Samochód kopie

Data: 2011-04-23 20:33:43
Autor: e_waldi
Samochód kopie
Witam,
znacie jakiś skuteczny sposób na pozbycie się rażenia prądem elektrycznym podczas wysiadania z auta? Mam chyba 110kV, niezależnie czy jestem w 100% bawełnie, czy w poliestrowej kurtce.

Data: 2011-04-23 15:21:19
Autor: JAM
Samochód kopie
On Apr 23, 4:33 pm, "e_waldi" <ewa...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Witam,
znacie jaki skuteczny spos b na pozbycie si ra enia pr dem elektrycznym
podczas wysiadania z auta? Mam chyba 110kV, niezale nie czy jestem w 100%
bawe nie, czy w poliestrowej kurtce.

Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

A nie zauwazyles, ze przed wymiana opon nie kopal ?

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2011-04-23 22:52:27
Autor: J_K_K
Samochód kopie

Użytkownik "e_waldi" <ewaldi@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iovd37$9as$1inews.gazeta.pl...
podczas wysiadania z auta? Mam chyba 110kV, niezależnie czy jestem w 100%
bawełnie, czy w poliestrowej kurtce.

Zmień buty :-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-23 23:19:57
Autor: Grejon
Samochód kopie
W dniu 2011-04-23 22:33, e_waldi pisze:
[...]

Powtórzę: zmień buty :)

Niektórzy też zalecają, żeby dotknąć najpierw grot kluczyka, a potem kluczykiem do nadwozia.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-23 23:31:05
Autor: =Marcos=
Samochód kopie
[...]

Wysiadasz trzymając się blachy cały czas. Ewentualnie bawełniane pokrowce na siedzenia. Od biedy nawet można ręcznik rozłożyć na siedzeniu.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-04-24 00:17:22
Autor: Jackare
Samochód kopie
[...]

Bardzo prosty. Najpierw chwytasz się metalowego elementu auta, np ramki drzwi a potem wystawiasz nogi na ziemię. Koniec.

Data: 2011-04-24 09:31:38
Autor: Wojtek
Samochód kopie

Użytkownik "e_waldi" <ewaldi@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iovd37$9as$1inews.gazeta.pl...
Witam,
znacie jakiś skuteczny sposób na pozbycie się rażenia prądem elektrycznym

W latach 70-tych ubiegłego wieku było szczytem szpanu przyczepianie do nadwozia pasków antystatycznych. Paski były wykonane z gumy o dużej zawartości grafitu.
Poszukaj, może uda ci się gdzieś kupić.
pozdrowienia

Data: 2011-04-24 09:10:54
Autor: Wmak
Samochód kopie
Wojtek <womax@op.pl> napisał(a):
W latach 70-tych ubiegłego wieku było szczytem szpanu przyczepianie do nadwozia pasków antystatycznych. Paski były wykonane z gumy o dużej zawartości grafitu.

Bywały też w sklepikach motoryzacyjnych identycznie wyglądające paski z dumnym napisem "antimagnetic".
Pomiar wysokonapięciowym megaomierzem pokazywał absolutną nieskończoność - brak przewodności.
Ale szpan był...

Data: 2011-04-24 12:33:59
Autor: Wojtek
Samochód kopie

Użytkownik " Wmak" <w.mak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

Prawdziwy szpaner miał jeszcze pokrowiec na kierownicę ze sztucznego futra a za tylną szyba "rączkę" na sprężynie i pieska kiwającego głowa.
pozdrawiam

Data: 2011-04-24 11:54:50
Autor: M1SLQ
Samochód kopie
znacie jakiś skuteczny sposób na pozbycie się rażenia prądem elektrycznym
podczas wysiadania z auta?

Tak. Nie korzystać z nawiewów.

Pozdrawiam

Data: 2011-04-24 15:57:45
Autor: cef
Samochód kopie
M1SLQ wrote:
znacie jakiś skuteczny sposób na pozbycie się rażenia prądem
elektrycznym
podczas wysiadania z auta?

Tak. Nie korzystać z nawiewów.

Mógłbyś opisać krótko jak się wysiada przez nawiewy?
:-)

Data: 2011-04-24 16:26:49
Autor: M1SLQ
Samochód kopie
Tak. Nie korzystać z nawiewów.

Mógłbyś opisać krótko jak się wysiada przez nawiewy?
:-)

Mógłbym, gdybym cokolwiek pisał o wysiadaniu przez nawiewy :)

Pisałem o korzystaniu z nawiewów. Jeśli przez *korzystanie z nawiewów* zrozumiałeś *wysiadanie przez nawiewy*, to bardzo mi przykro i czuję się zażenowany poziomem rozumienia tekstu pisanego oraz podstawową wiedzą z zakresu elektrostatyki... Może to wpływy "nieśmiganej igły w dizlu, skórze i klimie" daje znać o sobie... ale to już NTG :)

Pozdrawiam

Data: 2011-04-24 16:52:35
Autor: cef
Samochód kopie
M1SLQ wrote:

czuję
się zażenowany poziomem rozumienia tekstu pisanego

Ja podobnie.

Data: 2011-04-24 18:51:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SamochĂłd kopie
W dniu 2011-04-24 16:26, M1SLQ pisze:
[...]

O krynico wiedzy wszelakiej. Odpowiedz więc na pytanie - jak tu nie korzystać z nawiewów, gdy klimy brak, a w środku tworzy się niemal sauna? Jak nie korzystać z nawiewów, gdy osiada na szybach wydychana para wodna i znacznie ogranicza widoczność?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-04-24 16:54:05
Autor: Jaroslaw Berezowski
Samochód kopie
Dnia Sun, 24 Apr 2011 15:57:45 +0200, cef napisał(a):

Mógłbyś opisać krótko jak się wysiada przez nawiewy? :-)
Jezeli za nawiew uznac otwarte okno, to mi sie zdarzylo tak wysiadac i wsiadac. Procedure potrafisz sobie chyba wyobrazic samemu :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-04-24 12:06:04
Autor: jerzy.n
Samochód kopie

Normalne zjawisko , w czasie jazdy pojazd sie elektryzuje i dlatego kazda cysterna ma taki pasek lub łańcuszek do łączenia pojazdu z podłożem,trzeba cos takiego zakupic i tyle... www.fizyka-zs11.webpark.pl/3a/prezentacja1.pps

Data: 2011-04-24 05:38:44
Autor: JAM
Samochód kopie
On Apr 24, 6:06 am, "jerzy.n" <j-nowi...@t-online.de> wrote:
Użytkownik "e_waldi" <ewa...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:iovd37$9as$1inews.gazeta.pl...> Witam,
> [...]

cysterna ma taki pasek lub łańcuszek do łączenia pojazdu z podłożem,trzeba

Zjawisko moze i normalne, ale roznice pomiedzy pojazdami wystepuja.
Niektore kopia a niektore praktycznie nie. Bardzo duzy wplyw maja na
to opony. Czesto zalozenie nowych opon powoduje, ze samochod, ktory
nie kopal nagle kopie solidnie. Pasek oczywiscie pomoze to zjawisko
usunac.

JAM

Data: 2011-04-24 16:53:05
Autor: Jaroslaw Berezowski
Samochód kopie
Dnia Sun, 24 Apr 2011 05:38:44 -0700, JAM napisał(a):

Pasek oczywiscie pomoze to zjawisko usunac.
Pod warunkiem, ze nabuzowany jest samochod jako calosc. Jak ladunek powstaje od tarcia miedzy ubraniem a tapicerka podczas wysiadania, to nie widze mechanizmu w jaki mialby pomagac taki pasek.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-04-24 21:06:08
Autor: wowa
Samochód kopie

Użytkownik "jerzy.n" <j-nowicki@t-online.de> napisał w wiadomości news:ip0sqp$fen$1usenet.news.interia.pl...

Normalne zjawisko , w czasie jazdy pojazd sie elektryzuje i dlatego kazda cysterna ma taki pasek lub łańcuszek do łączenia pojazdu z podłożem,trzeba
Łańcuchy uziemiające skończyły się 25lat temu. Powodowały większe niebezpieczeństwo niż nieuziemiona cysterna. Paski nadal są stosowane. Powoduje to zdjęcie ładunku z całej, metalowej, cysterny. Ale do prawdziwego uziemienia przed podłączeniem beczki stosuje się linki uziemiające. Natomiast w cywilnych pojazdach ładunek "kopiący" tworzy się w momencie przesuwania tyłka po siedzeniu przy wysiadaniu. W trakcie jazdy przecież nic nie kopie.Jedyną skuteczną metodą jest spryskanie siedzeń płynem antystatycznym lub pokrowce prane z dodatkiem takiego płynu.
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Data: 2011-04-24 20:08:59
Autor: e_waldi
Samochód kopie
e_waldi <ewaldi@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): Witam,
dzięki za zainteresowanie się moim problemem i próbę pomocy.
Dziś robiłem testy z butami. Kopie w butach na cieńkiej chyba skóropodobnej podeszwie i sandałach mających podeszwy z tworzywa przypominającego fakturą korek, ale jest to jakieś tworzywo. NIE kopie w żadnych butach na podeszwie grubej i na dodatek gumopodobnej. Można by jeżdzić tylko w niekopiących, ale co zrobić z kopiącymi? Jeśli chodzi o podaną w wątku przyczynę w postaci nowych - innych opon, to rzeczywiście ma to oparcie faktach: po przeanalizowaniu sytuacji dochodzę do wniosku, że jest coś na rzeczy - na zimówkach nie kopało, ale z drugiej strony w zimie chodziłem w innych butach ~%( W wątku jest też porada z płynem antyelektrostatycznym. Jak coś takiego znajdę to dam znać czy pomogło.

Pozdrawiam   --

Data: 2011-04-25 21:41:01
Autor: wowa
Samochód kopie

Użytkownik " e_waldi" <ewaldi.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ip200r$nf$1inews.gazeta.pl...
~%( W wątku jest też porada z płynem antyelektrostatycznym. Jak coś takiego
znajdę to dam znać czy pomogło.

Szukaj między proszkami do prania a nie w motoryzacyjnym :)
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Data: 2011-04-25 00:21:08
Autor: Tomasz Pyra
Samochód kopie
[...]

Sprawdź czy ładunek zbiera się na samochodzie czy na Tobie.

Wszystkie kopania których doświadczyłem brały się z ładunku generowanego trąc ubraniami o fotel samochodu.
Na coś takiego pomaga procedura wysiadania polegająca na tym, że siedząc w fotelu otwierasz drzwi, łapiesz za ich metalową część i cały czas trzymając za metal wysiadasz.

Niektórzy twierdzą że ładunek może się zbierać na samochodzie - wtedy kopać będzie każda metalowa część samochodu w czasie jazdy. Możesz sprawdzić dotykając jakiegoś metalu - coś metalowego zawsze znajdziesz np. między uszczelkami w drzwiach czy jakąś śrubkę. Na to mógłby pomóc pasek uziemiający.

Data: 2011-04-26 06:34:03
Autor: Jacek Osiecki
Samochód kopie
Dnia Sat, 23 Apr 2011 20:33:43 +0000 (UTC), e_waldi napisał(a):
[...]

Krótka piłka: zmień buty, to ich wina :)
A jeśli nie chcesz zmienić, to metoda złagodzenia szoku: jak otworzysz
drzwi, chwytasz za dach samochodu i trzymając go wysiadasz.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Samochód kopie