Samochód kopie

Data: 2011-04-24 12:06:04
Autor: jerzy.n
Samochód kopie

Użytkownik "e_waldi" <ewaldi@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iovd37$9as$1inews.gazeta.pl...
Witam,
znacie jakiś skuteczny sposób na pozbycie się rażenia prądem elektrycznym
podczas wysiadania z auta? Mam chyba 110kV, niezależnie czy jestem w 100%
bawełnie, czy w poliestrowej kurtce.
Normalne zjawisko , w czasie jazdy pojazd sie elektryzuje i dlatego kazda cysterna ma taki pasek lub łańcuszek do łączenia pojazdu z podłożem,trzeba cos takiego zakupic i tyle... www.fizyka-zs11.webpark.pl/3a/prezentacja1.pps

Data: 2011-04-24 05:38:44
Autor: JAM
Samochód kopie
On Apr 24, 6:06 am, "jerzy.n" <j-nowi...@t-online.de> wrote:
Użytkownik "e_waldi" <ewa...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:iovd37$9as$1inews.gazeta.pl...> Witam,
> [...]

cysterna ma taki pasek lub łańcuszek do łączenia pojazdu z podłożem,trzeba

Zjawisko moze i normalne, ale roznice pomiedzy pojazdami wystepuja.
Niektore kopia a niektore praktycznie nie. Bardzo duzy wplyw maja na
to opony. Czesto zalozenie nowych opon powoduje, ze samochod, ktory
nie kopal nagle kopie solidnie. Pasek oczywiscie pomoze to zjawisko
usunac.

JAM

Data: 2011-04-24 16:53:05
Autor: Jaroslaw Berezowski
Samochód kopie
Dnia Sun, 24 Apr 2011 05:38:44 -0700, JAM napisał(a):

Pasek oczywiscie pomoze to zjawisko usunac.
Pod warunkiem, ze nabuzowany jest samochod jako calosc. Jak ladunek powstaje od tarcia miedzy ubraniem a tapicerka podczas wysiadania, to nie widze mechanizmu w jaki mialby pomagac taki pasek.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-04-24 21:06:08
Autor: wowa
Samochód kopie

Użytkownik "jerzy.n" <j-nowicki@t-online.de> napisał w wiadomości news:ip0sqp$fen$1usenet.news.interia.pl...

Normalne zjawisko , w czasie jazdy pojazd sie elektryzuje i dlatego kazda cysterna ma taki pasek lub łańcuszek do łączenia pojazdu z podłożem,trzeba
Łańcuchy uziemiające skończyły się 25lat temu. Powodowały większe niebezpieczeństwo niż nieuziemiona cysterna. Paski nadal są stosowane. Powoduje to zdjęcie ładunku z całej, metalowej, cysterny. Ale do prawdziwego uziemienia przed podłączeniem beczki stosuje się linki uziemiające. Natomiast w cywilnych pojazdach ładunek "kopiący" tworzy się w momencie przesuwania tyłka po siedzeniu przy wysiadaniu. W trakcie jazdy przecież nic nie kopie.Jedyną skuteczną metodą jest spryskanie siedzeń płynem antystatycznym lub pokrowce prane z dodatkiem takiego płynu.
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Samochód kopie