Data: 2010-12-21 21:49:30 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka samochodu na elektryczny :)
Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut wyglada to zachecajaco - 10 tys zl plus troche wlasnej pracy w garazu plus samochod bazowy. Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat co podobno daje ok. 8 zl / 100 km. Male auto na LPG spali min 15zl/100 km, ale wiekszosc zapomina dodac do tego koszty wymiany oleju, rozrzadu itp, wiec roznica jest wieksza na kozysc elektryka. Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna sprzedac silnik. Co o tym sadzicie? Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-21 13:06:26 | |
Autor: WS | |
Samochod elektryczny | |
On 21 Gru, 21:49, RadekNet <ra...@rejsy-czartery.com> wrote:
Co o tym sadzicie? Lepiej kupic rower lub motoroer ;) , a tym elektrycznym w zimie to i tak nie za bardzo pojezdzisz (problemy z ogrzewaniem, podgrzewaniem szyby, lusterek...) WS |
|
Data: 2010-12-21 22:04:37 | |
Autor: Grzegorz Brycki | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze:
Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich szalone ale ciekawe. Podaj szczegoly. GB |
|
Data: 2010-12-21 23:38:04 | |
Autor: ToMasz | |
Samochod elektryczny | |
Grzegorz Brycki pisze:
W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze:(...) OGrzewanie! jak niema śniegu - mozna pomykać naCo o tym sadzicie? rowerze/motorowerze/rowerze z silnikiem. Zapodaj wiecej szczegółów, przede wszystkim moc! ToMasz PS na paliwo jest akcyza i milion podatków. na prąd nie. można go "zatankować" w pracy i VAT odliczyć. To samo jest z gazem w rurkach... |
|
Data: 2010-12-22 20:41:32 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 21.12.2010 23:38, ToMasz pisze:
Grzegorz Brycki pisze: Takich samochodow juz troche u nas jezdzi, wiec to zadne odkrywanie Ameryki - pogooglajcie troche. Moc taka, ze sprawnie poruszac sie mozna po miescie nie bedac zawalidroga - tzn. max 80km/h i przyspieszenie przecietnego spalinowca. Ogrzewanie - webasto, ktore spala znikome ilosci benzyny/ropy, nawiew z chlodzenia silnika. Zakladam, ze nie kazdy bedzie jezdzic 20km codziennie na rowerze do pracy ;) Skuter odpada - jeden juz w domu jest i praktyka pokazuje, ze musi byc dach. Mowia, ze takie autk ma sie zamortyzowac w ciagu ok. 3 lat. Mysle, ze to dobry okres, szczegolnie, ze nawet jak buda bedzie do wymiany to cala czesc elektryczna bedzie miala jeszcze przed soba dlugie zycie. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-21 22:35:51 | |
Autor: Lisciasty | |
Samochod elektryczny | |
On 21 Gru, 21:49, RadekNet <ra...@rejsy-czartery.com> wrote:
Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut Ja te¿ jestem entuzjast± i twierdzê ¿e trafi³e¶ albo na ¶ciemniaczy albo na pocz±tkuj±cych entuzjastów ;) 20 tys. + wpizdu w³asnej pracy w gara¿u... Gdzie "wpizdu" wynosi oko³o 500-1000 roboczogodzin, w zale¿no¶ci od umiejêtno¶ci, posiadanych narzêdzi i materia³ów itp. Ale mo¿e kiedy¶ skoñczê ;) Pzdr. L. |
|
Data: 2010-12-22 20:38:37 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 22.12.2010 07:35, Lisciasty pisze:
On 21 Gru, 21:49, RadekNet<ra...@rejsy-czartery.com> wrote: Napisz cos wiecej - jaki silnik, jaka baza, jakie baterie ... Bo p.Kopec (a mysle, ze akurat on wie co mowi) oferuje konwersje za mniej wiecej tyle ile Ty cenisz swoja, ale "na gotowo" w jego warsztacie. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-23 07:44:04 | |
Autor: Lisciasty | |
Samochod elektryczny | |
On 22 Gru, 20:38, RadekNet <ra...@rejsy-czartery.com> wrote:
Napisz cos wiecej - jaki silnik, jaka baza, jakie baterie ... Mam praktycznie to samo co on, silnik Lemco, kwasiaki i corolla ;) Je¿eli on podaje tak± cenê to nic dziwnego, w koñcu ma sprzêt, do¶wiadczenie i dostêp do tañszych podzespo³ów. Je¿eli wszystko robisz sam to sporo kasy leci na tzw. "naukê", czyli spaprane pomys³y, popsute narzêdzia, przeróbki, drobne robótki u fachowców (kiedy po 3 dniach d³ubania na tokarce stwierdzasz, ¿e ni chuja tego nie da siê zrobiæ ;) Grosz do grosza i siê nazbiera, 5 tysi na silnik, 5 na baterie, 2 na kontroler, 2 na prostownik, 3 na inne pierdó³ki, reszta to jak wy¿ej ;) Pzdr. L. |
|
Data: 2010-12-25 17:20:32 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 23.12.2010 16:44, Lisciasty pisze:
On 22 Gru, 20:38, RadekNet<ra...@rejsy-czartery.com> wrote: Czyli albo traktowac to jako hobby albo zlecic fachowcowi od A do Z? Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza? Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-26 11:37:59 | |
Autor: Lisciasty | |
Samochod elektryczny | |
On 25 Gru, 17:20, RadekNet <ra...@rejsy-czartery.com> wrote:
Czyli albo traktowac to jako hobby albo zlecic fachowcowi od A do Z? Ewentualnie jak ja, pó³ na pó³ ;) By³oby lepiej gdyby mi dzieci siê nie wykluli, na razie nie mam widoków na wolny czas niestety :/ Je¶li nie masz jeszcze trzody domowej, lubisz d³ubaæ i nie masz dwóch lewych r±k to jak najbardziej mo¿esz próbowaæ, a trudniejsze rzeczy podrzucaæ zawodowym d³ubaczom. Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza? Je¿eli masz kwasiaki to na pewno nie za du¿a, trzeba siê sporo nakombinowaæ ¿eby to wszystko poupychaæ. Pzdr. L. |
|
Data: 2010-12-30 18:16:08 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 26.12.2010 20:37, Lisciasty pisze:
On 25 Gru, 17:20, RadekNet<ra...@rejsy-czartery.com> wrote: Czyli musze temat przemyslec pod tym katem bardziej niz ekonomie ;) Cos za duzo tych hobby :) Ale kusi... Jezdzisz juz czy jeszcze skladasz? Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza? Nic innego jak kwasowki nie wchodzi w gre z uwagi na cene :( Ale moje typy to Seicento lub Micra (z CVT). Hmmm... Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-23 09:09:14 | |
Autor: Marcin N | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ietka1$n26$2@inews.gazeta.pl... Napisz cos wiecej - jaki silnik, jaka baza, jakie baterie ... O Kopciu straci³em dobre zdanie, gdy zobaczy³em, co wypisuje o "ekologii" i odzyskiwaniu energii z drogi piezoelektrycznej. Fakt - przerobi³ kilka samochodów, ale alf± i omego z pewno¶ci± nie jest. |
|
Data: 2010-12-23 08:30:48 | |
Autor: Lisciasty | |
Samochod elektryczny | |
On 23 Gru, 09:09, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
O Kopciu straci em dobre zdanie, gdy zobaczy em, co wypisuje o "ekologii" i A co ma piernik do wiatraka? Ka¿dy ma prawo do wymy¶lania teorii choæby by³y nawet kretyñskie, co nie zmienia faktu ¿e jest to osobnik który wiedzê praktyczn± o tym co robi ma 10x wiêksz± od typowego polskiego forumowego experta :> Pzdr. L. |
|
Data: 2010-12-21 22:39:09 | |
Autor: Wader | |
Samochod elektryczny | |
"RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> wrote in message news:ier430$238$1inews.gazeta.pl... Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka samochodu na elektryczny :) Liczę na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców, czas na silniki elektryczne. Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu gniazdko i gdyby państwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to na 100% kupiłbym samochód elektryczny. -- Wader |
|
Data: 2010-12-21 13:46:08 | |
Autor: WS | |
Samochod elektryczny | |
On 21 Gru, 22:39, "Wader" <k...@6f.com> wrote:
Liczê na powodzenie projektu, mamy ju¿ zmierzch syfiastych spalinowców, czas A elektryczne niby nie dymia? ;) ...biorac pod uwage, ze u nas energie elektr. produkuje sie praktycznie tylko z wegla? Sam doje¿d¿am do pracy 15 km, mam w gara¿u gniazdko i gdyby pañstwo dop³aca³o by do eko-samochodów i by³by tanie to na 100% Gdyby panstwo nie doliczalo akcyzy, VATu i innych podatkow do benzyny, to bylaby tania ;) Jesli elektr. pojazdy stana sie popularne, to stawiam, ze szybko zmienia sie przepisy i pojawi sie nowy podatek od pradu wykorzystywanego do celow napedowych... WS |
|
Data: 2010-12-22 00:05:35 | |
Autor: Bugatti | |
Samochod elektryczny | |
Użytkownik "Wader" napisał w wiadomości:
Liczę na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców, czas na silniki elektryczne. Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu gniazdko i gdyby państwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to na 100% kupiłbym samochód elektryczny. Dopłacało...marzyciel. Leaf do pełnego naładowania 24 kW baterii potrzebuje ~ 7,5h (przy 3,3 kW ładowarce). 3,3 kW w sumie to nie dużo dla instalacji. Ale gdyby 40 % (a może i mniej) warszawiaków miało takie zapotrzebowanie na moc "prądową" (NIE zapominajmy o pozostałych odbiornikach en. elektr. np. \TV, PC i inne urządzenia gospodarcze, które wymagają kolejnych ___ kW) to elektrownie by po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania. I wówczas wymagałoby to zwiększenia ich wydajności (i zwiększenia emisji NOx, CO2 etc. o którą idioci teraz walczą) a to przyniosłoby podwyższenie stawki - i nie płacilibyśmy jak obecnie 0,11 - 0,25zł/kWh i więcej (w zależności od dostawcy) tylko pewnie 2 lub 3 razy tyle. Nic za darmo ! A to wszystko przy 7,5h ładowaniu ... a to jak wiadomo dla niektórych to wciąż za długo. Leaf umożliwia także naładowanie do 80 % w czasie ~ 0,5h ale wówczas potrzebuje "pokarmu" 50 kW - chyba nie trzeba mówić iż wówczas chodzilibyśmy ze świeczkami bo ciągle byłby przerwy spowodowane przegrzaniem transformatorów, generatorów, skrzynek rozdzielczych itd. Elektryczno-popylacze obecnie są w miarę OK....ale tylko obecnie bo nie ma na nich popytu i koszty "paliwa" elektrycznego są niskie*.... * jeśli kupimy używanego bo ceny nowych są chore...ale także używanych jest tak, jak kot napłakał. Więc cieszmy się obecnymi ZI i ZSami i nie zaklinajmy że V8, TeDeI zużywają dużo paliwa. Wader Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-22 01:41:20 | |
Autor: =Marcos= | |
Samochod elektryczny | |
to elektrownie by po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania Wszelkie wyliczenia zakładają ładowanie samochodu tylko w czasie możliwie najtańszej taryfy nocnej. Wtedy zazwyczaj elektrownie nie mają co robić z prądem. -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2010-12-22 09:14:27 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
On Wed, 22 Dec 2010 00:05:35 +0100, Bugatti wrote:
U¿ytkownik "Wader" napisa³ w wiadomo¶ci: Ta jest. Bez podatku od samochodow panstwo zbankrutuje. Kierowca nie jest od ekologii, kierowca jest od placenia. Wiec jesli doplaci .. to tylko po to zeby mu pozniej wpakowac dodatkowy licznik w garazu z taksometrem :-) No i oblozyc podatkiem od emisji CO2 :-) Leaf do pe³nego na³adowania 24 kW baterii potrzebuje ~ 7,5h (przy 3,3 kW ³adowarce). 3,3 kW w sumie to nie du¿o dla instalacji. Ale gdyby 40 % (a mo¿e i mniej) warszawiaków mia³o takie zapotrzebowanie na moc "pr±dow±" (NIE zapominajmy o pozosta³ych odbiornikach en. elektr. np. \TV, PC i inne urz±dzenia gospodarcze, które wymagaj± kolejnych ___ kW) to elektrownie by po prostu nie wydoi³y takiego zapotrzebowania. Akurat elektrownie potrafia wydoic 35GW w szczycie. W nocy zapotrzebowanie znacznie mniejsze a polowa tej mocy starcza na 5 mln pojazdow. Energetyka sie tylko ucieszy ze nie ma nadprodujcji w nocy. W samej Warszawie moze rzeczywiscie bylby problem z siecia. J. |
|
Data: 2010-12-22 11:19:20 | |
Autor: niusy.pl | |
Samochod elektryczny | |
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> Leaf do pełnego naładowania 24 kW baterii potrzebuje ~ 7,5h (przy 3,3 kW ładowarce). 3,3 kW w sumie to nie dużo dla instalacji. Ale gdyby 40 % (a może i mniej) warszawiaków miało takie zapotrzebowanie na moc "prądową" (NIE zapominajmy o pozostałych odbiornikach en. elektr. np. \TV, PC i inne urządzenia gospodarcze, które wymagają kolejnych ___ kW) to elektrownie by po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania. I wówczas wymagałoby to zwiększenia ich wydajności (i zwiększenia emisji NOx, CO2 etc. o którą idioci teraz walczą) a to przyniosłoby podwyższenie stawki - i nie płacilibyśmy jak obecnie 0,11 - 0,25zł/kWh i więcej (w zależności od dostawcy) tylko pewnie 2 lub 3 razy tyle. Nic za darmo ! A to wszystko przy 7,5h ładowaniu ... a to jak wiadomo dla niektórych to wciąż za długo. Leaf umożliwia także naładowanie do 80 % w czasie ~ 0,5h ale wówczas potrzebuje "pokarmu" 50 kW - chyba nie trzeba mówić iż wówczas chodzilibyśmy ze świeczkami bo ciągle byłby przerwy spowodowane przegrzaniem transformatorów, generatorów, skrzynek rozdzielczych itd. Ale tak ogólnie to im więcej zużytej energii tym jest ona tańsza |
|
Data: 2010-12-22 16:25:36 | |
Autor: Mikołaj Tutak | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-21 22:39, Wader pisze:
gdyby państwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to Zacznij myśleć. Żeby państwo dopłaciło ci 1zł do czegokolwiek to uprzednio musi Cie wycyckać na ~2zł. Normalnie ręce opadają jak się czyta o takim "dopłacaniu"... -- pozdrawiam Mikołaj |
|
Data: 2010-12-22 17:37:16 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał
W dniu 2010-12-21 22:39, Wader pisze: No ale wycyckac maja od tych zlych niedobrych, co to kopca na ulicach ... papierosy :-) J. |
|
Data: 2010-12-22 18:09:51 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Samochod elektryczny | |
Mikołaj Tutak wrote:
W dniu 2010-12-21 22:39, Wader pisze: Ależ skąd. Może np. wycyckać większość na np. 10gr a potem nieliczym dać 1zł :) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2010-12-21 23:00:15 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-21 21:49:30 niejaki RadekNet napisa³:
Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka samochodu na elektryczny :) na takie dystanse kup se skuter mia³em ten sam problem i tak zrobi³em od roku je¿d¿ê codziennie naweet po ¶niegach i przy -11*C (oczywi¶cie sporo wolniej bo siê ¶lizga) kosztowa³ mnie 1000E a na paliwie od marca zaoszczêdzi³em na czysto 200E wygl±da tak: http://www.oto.to/gallery/bzyyk -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-22 10:21:59 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³ w
na takie dystanse kup se skuter W trosce o wlasne zdrowie nie lepiej jakis pojazd elektryczny ? Poslizgniesz sie, samochod cie przejedzie i tak sie skoncza groszowe oszczednosci :-) J. |
|
Data: 2010-12-22 11:52:21 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-22 10:21:59 niejaki J.F. napisa³:
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³ w oj - sorki - nie napisa³em? skuter jest oczywi¶cie elektryczny :) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-22 12:18:21 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³ w
O->Dnia 2010-12-22 10:21:59 niejaki J.F. napisa³: W trosce o wlasne zdrowie nie lepiej jakis pojazd elektryczny ?oj - sorki - nie napisa³em? A to akurat nic nie zmienia. Skuterem na mrozie i sliskim ? P.S. A jak to jest zarejestrowane ? Motorower to nie jest, trzeba kategorie A ? Czy jeszcze sie wolisz dowiedziec przy okazji wypadku ze prowadziles pojazd bez wymaganych uprawnien :-) J. |
|
Data: 2010-12-22 13:53:15 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-22 12:18:21 niejaki J.F. napisa³:
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³ w spoko daje radê - te¿ mia³em obiekcje
jako motorower - nie przekracza 45 km/h -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-22 14:04:11 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³ w
O->Dnia 2010-12-22 12:18:21 niejaki J.F. napisa³: Ale "46) motorower - pojazd jedno¶ladowy lub dwu¶ladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemno¶ci skokowej nieprzekraczaj±cej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prêdko¶æ jazdy do 45 km/h;" Bez silnika spalinowego to jest nie wiadomo co .. tzn wiadomo - motocykl lub wozek inwalidzki :-) J. |
|
Data: 2010-12-22 14:08:59 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-22 14:04:11 niejaki J.F. napisa³:
"46) motorower - pojazd jedno¶ladowy lub dwu¶ladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemno¶ci skokowej nieprzekraczaj±cej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prêdko¶æ jazdy do 45 km/h;" nie twierdzê ¿e nie ale przypatrz siê dok³adnie rejestracji ;) http://www.oto.to/gallery/bzyyk/P5200364 -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-22 14:20:47 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³ w
O->Dnia 2010-12-22 14:04:11 niejaki J.F. napisa³: Nie znam sie .. niepolska ? J. |
|
Data: 2010-12-22 16:10:38 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-22 14:20:47 niejaki J.F. napisa³:
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³ w niepolska - niemiecka z drugiej strony jak jest motorower 50ccm i 45kmh max a ma 3 ko³a (np dla starszych osób) to ten przepis który zacytowa³e¶ tak¿e niepozwoli zarejestrowaæ go jako motorower (w teorii) bo jest trzy¶ladowy ale s±dzê ¿e da³obysiê jako¶ to zarejestrowac - przecie¿ nawet romet sprzedaje elektryczne skutery rejestrowane jako motorower -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-22 16:27:29 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³ w
O->Dnia 2010-12-22 14:20:47 niejaki J.F. napisa³: Niemcy pewnie nie maja az tak glupich przepisow :-) z drugiej strony jak jest motorower 50ccm i 45kmh max a ma 3 ko³a (np dla Trzysladowych nie ma - nie wiem czy to wtedy dwusladowy, czy jak wygodniej :-) ale s±dzê ¿e da³obysiê jako¶ to zarejestrowac - przecie¿ nawet romet Hm, sprawdzilem i nie widze. J. |
|
Data: 2010-12-22 18:32:29 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-22 16:27:29 niejaki J.F. napisa³:
jedno z przodu i dwa z ty³u to jakby nie patrzy³ s± 3 ¶lady mam gdzie¶ nawet zdjeciê - jak znajde to wystawiê
a prosze http://allegro.pl/motocykl-skuter-elektryczny-retro-nowe-kolory-i1371748700.html http://www.topjewel.eu/index,oferta,id,28.html chodzi mi o skuter "retro" nigdzie nie napisali ¿e to romet - awiem ¿e romet te¿ to sprzedaje pod nazw± "retro" w wersji spalinowej i elektrycznej oczywi¶cie wszystkie te skutery niezale¿nie od marki (³acznie z moim) s± sk³adane przez ma³e ¿ó³te r±czki i wysy³ane do europy od ró¿nymi nazwami -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-22 21:28:27 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
On Wed, 22 Dec 2010 18:32:29 +0100, p0li wrote:
O->Dnia 2010-12-22 16:27:29 niejaki J.F. napisa³: Nie musisz - wiem ze sa, ale ustawa nie przewiduje :-) A w zasadzie to ciekawe - ustawa zna pojazdy jednosladowe lub wielosladowe. Jedynie motorower moze byc jedno lub dwusladowy :-) ale s±dzê ¿e da³obysiê jako¶ to zarejestrowac - przecie¿ nawet romet sprzedaje elektryczne skutery rejestrowane jako motorowerHm, sprawdzilem i nie widze. romet sie wersja elektryczna nie chwali. No nic, zadzwonimy, spytamy sie :-) J. |
|
Data: 2010-12-23 14:02:10 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisa³
O->Dnia 2010-12-22 16:27:29 niejaki J.F. napisa³: http://www.skuter-elektryczny.com.pl/index_pliki/Page487.htm A wiec mozna i nie mozna :-) J. |
|
Data: 2010-12-21 23:21:54 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Samochod elektryczny | |
Dnia Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, RadekNet napisał(a):
Co o tym sadzicie?Przy zasiegu jaki podales, wykonalne w tej cenie. Podaj jeszcze jakiej dynamiki potrzebujesz, bo silnik silnikowi kosztowo nierowny. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-22 20:40:03 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 21.12.2010 23:21, Jaroslaw Berezowski pisze:
Dnia Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, RadekNet napisał(a): Znosne poruszanie sie po Slasku - czyli wiecej niz oferuje CC700 ;) Predkosc podrozna max 80km/h. Zasieg dzienny min. 30-40km. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-22 21:37:27 | |
Autor: masti | |
Samochod elektryczny | |
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 20:40:03 +0100 osobnik zwany RadekNet
wystukał: W dniu 21.12.2010 23:21, Jaroslaw Berezowski pisze:to bym się musiał w pracy doładowywać :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-22 22:51:23 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 22.12.2010 22:37, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 20:40:03 +0100 osobnik zwany RadekNet Dla tego wszyscy pisza, ze to auto do specyficznych zadan - i najlepiej na etapie budowy wiedziec ile sie bedzie jezdzic. Ale pomysl kuszacy jesli warunki pracy beda odpowiednie. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-21 23:46:00 | |
Autor: P_ablo | |
Samochod elektryczny | |
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:ier430$238$1inews.gazeta.pl...
Co do kosztow nie wypowiadam sie ale sama koncepcja fajna. Mysle jednak, ze prosciej kupic jakiegos gotowca, na mobile.de pojawiaja sie czasami fajne autka na prad. Jakis czas temu stalo Clio za 1200 eur ze zuzytymi akumulatorami. Dosc dawno temu byla cala flota Twingo - chyba ze 20 szt z jakiejs fracuskiej firmy. Takie autko z jakimis niemieckimi papierami bedzie latwiej zarejestrowac niz jakas wlasnoreczna robotke. -- Picasso |
|
Data: 2010-12-22 20:28:20 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 21.12.2010 23:46, P_ablo pisze:
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości W sumie ja o kosztach tez za duzo nie wiem, poniewaz glownie te auta maja zapalency, a (wybaczcie!) zapalency czasami maja skrzywione podejscie do sprawy ;) Mysle jednak, ze prosciej kupic jakiegos gotowca, na mobile.de pojawiaja O, to juz jakis konkret ... bede sledzil rynek niemiecki. Co prawda z rejestracja w Polsce przerobki podobno problemu nie ma, ale ile wlasnej roboty odpada. Z drugiej strony wlasna praca to tez przyjemnosc :) Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-22 00:01:45 | |
Autor: PB | |
Samochod elektryczny | |
Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet
napisa³(a): Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna sprzedac silnik. Rozwi±¿ problem ogrzewania wnêtrza zim±. Jak to Ci siê uda - to¶ wielki. -- Pozdrawiam Piotr Biega³a Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-12-21 22:47:33 | |
Autor: Lisciasty | |
Samochod elektryczny | |
On 22 Gru, 00:01, PB <pi...@biegala.pl> wrote:
Rozwi±¿ problem ogrzewania wnêtrza zim±. Jak to Ci siê uda - to¶ A w czym problem? Nagrzewnice elektryczne montujesz i zrobione. Na postoju mo¿na grzaæ z sieci, a w czasie jazdy wcale du¿o nie wezm± (podgrzanie 1m3 powietrza o 1 stopieñ to 0,35Wh). Pzdr. L. |
|
Data: 2010-12-22 09:06:51 | |
Autor: Robert_J | |
Samochod elektryczny | |
A w czym problem? Nagrzewnice elektryczne montujesz i zrobione. A po co grzaæ na postoju? Jak go¶æ przyjedzie na miejsce to raczej wysiada ;-). Chyba ¿e masz na my¶li "postój" przed ¶wiat³ami, ale jako¶ marnie widzê pod³±czanie do kontaktu na skrzy¿owaniu ;-). a w czasie jazdy wcale du¿o nie wezm± To ma³o? To zreszt± i tak teoria, bo podgrzane powietrze bardzo skutecznie i szybko jest wych³adzane np. przez zimne szyby. Wy³±cz sobie ogrzewanie w aucie i zobacz jak szybko robi siê zimno :-). Zauwa¿ te¿ ¿e nie podgrzewasz zamkniêtego obiegu, tylko zasysane z zewn±trz powietrze :-). Inaczej szyby zaparuj± Ci momentalnie. Poza tym zim± niejednokrotnie trzeba to powietrze podgrzaæ nawet o 20 i wiêcej stopni, i wcale nie 1 m3 a "na bie¿±co", co ju¿ mo¿e byæ zabójcze dla akumulatorka ;-) |
|
Data: 2010-12-21 23:04:44 | |
Autor: masti | |
Samochod elektryczny | |
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:01:45 +0100 osobnik zwany PB wystukał:
Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet i klimy latem :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-22 00:05:43 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet napisa³(a): > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna > sprzedac silnik. Rozwi±¿ problem ogrzewania wnêtrza zim±. Jak to Ci siê uda - to¶ wielki. -- Pozdrawiam Piotr Biega³a Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. -- |
|
Data: 2010-12-21 23:13:09 | |
Autor: masti | |
Samochod elektryczny | |
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek
wystukał: Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz prądem to może będziesz wielki. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-22 01:56:53 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
Dnia piêknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek wystuka³: > Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz pr±dem to mo¿e bêdziesz wielki. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê, to grunt zabija!" T.Pratchett Kretyn to Ty jeste¶. Nosorozec mia³ ogrzewanie na benzyne. To byla najwieksza zaleta tego wynalazku. Bo poza tym mial same wady. Zuzywal jej pzrecietnie 0,2 litra na godzinê. Kto powiedzial ze w samochodzie elektrycznym wszystko musi byc na prad. Jak co¶ ma sprawnosæ z 80% to moze byc na benzyne. -- |
|
Data: 2010-12-22 00:18:54 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
> Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet > napisa³(a): > > > > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo > > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna > > sprzedac silnik. > > Rozwi±¿ problem ogrzewania wnêtrza zim±. Jak to Ci siê uda - to¶ > wielki. > > > -- > Pozdrawiam > Piotr Biega³a Warszawa > Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) > Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe > Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. -- Zalety. male gabaryty i niewielkie zuzycie paliwa. Pelna moc po kilkudziesieciu sekundach. Bezpieczna bo byla uzywana w seryjnych samochodach. Uruchamianie jednym wlacznikiem. Znasz auto w ktorym zanim silnik rozgrzeje sie na tyle zeby mozna bylo ruszyc z ogrzewania wali goracym powietrzem? Jedyne o czym trzeba pomyslec to bardzo dobra izolacja termiczna akumulatorow zima i niedopuszczenie zeby ich temperatura bardzo spadla. Najlepiej jak by byly termostatowane w okolicach 20 stopni. W czasie jazdy same sie ugrzeja a na krotkich postojach nie zdaza ostygnac zeby ich pojemnosc spadla. Szkoda ze taka przerobka jest nieoplacalna, bo ma duzo zalet gdy takie samochody wystepuja w jednostkowych egzemplarzach. -- |
|
Data: 2010-12-22 13:54:46 | |
Autor: Excite | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 22.12.2010 00:18, kogutek pisze:
Najlepiej jak by byly termostatowane w Problematyczne takie auto. Postawisz na tydzieñ w zimie i ma byæ sprawne gdy kierowca zechce jechaæ, inaczej to wyjdzie zabawka dla znudzonych panów wieku ¶redniego a nie pe³noprawny pojazd na którym mo¿na polegaæ. |
|
Data: 2010-12-22 00:29:36 | |
Autor: Shreek | |
Samochod elektryczny | |
PB napisa³(a):
Rozwi±¿ problem ogrzewania wnêtrza zim±. Jak to Ci siê uda - to¶ Mo¿e jaki¶ rodzaj "webasto" z nadmuchem. Ostatecznie w zimie mo¿naby tankowaæ parê litrów paliwa. By³oby dro¿ej ale z drugiej strony takie nagrzewnice te¿ nie poch³aniaj± niewiadomo jakich ilo¶ci paliwa. -- M. |
|
Data: 2010-12-22 09:44:34 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Samochod elektryczny | |
Witam serdecznie.
Rozwi±¿ problem ogrzewania wnêtrza zim±. Jak to Ci siê uda - to¶Regulator obrotów te¿ siê grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu koñcowym ma³o tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, mo¿e wystarczyæ. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-22 09:44:34 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Samochod elektryczny | |
Witam serdecznie.
Rozwi±¿ problem ogrzewania wnêtrza zim±. Jak to Ci siê uda - to¶Regulator obrotów te¿ siê grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu koñcowym ma³o tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, mo¿e wystarczyæ. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-22 09:44:35 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Samochod elektryczny | |
Witam serdecznie.
Rozwi±¿ problem ogrzewania wnêtrza zim±. Jak to Ci siê uda - to¶Regulator obrotów te¿ siê grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu koñcowym ma³o tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, mo¿e wystarczyæ. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-22 01:39:05 | |
Autor: =Marcos= | |
Samochod elektryczny | |
Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat co podobno daje ok. 8 zl / 100 km. Male auto na LPG spali min 15zl/100 km, ale wiekszosc zapomina dodac do tego koszty wymiany oleju, rozrzadu itp, wiec roznica jest wieksza na kozysc elektryka. W wyliczeniach, które ja kiedyś czytałem wychodziło, że zużycie akumulatorów to 20-45zł/100km, ale zakładało to użycie akumulatorów polimerowych. Zajrzyj np. tu: http://www.samochodyelektryczne.pl/ Zasięg w mieście jest o połowę mniejszy od zasięgu maksymalnego, no i zakłada prędkości poniżej 45km/h. Warto też zauważyć, że przyspieszenie 0-50km/h też nie poraża - 7 sekund. Dla przykładu Peugeot 206 - 4.5 sekundy. No i nie zapominajmy, że silnik samochodu jest brany pod uwagę w testach zderzeniowych. Jego brak może zupełnie zmienić charakterystykę składania przodu auta w razie wypadku. No i jeśli pójdziesz w normalne akumulatory zamiast polimerowych, chlapiący na wszystkie strony kwas będzie dodatkową atrakcją :P -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2010-12-22 09:41:40 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Samochod elektryczny | |
Witam serdecznie.
...No i je¶li pójdziesz w normalne akumulatory zamiast polimerowych, chlapi±cy na wszystkie strony kwas bêdzie dodatkow± atrakcj± :PMy¶lisz, ¿e Polimerowe bezpieczne s±? W przypadku deformacji mamy piêkny po¿ar z czym¶ na kszta³t ma³ej eksplozji. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-22 13:22:10 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
No i nie zapominajmy, że silnik samochodu jest brany pod uwagę w testach zderzeniowych. Jego brak może zupełnie zmienić charakterystykę składania przodu auta w razie wypadku. No i jeśli pójdziesz w normalne akumulatory zamiast polimerowych, chlapiący na wszystkie strony kwas będzie dodatkową atrakcją :P Chyba lepiej byc ochlapanym kwasem niz spalonym od litu :-) J. |
|
Data: 2010-12-22 01:50:57 | |
Autor: =Marcos= | |
Samochod elektryczny | |
Co o tym sadzicie? Aha - jeszcze dodatkowy bonus. Przy użyciu kwasowych akumulatorów zimą zasięg może wynosić 30-40% tego letniego. Akumulatory tracą mniej więcej 10% pojemności na każde 9°C. No i jeszcze bonusowy bonus - kwasowe akumulatory ważą o około 150% więcej od litowych. W porównaniach było, że 154kg litowych lub 392kg kwasowych trzeba wozić :) -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia |
|
Data: 2010-12-22 08:55:42 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
On Wed, 22 Dec 2010 01:50:57 +0100, =Marcos= wrote:
Co o tym sadzicie?Aha - jeszcze dodatkowy bonus. Przy u¿yciu kwasowych akumulatorów zim± zasiêg mo¿e wynosiæ 30-40% tego letniego. Akumulatory trac± mniej wiêcej 10% pojemno¶ci na ka¿de 9°C. A tak swoja droga - z czego to wynika ? Przeciez pod wplywem zimna material na elektrodach sie nie zmienia ? No i jeszcze bonusowy bonus - kwasowe akumulatory wa¿± o oko³o 150% wiêcej od litowych. W porównaniach by³o, ¿e 154kg litowych lub 392kg kwasowych trzeba woziæ :) Lit leciutki, olow ciezki :-) J. |
|
Data: 2010-12-23 01:35:24 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Samochod elektryczny | |
Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:55:42 +0100, J.F. napisał(a):
A tak swoja droga - z czego to wynika ? Przeciez pod wplywem zimnaZmienia sie kinetyka reakcji (sa sporo wolniejsze) i stale rownowagi. Lit leciutki, olow ciezki :-)Litu w aku jest moze z kilogram dla tego battpacka. Co innego w nich wazy. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-23 11:52:11 | |
Autor: J.F. | |
Samochod elektryczny | |
Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał
Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:55:42 +0100, J.F. napisał(a): Ale kinetyka na pojemnosc nie powinna wplywac, co najwyzej na rezystancje wewnetrzna. J. |
|
Data: 2010-12-23 14:37:23 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Samochod elektryczny | |
Dnia Thu, 23 Dec 2010 11:52:11 +0100, J.F. napisał(a):
Ale kinetyka na pojemnosc nie powinna wplywac, co najwyzej naWplywa, bo zmienia sie tempo reakcji ubocznych, tych odpowiedzialnych za efekt Peukerta. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-23 13:02:40 | |
Autor: Piotr Woszczynski | |
Samochod elektryczny | |
Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:55:42 +0100, J.F. napisa³(a):
On Wed, 22 Dec 2010 01:50:57 +0100, =Marcos= wrote: no niby nie,ale to przecie¿ elektrochemia. Popatrz na wzór Nersta. Piotr |
|
Data: 2010-12-22 08:57:17 | |
Autor: Albercik | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 21.12.2010 21:49, RadekNet pisze:
Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich Fajna sprawa, też kiedyś nad tym myślałem, ale żeby się w to pobawić to trzeba mieć "predyspozycje" takie jak np. Mieć już samochód dawcę. Mieć porządne zaplecze techniczne (zakład ślusarski, warsztat samochody, smykałkę elektryka/elektronika + wyposażenie warsztatu) Mieć wolne środki na zabawę - żeby móc oszczędzać trzeba zainwestować, kredyt rozwala cały biznes Mieć dużo wolnego czasu Cierpliwą rodzinę i pewnie wiele innych... Im więcej punktów z powyższej list spełniasz tym lepiej dla przedsięwzięcia.
10tyś zł kosztów to może uda się osiągnąć przy nisko seryjnej produkcji. Jak nie masz przetartych ścieżek to spokojnie włożysz kilka razy więcej.
Do póki nie będzie jakiejś rewolucji w dziedzinie magazynowania energii to się to aż tak bardzo nie będzie opłacać. Na LiPol'ach by już szło pojeździć, ale ich cena oraz efekty uboczne... Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo |
|
Data: 2010-12-22 20:35:29 | |
Autor: RadekNet | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 22.12.2010 08:57, Albercik pisze:
Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut Mam oferty z kilku zrodel od 8 do 15 tys zl za komplet do konwersji. Gwarantuja, ze tylko wlasna prace musze wlozyc i samochod baze miec. Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat Na dzis tylko kwasowki wchodza w gre. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-23 11:02:11 | |
Autor: Albercik | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 22.12.2010 20:35, RadekNet pisze:
W dniu 22.12.2010 08:57, Albercik pisze: A masz zaplecze techniczne? bo jeżeli nie, to dolicz do kosztu pierwszego egzemplarza koszt narzędzi. Zapewne bez spawarki, tokarki i tym podobnych narzędzi się nie obędzie. Oczywiście można te prace zlecić komuś, ale wtedy to "własna praca w garażu" przekształca się w zlecenie za grubą kasę. I na pewno nie dostaniesz kompletu do konwersji bo w przyrodzie nie występuje coś takiego. Dostaniesz silnik, zestaw akumulatorów, regulator, może kable. Ale montaż tych elementów będzie wymagał obróbki dużej ilości wszelakiego materiału. Mimo wszystko, jeżeli zdajesz sobie z tego sprawę to trzymam kciuki. Informuj o postępach. |
|
Data: 2010-12-23 01:34:58 | |
Autor: =Marcos= | |
Samochod elektryczny | |
Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna sprzedac silnik. No i jeszcze a propos samego Cinquecento - była elektryczna wersja rodem z fabryki: http://free.of.pl/c/cento/prototyp/elettra/elettra.html, więc możesz się zorientować co i jak :) Było dwumiejscowe, tył zajęty przez akumulatory, które były tak ciężkie, że można masa użyteczna wyniosła 150kg. Czyli mniej więcej 2 osoby bez bagażu. -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2010-12-23 11:30:40 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-23 01:34:58 niejaki =Marcos= napisa³:
No i jeszcze a propos samego Cinquecento - by³a elektryczna wersja rodem z fabryki: http://free.of.pl/c/cento/prototyp/elettra/elettra.html, wiêc mo¿esz siê zorientowaæ co i jak :) By³o dwumiejscowe, ty³ zajêty przez akumulatory, które by³y tak ciê¿kie, ¿e mo¿na masa u¿yteczna wynios³a 150kg. Czyli mniej wiêcej 2 osoby bez baga¿u. o kurde - tyle to ma mój skuter (elektryczny) sam wa¿y 140 -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-23 12:58:08 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-23 11:30, p0li pisze:
O->Dnia 2010-12-23 01:34:58 niejaki =Marcos= napisa³: No, to móg³by¶ trzymaæ skuter w tym CC! -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-23 14:22:34 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-23 12:58:08 niejaki Jakub Witkowski napisa³:
akumulatory, które by³y tak ciê¿kie, ¿e mo¿na masa u¿yteczna wynios³a 150kg. tylko po co chodsi³o mi raczej ¿e skuter wa¿±c 140kg ma u¿yteczny ud¼wig 150kg - czyli tyle samo co cc które w wersji elektrycznej wa¿y...... no ile? 1200kg ? ciekawe jak z zasiêgiem -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-23 15:12:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-23 14:22, p0li pisze:
O->Dnia 2010-12-23 12:58:08 niejaki Jakub Witkowski napisa³: ¿eby nie ukradli! -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-23 18:22:09 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-23 15:12:53 niejaki Jakub Witkowski napisa³:
W dniu 2010-12-23 14:22, p0li pisze: eee - tu nie kradn± ;) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-23 01:48:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze:
Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich To się tak mówi. To jest praktycznie budowa samochodu od zera. Rozwiązywanie masy problemów. Bardzo dużo pracy, dużo problemów. Jeżeli sam planujesz zostać entuzjastą i traktować to jako hobby, a w praktyce raczej sposób na wydawanie pieniędzy (a nie ich oszczędzanie), to może być fajnie. Natomiast nie licz na to że przebudujesz samochód i od tej chwili będziesz jeździł za 3zł/100km. Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat I będziesz się woził Cinquecento którym wyjdziesz na zero po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów, po drodze rozwiązując zestaw problemów o których nawet nie śniło się użytkownikom pojazdów seryjnych :) |
|
Data: 2010-12-23 04:18:32 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze: > Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich > dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka > samochodu na elektryczny :) > > Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut > wyglada to zachecajaco - 10 tys zl plus troche wlasnej pracy w garazu > plus samochod bazowy. To siê tak mówi. To jest praktycznie budowa samochodu od zera. Rozwi±zywanie masy problemów. Bardzo du¿o pracy, du¿o problemów. Je¿eli sam planujesz zostaæ entuzjast± i traktowaæ to jako hobby, a w praktyce raczej sposób na wydawanie pieniêdzy (a nie ich oszczêdzanie), to mo¿e byæ fajnie. Natomiast nie licz na to ¿e przebudujesz samochód i od tej chwili bêdziesz je¼dzi³ za 3z³/100km. > Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat > co podobno daje ok. 8 zl / 100 km. Male auto na LPG spali min 15zl/100 > km, ale wiekszosc zapomina dodac do tego koszty wymiany oleju, rozrzadu > itp, wiec roznica jest wieksza na kozysc elektryka. I bêdziesz siê wozi³ Cinquecento którym wyjdziesz na zero po przejechaniu kilkuset tysiêcy kilometrów, po drodze rozwi±zuj±c zestaw problemów o których nawet nie ¶ni³o siê u¿ytkownikom pojazdów seryjnych :) Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba gdzies upchnac akumulatory. Do mocowania silnika elektrycznego mozna albo odciac od starego silnika kawalek bloku, albo dorobic onne mocowanie. Sprzeglo ja bym zostawil. Mniejsze obciazenie akumulatoro przy ruszaniu by bylo jak by uzywac skrzyni biegow. Kolo zamachowe odchudzic na tyle na ile sie da. Zostaje tylko redukcja pomiedzy kolem zamachowym a osa silnika. To wszystko jest do zrobienia za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. Cena akumulatorow zabija wszystko. -- |
|
Data: 2010-12-23 09:15:27 | |
Autor: grin | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:2de1.0000007c.4d12bf88newsgate.onet.pl... za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. Cena Wózki wid³owe maj± kwasowe akumulatory Niestety nie osi±gaj± oczekiwanych prêdko¶ci Melex z bud± ile kosztuje? |
|
Data: 2010-12-23 17:47:02 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:2de1.0000007c.4d12bf88newsgate.onet.pl... > za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. > Cena > akumulatorow zabija wszystko. Wózki wid³owe maj± kwasowe akumulatory Niestety nie osi±gaj± oczekiwanych prêdko¶ci Melex z bud± ile kosztuje? Nie mam pojecia jaki ma zwiazek z tym co napisalem twoj tekst. Ale niech Ci bedzie. Wozki widlowe zasialane z akumulatorow to margines tego typu transportu. Uzywa sie ich jedynie w halach zamknietych. Cala reszta jest zasilana ropa, benzyna i gazem. Czy nie osiagaja takie wozki oczekiwanej predkosci? Oczywiscie ze uzyskuja. Z tym ze jest to predkosc oczekiwana od wozko a nie od samochodow wyscigowych. Nasuwa sie pytanie. Dlaczego wiekszosc jezdzi na paliwie a nie na pradzie, skoro prad taki tani? Bo moze pomimo prostoty budowy silnika elektrycznego naped spalinoy wychodzi taniej. A co ma Melex z buda i jego cena do tematu nie mam pojecie. Nie wiem co artysta mial na mysli to piszac. A jesli juz jestesmy przy Meleksie. Z trzydziesci lat temu byla informacja w Mlodym Techniku o elektrycznym samochodzie jaki mial byc tam produkowany. Z tego co pamietam zrobili kilka sztuk i sprzedali do USA. To nie byl wozek golfowy ani zadna drezyna. To byl albo mial byc dwu osobowy pelnosprawny samochodzik wielkosci Smarta. Opis jaki pamietam byl najprawdopodobniej zrobiny na podstawie dokumentacji konstrukcyjnej. Byl za szczegolowy jak na reklpwe srutu tutu. Zreszta w tamtych czasach jedyne reklamy jakie byly dotyczyly PZPR a nie samochodow. Bylo tez kilka precyzyjnych rysunkow. Nazwali to Elctro City Car. Podobny byl z przodu do tej ciezaroweczki http://www.drivesolar.org/images/melex_860_cph.png . Ponoc ciezaroweczka ma zasieg 120 kilometrow, Ladownosc 250 kilo. I teraz ciekawostka. Z bateriami wazy niecala tone i ma silnik o mocy niecalych 4kw. Rozpedza sie bez ladunku do 32km/h I z tego co wiem ograniczenie jest sztuczne i wynika z pzrelozenia. Ma to zwiazek z przepisami ze niby nie moze jezdzic wiecej niz 25km/h. -- |
|
Data: 2010-12-23 18:21:19 | |
Autor: p0li | |
Samochod elektryczny | |
O->Dnia 2010-12-23 17:47:02 niejaki kogutek napisa³:
samochodow. Bylo tez kilka precyzyjnych rysunkow. Nazwali to Elctro City Car. takie podobne ciê¿aróweczki widzê na mie¶cie (elektryczne) ztcp to sa w³oskie marki piaggio i uzywane przez s³u¿by utrzymania zieleni muszê przydybaæ jedn± i zobaczyæ jak± ma rejestracjê ale to na wiosnê dopiero :) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2010-12-23 19:36:47 | |
Autor: =Marcos= | |
Samochod elektryczny | |
Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba gdzies No i np. z tym sprzêg³em i skrzyni± powstaje problem - bo sprzêg³o ze skrzyni± i oprzyrz±dowaniem wa¿y 30-35kg i mo¿e siê okazaæ, ¿e jak to zostanie w aucie, to nie mo¿na ju¿ woziæ pasa¿era, bo np. kierowca wa¿y 80kg, wiêc zostanie 35kg masy u¿ytecznej :] -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjêcia z podró¿y |
|
Data: 2010-12-23 21:52:19 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
> Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba > gdzies > upchnac akumulatory. Do mocowania silnika elektrycznego mozna albo odciac > od > starego silnika kawalek bloku, albo dorobic onne mocowanie. Sprzeglo ja > bym > zostawil. Mniejsze obciazenie akumulatoro przy ruszaniu by bylo jak by > uzywac > skrzyni biegow. Kolo zamachowe odchudzic na tyle na ile sie da. Zostaje > tylko > redukcja pomiedzy kolem zamachowym a osa silnika. To wszystko jest do > zrobienia > za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. > Cena > akumulatorow zabija wszystko. No i np. z tym sprzêg³em i skrzyni± powstaje problem - bo sprzêg³o ze skrzyni± i oprzyrz±dowaniem wa¿y 30-35kg i mo¿e siê okazaæ, ¿e jak to zostanie w aucie, to nie mo¿na ju¿ woziæ pasa¿era, bo np. kierowca wa¿y 80kg, wiêc zostanie 35kg masy u¿ytecznej :] -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjêcia z podró¿y sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac. -- |
|
Data: 2010-12-25 18:35:24 | |
Autor: MarcinJM | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze:
sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac. Dwa odpowiednio mniejsze silniki z motoreduktorami, po jednym na kolo. Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-25 19:49:28 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze: > sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac. Dwa odpowiednio mniejsze silniki z motoreduktorami, po jednym na kolo. Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl Lubie konkrety. Sporo to ile. -- |
|
Data: 2010-12-25 23:53:46 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Samochod elektryczny | |
Dnia Sat, 25 Dec 2010 18:35:24 +0100, MarcinJM napisał(a):
W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze:Ltore beda mialy mniejsza sparwnosc niz jeden wiekszy. z motoreduktorami, po jednym na kolo.Kosztujacymi swoje. Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, aSprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to typowo 95-96% razem z dyfrem. Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne. No i skrzynie dawca juz ma w komplecie, nie trzeba ekstra za nia placic. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-26 12:20:05 | |
Autor: WS | |
Samochod elektryczny | |
On 25 Gru, 23:53, Jaroslaw Berezowski
Sprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to Nie pamietam juz dokladnie, ale znajomy robil mi test astry z silnikiem X16XEL na hamowni obciazeniowej maha, mierzy sie tam moc/ moment na kolach na 4 biegu krecac do odciecia, nastepnie wciskajac sprzeglo( czy tez wrzucajac luz?)szacuje sie moc tracona na przeniesieniu napedu... wyszlo na wydruku prawie 100KM na wale max, strata na przeniesieniu ponad 20% (i twierdzil, ze calkiem dobra skrzynia, bo to MALO!) Jak znajde jeszcze ten wykres, to moge wrzucic, ale w necie zapewne sa setki takich... Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne. Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np. gdy regulator wlaczy full moc na silnik) WS |
|
Data: 2010-12-26 22:07:40 | |
Autor: Lisciasty | |
Samochod elektryczny | |
On 26 Gru, 21:20, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np. Sprzêg³o jest niepotrzebne, wirnik w silniku wa¿y tyle co nic, zmiana biegów jest banalna. A w razie czego mo¿na zrzuciæ na luz, co za problem? Pzdr. L. |
|
Data: 2010-12-27 16:19:25 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Samochod elektryczny | |
Dnia Sun, 26 Dec 2010 22:07:40 -0800, Lisciasty napisał(a):
On 26 Gru, 21:20, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:O ile dla silnika PMDC to jest jeszcze sensowne, to zdjecie obciazenia z wlaczonego na full silnika szeregowego skonczy sie latajacymi po okolicy elementami tegoz silnika. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-27 16:18:17 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Samochod elektryczny | |
Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisał(a):
On 25 Gru, 23:53, Jaroslaw BerezowskiHmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT. Te liczby sa z ksiazki Brandta "Build your own electric car", i nie odbiegaj od tego co wiem z innych zrodel. Zwroc tez uwage, ze 1. Silniki elektryczne lagodniej obchodza sie z przekladniami, 2. Mowa o zmianie oleju na niskolepkosciowy, 3. Dawca ma za soba min. kilkadziesiat kkm i dotarte mechanizmy. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-27 08:34:10 | |
Autor: WS | |
Samochod elektryczny | |
On 27 Gru, 16:18, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisa³(a): Hmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT. To jest sprawnosc samej przekladni, czy calego ukladu przeniesienia napedu? Znalazlem wykres mojej astry ( tego typu: http://www.ttc.pl/wykresy/chiptuning_wykresy_seat.htm ) Wyniki u mnie (jak widac nie do konca pamietalem...): Po kolei od gory w tabelce PNorm 91KM PEng 89KM PWheel 66,9KM PDrag 22,3KM czyli wyszlo 22,3/91 = 24% , ale to jest strata na calym przeniesieniu napedu (dla mocy maksymalnej) - od lozysk w kolach, przez przeguby , dyfer, skrzynie... Astra F '97 1.6 16V , pomiar w styczniu 2003, przebieg wtedy okolo 100tys. WS |
|
Data: 2010-12-27 20:29:36 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Samochod elektryczny | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 08:34:10 -0800, WS napisał(a):
On 27 Gru, 16:18, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:Mowa o skrzyni, czyli przekladnie+dyfer. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-27 15:01:12 | |
Autor: WS | |
Samochod elektryczny | |
On 27 Gru, 20:29, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
Mowa o skrzyni, czyli przekladnie+dyfer. no to te 95-96% sprawnosci jakos nie chce wyjsc (aczkolwiek raczej na standardowym oleju mierzone) np. tu jest kilka wykresow, w tym takie z moca tracona na przeniesieniu napedu http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283926909&an=0&page=0 WS |
|
Data: 2010-12-23 22:10:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 2010-12-23 04:18, kogutek pisze:
I bêdziesz siê wozi³ Cinquecento którym wyjdziesz na zero po Wszystko zale¿y czy wystarczy zrobione byle jak, czy ¿eby mia³o rêce i nogi. Tu nie chodzi o to bêdzie cienki czy nie cienki. Robi±c takie rzeczy pewnie zd±¿y doceniæ wszystkich tych którzy w biurach projektowych robi± prototypy i dopracowuj± je. Bo to bêdzie ta sama robota. Tak z pominiêtych szczegó³ów: Przy zmianie masy i jej rozk³adu przód/ty³ przyda³oby siê zrobiæ zawieszenie i uk³ad rozdzia³u si³y hamowania tak ¿eby by³o dobrze. Do tego trzeba rozwi±zaæ kwestie sterowania moc±, ³adowania i roz³adowywania tych akumulatorów tak ¿eby nie skróciæ im ¿ycia, a z drugiej strony ¿eby to siê ¿wawo porusza³o. Trzeba rozwi±zaæ zasilanie 12V reszty samochodu, zrobiæ wspomaganie hamulców, ogrzewanie, sterowanie. I to tak ¿eby by³o bezawaryjne, nie wibrowa³o np. przy 47km/h itp. itd. Oczywi¶cie sprawa fajna ¿eby siê tym wszystkim bawiæ. Natomiast moim zdaniem nie uda siê tak, ¿e si±dzie, pomy¶li, wymy¶li, zrobi i przejedzie 200.000km tylko podpinaj±c to do ¶ciany na ³adowanie. Tych pierdó³ trochê bêdzie. Ka¿da z osobna pewnie ani specjalnie droga, ani skomplikowana. Ale przebijaj±c siê przez to wszystko samemu nie ma szans na to ¿eby projekt jeszcze na siebie zarabia³. A olewaj±c problemy, to siê nie bêdzie nadawa³o do u¿ycia tylko bêdzie wózkiem wid³owym z nadwoziem z CC :) Nawet w zwyk³ym tuningu samochodu (no mo¿e poza jakim¶ prostym chip-tuningiem) ka¿dy wie, ¿e najtañszy sposób na poprawianie samochodu, to sprzedaæ ten co siê ma i kupiæ sobie lepszy seryjny. I jak kto¶ chce robiæ elektryka dla w³asnej zabawy i wiedzy to oczywi¶cie mo¿na siê tym bawiæ. Ale jak siê chce oszczêdzaæ nim pieni±dze, to IMO jedyna szansa na to - kupiæ seryjny samochód elektryczny i tym je¼dziæ. Wtedy mo¿na przewidzieæ ile to bêdzie kosztowa³o i mieæ wzglêdn± pewno¶æ ¿e to bêdzie w miarê dobrze dzia³aæ. Do mocowania silnika elektrycznego mozna albo odciac od Ale to jest du¿o niepotrzebnych kilogramów. W to miejsce lepiej zastosowaæ elektryczny soft-start. I tak bêdzie tam musia³ byæ jaki¶ uk³ad regulacyjny zasilanie, wiêc ograniczenie pr±du przy starcie to ju¿ elektryka. W dzisiejszych czasach w zasadzie oprogramowanie. W seryjnych elektrykach sobie radz± bez skrzyni, wiêc siê da. A zamiast dyferencja³u raczej pomy¶la³bym o dwóch mniejszych silnikach. Elektryczne dobrze siê skaluj±. W ramach bajeru mo¿na nawet pomy¶leæ o czterech silnikach :) |
|
Data: 2010-12-23 09:14:30 | |
Autor: Marcin N | |
Samochod elektryczny | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d129c6a$0$2486$65785112@news.neostrada.pl... Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut To się tak mówi. Też mam takie zdanie. Amator - zapaleniec z DOBRYM zapleczem i wiedzą - może mieć fajne hobby z przerabiania samochodów, ale na korzyści finansowe bym nie liczył. Jeśli autor wątku chce spróbować swoich sił - niech na początek przerobi sobie rower na napęd elektryczny. Być może złapie bakcyla. Potem na warsztat niech pójdzie skuter, albo jakiś motocykl. Samochód to naprawdę wyzwanie. |