Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Samochód osobowy z dwoma silnikami

Samochód osobowy z dwoma silnikami

Data: 2009-09-03 18:12:01
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Tzw. supersamochody są dużo bardziej wyważone niż przeciętne. Często mają
one silnik z tyłu.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?
Ten pomysł eliminuje problemy z rozkładem ciężaru. Jako wady rozwiązania
widzę dwie skrzynie biegów, dwa sprzęgła, dwa zestawy chłodnic i inne
podwójne elementy. Z plusów - nie ma problemu z napędem na 4 koła, każdy
silnik napędza swoje no i nie ma problemu z tym wyważeniem.

Podwójne wszystko związane z silnikami mogłoby wymusić nieco mniejszą moc
każdego z nich (aby nie były za ciężkie i nie zajmowały za wiele miejsca),
dając w efekcie większą moc niż jeden potężny silnik.

Podejrzewam, że czają się tu problemy, których nie sposób przewidzieć nie
będąc znawcą, np. jakieś rezonansy drgań, czy interferencje.

Więc dlaczego nie? Przecież skoro supersamochody kosztują miliony (euro,
dolarów), to nie chodzi zapewne o koszty produkcji.

Oto przykład amatorskiej przeróbki auta na dwusilnikowe:
http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/2009/03/22/dwa-silniki-vr6-w-vw-lupo-zdj-cia-i-wideo.aspx

Jestem ciekawy Waszych opinii. Inne przykłady samochodów osobowych z dwoma
silnikami mile widziane.

Pozdrawiam
Technolog

Data: 2009-09-03 09:57:35
Autor: slaweks
Samochód osobowy z dwoma silnikami
On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać
koła
z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg
nietrudno nawet w lecie.

Data: 2009-09-03 18:23:20
Autor: Waldek Godel
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:57:35 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):

On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać
koła
z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg
nietrudno nawet w lecie.

ruskie robiły taki transporter opancerzony i mieli z tym same problemy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-03 19:04:39
Autor: marjan
Samochód osobowy z dwoma silnikami
slaweks pisze:
On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać
koła
z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg
nietrudno nawet w lecie.

Można dwa silniki połączyć dyferencjałem, i następnie z jednego wału napędowego już "tradycyjnie" jak to przy napędach czterokołowych.


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-09-03 19:52:01
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:57:35 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):

On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać
koła
z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg
nietrudno nawet w lecie.

Nie chcę wyjść tutaj na adwokata diabła.

Ale nie rozumiem rozumowania z poślizgiem. Jak napędzana jest jedna oś to o
poślizg łatwo? Bo jak się wydaje, takie rozwiązanie z punktu widzenia
napędzania kół byłoby czymś pośrednim pomiędzy napędem na jedną oś a na
cztery koła.

Ostatecznie kontrola trakcji jest już dosyć powszechnym rozwiązaniem.

Data: 2009-09-03 12:30:27
Autor: slaweks
Samochód osobowy z dwoma silnikami
On 3 Wrz, 19:52, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:57:35 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):

> On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
>> Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
>> samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
>> ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
>> podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
>> wszystkim samochodom, np. w zimie.

> Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać
> koła
> z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg
> nietrudno nawet w lecie.

Nie chcę wyjść tutaj na adwokata diabła.

Ale nie rozumiem rozumowania z poślizgiem. Jak napędzana jest jedna oś to o
poślizg łatwo? Bo jak się wydaje, takie rozwiązanie z punktu widzenia

Napędzane są dwie osie. Chodzi o tę cześć z napędem na cztery koła.
Nie wciąłem się tam gdzie powinienem.

Ostatecznie kontrola trakcji jest już dosyć powszechnym rozwiązaniem.
Ale nie w takim rozwiązaniu, gdzie jedna oś jest bardziej pchająca niż
druga.

Ktoś podał sensowne rozwiązanie: silnik centralny ale koliduje to z
nadwoziem pięciomiejscowym.

Data: 2009-09-03 21:36:35
Autor: Alex81
Samochód osobowy z dwoma silnikami
In article <0fb64c1e-1f9f-4e68-9e0b-db78e5e801a3@
38g2000yqr.googlegroups.com>, slaweks@seznam.cz says...
Ktoś podał sensowne rozwiązanie: silnik centralny ale koliduje to z
nadwoziem pięciomiejscowym.
Za to dwa silniki kolidują z bagażnikiem :>

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-03 22:09:52
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Thu, 3 Sep 2009 12:30:27 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):

On 3 Wrz, 19:52, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:57:35 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):

On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać
koła
z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg
nietrudno nawet w lecie.

Ostatecznie kontrola trakcji jest już dosyć powszechnym rozwiązaniem.
Ale nie w takim rozwiązaniu, gdzie jedna oś jest bardziej pchająca niż
druga.

Kontrola trakcji kontrolowałaby obie osie i zwalniała obroty jednej z nich
w razie potrzeby. Ale to już rozważania czysto akademickie, bo namnożyło
się tych aut z dwoma silnikami w tym wątku :)

Data: 2009-09-04 09:49:03
Autor: Jakub Witkowski
Samochód osobowy z dwoma silnikami
slaweks pisze:
On 3 Wrz, 19:52, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:57:35 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):

On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.
Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać
koła
z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg
nietrudno nawet w lecie.
Nie chcę wyjść tutaj na adwokata diabła.

Ale nie rozumiem rozumowania z poślizgiem. Jak napędzana jest jedna oś to o
poślizg łatwo? Bo jak się wydaje, takie rozwiązanie z punktu widzenia

Napędzane są dwie osie. Chodzi o tę cześć z napędem na cztery koła.
Nie wciąłem się tam gdzie powinienem.

Ostatecznie kontrola trakcji jest już dosyć powszechnym rozwiązaniem.
Ale nie w takim rozwiązaniu, gdzie jedna oś jest bardziej pchająca niż
druga.

I cóż z tego, że jeden silnik daje ciut większy moment niż drugi?
Silnik przecież nie ustala/generuje prędkości obrotowej kół, on przykłada
do nich tylko moment obrotowy zależny głównie od stopnia otwarcia przepustnicy.
Prędkości obrotowe obu silników wynikają zaś z aktualnej prędkości obrotowej
obciążenia, czyli kół pojazdu/przełożenie skrzyni.

Więc to nie jest tak, że jeden silnik ciągnie a drugi hamuje, bo ma akurat
ciut mniej "gazu" - o ile stopień uchylenia przepustnic nie różni się
jakoś drastycznie, to oba napędzają, tylko jeden trochę słabiej.

Żeby doprowadzić do poślizgu, to nawet całkowite zamknięcie przepustnicy
jednego silnika by nie wystarczyło (w typowych warunkach).
Przecież silnik nie "wie", że aktualna prędkość pojazdu wynika z napędzania
go przez drugi silnik, a nie np. z jazdy rozpędem albo z górki, więc zachowa
się tak samo jak w tych przypadkach - będzie się kręcił nadal, hamując.

JW

Data: 2009-09-03 23:54:40
Autor: Tomasz Pyra
Samochód osobowy z dwoma silnikami
slaweks pisze:
On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać
koła
z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg
nietrudno nawet w lecie.

Nie ma takiego ryzyka - prędkości nie będą się różnić bo jadą po tej samej nawierzchni.

Nawet jak jeden silnik byłby 2x mocniejszy niż drugi, to i tak problemu nie ma - każdy napędzi samochód swoją mocą i i tak będzie to lepiej niż mając jedną oś napędzaną.

W dodatku mając elektroniczną przepustnicę można dowolnie zmieniać rozkład mocy na napędzanych kołach.

Data: 2009-09-03 17:26:52
Autor: Hants
Samochód osobowy z dwoma silnikami
"Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> wrote in message news:zxb8ekfq63qn.w9obs9x6b777$.dlg40tude.net...

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Np to, ze dużo prosciej byloby wsadzic cztery. Elektryczne.

Data: 2009-09-03 18:44:04
Autor: Brzezi
Samochód osobowy z dwoma silnikami
czw, 03 wrz 2009 o 18:12 GMT, Technolog napisał(a):
Więc dlaczego nie? Przecież skoro supersamochody kosztują miliony (euro,
dolarów), to nie chodzi zapewne o koszty produkcji.

Dla mnie najwiekszy problem jaki widze, to brak dokladnej kontroli nad proporcjonalnym
dozowaniem rozkladu mocy na obie osie...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-09-03 18:46:14
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Thu, 3 Sep 2009 18:44:04 +0200, Brzezi napisał(a):

czw, 03 wrz 2009 o 18:12 GMT, Technolog napisał(a):
Więc dlaczego nie? Przecież skoro supersamochody kosztują miliony (euro,
dolarów), to nie chodzi zapewne o koszty produkcji.

Dla mnie najwiekszy problem jaki widze, to brak dokladnej kontroli nad proporcjonalnym
dozowaniem rozkladu mocy na obie osie...

Jakoś nie przejmują się tym producenci samochodów z napędem na jedną oś ;>
(i jednym silnikiem ofkoz ;)

Data: 2009-09-04 00:34:46
Autor: Brzezi
Samochód osobowy z dwoma silnikami
czw, 03 wrz 2009 o 18:46 GMT, Technolog napisał(a):

czw, 03 wrz 2009 o 18:12 GMT, Technolog napisał(a):
Więc dlaczego nie? Przecież skoro supersamochody kosztują miliony (euro,
dolarów), to nie chodzi zapewne o koszty produkcji.

Dla mnie najwiekszy problem jaki widze, to brak dokladnej kontroli nad proporcjonalnym
dozowaniem rozkladu mocy na obie osie...

Jakoś nie przejmują się tym producenci samochodów z napędem na jedną oś ;>
(i jednym silnikiem ofkoz ;)

W osce wiesz zawsze dokladnie, ze jak dodasz gazu to samochod robi sie
nadsterowny, albo podsterowny w zaleznosci od RWD czy FWD, w rozwiazaniu
dwusilnikowym, silniki musialyby miec idealnie podobna harakterystyke
momentu i idealnie wyskalowany "gaz"...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-09-04 08:38:22
Autor: J.F.
Samochód osobowy z dwoma silnikami
On Fri, 4 Sep 2009 00:34:46 +0200,  Brzezi wrote:
W osce wiesz zawsze dokladnie, ze jak dodasz gazu to samochod robi sie
nadsterowny, albo podsterowny w zaleznosci od RWD czy FWD,

Nie wiesz.

w rozwiazaniu
dwusilnikowym, silniki musialyby miec idealnie podobna harakterystyke
momentu i idealnie wyskalowany "gaz"...

A jak jest w AWD ? Bo rajdowcy je kochaja :-)

J.

Data: 2009-09-04 08:48:44
Autor: J_K_K
Samochód osobowy z dwoma silnikami

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:u5t0a551soqviq50csu905v8s6mjsvmanm4ax.com...
w rozwiazaniu
dwusilnikowym, silniki musialyby miec idealnie podobna harakterystyke
momentu i idealnie wyskalowany "gaz"...

A jak jest w AWD ? Bo rajdowcy je kochaja :-)

Tak jak by ktos nie wiedzial,
to byla cytrynka kaczucha w wersji rajdowej
z dwoma silnikami wlasnie :-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-04 11:21:27
Autor: Brzezi
Samochód osobowy z dwoma silnikami
pią, 04 wrz 2009 o 08:38 GMT, J.F napisał(a):

W osce wiesz zawsze dokladnie, ze jak dodasz gazu to samochod robi sie
nadsterowny, albo podsterowny w zaleznosci od RWD czy FWD,
Nie wiesz.

FWD jest podsterowne
RWD jest nadsterowne

w rozwiazaniu
dwusilnikowym, silniki musialyby miec idealnie podobna harakterystyke
momentu i idealnie wyskalowany "gaz"...

A jak jest w AWD ? Bo rajdowcy je kochaja :-)

w AWD rozklad momentu na osie jest okreslony, np 50/50, 40/60

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-09-05 01:55:16
Autor: J.F.
Samochód osobowy z dwoma silnikami
On Fri, 4 Sep 2009 11:21:27 +0200,  Brzezi wrote:
pią, 04 wrz 2009 o 08:38 GMT, J.F napisał(a):
W osce wiesz zawsze dokladnie, ze jak dodasz gazu to samochod robi sie
nadsterowny, albo podsterowny w zaleznosci od RWD czy FWD,
Nie wiesz.
FWD jest podsterowne
RWD jest nadsterowne

Nie zawsze.

w rozwiazaniu
dwusilnikowym, silniki musialyby miec idealnie podobna harakterystyke
momentu i idealnie wyskalowany "gaz"...
A jak jest w AWD ? Bo rajdowcy je kochaja :-)

w AWD rozklad momentu na osie jest okreslony, np 50/50, 40/60

Nie ze szpera.

Ale i tak mi chodzi - nadsterowny czy podsterowny ?

J.

Data: 2009-09-07 10:39:35
Autor: Brzezi
Samochód osobowy z dwoma silnikami
sob, 05 wrz 2009 o 01:55 GMT, J.F napisał(a):

pią, 04 wrz 2009 o 08:38 GMT, J.F napisał(a):
W osce wiesz zawsze dokladnie, ze jak dodasz gazu to samochod robi sie
nadsterowny, albo podsterowny w zaleznosci od RWD czy FWD,
Nie wiesz.
FWD jest podsterowne
RWD jest nadsterowne

Nie zawsze.

Ale nie chodzi mi o sama konstrukcje auta w stanie rownowagi, tylko o
sterownosc w chwili przylozenia duzego momentu na os...


Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-09-09 23:22:07
Autor: J.F.
Samochód osobowy z dwoma silnikami
On Mon, 7 Sep 2009 10:39:35 +0200,  Brzezi wrote:
sob, 05 wrz 2009 o 01:55 GMT, J.F napisał(a):
W osce wiesz zawsze dokladnie, ze jak dodasz gazu to samochod robi sie
nadsterowny, albo podsterowny w zaleznosci od RWD czy FWD,
Nie wiesz.
FWD jest podsterowne
RWD jest nadsterowne

Nie zawsze.
Ale nie chodzi mi o sama konstrukcje auta w stanie rownowagi, tylko o
sterownosc w chwili przylozenia duzego momentu na os...

No to wlasnie o tym pisze. Nie zawsze.

J.

Data: 2009-09-03 18:51:47
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:

Oto przykład amatorskiej przeróbki auta na dwusilnikowe:
http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/2009/03/22/dwa-silniki-vr6-w-vw-lupo-zdj-cia-i-wideo.aspx

Jestem ciekawy Waszych opinii. Inne przykłady samochodów osobowych z dwoma
silnikami mile widziane.

http://www.autogen.pl/car-398-Citroen-2CV-Sahara.html



--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-09-03 19:54:26
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Thu, 03 Sep 2009 18:51:47 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

Technolog pisze:

Oto przykład amatorskiej przeróbki auta na dwusilnikowe:
http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/2009/03/22/dwa-silniki-vr6-w-vw-lupo-zdj-cia-i-wideo.aspx

Jestem ciekawy Waszych opinii. Inne przykłady samochodów osobowych z dwoma
silnikami mile widziane.

http://www.autogen.pl/car-398-Citroen-2CV-Sahara.html

Cyt.: Zamiast tworzyć nowy model francuscy projektanci postanowili
zaadaptować do tego celu właśnie 2CV i zrobili to w prosty i genialny
(ponownie) sposób. Otóż w bagażniku samochodu zamontowali... drugi silnik,
który napędzał tylną oś! Tak oto powstał czteronapędowy 2CV, czyli taki
Land Rover w wersji demo.

Data: 2009-09-03 20:04:34
Autor: kamil d
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Pomysł stary (prawie) jak świat, patrz: Alfa Romeo Bimotore 1935.
Z bardziej współczesnych masz Golfa mk II a z jeszcze nowszych Audi TT MTM Bimoto.

--
kamil d
red 206
mysłowice

Data: 2009-09-03 20:13:25
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Thu, 03 Sep 2009 20:04:34 +0200, kamil d napisał(a):

Technolog pisze:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Pomysł stary (prawie) jak świat, patrz: Alfa Romeo Bimotore 1935.
Z bardziej współczesnych masz Golfa mk II a z jeszcze nowszych Audi TT MTM Bimoto.

Który jak wyczytałem miał problemy z pokonaniem prędkości 400 kmh. Więc
jednak jeden silnik (Bugatti Veyron i następcy powyżej 400 kmh) wygrywa.

Data: 2009-09-04 09:56:43
Autor: Jakub Witkowski
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:
Dnia Thu, 03 Sep 2009 20:04:34 +0200, kamil d napisał(a):

Technolog pisze:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?
Pomysł stary (prawie) jak świat, patrz: Alfa Romeo Bimotore 1935.
Z bardziej współczesnych masz Golfa mk II a z jeszcze nowszych Audi TT MTM Bimoto.

Który jak wyczytałem miał problemy z pokonaniem prędkości 400 kmh. Więc
jednak jeden silnik (Bugatti Veyron i następcy powyżej 400 kmh) wygrywa.

Trzeba by jeszcze wykazać że, to własnie dwa silniki stanowiły problem
a nie sto innych czynników różniących te samochody. Bo inaczej to równie
dobrze można by twierdzić, że zadecydował np. kształt lusterek (też istotny)

JW

Data: 2009-09-03 20:49:53
Autor: Czarek Daniluk
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Użytkownik Technolog napisał:


Jestem ciekawy Waszych opinii. Inne przykłady samochodów osobowych z dwoma
silnikami mile widziane.

Pozdrawiam
Technolog

W jakimś starym VW Speed widziałem tak przerobionego Golfa 2 - wsadzone 2sztuki VR6 ;) zastanawiałem się wtedy jak to musi popylać :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-09-03 20:52:02
Autor: Adam Szewczak
Samochód osobowy z dwoma silnikami

Użytkownik "Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> napisał w wiadomości news:zxb8ekfq63qn.w9obs9x6b777$.dlg40tude.net...
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Tzw. supersamochody są dużo bardziej wyważone niż przeciętne. Często mają
one silnik z tyłu.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?
Ten pomysł eliminuje problemy z rozkładem ciężaru. Jako wady rozwiązania
widzę dwie skrzynie biegów, dwa sprzęgła, dwa zestawy chłodnic i inne
podwójne elementy. Z plusów - nie ma problemu z napędem na 4 koła, każdy
silnik napędza swoje no i nie ma problemu z tym wyważeniem.

Podwójne wszystko związane z silnikami mogłoby wymusić nieco mniejszą moc
każdego z nich (aby nie były za ciężkie i nie zajmowały za wiele miejsca),
dając w efekcie większą moc niż jeden potężny silnik.

Podejrzewam, że czają się tu problemy, których nie sposób przewidzieć nie
będąc znawcą, np. jakieś rezonansy drgań, czy interferencje.

Więc dlaczego nie? Przecież skoro supersamochody kosztują miliony (euro,
dolarów), to nie chodzi zapewne o koszty produkcji.

Oto przykład amatorskiej przeróbki auta na dwusilnikowe:
http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/2009/03/22/dwa-silniki-vr6-w-vw-lupo-zdj-cia-i-wideo.aspx

Jestem ciekawy Waszych opinii. Inne przykłady samochodów osobowych z dwoma
silnikami mile widziane.

Pozdrawiam
Technolog

    O ile mnie pamiec nie myli to chyba golf 2 w wersji rajdowej mial dwa silniki.

PZDr
Adam

Data: 2009-09-03 21:02:10
Autor: Alex81
Samochód osobowy z dwoma silnikami
In article <zxb8ekfq63qn.w9obs9x6b777$.dlg@40tude.net>, technokraton@gmail.kropka.com says...
[ciach]

A nie prościej dla idealnego rozkładu masy iść już dobrze przetartą drogą (głównie w supersamochodach, choć nie tylko - Porsche Boxter czy Honda Beat) i umieścić silnik centralnie?

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-03 22:15:39
Autor: J.F.
Samochód osobowy z dwoma silnikami
On Thu, 3 Sep 2009 18:12:01 +0200,  Technolog wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Dwa silniki to dwa razy wieksze koszty. I cala masa innych
komplikacji.

I po co ? Zle ci sie auto prowadzi ?
Z plusów - nie ma problemu z napędem na 4 koła, każdy
silnik napędza swoje no i nie ma problemu z tym wyważeniem.

No to moze 4 silniki ? :-)


Więc dlaczego nie? Przecież skoro supersamochody kosztują miliony (euro,
dolarów), to nie chodzi zapewne o koszty produkcji.

Ale w nich silnik ma byc jeden. Mozliwie w centrum :-)


J.

Data: 2009-09-03 22:30:42
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Thu, 03 Sep 2009 22:15:39 +0200, J.F. napisał(a):

On Thu, 3 Sep 2009 18:12:01 +0200,  Technolog wrote:

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Dwa silniki to dwa razy wieksze koszty.

Dwa razy większe koszty czego?

I cala masa innych
komplikacji.

Sugerujesz, że Bugatti Veyron nie jest skomplikowany? Podpowiedź: ten
samochód ma 11 chłodnic (słownie: jedenaście).

Z plusów - nie ma problemu z napędem na 4 koła, każdy
silnik napędza swoje no i nie ma problemu z tym wyważeniem.

No to moze 4 silniki ? :-)

Może :)
Tylko dlaczego cztery, a nie trzy, albo pięć? ;p

Więc dlaczego nie? Przecież skoro supersamochody kosztują miliony (euro,
dolarów), to nie chodzi zapewne o koszty produkcji.

Ale w nich silnik ma byc jeden. Mozliwie w centrum :-)

Właśnie o to pytam - DLACZEGO ma być jeden?

Data: 2009-09-04 00:00:44
Autor: Tomasz Pyra
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Tzw. supersamochody są dużo bardziej wyważone niż przeciętne. Często mają
one silnik z tyłu.

Widać to wyważenie to nie jest aż tak wielki problem, bo sobie z tym radzą.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Po pierwsze ciężar - dwa silniki R4 będą do kupy znacznie cięższe niż jeden V8, a to już poważna wada.
Do tego kultura pracy silnika R4 (nie mówiąc już o 2 silnikach R4) będzie dużo gorsza niż jednego V8.

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

Ten pomysł eliminuje problemy z rozkładem ciężaru. Jako wady rozwiązania
widzę dwie skrzynie biegów, dwa sprzęgła, dwa zestawy chłodnic i inne
podwójne elementy.

Do tego dwie skrzynie korbowe, dwa wydechy, dwa doloty.
Te elementy ważą do kupy tyle, że chyba można łatwiej wyważyć samochód dokładając mu balast przy podwoziu.

Dwa mniejsze silniki będą też znacznie droższe niż jeden duży.

Z plusów - nie ma problemu z napędem na 4 koła

Znowu nie ma z tym jakiś wielkich problemów również przy jednym silniku.

Data: 2009-09-05 14:48:05
Autor: Kocureq
SamochĂłd osobowy z dwoma silnikami
Tomasz Pyra pisze:

Po pierwsze ciężar - dwa silniki R4 będą do kupy znacznie cięższe niż jeden V8, a to już poważna wada.
Do tego kultura pracy silnika R4 (nie mówiąc już o 2 silnikach R4) będzie dużo gorsza niż jednego V8.

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

Można też wyłączyć 4 cylindry w V8 i nadal jechać oszczędniej przy mniejszej masie całości.



--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-09-05 18:59:52
Autor: Tomasz Pyra
SamochĂłd osobowy z dwoma silnikami
Kocureq pisze:
Tomasz Pyra pisze:

Po pierwsze ciężar - dwa silniki R4 będą do kupy znacznie cięższe niż jeden V8, a to już poważna wada.
Do tego kultura pracy silnika R4 (nie mówiąc już o 2 silnikach R4) będzie dużo gorsza niż jednego V8.

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

Można też wyłączyć 4 cylindry w V8 i nadal jechać oszczędniej przy mniejszej masie całości.

Wyłączyć 4 cylindry w V8 to jednak nie to samo, bo i tłoki i rozrząd pozostają chyba napędzane.
A taki jeden silnik można wysprzęglić i wyłączyć zupełnie.

Data: 2009-09-06 10:48:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SamochĂłd osobowy z dwoma silnikami
Tomasz Pyra pisze:
Kocureq pisze:
Tomasz Pyra pisze:

Po pierwsze ciężar - dwa silniki R4 będą do kupy znacznie cięższe niż jeden V8, a to już poważna wada.
Do tego kultura pracy silnika R4 (nie mówiąc już o 2 silnikach R4) będzie dużo gorsza niż jednego V8.

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

Można też wyłączyć 4 cylindry w V8 i nadal jechać oszczędniej przy mniejszej masie całości.

Wyłączyć 4 cylindry w V8 to jednak nie to samo, bo i tłoki i rozrząd pozostają chyba napędzane.
A taki jeden silnik można wysprzęglić i wyłączyć zupełnie.

No ale w krytycznej sytuacji, gdy potrzeba mocy pod nogą, ponowny rozruch drugiego silnika zajmie znacznie więcej czasu niż podanie paliwa i iskry na wyłączone 4 cylindry.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

Data: 2009-09-06 12:11:28
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Fri, 04 Sep 2009 00:00:44 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

No to jeszcze plus ode mnie - dużo płynniejsza jazda, jeśli chodzi o zmianę
biegów, o ile obie skrzynie biegów będą miały różne przełożenia.

Data: 2009-09-06 19:19:13
Autor: Tomasz Pyra
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:
Dnia Fri, 04 Sep 2009 00:00:44 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

No to jeszcze plus ode mnie - dużo płynniejsza jazda, jeśli chodzi o zmianę
biegów, o ile obie skrzynie biegów będą miały różne przełożenia.

No tu w ogóle otwierają się szerokie możliwości kombinacji.

Te dwa silniki nie muszą być takie same - jeden może być np. dwuzaworowy, oszczędny w miejskiej jeździe, a drugi jakiś wysilony, na ostrych wałkach, do szybkiej jazdy.

W szczególności jeden mógłby być np. turbo benzyną, a drugi wolnossącym dieslem - w zależności od warunków takie połączenie mogłoby dać duże oszczędności paliwa.

Data: 2009-09-07 23:47:15
Autor: DoQ
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:

Podwójne wszystko związane z silnikami mogłoby wymusić nieco mniejszą moc
każdego z nich (aby nie były za ciężkie i nie zajmowały za wiele miejsca),
dając w efekcie większą moc niż jeden potężny silnik.

Śmiem twierdzić że jeden sprawny 400KM silnik bedzie jednak duzo lzejszy od 2x 200KM mniejszych z dodatkowymi skrzyniami biegow i mnostwem żelastwa do rozdzialu mocy.


Pozdrawiam
Pawel

Samochód osobowy z dwoma silnikami

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona