Samochód na abonament 2018

Data: 2018-05-01 21:56:30
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 01-05-2018 o 08:12, z pisze:
Co jakiś czas temat powraca
Wielokrotnie tu dyskutowano jednak nieopłacalność brania nowego samochodu na abonament. Chyba że ktoś lubi mieć cały czas nowy samochód ;-)

Teraz pojawiają się oferty aut używanych i stosownie niższe ceny

Np. Corsa 1.3 CDTI 2013 przebieg 174 tys. 321 zł czynsz + 263 zł pakiet serwisowy z ubezpieczeniem = 584 zł brutto mies.

Za 5 letniego kurdupla?
Za dwa razy tyle to ja nowego suva mogłem mieć.
Kurdupel to nowy powinien tyle kosztować.

Data: 2018-05-01 23:04:44
Autor: z
Samochód na abonament 2018
W dniu 2018-05-01 o 21:56, Cavallino pisze:
Za dwa razy tyle to ja nowego suva mogłem mieć.

Wybacz ale można napisać po co komu nowy suv za drugie tyle? ;-)

Data: 2018-05-01 23:11:17
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 01-05-2018 o 23:04, z pisze:
W dniu 2018-05-01 o 21:56, Cavallino pisze:
Za dwa razy tyle to ja nowego suva mogłem mieć.

Wybacz ale można napisać po co komu nowy suv za drugie tyle? ;-)

Po co w ogóle komu samochód?
Można kupić rower przecież.

Data: 2018-05-01 23:14:59
Autor: z
Samochód na abonament 2018
W dniu 2018-05-01 o 23:11, Cavallino pisze:
Można kupić rower przecież.

Bo widzisz...
Zaczęło się od dupowozu (corsa, astra) za abo 580 zł
A Ty podbijasz stawkę x 2
Chwalisz się czy żalisz? :-)

Data: 2018-05-01 23:24:26
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 01-05-2018 o 23:14, z pisze:
W dniu 2018-05-01 o 23:11, Cavallino pisze:
Można kupić rower przecież.

Bo widzisz...
Zaczęło się od dupowozu (corsa, astra) za abo 580 zł
A Ty podbijasz stawkę x 2

Nie.
Uświadamiam, że 5 razy mniej warty pojazd nie kosztuje 5 razy mniej, licząc abo.

Proporcja - mówi Ci to coś?

Data: 2018-05-01 23:31:34
Autor: z
Samochód na abonament 2018
W dniu 2018-05-01 o 23:24, Cavallino pisze:
Proporcja - mówi Ci to coś?

To nie lekcja matematyki.
Mówimy o ofercie rynkowej.
Nawet jeśli za 2 x tyle mógłbym mieć mercedesa to wybrałbym corsę za 400 zł. Może kiedyś się pojawi taka oferta. :-)

Data: 2018-05-02 07:46:07
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 01-05-2018 o 23:31, z pisze:
W dniu 2018-05-01 o 23:24, Cavallino pisze:
Proporcja - mówi Ci to coś?

To nie lekcja matematyki.
Mówimy o ofercie rynkowej.

Oferta rynkowa to właśnie taka jak piszę.
1% wartości samochodu miesięcznie.

Czyli dla auta o wartości 20 tys, to powinno kosztować 200 zł.
Wszystko powyżej to zdzierstwo, szukają jeleni.

Nawet jeśli za 2 x tyle mógłbym mieć mercedesa

Cały czas nie rozumiesz na czym polega proporcja.
Nie mówię że masz brać coś za 2 x tyle, tylko że jeśli już to masz wziąć NOWE auto, tylko mniejsze i tańsze.
Ono nadal będzie kosztowało 1% miesięcznie, a nie cztery razy drożej jak w Twojej propozycji - efekt będzie taki, że będziesz jeździć nowym, a nie starym struclem za tą samą cenę.

Data: 2018-05-02 10:53:11
Autor: Tomasz Pyra
Samochód na abonament 2018
Dnia Wed, 2 May 2018 07:46:07 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Tyle, że to nie tyle zdzierstwo co obraz prawdy.
To są usługi zawierające w sobie całe utrzmanie samochodu, wraz z serwisem
technicznym obejmujacym nawet zwykła eksploatację.

A to już w autach w takim wieku i z takim przebiegiem zaczyna kosztować.

I te kalkulacje moim zdaniem pokazują, że kupując auto nowe nie "tracisz
15% wartości za przyjemność wyjazdu z salonu", a dostajesz pewną wartość,
którą jak się okazuje można też kupić dla samochodu używanego, ale kosztuje
wtedy nawet więcej (nie bez przyczyny).

Data: 2018-05-03 07:26:36
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 02-05-2018 o 10:53, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Dokładnie tak - do tego stopnia że abonament kosztuje dokładnie tyle, albo i więcej niż abonament za identyczne nowe podobne auto.
Trzeba by być masochistą, żeby brać stare w cenie nowego.

Howgh.

Data: 2018-05-03 16:38:16
Autor: J.F.
Samochód na abonament 2018
[...]

Sam piszesz, ze nowe lepsze, wiec pierwsze miesiace musza drozej
kosztowac :-)

No i corsa nie kosztuje 20 tys - chyba, ze masz na mysli kilkuletnia.

No i 1% to za samo auto, do tego dochodzi serwisowanie i naprawy.

Nawet jeśli za 2 x tyle mógłbym mieć mercedesa
Cały czas nie rozumiesz na czym polega proporcja.
Nie mówię że masz brać coś za 2 x tyle, tylko że jeśli już to masz wziąć NOWE auto, tylko mniejsze i tańsze.

Mniejsze od Corsy ? To jakis masochizm :-)

J.

Data: 2018-05-03 19:19:11
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 03-05-2018 o 16:38, J.F. pisze:

[...]

Nie ja mam na myśli, tylko autor wątku.
Nie czytasz na co odpowiadasz?
Ta była z 2013.

No i 1% to za samo auto, do tego dochodzi serwisowanie i naprawy.

No właśnie w nowym nie dochodzi.

Mniejsze od Corsy ?

Od tego suva za 1000 zł miesięcznie.

Data: 2018-05-04 11:37:51
Autor: J.F.
Samochód na abonament 2018
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pcfgaf$gnv$1@node2.news.atman.pl...
[...]

I chcesz 5 letnie auto udostepniac za 1% miesiecznie ?
To udostepnij :-)

No i 1% to za samo auto, do tego dochodzi serwisowanie i naprawy.
No właśnie w nowym nie dochodzi.

Serwisowanie dochodzi. Bardzo drogie nie jest, ale warto ustalic kto placi.

[...]

Myslisz, ze kolega znajdzie oferte na nowa corse za 600zl miesiecznie, z tym  samym zakresem ?

No moze i znajdzie
https://www.opel.pl/microapps/opel-drive-plan/web/index.php/car/corsa

5800 zl pierwszej wplaty, na 3 lata 549 zl/mc, lub 667 z ubezpieczeniem.
A nie, przepraszam - plus VAT.

P.S. Corsa kosztuje 58kzl ? Dawno nie chodzilem po salonach ...

J.

Data: 2018-05-04 15:48:10
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 04-05-2018 o 11:37, J.F. pisze:
[...]

Ja nie chcę.
Ja tylko piszę że za więcej nie warto brać - przy abonamencie używane auto jak widać kompletnie mija się z celem, skoro wychodzi w cenie nowego.

To udostepnij :-)

No i 1% to za samo auto, do tego dochodzi serwisowanie i naprawy.
No właśnie w nowym nie dochodzi.

Serwisowanie dochodzi.

Serwisowanie nie dochodzi, chyba że mówisz o kosztach przeglądów raz na np. 2 lata.

[...]

Nic nie pisałem że musi być Corsa, to nie jedyne auto na rynku.
Ale ofert w podobnej cenie, nawet na lepsze auta, jest multum.

Data: 2018-05-07 18:58:35
Autor: J.F.
Samochód na abonament 2018
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pchoaq$ipn$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 04-05-2018 o 11:37, J.F. pisze:
Czyli dla auta o wartości 20 tys, to powinno kosztować 200 zł.
Wszystko powyżej to zdzierstwo, szukają jeleni.
[...]
[...]

Zawsze koszt, pytanie kto go ponosi.

[...]

Takich za 1% miesiecznie ?
Daj kilka.

J.

Data: 2018-05-07 19:21:02
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 07-05-2018 o 18:58, J.F. pisze:

Serwisowanie nie dochodzi, chyba że mówisz o kosztach przeglądów raz na np. 2 lata.

Zawsze koszt, pytanie kto go ponosi.

Standardowo użytkownik, chyba że weźmie droższą opcję wynajmu.
Ale wtedy 1% już nie obowiązuje, jest 1% + koszty przeglądów i marża. ;-)

Nic nie pisałem że musi być Corsa, to nie jedyne auto na rynku.
Ale ofert w podobnej cenie, nawet na lepsze auta, jest multum.

Takich za 1% miesiecznie ?

Dokłądnie.
To std oferta Peugeota.
Na małe modele ZTCW też.

Data: 2018-05-07 21:35:29
Autor: J.F.
Samochód na abonament 2018
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pcq1tu$1qo$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Tak czy inaczej zaplaci uzytkownik, odkad Daewoo zbankrutowalo :-)

Ale wtedy 1% już nie obowiązuje, jest 1% + koszty przeglądów i marża. ;-)

Otoz to.

[...]

A konkretnie ktora ? Bo ofert tam mnostwo, ale cos mi sie nie chce wierzyc w ten 1%/mc

W przykladzie niby taki jest, ale wplata wlasna 10% ... i jeszcze cena katalogowa brutto, rata leasingu netto ... i inne pulapki.

A tak swoja droga ... to gdzies powinna byc oferta samochodow poleasingowych ... no i jest.

http://uzywanygwarantowany.pl/ogloszenie/listing?z33=5&zc=1850&z31=50

trzylatka mozna tanio dostac ... z przebiegiem 120kkm.
Gdzie ci ludzie tak jedza :-)

J.

Na małe modele ZTCW też.

Data: 2018-05-07 22:35:45
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
W dniu 07-05-2018 o 21:35, J.F. pisze:

Nic nie pisałem że musi być Corsa, to nie jedyne auto na rynku.
Ale ofert w podobnej cenie, nawet na lepsze auta, jest multum.

Takich za 1% miesiecznie ?

Dokładnie.

http://www.peugeot.pl/perfect-drive.html

Data: 2018-05-07 22:42:07
Autor: Cavallino
Samochód na abonament 2018
[...]

Faktycznie chyba dla małych aut jest drożej, bo przy 0 wpłaty dla Peugeota 208 chwalą się ratą w wysokości 780 zł.

Data: 2018-05-07 22:57:42
Autor: J.F.
Samochód na abonament 2018
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pcqdmu$vj0$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Moze byc i duze auto - tam taniej ?

J.

Data: 2018-05-07 22:58:55
Autor: Tomasz Pyra
Samochód na abonament 2018
Dnia Mon, 7 May 2018 22:42:07 +0200, Cavallino napisał(a):

A konkretnie ktora ? Bo ofert tam mnostwo, ale cos mi sie nie chce wierzyc w ten 1%/mc

Faktycznie chyba dla małych aut jest drożej, bo przy 0 wpłaty dla Peugeota 208 chwalą się ratą w wysokości 780 zł.

Jak szukałem kiedyś dla małych aut, to wychodziła mi cena abonamentu około
1/60 ceny nowego auta (wg. cennika bazowego).

W tym OC+AC+zimówki, limity rzędu 15-18kkm.

Data: 2018-05-08 00:01:38
Autor: J.F.
Samochód na abonament 2018
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1x37mfpb3fl3o$.1v9qfvpk9pvxn$.dlg@40tude.net...
[...]

Z OC/AC to chyba nie tak drogo ... ale kiedys OC bylo tansze.

J.

Data: 2018-05-08 09:14:11
Autor: Tomasz Pyra
Samochód na abonament 2018
Dnia Tue, 8 May 2018 00:01:38 +0200, J.F. napisał(a):

W tym OC+AC+zimówki, limity rzędu 15-18kkm.

Z OC/AC to chyba nie tak drogo ... ale kiedys OC bylo tansze.

W sumie ciekawe jak kształtują się tam stawki OC.
Ktoś kto ma auto w abonamencie nie ma finansowej motywacji prowokować
stłuczek z których dostanie odszkodowanie.
Za to może mniej uważa, bo jakby co to przecież nie jego samochód i nie
jego zniżki?

Data: 2018-05-08 00:28:58
Autor: Mateusz Bogusz
Samochód na abonament 2018
W dniu 07.05.2018 o 22:42, Cavallino pisze:
Faktycznie chyba dla małych aut jest drożej, bo przy 0 wpłaty dla Peugeota 208 chwalą się ratą w wysokości 780 zł.

A oferta abonamentowa nie jest dla tych co biorą auto na 6-12mc i zmieniają na następne? Znajomy tak robi - wcześniej leasing.

A Wy przykładacie do tego jakieś kalkulacje na 5 lat.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-05-08 00:30:59
Autor: J.F.
Samochód na abonament 2018
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pcqjvc$5rh$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale chyba im krocej, tym wyzsza rata wychodzi ?

J.

Data: 2018-05-08 09:15:24
Autor: Tomasz Pyra
Samochód na abonament 2018
Dnia Tue, 8 May 2018 00:28:58 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

[...]

Raczej na około 24mc.
Na 6, to pewnie byłoby dość drogie.

Samochód na abonament 2018