Samochód kupię :)

Data: 2013-10-16 23:02:13
Autor: megrimsNO@interia.pl
Samochód kupię :)
On 10/16/2013 10:20 AM, Jacek Maciejewski wrote:
Cześć
Nie znam się zupełnie na współczesnych samochodach a zamierzam kupić coś.
To coś miało by służyć do do sporadycznych wyjazdów do miasta (mniej więcej
200 km/miesiąc) i do 1  trasy zagranicznej rocznie, na powiedzmy 10 tys.
km. Wymyśliłem sobie też że to będzie używane żeby było tanie i silnik
miało małolitrażowy na olej napędowy, z uwagi na koszty eksploatacji.
Chciałbym też żeby jeździło jeszcze conajmniej 10 lat bez większych napraw
a w razie awarii dawało się naprawić bez wydania majątku.  Takie rzeczy jak
komfort jazdy, wygląd, osiągi, dodatkowe wyposażenie - drugorzędne. Czy
moglibyście doradzić jakąś markę czy typ?

E36. Jak będzie zadbany, to przez 20 lat się nie zepsuje.

Data: 2013-10-17 14:50:18
Autor: Jacek Maciejewski
Samochód kupię :)
Dnia Wed, 16 Oct 2013 23:02:13 +0200, megrimsNO@interia.pl napisał(a):

E36. Jak będzie zadbany, to przez 20 lat się nie zepsuje.

Twoja propozycja nieco się kłóci z moimi założeniami. Między innymi
podejrzewam że w przypadku BMW znaczny procent każdej jego ceny płacisz nie
za "żelazo" tylko za markę. A ja nie lubię płacić za markę :)
Obecnie najbardziej podoba mi się Citroen Berlingo z dieslem 1,6. Kładzione
fotele, duża przestrzeń ładunkowa. Niewygórowane ceny za egzemplarz
10-letni.  Niezłe opinie co do trwałości. Niezłe właściwości trakcyjne. Jak
się uda jeszcze kupić z relingami (łódka), bocznymi drzwiami i hakiem
(rowery) to będzie nieźle.
--
Jacek

Data: 2013-10-18 07:13:17
Autor: Maciek
Samochód kupię :)
Dnia Thu, 17 Oct 2013 14:50:18 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Obecnie najbardziej podoba mi się Citroen Berlingo z dieslem 1,6. Kładzione
fotele, duża przestrzeń ładunkowa. Niewygórowane ceny za egzemplarz
10-letni.

I komfort jazdy niedostepny nawet jako opcja, chocbys byl rodzonym wnukiem
Andre :)

Wez tez pod uwage, ze to jest samochod do pracy, wiec znalezienie 10-latka,
ktory, mial lekkie zycie, moze sie kazac karkolomnym wyzwaniem.

Ale jesli przeskoczysz te 2 problemy, to faktycznie Berlingo moze byc
niezlym pomyslem.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-10-18 11:15:07
Autor: Szklana
Samochód kupię :)
W dniu 2013-10-18 07:13, Maciek pisze:
[...]

Może Xsara I Break 2.0 HDi 2000r zamiast dobitego Berlingo, jeżdżę tym i jeśli chodzi o silnik i układ zasilania to zero problemów. Trzeba zadbać o zawieszenie, kiedy daje pierwsze sygnały bo potem to drogo kosztuje i nie dotyczy to tylko tyłu. Miejsca dużo po złożeniu tylnej kanapy, ładowność coś 600 kg.
Ale poza tym to pali jakieś 5 na trasie, około 7 w korkach.

--
Żubrówka Biała leczy zawała

Data: 2013-10-18 19:11:50
Autor: Maciek
Samochód kupię :)
Dnia Fri, 18 Oct 2013 11:15:07 +0200, Szklana napisał(a):

Może Xsara I Break 2.0 HDi 2000r zamiast dobitego Berlingo

Dla mnie Citroen osobowy bez hydropneumatyki to jak nie Citroen. Wolalbym
Xantie.