Samochod elektryczny

Data: 2010-12-22 00:01:45
Autor: PB
Samochod elektryczny
Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet
napisał(a):

Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna sprzedac silnik.

Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶
wielki. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-12-21 22:47:33
Autor: Lisciasty
Samochod elektryczny
On 22 Gru, 00:01, PB <pi...@biegala.pl> wrote:
Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶
wielki.

A w czym problem? Nagrzewnice elektryczne montujesz i zrobione.
Na postoju można grzać z sieci, a w czasie jazdy wcale dużo nie wezm±
(podgrzanie 1m3 powietrza o 1 stopień to 0,35Wh).

Pzdr.
L.

Data: 2010-12-22 09:06:51
Autor: Robert_J
Samochod elektryczny
A w czym problem? Nagrzewnice elektryczne montujesz i zrobione.
Na postoju można grzać z sieci,

A po co grzać na postoju? Jak go¶ć przyjedzie na miejsce to raczej wysiada ;-). Chyba że masz na my¶li "postój" przed ¶wiatłami, ale jako¶ marnie widzę podł±czanie do kontaktu na skrzyżowaniu ;-).

a w czasie jazdy wcale dużo nie wezm±
(podgrzanie 1m3 powietrza o 1 stopień to 0,35Wh).

To mało? To zreszt± i tak teoria, bo podgrzane powietrze bardzo skutecznie i szybko jest wychładzane np. przez zimne szyby. Wył±cz sobie ogrzewanie w aucie i zobacz jak szybko robi się zimno :-). Zauważ też że nie podgrzewasz zamkniętego obiegu, tylko zasysane z zewn±trz powietrze :-). Inaczej szyby zaparuj± Ci momentalnie. Poza tym zim± niejednokrotnie trzeba to powietrze podgrzać nawet o 20 i więcej stopni, i wcale nie 1 m3 a "na bież±co", co już może być zabójcze dla akumulatorka ;-)

Data: 2010-12-21 23:04:44
Autor: masti
Samochod elektryczny
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:01:45 +0100 osobnik zwany PB wystukał:

napisał(a):

Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo
jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna
sprzedac silnik.

Rozwiąż problem ogrzewania wnętrza zimą. Jak to Ci się uda - toś wielki.

i klimy latem :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-22 00:05:43
Autor: kogutek
Samochod elektryczny

napisał(a):

> [...]

Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)

Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe

Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki.

Data: 2010-12-21 23:13:09
Autor: masti
Samochod elektryczny
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek
wystukał:

Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki.

jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz prądem to może będziesz wielki.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-22 01:56:53
Autor: kogutek
Samochod elektryczny
Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek

wystukał:

> Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki.

jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz pr±dem to może będziesz wielki.

--

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci?

Kretyn to Ty jeste¶. Nosorozec miał ogrzewanie na benzyne. To byla najwieksza
zaleta tego wynalazku. Bo poza tym mial same wady. Zuzywal jej pzrecietnie 0,2
litra na godzinę. Kto powiedzial ze w samochodzie elektrycznym wszystko musi byc
na prad. Jak co¶ ma sprawnosć z 80% to moze byc na benzyne. --

Data: 2010-12-22 00:18:54
Autor: kogutek
Samochod elektryczny

> [...]

> Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki.

Zalety. male gabaryty i niewielkie zuzycie paliwa. Pelna moc po kilkudziesieciu
sekundach. Bezpieczna bo byla uzywana w seryjnych samochodach. Uruchamianie
jednym wlacznikiem. Znasz auto w ktorym zanim silnik rozgrzeje sie na tyle zeby
mozna bylo ruszyc z ogrzewania wali goracym powietrzem? Jedyne o czym trzeba
pomyslec to bardzo dobra izolacja termiczna akumulatorow zima i niedopuszczenie
zeby ich temperatura bardzo spadla. Najlepiej jak by byly termostatowane w
okolicach 20 stopni. W czasie jazdy same sie ugrzeja a na krotkich postojach nie
zdaza ostygnac zeby ich pojemnosc spadla. Szkoda ze taka przerobka jest
nieoplacalna, bo ma duzo zalet gdy takie samochody wystepuja w jednostkowych
egzemplarzach.

Data: 2010-12-22 13:54:46
Autor: Excite
Samochod elektryczny
W dniu 22.12.2010 00:18, kogutek pisze:
Najlepiej jak by byly termostatowane w
okolicach 20 stopni. W czasie jazdy same sie ugrzeja a na krotkich postojach nie
zdaza ostygnac zeby ich pojemnosc spadla.

Problematyczne takie auto. Postawisz na tydzień w zimie i ma być sprawne gdy kierowca zechce jechać, inaczej to wyjdzie zabawka dla znudzonych panów wieku ¶redniego a nie pełnoprawny pojazd na którym można polegać.

Data: 2010-12-22 00:29:36
Autor: Shreek
Samochod elektryczny
PB napisał(a):

Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶
wielki.

Może jaki¶ rodzaj "webasto" z nadmuchem. Ostatecznie w zimie możnaby tankować parę litrów paliwa. Byłoby drożej ale z drugiej strony takie nagrzewnice też nie pochłaniaj± niewiadomo jakich ilo¶ci paliwa.

--
M.

Data: 2010-12-22 09:44:34
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Samochod elektryczny
Witam serdecznie.

Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶
wielki.
Regulator obrotów też się grzeje...
Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu końcowym mało tej
energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, może wystarczyć.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/