Samochód na "2 lata" ?!

Data: 2011-12-29 12:11:41
Autor: to
Samochód na "2 lata" ?!
begin XWindowsMen
1) Ma jeździć - nie wyglądać.
2) Osiągi mnie nie interesują...niech tylko będzie ciut szybszy od
mojego roweru.
3) Chciałbym coś w gazie... aczkolwiek przy moich przebiegach nie będę
się upierał. Byle nie chlał więcej jak 6-7l/100km 4) Tak... wiem, za
3ooo PLN to mogę co najwyżej dobry rower kupić a nie samochód... ale
naprawdę, mogę "zdzierżyć" że tu "trochę" rdzy i tam coś do
poklepania...byle nie był klejony z 3w1 auto.

Kup Lanosa. W razie czego da się go tanio naprawić, ma w miarę normalną wielkość i jest relatywnie bezpieczny (3 gwiazdki).

Escort jest tani, bo ulega biodegradacji. Unikaj małych popierdułek w stylu AX/Saxo/106/205 itp. bo to są auta, w których po stosunkowo niewielkiej stłuczce można wylądować na intensywnej terapii -- koszmarnie niebezpieczne.

Data: 2011-12-29 13:33:23
Autor: pwz
SamochĂłd na "2 lata" ?!
W dniu 2011-12-29 13:11, to pisze:
Kup Lanosa. W razie czego da się go tanio naprawić, ma w miarę normalną
wielkość i jest relatywnie bezpieczny (3 gwiazdki).
(...)

Popieram. Bardzo dobry pomysł. Nawet gdyby (odpukać!) dany egzemplarz był już mocno sfatygowany, da się go tanio (w porównaniu do 'zachodnich') aut doprowadzić do używalności. Tanie części, tani serwis.
pwz

Data: 2011-12-29 13:37:05
Autor: XWindowsMen
SamochĂłd na "2 lata" ?!
W dniu 29.12.2011 13:33, pwz pisze:
[...]

Słyszałem, że pali w granicach 10-11l... a przecież to "tylko Lanos" :/ Prawda?

Data: 2011-12-29 13:50:11
Autor: pwz
SamochĂłd na "2 lata" ?!
W dniu 2011-12-29 13:37, XWindowsMen pisze:
[...]

Mój stary (10 lat) Lanos palił do 10 l w mieście (i do 8 l w trasie), ale miał silnik 1,6 - 105KM. Można postarać się o Lanosa o mniejszej pojemności silnika, a najlepiej z gazem, wtedy nie takie straszne to spalanie.
pwz

Data: 2011-12-29 13:59:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Samochód na "2 lata" ?!
Hello pwz,

Popieram. Bardzo dobry pomysł. Nawet gdyby (odpukać!) dany egzemplarz
był już mocno sfatygowany, da się go tanio (w porównaniu do
'zachodnich') aut doprowadzić do używalno¶ci. Tanie czę¶ci, tani serwis.
Słyszałem, że pali w granicach 10-11l... a przecież to "tylko Lanos" :/
Prawda?
Mój stary (10 lat) Lanos palił do 10 l w mie¶cie (i do 8 l w trasie),
ale miał silnik 1,6 - 105KM. Można postarać się o Lanosa o mniejszej pojemno¶ci silnika, a najlepiej z gazem, wtedy nie takie straszne to spalanie.

Ale niekoniecznie mniejsza pojemno¶ć silnika oznacza mniejsze spalanie
w mie¶cie... Poza tym - to mocno zalezy od stylu jazdy. Jak dużo
jeĽdziłem w trasy, to w mie¶cie jeĽdziłem znacznie spokojniej i
spalanie w miescie miałem nizsze niż trasach - dokładnie odwrotnie niż
u Ciebie - ¶rednio w mie¶cie 8, ¶rednio w trasie 10. Tyle, że trasa
to była w większo¶ci A4.

Teraz jeżdżę w trasy rzadko i w efekcie spalanie w mie¶cie wzrosło do
10 a jak się zapomnę to i więcej :(

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 15:02:46
Autor: J.F
SamochĂłd na "2 lata" ?!
UĹĽytkownik "XWindowsMen"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Słyszałem, że pali w granicach 10-11l... a przecież to "tylko Lanos" :/ Prawda?

a jaki samochod zima po miescie nie pali 13 ?
z silnikiem 0,7 ?

jak sie samochodu uzywa, to on pali, i tylko nubira pali za duzo :-)

J.

Data: 2011-12-29 15:22:37
Autor: PM
SamochĂłd na "2 lata" ?!

a jaki samochod zima po miescie nie pali 13 ?
z silnikiem 0,7 ?

jak sie samochodu uzywa, to on pali, i tylko nubira pali za duzo :-)

hyundai atos prime z 2000 z silnikiem 999
palił jakieś max 7L w Poznańskich korkach.

Data: 2011-12-30 09:04:27
Autor: XWindowsMen
SamochĂłd na "2 lata" ?!
W dniu 29.12.2011 15:22, PM pisze:

hyundai atos prime z 2000 z silnikiem 999
palił jakieś max 7L w Poznańskich korkach.

"Fajny"... ale nie za 3k

Data: 2011-12-30 09:24:03
Autor: PM
SamochĂłd na "2 lata" ?!

hyundai atos prime z 2000 z silnikiem 999
palił jakieś max 7L w Poznańskich korkach.

"Fajny"... ale nie za 3k

no nie
za 3tys to masz cztery zetixy.

Data: 2011-12-29 15:30:49
Autor: Dysiek
Samochód na "2 lata" ?!
a jaki samochod zima po miescie nie pali 13 ?
z silnikiem 0,7 ?

Zapytalbym jaki pali? Uzytkowalem juz pare sztuk i zaden powyzej 10 litrow nie bral w miescie. Silniki od 1.5 do 2.0 benzynowe.

Dysiek

Data: 2011-12-29 19:53:52
Autor: Maciek
SamochĂłd na "2 lata" ?!
Zapytalbym jaki pali? Uzytkowalem juz pare sztuk i zaden powyzej 10 litrow
nie bral w miescie. Silniki od 1.5 do 2.0 benzynowe.

Np. Escort 1.6 16v łykał mi w zimie pod 13l benzynki - dodać należy, że to wszystko w dużym mieście, zakorkowanym, jazda zazwyczaj po "trójkącie", praca, sklep, dom. Odcinki do ~12km do tego przemieszczanie się z naciskiem na dynamiczne gdzie to tylko możliwe. Z Focusem 1.8 jest podobnie +1l do przedstawionych wartości.

Data: 2011-12-29 20:05:52
Autor: Rafał Grzelak
Samochód na "2 lata" ?!
Dysiek wrote:

> a jaki samochod zima po miescie nie pali 13 ?
> z silnikiem 0,7 ?
> Zapytalbym jaki pali? Uzytkowalem juz pare sztuk i zaden powyzej 10
litrow nie bral w miescie. Silniki od 1.5 do 2.0 benzynowe.

Fiatowskim 1.6 nie trzeba sie specjalnie starac, zeby wyjsc ponad 10l.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-12-29 22:29:39
Autor: Dysiek
Samochód na "2 lata" ?!
Fiatowskim 1.6 nie trzeba sie specjalnie starac, zeby wyjsc ponad 10l.

To cienkie te silniki - Nissan Primera 2.0 benzyna, automat - max. 10 litrow w miescie i to zima [Wroclaw]. Inne - np. Honda Civic 1.5 znacznie ponizej 10 litrow.

Dysiek

Data: 2011-12-30 09:06:31
Autor: XWindowsMen
Samochód na "2 lata" ?!
W dniu 29.12.2011 21:05, Rafał Grzelak pisze:

Fiatowskim 1.6 nie trzeba sie specjalnie starac, zeby wyjsc ponad 10l.

Wiesz może co w Palio montowali? Co¶ więcej możesz powiedzieć? Osi±gi ¶rednio mnie interesuj±... raczej to by tyle nie chlał... Wiem, wiem... na powietrze to żaden nie będzie jeĽdził - tylko takie sondowanie robię :)

Data: 2011-12-30 09:27:57
Autor: PM
Samochód na "2 lata" ?!

Wiesz może co w Palio montowali? Co¶ więcej możesz powiedzieć? Osi±gi ¶rednio mnie interesuj±... raczej to by tyle nie chlał... Wiem, wiem... na powietrze to żaden nie będzie jeĽdził - tylko takie sondowanie robię :)

przeciez pisałemże palio 1999 1,2 8v spalał ponad 10L LPG w miescie,
trasa to jakie¶ 8L (minimum).

bez sensu - bo moc i komfort pod psem.

Data: 2011-12-30 11:27:42
Autor: J.F
Samochód na "2 lata" ?!
Użytkownik "XWindowsMen"  napisał w
W dniu 29.12.2011 21:05, Rafał Grzelak pisze:
Fiatowskim 1.6 nie trzeba sie specjalnie starac, zeby wyjsc ponad 10l.
Wiesz może co w Palio montowali?

1.6 100KM i 1.4 ... mniej KM :-)

Co¶ więcej możesz powiedzieć? Osi±gi ¶rednio mnie interesuj±... raczej to by tyle nie chlał... Wiem, wiem... na powietrze to żaden nie będzie jeĽdził - tylko takie sondowanie robię :)

Jak sie koniki pogania to one potem spocone i duzo pija :-)

Uwazaj - w Polsce byl tylko Palio Weekend - kombi.
Teraz sciagaja takze Palio - krotsze.

No i blizniacza do palio - siena. sedan.

O klime w nich trudno.

J.

Data: 2011-12-29 20:27:59
Autor: J.F.
Samochód na "2 lata" ?!
Dnia Thu, 29 Dec 2011 15:30:49 +0100, Dysiek napisał(a):
a jaki samochod zima po miescie nie pali 13 ?
z silnikiem 0,7 ?

Zapytalbym jaki pali?

Kazden jeden benzyniak, z wyjatkiem malucha
Uzytkowalem juz pare sztuk i zaden powyzej 10 litrow nie bral w miescie. Silniki od 1.5 do 2.0 benzynowe.

do * takie uzytkowanie :-)

J.

Data: 2011-12-30 18:40:24
Autor: Artur Ma¶l±g
Samochód na "2 lata" ?!
W dniu 2011-12-29 15:30, Dysiek pisze:
a jaki samochod zima po miescie nie pali 13 ?
z silnikiem 0,7 ?

Zapytalbym jaki pali? Uzytkowalem juz pare sztuk i zaden powyzej 10 litrow
nie bral w miescie. Silniki od 1.5 do 2.0 benzynowe.

Nie wiem jak LPG (od dawna tego w zasadzie nie używam, ale LPG
musi palić więcej niż benzyny), ale na benzynie 10 to standard
- z tym, że zależy silnie to od trasy. Podawałem parę dni temu
wyniki z DC - jedna trasa 11 km i 10l/100km., druga 17km
i 8l/100km. ~10 niezależnie od pojemno¶ci (raz trochę mniej,
raz ciut więcej, no jak kto¶ się postara to więcej też się uda,
pojemno¶ci od 1.3 w górę), ~8 to już zależy od samochody/pojemno¶ci
i stylu jazdy.

Data: 2011-12-30 17:57:37
Autor: Sebastian Kaliszewski
SamochĂłd na "2 lata" ?!
J.F wrote:
UĹĽytkownik "XWindowsMen"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Słyszałem, że pali w granicach 10-11l... a przecież to "tylko Lanos" :/ Prawda?

a jaki samochod zima po miescie nie pali 13 ?
z silnikiem 0,7 ?

Swiftolot 1.3 -- ośmiu zimą nie przekraczał, na trasie <6. Przy ostrej jeździe nadal <7.

\SK

Data: 2011-12-30 19:16:50
Autor: J.F
SamochĂłd na "2 lata" ?!
UĹĽytkownik "Sebastian Kaliszewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j761t8-o1c.ln1@bozon.softax.pl...
J.F wrote:
a jaki samochod zima po miescie nie pali 13 ?
z silnikiem 0,7 ?

Swiftolot 1.3 -- ośmiu zimą nie przekraczał, na trasie <6. Przy ostrej jeździe nadal <7.

A co wy wiecie o ostrej jezdzie :-)

J.

Data: 2011-12-29 20:04:23
Autor: Kuba \(aka cita\)
SamochĂłd na "2 lata" ?!

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.pl> napisał w wiadomości news:jdhmmk$tbm$1node2.news.atman.pl...
[...]

juĹĽ widze, jak mu Lanos pali 6-7 litrĂłw LOL
W mieście zeźre spokojnie 10litrów, a na trasie wcale nie wiele mniej, jeśli będzie chciał jechać ~120km/h

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-12-29 20:19:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Samochód na "2 lata" ?!
Hello Kuba,

W dniu 2011-12-29 13:11, to pisze:
Kup Lanosa. W razie czego da się go tanio naprawić, ma w miarę normaln±
wielko¶ć i jest relatywnie bezpieczny (3 gwiazdki).
Popieram. Bardzo dobry pomysł. Nawet gdyby (odpukać!) dany egzemplarz był
już mocno sfatygowany, da się go tanio (w porównaniu do 'zachodnich') aut doprowadzić do używalno¶ci. Tanie czę¶ci, tani serwis.
już widze, jak mu Lanos pali 6-7 litrów LOL

W trasie pokonywanej płynnie? Bez problemów. Mój rekord to 6.24l/100km
przy wakacyjnym przejeĽdzie z Bieszczad na Mazury. Jazda prawie stale
niemal pustymi drogami wojewódzkimi. Przy jeżdżie normalnej: Głubczyce
(ostatnie tankowanie) - Wiedeń - Opole (znów tankowanie) przejechane
równo 700km i zatankowane po powrocie pod korek 49 litrów - wychodzi
7l/100km. W Czechach trochę autostrad - ogólnie jazda z prędko¶ciami
przepisowymi do +10km/h.

W mie¶cie zeĽre spokojnie 10litrów,

Niespokojnie - 10l/100km to już dynamiczna jazda. Ale mozna spalić i
więcej, tylko szkoda opon ;)

a na trasie wcale nie wiele mniej, je¶li będzie chciał jechać
~120km/h

120km/h to własnie 7l/100km. 13l/100km to _¶rednia_ na autostradzie,
przy normalnym ruchu w dzień powszedni i jeĽdzie jak tylko się da
mozliwie najszybciej.
Maksymalnie 16.5l/100km na autostradzie przy pedale w podłodze i
prędko¶ci maksymalnej.

Stosunkowo mało jeĽdziłem po zwykłych drogach, żeby podać ¶rednie
spożycie przy dynamicznej jeĽdzie na nich - moje trasy, to była
głównie A4 :( Ale na trasie Opole - Szczecin - Opole (kawałek A4,
reszta 3 i S3) przy jeĽdzie dynamicznej (szczecin-Opole 4h45m) było to
ok. 10l/100km.

¦rednia wieloletnia (8 lat) z czasów gdy jeĽdziłem głównie w trasy i
robiłem rocznie ok. 30kkm, wynosiła 9.3l/100km.

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 20:37:52
Autor: Kuba \(aka cita\)
Samochód na "2 lata" ?!

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:8843456356$20111229201920squadack.com...
¦rednia wieloletnia (8 lat) z czasów gdy jeĽdziłem głównie w trasy i
robiłem rocznie ok. 30kkm, wynosiła 9.3l/100km.

to tylko potwierdza moj± teze. Oczywi¶cie wszystko co powyżej napisałe¶ jest pewnie prawd±, ale wszystko zależy od stylu jazdy.
Skoro jednak ¶rednia wyszł± Ci >9 litrów, a 6,24 jest rekordem na trasie - to jakby na ten samochód nie patrzeć, ale do najoszczędniejszych nie należy, bior±c pod uwage, ze nie jest specjalnie ciężki, duży, czy mocny...
Jako samochód do tłuczenia - nie mam nic przeciwko, ale mimo wszystko jest wiele ciekazwszych samochodów, przy okazji wygodniejszych i oszczędniejszych.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40zł

Data: 2011-12-29 20:51:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Samochód na "2 lata" ?!
Hello Kuba,

[...]

Przy ponad połowie jazdy na A4 - nie zapominaj. To znacz±co podnosi
spożycie.

a 6,24 jest rekordem na trasie - to jakby na ten samochód nie
patrzeć, ale do najoszczędniejszych nie należy,

Spokojnie - podalem Ci inn± trasę - 7l/100km bez specjalnych wyrzeczeń
- jazda przepisowa.

bior±c pod uwage, ze nie jest specjalnie ciężki, duży, czy mocny...

Jest zdecydowanie za mocny jak na swoj± malutka masę i jednak bardzo
klasyczne zawieszenie.

Jako samochód do tłuczenia - nie mam nic przeciwko, ale mimo wszystko jest
wiele ciekazwszych samochodów, przy okazji wygodniejszych i oszczędniejszych.

I znacznie droższych. W 1999 roku nowego samochodu kompaktowego z
silnikiem 106KM za 34450PLN poza Lanosem nie kupiłe¶. Wtedy te lepsze
kosztowały 50-60+ kPLN.

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 21:13:17
Autor: Kuba \(aka cita\)
Samochód na "2 lata" ?!

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:8946764285$20111229205109squadack.com...

I znacznie droższych. W 1999 roku nowego samochodu kompaktowego z
silnikiem 106KM za 34450PLN poza Lanosem nie kupiłe¶. Wtedy te lepsze
kosztowały 50-60+ kPLN.

dobra dobra ... teraz rozmawiamy o samochodach za jedn± wypł±tę...

Data: 2011-12-29 19:44:43
Autor: Maciek
SamochĂłd na "2 lata" ?!
Kup Lanosa. W razie czego da się go tanio naprawić, ma w miarę normalną
wielkość i jest relatywnie bezpieczny (3 gwiazdki).

NajrozsÄ…dniejszy wybĂłr w tej cenie, popieram.
Zresztą to samo próbuje wyperswadować koleżance. Chce na 1 samochód kupić czento, srejczento czy inny shit ze strefą kontrolowanego zgniotu kończącej się z silnikiem w bagażniku ;-)

Data: 2011-12-30 04:12:46
Autor: Grejon
Samochód na "2 lata" ?!
W dniu 2011-12-29 19:44, Maciek pisze:

Najrozs±dniejszy wybór w tej cenie, popieram.
Zreszt± to samo próbuje wyperswadować koleżance. Chce na 1 samochód
kupić czento, srejczento czy inny shit ze stref± kontrolowanego zgniotu
kończ±cej się z silnikiem w bagażniku ;-)

Kolega popełnił ten bł±d - kupił od wujka Seicento, bo "tanie czę¶ci". Może i tanie ale sypało się bardziej niż moja stara Megane z 2-krotnie większym przebiegiem. :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-12-30 09:03:09
Autor: XWindowsMen
SamochĂłd na "2 lata" ?!
W dniu 29.12.2011 19:44, Maciek pisze:
[...]

Z chęcią... ale nie wiem...raty w postaci ciągnięcia z sobą stacji CPN... średnio mnie to bawi...

Data: 2011-12-30 09:09:49
Autor: XWindowsMen
SamochĂłd na "2 lata" ?!
W dniu 29.12.2011 13:11, to pisze:

Escort jest tani, bo ulega biodegradacji. Unikaj małych popierdułek w
stylu AX/Saxo/106/205 itp. bo to sÄ… auta, w ktĂłrych po stosunkowo
niewielkiej stłuczce można wylądować na intensywnej terapii -- koszmarnie
niebezpieczne.

Właśnie... trochę się gryzę... bo za ten budżet to mam wybór albo kupić ciut nowszą "popierdółkę" albo trafię na coś większego (Nexia/Palio/itp.) o względnie chyba lipnym stanie :/

Data: 2011-12-30 11:01:07
Autor: Dysiek
Samochód na "2 lata" ?!
Wła¶nie... trochę się gryzę... bo za ten budżet to mam wybór albo kupić ciut nowsz± "popierdółkę" albo trafię na co¶ większego (Nexia/Palio/itp.) o względnie chyba lipnym stanie :/

Poszukaj jeszcze Hyundai Pony z silnikiem 1.5 benzyna. Czesto mozna kupic juz z instalacja gazowa. Za 3 tys bedzie w niezlym stanie, czesci sa w rozsadnych cenach, auto wygodne i strefa zgniotu nie konczy sie na bagazniku :-)

Dysiek

Data: 2011-12-30 13:03:26
Autor: to
Samochód na "2 lata" ?!
begin Dysiek
[...]

Raczej właśnie tam się kończy, no chyba, że masz na myśli uderzenie w tył -- wtedy kończy się na silniku. ;>

Data: 2011-12-30 23:07:50
Autor: XWindowsMen
Samochód na "2 lata" ?!
W dniu 30.12.2011 11:01, Dysiek pisze:

[...]
:-)

My¶lałem o Pony a napisałem Sunny :P Wygl±da OK... kwestia czy kto¶ ma co¶ jeszcze do dodanie na jego temat?

Data: 2011-12-31 09:56:27
Autor: Dysiek
Samochód na "2 lata" ?!

[...]

Mialem i jezdzilem - dobre i niezawodne wozidlo. Gaz znosi bardzo dobrze - nigdy nie bylo problemow.

Dysiek

Data: 2011-12-31 19:28:51
Autor: XWindowsMen
Samochód na "2 lata" ?!
W dniu 31.12.2011 09:56, Dysiek pisze:

[...]

Jaki silnik? Pamiętasz?

Data: 2012-01-01 13:10:21
Autor: Dysiek
Samochód na "2 lata" ?!
Mialem i jezdzilem - dobre i niezawodne wozidlo. Gaz znosi bardzo dobrze -
nigdy nie bylo problemow.

Jaki silnik? Pamiętasz?

1.5 benzyna

Dysiek