Data: 2011-12-29 10:26:45 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
On Thu, 29 Dec 2011 10:16:58 +0100, XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> wrote: Citroen AX dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4 lub 1,5, w peugeocie 106 też bywał zdaje się) -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski |
|
Data: 2011-12-29 10:49:43 | |
Autor: MichaĹ sirapacz Gut | |
SamochĂłd na "2 lata" ?! | |
dorzuÄ do listy saxo i zamiast gazu pomyĹl o wolnossÄ cym dieslu (1,4 ciezko bedzie znalezc jezdzacego wolnossacego ktory sie trzyma kupy, ale polecam. jezdzilem p106 swego czasu w stanie tragicznym i nie powiem:) fajna zabawka:) odpalal w kazdy mroz, malo zarl i jezdzil |
|
Data: 2011-12-29 11:18:12 | |
Autor: PM | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
1.4 top ZUO ;-)Citroen AX problemy z przegrzewaniem i odkształcającą się głowicą 1,5 - ok. najtańsze chyba będzie tico z LPG. |
|
Data: 2011-12-29 11:19:47 | |
Autor: XWindowsMen | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 29.12.2011 10:26, Jarek Andrzejewski pisze:
dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4 Zapomniałem o Saxo właśnie. Podoba mi się. Przeglądam alledrogo i gdzieniegdzie nawet z gazem można dostać :) Orientujesz się może jak wyglądają ceny części? Wiadomo... w jednym aucie droższe to a tańsze tamto - chodzi mi o proste uogólnienie. Jak to się kształtuje u francuzów? |
|
Data: 2011-12-29 11:20:49 | |
Autor: Dysiek | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
Zapomniałem o Saxo właśnie. Podoba mi się. Przeglądam alledrogo i gdzieniegdzie nawet z gazem można dostać :) Orientujesz się może jak wyglądają ceny części? Wiadomo... w jednym aucie droższe to a tańsze tamto - chodzi mi o proste uogólnienie. Jak to się kształtuje u francuzów? Oprocz rzadkich/luksusowaych marek ceny czesci sa bardzo podobne niezaleznie marki i modelu. Dysiek |
|
Data: 2011-12-29 12:13:33 | |
Autor: to | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
begin XWindowsMen
dorzuÄ do listy saxo i zamiast gazu pomyĹl o wolnossÄ cym dieslu (1,4 http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=51407b9a- d838-4ba0-8618-14986ce80f02&sel=130126B8-9E2D-4638-AEB4-9B1F63D84249 -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-29 12:18:23 | |
Autor: to | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
begin to
http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=51407b9a- http://tiny.pl/hjcqr -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-29 13:42:39 | |
Autor: XWindowsMen | |
SamochĂłd na "2 lata" ?! | |
W dniu 29.12.2011 13:18, to pisze:
http://tiny.pl/hjcqr DziÄki... wiem... Chyba tylko w czoĹgu jest bezpiecznie. Na chĹopski rozum... nie kupowaÄ nic mniejszego jak Punt/Golf/ZX? Tak? To mi da namiastkÄ, Ĺźe nie wylÄ duje na OIOM'ie? |
|
Data: 2011-12-29 12:46:37 | |
Autor: to | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
begin XWindowsMen
DziÄki... wiem... Chyba tylko w czoĹgu jest bezpiecznie. Na chĹopski Punto i ZX raczej nie da. Np. Lanos jest caĹkiem mocny: http://tiny.pl/hjcq4 Golf taki, jakiego da siÄ kupiÄ za 3 tys. raczej bezpieczny nie bÄdzie... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-29 11:32:57 | |
Autor: s2k | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-29 10:26, Jarek Andrzejewski pisze:
On Thu, 29 Dec 2011 10:16:58 +0100, XWindowsMen Broń boże przed starym dieslem, ciągły kłopot i wysokie koszta eksploatacji. Diesel musi mieć super kondycje : kompresja, mocny akumulator, rozrusznik w supertanie, alternator w super stanie, pompa wtryskowa w super stanie, świece żarowe w superstanie. Jeden parametr odpada od normy i czekasz na śmieciarkę aż zapalisz na line. Przerobione na swojej skórze. |
|
Data: 2011-12-29 11:40:42 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-29 11:32, s2k pisze:
W dniu 2011-12-29 10:26, Jarek Andrzejewski pisze: No to nie wiem jakiego miałeś tego diesla i w jakim stanie, ale ja mam 14 letniego 1,9TD z przebiegiem licznikowym 405000 i jakoś nie miałem/ nie mam problemów z odpaleniem w zimę. Wystarczy zadbać o świece i aku to diesel musi wtedy odpalić. |
|
Data: 2011-12-30 11:56:14 | |
Autor: s2k | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-29 11:40, Kamil 'Model' pisze:
W dniu 2011-12-29 11:32, s2k pisze: Miałem nowe aku centra plus i nowe świece żarowe Beru. Samochód to Ford Fiesta 1991 r budy a silniki trzy i każdy gówniany. Co Ci z aku i świec jak kompresja nieidealna?! |
|
Data: 2011-12-30 12:37:14 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-30 11:56, s2k pisze:
Kumpel miał mondka mk1 1,8TD i też jak przyszły lekkie mrozy to nie odpalał. A kompresje miał prawie książkową (była sprawdzana), nowe świece, nowe aku oraz rozrusznik po regeneracji (kręcił jak głupi). Jak było powyżej -5 stopni to fura mu hulała, jak było poniżej -5 to praktycznie nie do odpalenia samochód (chyba że był zawzięty i go łechtał długo to w końcu odpalił). Więc chyba te opinie o silniku fordowym 1,8D/TD nie były wzięte z kapelusza, że jak tylko lekkei mrozy to forda nie odpalisz. Jednym słowem ford gówno wort. Przez ostatnie 6 lat jeżdżę trzecim dieslem i żaden nie miał problemów z odpaleniem. Pierwszy był golf MK2 1,6D (silnik nie miał najlepszej kompresji, palił troszkę oleju jakieś 1,5 litra na 10kkm) odpalał w zimę (w miarę dobre aku, w silne mrozy zabierany na noc do domu, nowe świece), druga była astra F z 1,7D oplowskim silnikiem (słabe to to, mulaste, ale bezawaryjne) po wymianie aku paliła w mrozy (bez ruszania świec). Aktualnie mam Golfa MK3 1,9TD i pali bez problemu. Teraz będzie jego 4 zima w moich rękach, po wymianie aku (zaraz po kupnie w 2008r) i wymianie jakiś miesiąc temu jednej świecy. I jakoś nie mam problemów. Fura garażowana pod chmurką :) |
|
Data: 2011-12-29 11:55:34 | |
Autor: XWindowsMen | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 29.12.2011 11:32, s2k pisze:
Broń boże przed starym dieslem, ciągły kłopot i wysokie koszta Stary? Czyli jaki? Do którego roku "pi x drzwi" wystrzegać się diesla? |
|
Data: 2011-12-29 15:46:11 | |
Autor: AL | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-29 11:32, s2k pisze:
W dniu 2011-12-29 10:26, Jarek Andrzejewski pisze: ja na wlasnej skorze (choc auto sluzylo wiele lat zonie na dojazdy do pracy) przerobilem m.in., AX 1.5D (ta mocniejsza wersje 58KM). Autko dziennie robilo po 70-80km min - racdzej bez problemowo. Sprzedawalismy je znajomemu jakies 2 lata temu jak na liczniku mial ok. 350tys km a silnik wciaz byl pelny wigoru. Wiem, ze do dzisiaj jezdzi (gdzies w Krakowie) i sie trzyma kupy. Bardzo przyjemne to bylo autko - i b.tanie w eksploatacji - zima miescil sie w 4-4.5l/100km (Katowice - zazwyczaj z 3-4rema osobami na pokladzie). Kiedys mialem tez F.Escorta (kupilem jako 2 lataka i sprzedawalem jako 5-cio latka) - rocznik 1996 - wersja RFN :) Ze wszystkich aut jaki mialem to F.Escort byl najbardziej awaryjny - niemal skarbonka - najgorzej je wspominam. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-12-30 11:58:37 | |
Autor: s2k | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-29 15:46, AL pisze:
W dniu 2011-12-29 11:32, s2k pisze:Boś kupił gówno:) Nie ważne czy FORD, BMW, AUDI ,FIAT jak dorżniete to się będzie psuć. Z tego co pamiętam liczniczek Escorcika kasował się po 100 000 na 000 000 tak?;] |
|
Data: 2011-12-30 12:44:59 | |
Autor: AL | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-30 11:58, s2k pisze:
W dniu 2011-12-29 15:46, AL pisze: kupilem z oryg. przebiegiem ok 60kkm (jako 2latka z wszelkimi fakturami, przegladami, etc) - samochod nie byl dorzniety. Sprzedawalem z lekko powyzej 100kkm O ile pamietam - licznik sie nie kasowal po 100kkm Jeszcze jedno - rdza na tylnych blotnikach - niesamowicie trudna do zwalczenia. Teraz obserwuje focusa sasiada - rdza, rdza, rdza - tylna klapa i dolne brzegi drzwi. Firmowe mondeo MK3 - dolne ranty tylnych drzwi po 6-ciu latach - rdza Ford to po prostu juz tak ma. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2012-01-03 12:22:23 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-30 11:58, s2k pisze:
Ze wszystkich aut jaki mialem to F.Escort byl najbardziej awaryjny -Boś kupił gówno:) Różne opinie mają ludzie o różnych modelach i różne urban legend krążą. Ale nawet fani forda polecają inne modele, nawet starą sierrę, zamiast escorta -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-03 13:57:53 | |
Autor: Maciek | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
Dnia Tue, 03 Jan 2012 12:22:23 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
Różne opinie mają ludzie o różnych modelach i różne urban legend krążą. U mnie w "szeroko pojetej rodzinie" byl Escort, kupiony jako 3-latek, sprzedany jako 13-latek. Najslabsza wersja silnikowa, czyli 1.3 i 60 KM. Rocznie robil 10-15 tys. Sprawowal sie dobrze, kosztownych napraw nie bylo, rdzewial ale bez przesady. Dalo sie nim trzymac stale 130-150 w dluzszych trasach i palil wtedy ok. 9 l/100. Przy spokojnej jezdzie 6-7 l. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-12-29 12:12:15 | |
Autor: to | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
begin Jarek Andrzejewski
dorzuÄ do listy saxo i zamiast gazu pomyĹl o wolnossÄ cym dieslu (1,4 lub Super auta, jak komuĹ siÄ koĹczyny znudziĹy albo ma wokóŠsiebie pole siĹowe. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-29 13:14:48 | |
Autor: =Marcos= | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
Citroen AX Jeździłem przez 4 lata Peugeotem 106 1.0 LPG (miał wtedy 10-14 lat). Teraz jeżdżę od 8 miesięcy Fordem Focusem TDCi z 2003 roku i już był u mechanika więcej razy (tak z 8, za każdym razem z czym innym - wszystko się nagle zaczęło sypać po pół roku bezawaryjnej jazdy). -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2011-12-29 19:40:20 | |
Autor: zdan | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-29 13:14, =Marcos= pisze:
Citroen AX Czyli moje odczucia co do tego czegoś (bo autem tego nie nazwę) były właściwe. A kiedyś tutaj chcieli mnie zjeść, jak napisałem, że to bardzo drogi w naprawach samochód. I też co chwilę z nim w serwisie byłem. -- Pozdrawiam Piotr Zdankiewicz |
|
Data: 2011-12-29 20:22:38 | |
Autor: =Marcos= | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4 Właśnie mam bardzo ambiwalentny stosunek do Focusa. Super się trzyma drogi, bardzo przyjemnie się prowadzi i jest wygodny dla wysokiego kierowcy (dużo porównania nie mam, wg ilości przejechanych km: Peugeot 106, Toyota Corolla kombi 1999, Peugeot Partner, Peugeot 206, Toyota Yaris, Ford Ka, Fiat Panda). Ale co z tego jak psują się w nim rzeczy, które można zdiagnozować chyba tylko magicznie. Żeby naprawić pierdołę z ładowaniem (diody prostownicze w alternatorze, jak się okazało), musiałem zostawić auto u różnych mechaników 3 razy i wymieniali rzeczy w ciemno, aż trafili (komputer nic nie sugerował). -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2011-12-30 12:10:24 | |
Autor: s2k | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-29 20:22, =Marcos= pisze:
dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4 Czasami komputer w FOCUSIE nie jest od VAG?!;] Jak tu u mechanika ładowanie robisz to co się dziwisz. Jeździsz do niewykwalifikowanej kadry i psioczysz;P Super fachowcy jak nie umieją zmierzyć ładowania. Uważaj żeby Ci koła podczas jazdy nie odpadły! Ojcze prowadź! |
|
Data: 2011-12-30 12:05:07 | |
Autor: s2k | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
Czyli moje odczucia co do tego czegoś (bo autem tego nie nazwę) Nowy z salonu miałeś czy dojechane 10 letnie gówno? |
|
Data: 2011-12-30 22:37:33 | |
Autor: zdan | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-30 12:05, s2k pisze:
Pytasz czy gówno z salonu czy gówno 10 letnie? A jaka to różnica? Jak go kupiłem miał 4 lata i był serwisowany w ASO. -- Pozdrawiam Piotr Zdankiewicz |
|
Data: 2011-12-30 12:04:06 | |
Autor: s2k | |
Samochód na "2 lata" ?! | |
W dniu 2011-12-29 13:14, =Marcos= pisze:
TDCi Cammon Rail bardzo wymagający system zasilania w wydaniu 2003r to czegoś ty się spodziewał?! Przecież ktoś to kupił żeby tłuc kilometry i nawet jak wydaje Ci się że ma 200 000 na liczniku to z pewnością ma koło 500 000.Ktoś ten szajs Ci sprzedał bo już nie było czym jechać;/Citroen AX Nie ma jak benzna, jest dużo mniej wymagająca, jej serwis jest nie porównywalnie łatwiejszy i tańszy. Druga sprawa, gdzie go serwisujesz? Tego sprzętu nie powinien dotykac ktoś bez pojęcia wkładając najtańsze części. Napisz proszę liste co Ci się posypało. |