i dla bogatych też
Hello nadir,

Tuesday, January 5, 2021, 9:59:04 PM, you wrote:

Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie
elektrownie jakie mamy.

Mamy też elektrownię Opole z najnowszymi technologiami i bardzo wysoką
sprawnością.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2021-01-06 08:51:58
Autor: Shrek
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 06.01.2021 o 01:10, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello nadir,

Tuesday, January 5, 2021, 9:59:04 PM, you wrote:

Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie
elektrownie jakie mamy.

Mamy też elektrownię Opole z najnowszymi technologiami i bardzo wysoką
sprawnością.


Przy czym jest dwa razy mniejsza od bełchatowa. I jak już tak bardzo liczysz co2 na wydobycie, to jest ono dla węgla kamiennego raczej większe niż dla brunatnego. Tym bardziej że węgiel na śląsk importujemy z daleka)

Ale niech ci będzie - Opole w nowych blokach ma 750kg CO2/MWh.

czyli zamiast 266g będzie 185g. Tyle co dwulitrowy accord w benzynie. Tylko musisz załatwić, żeby akurtat prądem z tego bloku ci ładowali, bo jak nie to nie ma zmiłuj - wychodzi średnio koło tony na megawatogodzinę.


--
Shrek

Data: 2021-01-06 12:44:08
Autor: nadir
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 06.01.2021 o 01:10, RoMan Mandziejewicz pisze:

Mamy też elektrownię Opole z najnowszymi technologiami i bardzo wysoką
sprawnością.

No mamy, mamy też elektrownię Solina, ale to kropla w morzu potrzeb.

Data: 2021-01-06 17:25:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Samochód dla biednych i dla bogatych też
Hello nadir,

Wednesday, January 6, 2021, 12:44:08 PM, you wrote:

Mamy też elektrownię Opole z najnowszymi technologiami i bardzo wysoką
sprawnością.
No mamy, mamy też elektrownię Solina, ale to kropla w morzu potrzeb.

Opole ma ponad 3.3 GW mocy elektrycznej. Z czego tylko dwa ostatnio
wybudowane bloki to 1.81 GW. To nie jest kropla. Druga taka
elektrownia zapewniłaby spokój na 10 lat.

Solina to elektrownia szczytowo-pompowa z niewielką mocą - ledwie 200
MW. Przydałoby się takich więcej ale nie bardzo jest co grodzić...
Jest jeszcze góra Żar - pomimo mniejszego zbiornika większa moc - 500
MW - dzięki znacznie większej różnicy poziomów.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2021-01-06 22:42:19
Autor: kk
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 2021-01-06 17:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello nadir,

....

Solina to elektrownia szczytowo-pompowa z niewielką mocą - ledwie 200
MW. Przydałoby się takich więcej ale nie bardzo jest co grodzić...
Jest jeszcze góra Żar - pomimo mniejszego zbiornika większa moc - 500
MW - dzięki znacznie większej różnicy poziomów.

Ile godzin pracy?

Data: 2021-01-06 10:23:28
Autor: Shrek
Samochód dla biednych i dla bogatych też
W dniu 05.01.2021 o 21:59, nadir pisze:

"Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i oceanów i dalej do żywności.

Możemy go nie zmywać tylko zamiatać/odkurzać i składować w kopalniach soli jak odpady z elektrowni jądrowych. Tylko co to zmienia?

Zasadniczo pył z ulic przechodzi przez oczyszczalnie lub podczyszczany jest w separatorach (o ile nie pochodzi z deszczu nawalnego, to wtedy często rzeczywiście część trafia do rzeki, ale mówimy o myciu dróg więc to nie ten przypadek).

Tak tylko chciałem zwrócić uwagę, że z komina elektrowni pył nie wylatuje bo są elektrofiltry. A potem pył trzeba składować. To i tak nic w porównaniu z popiołami - hałdę koło belchatowa da się obejrzeć - przy paliwach płynnych tego nie masz. Ponadto wydobycie odkrywkowe rujnuje kraobraz, stosunki wodne i w końcu kosztuje ogromne połacie zdewastowanego terenu. Tak więc uważałbym z tą ekologicznością samochodów na węgiel. Moim zdaniem są mniej ekologiczne niż nowoczesna spalinka (która wcale już tak nie smrodzi jak trabant). Jak zrobisz dobrze w LPG to w ogóle samochód na węgiel się przy tym chowa.

--
Shrek

Data: 2021-01-05 20:20:51
Autor: kk
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 2021-01-05 17:19, K wrote:
On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka udostępnić. :-)

http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

Co mieliby robić na drugim siedzeniu?

Data: 2021-01-05 19:35:58
Autor: K
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 05/01/2021 19:20, kk wrote:
On 2021-01-05 17:19, K wrote:
On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka udostępnić. :-)

http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

Co mieliby robić na drugim siedzeniu?

Mogliby zamowic wersje z przestrzenia bagazowa zamiast drugiego siedzenia. PKP na ten przyklad mogloby zamowic takie z hakiem i wymienic wszystkie Multikary i te elektryczne bagazowki co jezdzily po peronach kiedys.

Data: 2021-01-06 01:14:29
Autor: kk
Samochód dla biednych i dla bogatych też
On 2021-01-05 20:35, K wrote:
On 05/01/2021 19:20, kk wrote:
On 2021-01-05 17:19, K wrote:
On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka udostępnić. :-)

http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

Co mieliby robić na drugim siedzeniu?

Mogliby zamowic wersje z przestrzenia bagazowa zamiast drugiego siedzenia.

Ale to ... Twizy Cargo ma przestrzeń bagażową zamiast TYLNEGO siedzenia. Tu najwyraźniej nie chodzi o przestrzeń bagażową tylko siedzenie dla DRUGIEJ osoby.

PKP na ten przyklad mogloby zamowic takie z hakiem i wymienic wszystkie Multikary i te elektryczne bagazowki co jezdzily po peronach kiedys.

Ale to ... polskie melex'y normalne od wielu lat można używać. Ten microcar do tego niczego nie wnosi.

Samochód dla biednych i dla bogatych też

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona