Samochód na ojca i córk

Data: 2009-05-25 21:19:53
Autor: Tomasz Pyra
Samochód na ojca i córk
Telesfor Baudot pisze:
Wymyśliłem sobie kupno samochodu (używanego zresztą) na siebie i córkę - odpowiednio zawierając umowę i rejestrując pojazd, po to aby mogła skorzystać z moich ulg ubezpieczeniowych.

Pytanie tylko po co - kup na siebie i sam skorzystaj ze swoich ulg.
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby ona również samochodem jeździła.
Chyba że samo bycie (współ)właścicielem przez córkę jest jakoś szczególnie istotne.

Z jakimi niebezpieczeństwami/komplikacjami prawnymi, podatkowymi i innymi (których nie potrafię sobie wyobrazić na dzień dobry) mogę mieć do czynienia?

Nie ma problemu.
Tyle że zazwyczaj robi się to tak, że jak córka kupuje sobie samochód to   robi się współwłasność z kimś kto zniżki już ma.
Jeżeli córka ma mniej niż 25 lat, to może być jakaś zwyżka w ubezpieczalni z tego tytułu.

Samochód na ojca i córk