Data: 2010-12-22 00:01:45 | |
Autor: PB | |
Samochod elektryczny | |
Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet
napisał(a): Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna sprzedac silnik. Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ wielki. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-12-21 22:47:33 | |
Autor: Lisciasty | |
Samochod elektryczny | |
On 22 Gru, 00:01, PB <pi...@biegala.pl> wrote:
Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ A w czym problem? Nagrzewnice elektryczne montujesz i zrobione. Na postoju można grzać z sieci, a w czasie jazdy wcale dużo nie wezm± (podgrzanie 1m3 powietrza o 1 stopień to 0,35Wh). Pzdr. L. |
|
Data: 2010-12-22 09:06:51 | |
Autor: Robert_J | |
Samochod elektryczny | |
A w czym problem? Nagrzewnice elektryczne montujesz i zrobione. A po co grzać na postoju? Jak go¶ć przyjedzie na miejsce to raczej wysiada ;-). Chyba że masz na my¶li "postój" przed ¶wiatłami, ale jako¶ marnie widzę podł±czanie do kontaktu na skrzyżowaniu ;-). a w czasie jazdy wcale dużo nie wezm± To mało? To zreszt± i tak teoria, bo podgrzane powietrze bardzo skutecznie i szybko jest wychładzane np. przez zimne szyby. Wył±cz sobie ogrzewanie w aucie i zobacz jak szybko robi się zimno :-). Zauważ też że nie podgrzewasz zamkniętego obiegu, tylko zasysane z zewn±trz powietrze :-). Inaczej szyby zaparuj± Ci momentalnie. Poza tym zim± niejednokrotnie trzeba to powietrze podgrzać nawet o 20 i więcej stopni, i wcale nie 1 m3 a "na bież±co", co już może być zabójcze dla akumulatorka ;-) |
|
Data: 2010-12-21 23:04:44 | |
Autor: masti | |
Samochod elektryczny | |
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:01:45 +0100 osobnik zwany PB wystukał:
Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet i klimy latem :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-22 00:05:43 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet napisał(a): > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna > sprzedac silnik. Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ wielki. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. -- |
|
Data: 2010-12-21 23:13:09 | |
Autor: masti | |
Samochod elektryczny | |
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek
wystukał: Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz prądem to może będziesz wielki. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-22 01:56:53 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek wystukał: > Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz pr±dem to może będziesz wielki. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett Kretyn to Ty jeste¶. Nosorozec miał ogrzewanie na benzyne. To byla najwieksza zaleta tego wynalazku. Bo poza tym mial same wady. Zuzywal jej pzrecietnie 0,2 litra na godzinę. Kto powiedzial ze w samochodzie elektrycznym wszystko musi byc na prad. Jak co¶ ma sprawnosć z 80% to moze byc na benzyne. -- |
|
Data: 2010-12-22 00:18:54 | |
Autor: kogutek | |
Samochod elektryczny | |
> Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet > napisał(a): > > > > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo > > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna > > sprzedac silnik. > > Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ > wielki. > > > -- > Pozdrawiam > Piotr Biegała Warszawa > Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) > Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe > Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. -- Zalety. male gabaryty i niewielkie zuzycie paliwa. Pelna moc po kilkudziesieciu sekundach. Bezpieczna bo byla uzywana w seryjnych samochodach. Uruchamianie jednym wlacznikiem. Znasz auto w ktorym zanim silnik rozgrzeje sie na tyle zeby mozna bylo ruszyc z ogrzewania wali goracym powietrzem? Jedyne o czym trzeba pomyslec to bardzo dobra izolacja termiczna akumulatorow zima i niedopuszczenie zeby ich temperatura bardzo spadla. Najlepiej jak by byly termostatowane w okolicach 20 stopni. W czasie jazdy same sie ugrzeja a na krotkich postojach nie zdaza ostygnac zeby ich pojemnosc spadla. Szkoda ze taka przerobka jest nieoplacalna, bo ma duzo zalet gdy takie samochody wystepuja w jednostkowych egzemplarzach. -- |
|
Data: 2010-12-22 13:54:46 | |
Autor: Excite | |
Samochod elektryczny | |
W dniu 22.12.2010 00:18, kogutek pisze:
Najlepiej jak by byly termostatowane w Problematyczne takie auto. Postawisz na tydzień w zimie i ma być sprawne gdy kierowca zechce jechać, inaczej to wyjdzie zabawka dla znudzonych panów wieku ¶redniego a nie pełnoprawny pojazd na którym można polegać. |
|
Data: 2010-12-22 00:29:36 | |
Autor: Shreek | |
Samochod elektryczny | |
PB napisał(a):
Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ Może jaki¶ rodzaj "webasto" z nadmuchem. Ostatecznie w zimie możnaby tankować parę litrów paliwa. Byłoby drożej ale z drugiej strony takie nagrzewnice też nie pochłaniaj± niewiadomo jakich ilo¶ci paliwa. -- M. |
|
Data: 2010-12-22 09:44:34 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Samochod elektryczny | |
Witam serdecznie.
Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶Regulator obrotów też się grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu końcowym mało tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, może wystarczyć. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-22 09:44:34 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Samochod elektryczny | |
Witam serdecznie.
Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶Regulator obrotów też się grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu końcowym mało tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, może wystarczyć. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-22 09:44:35 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Samochod elektryczny | |
Witam serdecznie.
Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶Regulator obrotów też się grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu końcowym mało tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, może wystarczyć. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |