Data: 2009-08-18 18:55:44 | |
Autor: BUNIEK | |
Samochód dla m³odego kierowcy | |
Matiz
+ silnik z japonskim rodowodem naprawde solidny 51 KM + balcha cynkowana (choc maska potrafi leciec) + duza podaz na rynku (jest w czym wybierac) + relatywnie male splanie + prosta konstrukcja (tanie graty) + duzo wersji wyposazeniowych (choc nie wiem na ile 5 tys wystarczy) + maly do miasta, parkowanie + 5D + nie za szybki - plastiki w srodku nie najladniejsze - tylni uklad ham trzeba czesto regulowac - jak w kazdym uzywaku cos bedzie do zrobienia :( ale powinno byc tanio) - maly a wiec mniej bezpieczny. Posiadalem Tico konstrukcja podobna aczkolwiek Matizem sie przyjemniej jezdzi jednak jest lepiej zrobiony od Tico i moim zdaniem duzooo ladniejszy. Mialem okazje w 4 osoby odbyc podroz okolo 650 km Matizem i powiem bylo OK. Choc bagaze byly wszedzie lacznie z dachem :) (na dachu dokladnie jechaly glajty). Buniek |
|
Data: 2009-08-18 22:25:53 | |
Autor: pavellz | |
Samochód dla m³odego kierowcy | |
+ silnik z japonskim rodowodem naprawde solidny 51 KMMa sk³onno¶ci do przecieków, ale za to wytrzymuje spore przebiegi jak na tê klasê auta. + balcha cynkowana (choc maska potrafi leciec)Teoria... Progi, tylne nadkola i maska wytrzymuj± max. 9 lat bez b±bli. + relatywnie male splanieZale¿y od egzemplarza. Mia³em zar¿niêtego matiza który pali³ mniej ni¿ aktualnie uje¿dzana nówka sztuka z przebiegiem 10 000. Jakie¶ tam hiperoszczêdne to one nie s±. Mo¿na szukaæ z gazem, ale przy za³o¿eniu ¿e to ma byæ nowocze¶niejsza instalacja bo tych starszych nie wytrzymuj± kolektory dolotowe. + prosta konstrukcja (tanie graty) Fakt, i je¶li siê co¶ psuje to przeciêtny adept zawodówki samochodowej sobie z tym poradzi. + duzo wersji wyposazeniowych (choc nie wiem na ile 5 tys wystarczy) My¶lê ¿e do nauki najwa¿niejsze jest to ¿eby to dobrze siê turla³o a nie mia³o klimê/elektryczne szyby itp. Za tak± kwotê mo¿na znale¼æ ju¿ zadbany egzemplarz ze wspomaganiem. + maly do miasta, parkowanie....i uwielbiaj±ce siê rysowaæ. - tylni uklad ham trzeba czesto regulowac.... i nie zaci±gaæ rêcznego na mrozie, bo w bêbnach matiza gromadzi siê woda. :) - jak w kazdym uzywaku cos bedzie do zrobienia :( ale powinno byc tanio)pod warunkiem trafienia do odpowiedniego serwisu. :) - maly a wiec mniej bezpieczny.To prawda. Warto siê rozejrzeæ za wersj± z Airbagiem. Na pocieszenie - matiz wypad³ w bocznych testach zderzeniowych bardzo dobrze jak na lata w których by³ robiony. (3 warstwy blachy w drzwiach). Mi siê uda³o z zachodniej Austrii do Warszawy bez d³u¿szego postoju. :) Nie jest ¼le z przodu. Z ty³u to tragedia. Choc bagaze byly wszedzie lacznie z dachem :) (na dachu dokladnie jechaly glajty).Oj bo to jest auto na zakupy do marketu :P Mi siê uda³o przewie¼æ choinkê, która po dowiezieniu okaza³a siê wy¿sza ni¿ mieszkanie, p³yty K-G i inne rzeczy. To wbrew pozorom bardzo pakowne auto, mimo ¿e nie wygl±da. ;) |
|
Data: 2009-08-19 12:17:31 | |
Autor: Marx | |
Samochód dla m³odego kierowcy | |
pavellz pisze:
nadkola mozna wyciac i wstawic, maska to raczej tez nei problem ale jak sie progi naprawia? Mozna je w Matizie jakos wyprzedzajaco je zakonserwowac (od srodka?) zeby dluzej pozyly?+ balcha cynkowana (choc maska potrafi leciec)Teoria... Progi, tylne nadkola i maska wytrzymuj± max. 9 lat bez b±bli. Marx |
|
Data: 2009-08-19 14:21:59 | |
Autor: pavellz | |
Samochód dla m³odego kierowcy | |
U¿ytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h6gjk2$l2a$1atlantis.news.neostrada.pl... pavellz pisze: W matizie nadkola trzeba zabezpieczyæ czym¶ od wewn±trz (problem polega na tym ¿e siê lakier nadkoli obt³ukuje od kamieni a nie ma tam niczego wiêcej oprócz farby co by zabezpiecza³o auto przed korozj±, wiêc je¶li masz jakiego¶ u¿ywañca to zerknij sobie w jakim stanie jest blacha, po³ó¿ co¶ antykorozyjnego i kup sobie nadkola na allegro, w progi zabezpieczaj±cy olej i mo¿na je¼dziæ. Je¶li auto jest ju¿ nad¿arte to moim zdaniem nie ma sensu siê bawiæ w tej kategorii cenowej. Po prostu naprawa wychodzi wiêcej ni¿ ró¿nica cenowa wzglêdem m³odszego egzemplarza. |
|