Samochód na firmę - import

Data: 2010-02-03 15:58:49
Autor: Balrog
Samochód na firmę - import
Jestem wspólnikiem spółki cywilnej (płatnik VAT).

Importuję z Anglii używany samochód o wartości około 10000EUR.
Kupno będzie od osoby prywatnej, więc jedynie umowa kupna/sprzedaży.

Jakie koszta (związane stricte z kupnem na firmę, bo o reszcie opłat
typu akcyza to wiem) poniosę z tego tytułu ?
VATu zdaje się nie zapłacę teraz?

Co w momencie sprzedaży? Czy będę zobowiązany dodatkowo zapłacić VAT ?
Czy koszt użytkowania ma wpływ na powstałe zobowiązania? Gdzieś
czytałem że po użytkowaniu dłuższym niż 6 msc i odsprzedaży auta na
rzecz osoby prywatnej, nie ma obciążenia VATem, prawda to?

Proszę o odpowiedź choćby na część pytań ;)

Z góry dzięki, Tomek

Samochód na firmę - import